Menu

Chan Kim W.

Nowa książka W. Chan Kim i Renée A. Mauborgne, autorów międzynarodowego bestsellera Strategia błękitnego oceanu, który na zawsze zmienił sposób, w jaki świat myśli o strategii. Teraz Autorzy przedstawiają odważny, nowy pomysł, który zmieni sposób, w jaki wszyscy myślimy o innowacjach i rozwoju. To praktyczny przewodnik po pobudzaniu innowacji i rozwoju. Bogate, trzydziestoletnie badania w połączeniu z przełomowym przesłaniem sprawiają, że jest to obowiązkowa lektura dla następnego pokolenia innowatorów. * W naszym świecie ktoś co chwila wywraca stolik, co niekorzystnie odbija się zarówno na nas, jak i na organizacjach. Taka rzeczywistość męczy i wzmaga niepokój. Biznes i gospodarka wyczekują innego modelu, w którym byłoby mniej zniszczenia, a więcej nadziei. Poszukujemy ścieżki innej niż ta wywrotowa. Takiej, na której nie trzeba by rozstrzygać dylematów między wartościami ekonomicznymi a społecznymi. Takiej, na której interes biznesowy i interes ludzi szłyby ramię w ramię, a rozkwit występowałby w obu sferach. W tej książce wytyczamy taką właśnie drogę innowacji i wzrostu. Możemy nią dojść do nowych branż i nowych miejsc pracy, a także do wzrostu – bez niszczenia dotychczas istniejących firm, wyrządzania krzywdy społecznościom i likwidowania miejsc pracy. Ze wstępu Autorów
Nowa książka autorów Strategii błękitnego oceanu, która powstała po ponad piętnastu latach badań i analiz.
Rozszerzone wydanie światowego bestsellera - teraz z nową przedmową, nowymi rozdziałami i zaktualizowanymi analizami przypadków Ten światowy bestseller, świetnie przyjęty przez organizacje i branże na całym świecie, podważa całą dotychczasową wiedzę o tym, co trzeba zrobić, by odnieść strategiczny sukces. „Strategia błękitnego oceanu” przekonuje, że zaciekła konkurencja prowadzi wyłącznie do powstania krwawego czerwonego oceanu, w którym rywale walczą o stale kurczącą się pulę zysków. Opierając się na przykładach ponad 150 posunięć strategicznych (obejmujących ponad 100 lat i 30 branż), autorzy twierdzą, że trwały sukces nie bierze się ze zwycięskich walk z konkurencją, ale ze stworzenia „błękitnego oceanu” – niewykorzystanej dotąd przez nikogo nowej przestrzeni rynkowej, w której możliwy jest wzrost. Książka „Strategia błękitnego oceanu” przedstawia systematyczne podejście do tego, jak sprawić, by konkurencja stała się nieistotna oraz prezentuje reguły i narzędzia do wykorzystania przez każdą organizację w tworzeniu i zajmowaniu jej własnych błękitnych oceanów. Ta bestselerowa książka będąca punktem zwrotnym zmieniającym tradycyjne myślenie o strategii, śmiało wyznacza nową drogę do wygrania przyszłości. Obierz ją za swojego przewodnika w tworzeniu niekwestionowanej przestrzeni rynkowej i sprawianiu, by konkurencja stała się nieistotna.
Myślenie o sukcesie firmy w warunkach silnej konkurencji sprowadza się zwykle do szukania innowacji, które pozwolą wyrwać przeciwnikowi jak największy kawałek, ale wciąż tego samego terytorium. Autorzy dowodzą, że strategie rozwoju przedsiębiorstw tworzone w odniesieniu do zachowań konkurencji nigdy nie przynoszą sukcesu. Twierdzą, że jedyną skuteczną metodą jest poszerzenie granic owego terytorium, tak by problem konkurencji stał się nieistotny. W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu. Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę. Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie "czerwony ocean" rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W. Chan Kim i Renée Mauborgne twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości. Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie "błękitnych oceanów" bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem "innowacji wartości" - prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt.
Rozszerzone wydanie światowego bestsellera - teraz z nową przedmową, nowymi rozdziałami i zaktualizowanymi analizami przypadków Ten światowy bestseller, świetnie przyjęty przez organizacje i branże na całym świecie, podważa całą dotychczasową wiedzę o tym, co trzeba zrobić, by odnieść strategiczny sukces. „Strategia błękitnego oceanu” przekonuje, że zaciekła konkurencja prowadzi wyłącznie do powstania krwawego czerwonego oceanu, w którym rywale walczą o stale kurczącą się pulę zysków. Opierając się na przykładach ponad 150 posunięć strategicznych (obejmujących ponad 100 lat i 30 branż), autorzy twierdzą, że trwały sukces nie bierze się ze zwycięskich walk z konkurencją, ale ze stworzenia „błękitnego oceanu” – niewykorzystanej dotąd przez nikogo nowej przestrzeni rynkowej, w której możliwy jest wzrost. Książka „Strategia błękitnego oceanu” przedstawia systematyczne podejście do tego, jak sprawić, by konkurencja stała się nieistotna oraz prezentuje reguły i narzędzia do wykorzystania przez każdą organizację w tworzeniu i zajmowaniu jej własnych błękitnych oceanów. Ta bestselerowa książka będąca punktem zwrotnym zmieniającym tradycyjne myślenie o strategii, śmiało wyznacza nową drogę do wygrania przyszłości. Obierz ją za swojego przewodnika w tworzeniu niekwestionowanej przestrzeni rynkowej i sprawianiu, by konkurencja stała się nieistotna.
Zbiór najlepszych artykułów autorstwa W. Chan Kima i Renée Mauborgne poświęconych strategii błękitnego oceanu. Niezwykle ważna książka zatytułowana Strategia błękitnego oceanu została wydana w 44 językach i sprzedała się na całym świecie w ponad 3,6 miliona egzemplarzy. Znaczna część wniosków, które W. Chan Kim i Renée Mauborgne formułowali na temat tworzenia nowych przestrzeni rynkowych, ukazywała się pierwotnie w postaci artykułów w „Harvard Business Review”. Niniejsza książka gromadzi w jednym miejscu najlepsze z tych publikacji. Kolejne artykuły pozwalają krok po kroku prześledzić proces tworzenia „błękitnych oceanów”, czyli przestrzeni rynkowych umożliwiających swobodne działanie w warunkach braku konkurencji. Kim i Mauborgne proponują narzędzia, dzięki którym można tę przestrzeń zagospodarowywać, a które ostatecznie stały się fundamentem modelu strategicznego błękitnego oceanu (należą do nich krzywa wartości, kanwy strategii, masowy korytarz cenowy oraz przewodnik po modelach biznesowych). Niniejszy zbiór zawiera również najnowszy artykuł autorów, zatytułowany Pułapki czerwonego oceanu. Zarówno czytelnikom zaznajomionym z założeniami strategii błękitnego oceanu, jak i tym, którzy ich nie znają, ta książka pozwala w nowym świetle przeanalizować ten jakże ważny model – i pomaga wcielić go w życie w konkretnych warunkach organizacyjnych. *** Żadna inna książka dotycząca planowania biznesowego nie odniosła w ostatnich latach tak wielkiego sukcesu, jak Strategia błękitnego oceanu. „The Economist” *** W. Chan Kim oraz Renée Mauborgne wykładają na INSEAD i wspólnie kierują INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. Napisali razem Strategię błękitnego oceanu, zaliczaną do najważniejszych i najbardziej wpływowych książek o strategii, jakie kiedykolwiek powstały. Kim i Mauborgne znajdują się na 3. pozycji listy guru zarządzania na świecie według Thinkers50, są też laureatami licznych światowych nagród. Współpracują ze Światowym Forum Gospodarczym. Więcej informacji na temat autorów i ich pracy można znaleźć na stronie blueoceanstrategy.com.
Nowa książka autorów, którzy podarowali nam jedną z najbardziej ikonicznych i wpływowych książek poświęconych strategii, jakie w ogóle zostały napisane, książkę, która na zawsze zmieniła język biznesowy, wprowadzając ważne pojęcia „czerwonych oceanów” i „błękitnych oceanów”. Książka Przemiana błękitnego oceanu pełna jest inspirujących, zaczerpniętych z rzeczywistego świata przykładów, jak liderzy w różnych branżach i organizacjach dokonali przemian czerwonych oceanów zatłoczonych przez konkurentów w szerokie, otwarte wody błękitnych oceanów nowej przestrzeni rynkowej, stosując procesy i narzędzia, które tu opiszemy. Książka pokazuje, jak krok po kroku budować u swoich ludzi wiarę w siebie i zapewniać sobie nowy wzrost. Dowiesz się z niej: • DLACZEGO skupianie się na konkurowaniu prowadzi do utraty szans na wzrost i JAK zacząć myśleć o strategii szerzej, wybiegając myślami poza konkurowanie. • DLACZEGO myślenie o kreatywnej destrukcji i zakłóceniu jako źródłach innowacji jest ograniczające i JAK można rosnąć dzięki kreacji niedestruktywnej. • JAK każdy w każdej organizacji może przejść z czerwonego do błękitnego oceanu w systematycznym, pięcioetapowym procesie Przemiany błękitnego oceanu – nie tylko przedsiębiorcy. • DLACZEGO wiara w siebie jest kluczowa w tworzeniu i realizacji strategii wzrostu i JAK ją budować. • DLACZEGO nie powinniśmy budować swojej strategii wzrostu na bazie istniejących warunków środowiskowych i branżowych oraz JAK można je kształtować, aby sprzyjały naszemu wzrostowi. Kim i Mauborgne napisali jedną przebojową książkę po drugiej. Przemiana błękitnego oceanu czerpie przełomowe zasady z ich oryginalnej pracy i oferuje błyskotliwy, systematyczny plan, który ma pomóc każdej organizacji w odejściu od konkurowania na istniejących rynkach i stworzeniu zupełnie nowych rynków. Nie musisz być przedsiębiorcą ani maniakiem technologii, by skorzystać z tych spostrzeżeń. Wystarczy, byś po prostu chciał podważyć założenia o swojej branży, zadać świeże pytania i zdobyć to – ogarnąć swoje człowieczeństwo. - Daniel H. Pink, autor bestsellerów „New York Timesa” Drive i To Sell is Human (wyd. polskie Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację i Jak być dobrym sprzedawcą) Wyzwaniem dla każdej firmy jest osiąganie wzrostu na zatłoczonych, konkurencyjnych rynkach i robienie tego w sposób inteligentny, skuteczny i ludzki. W książce Przemiana błękitnego oceanu znajdziesz to wszystko i jeszcze więcej, bo Kim i Mauborgne zabiorą cię w podróż, która otworzy ci oczy na niewykorzystane możliwości wzrostu twojej firmy, bez względu na to, czy jest start-upem, małym biznesem, czy korporacją z listy Fortune 500. - Ram Charan, dyrektor generalny i doradca zarządów oraz autor bestsellera „New York Timesa” Execution (wyd. polskie Realizacja) W. Chan Kim i Reneé Mauborgne są profesorami strategii w INSEAD i współdyrektorami Instytutu Strategii Błękitnego Oceanu w INSEAD. Są autorami światowego bestsellera Strategia błękitnego oceanu, książki uznawanej za najbardziej ikoniczną i najbardziej wpływową książkę o strategii, jaka kiedykolwiek powstała. Strategia błękitnego oceanu jest bestsellerem w pięciu krajach i ukazała się w rekordowej liczbie czterdziestu czterech wersji językowych. Kim i Mauborgne są zaliczani do pierwszej trójki światowych guru zarządzania na liście Thinkers50 i otrzymali na całym świecie wiele nagród i wyróżnień. Są członkami Światowego Forum Ekonomicznego i założycielami Globalnej Sieci Błękitnego Oceanu blueoceanshift.com.