Podręcznik do klasy 8 to omówienie czterech kontynentów: Azji, Afryki, Ameryki, Australii i Oceanii.
W każdej lekcji znajdą się ciekawe, przyciągające uwagę uczniów przykłady omawianych zjawisk, które zachęcą ich do nauki, np. problem hikikomori (wycofania społecznego) w Japonii, turystyka w brazylijskich fawelach czy przykłady filmów dotyczących Indian.
Podręcznik analizuje też szczegółowo relacje przyczynowo – skutkowe oraz czasowo – przestrzenne pomiędzy różnymi elementami i procesami zachodzącymi w środowisku geograficznym (np. przyczyny marnotrawstwa żywności w Stanach Zjednoczonych, podłoże konfliktu w Syrii, skutki rabunkowej gospodarki leśnej w Amazonii, perspektywy rozwoju Afryki), co jest zgodne z wymogami podstawy programowej
Zalecana w podstawie programowej strategia wyprzedzająca, polegająca na wcześniejszym przygotowaniu się uczniów do lekcji poza szkołą, w podręczniku realizowana w formie krótkich poleceń na początku lekcji.
Szczegółowe mapy tematyczne omówione w treści lekcji pozwalają na realizację podstawowego celu edukacyjnego geografii na tym poziomie edukacji, którym wg twórców podstawy programowej jest interpretacja treści map. Mapy na alonżu: mapa polityczna świata; mapa fizyczna świata; infografiki pozwalające na przyjrzenie się z bliska życiu mieszkańców różnych regionów świata, poglądowe wykresy zawierające aktualne dane.
Zadania z bloku Geografia w praktyce pozwolą uczniom na zwiększenie umiejętności uważniejszej i bardziej wnikliwej obserwacji otoczenia oraz zmian postrzegania świata w codziennym życiu i pozwolą na zrozumienie, że aktualny świat w wielu aspektach jest globalną wioską.
Podręcznik przeznaczony na 30 godzin lekcyjnych.
Działy:
1. Azja,
2. Afryka,
3. Ameryka,
4. Australia i Oceania. Obszary okołobiegunowe