Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Szczecińskie tramwaje

Marcin Klassa

Szczecińskie tramwaje

59,90 zł

3673

 

Książka ta powstała z pasji do komunikacji miejskiej. Dokumentuje szczególną historię Szczecina, w którym tramwaje pojawiły się już w drugiej połowie XIX wieku, odgrywając ważną rolę w życiu miasta. Najpierw tramwaje konne, następnie wraz z postępem techniki i elektryfikacją sieci tramwaje elektryczne stały się charakterystyczną częścią miejskiego krajobrazu.
Kultowe już wagony typu N, przegubowce typu „Tatra” aż po nowoczesne tramwaje niskopodłogowe „Swing” tworzą historię szczecińskiego taboru. Przejrzysty, chronologiczny układ treści książki pozwala przekonać się, jak bardzo przez lata zmienił się wygląd szczecińskiej sieci tramwajowej, prześledzić zmiany tras, przeobrażenia w zarządzie tramwajów i w końcu przekształcenia, które objęły zajezdnie tramwajowe.
Publikację uzupełnia rozdział, w którym został szczegółowo omówiony tabor tramwajowy w Szczecinie. Ponadto książkę ilustrują unikalne materiały archiwalne, pocztówki i zdjęcia z epoki, a także współczesne fotografie tramwajów i zajezdni. Są one świadectwem tego, jakie nowe funkcje zaczynały pełnić obiekty służące komunikacji tramwajowej, jak chociażby dawna zajezdnia tramwajowa przy ulicy Niemierzyńskiej, w której obecnie znajduje się jedno z największych w Polsce Muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdnia Sztuki w Szczecinie.

Księży Młyn
Oprawa twarda

Wydanie: pierwsze

Data pierwszego wydania:
2018-10-31

ISBN: 978-83-772-9352-2

Liczba stron: 192

Format: 29.6x20.2

Cena katalogowa: 59,90 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...
22.02.2019

Największa katastrofa w dziejach Polski. Nie mogą się z nią równać ani potop szwedzki, ani nawet druga wojna światowa

Dwie dekady po śmierci Chrobrego wciąż żywe były opowieści o jego wielkich wojennych zdobyczach. Poza wspomnieniami Polakom niewiele jednak zostało. Sny o nowym słowiańskim mocarstwie rozwiały się niemal z dnia na dzień. A samo istnienie państwa polskiego szybko stanęło pod znakiem zapytania.
Czytaj dalej...