W najbliższym czasie będą przybywały do Polski kolejne grupy repatriantów z Kazachstanu, a wśród nich dzieci i młodzież, zobligowane do realizacji obowiązku szkolnego w polskich instytucjach oświatowych. Aby zapobiec ich wykluczeniu społecznemu, konieczne jest opracowanie długofalowej strategii edukacyjnej, w tym różnorodnej oferty szkolnej i pozaszkolnej w ramach szkolnictwa na poziomie średnim i pomaturalnym. Autorka koncentruje się na losach szkolnych dzieci repatriantów w pierwszych miesiącach ich pobytu w różnych instytucjach oświatowych. Bardzo istotne są zwłaszcza dwa poruszane przez nią zagadnienia – doświadczany przez dzieci szok kulturowy oraz ich rosyjskojęzyczność – które mają ogromny wpływ na ich „wrastanie” w polską przestrzeń edukacyjną.
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Oprawa miękka
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-235-4761-7
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-235-4761-7
Liczba stron: 240
Format: 17.0x24.0cm
Cena detaliczna: 36,00 zł
Format: 17.0x24.0cm
Cena detaliczna: 36,00 zł