Dwa paradygmaty myślenia o edukacji i jej reformach: pedagogiczny i globalny-neoliberalny Eugenia Potulicka Książka

Dwa paradygmaty myślenia o edukacji i jej reformach: pedagogiczny i globalny-neoliberalny
31,50 zł
42,00 zł - sugerowana cena detaliczna
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Wydanie: pierwsze
Liczba stron: 516
Format: 17.0x24.0cm
Rok wydania: 2019
Zobacz więcej
W monografii przedstawiono analizę aksjologicznych aspektów edukacji neoliberalnej: jej podstawowych wartości, wizji człowieka oraz skutków formowania uczniów, studentów i społeczeństwa przez ekonomizm. Ukazany jest wpływ BŚ, MFW, ŚOH, OECD i UE na systemy szkolne oraz ich reformy. Bardzo dużo miejsca adwokaci neoliberalnej edukacji poświęcają edukacji obywatelskiej. Jest to pozorny paradoks w sytuacji, gdy doktryna ta milcząco odchodzi od roli obywateli w społeczeństwie. Ich aktywność koncentruje się na polu ekonomicznym. Cywilne prawa niegdyś przysługujące tylko obywatelom przyznaje się megakorporacjom ponadnarodowym. Jednak kluczowe pojęcia związane z edukacją obywatelską są zupełnie odmiennie rozumiane w różnych dyskursach dotyczących tej problematyki: generalnie neoliberalizm zmienia język pedagogiczny na język ekonomii. Aktualnym priorytetem polityki oświatowej neoliberałów jest globalna edukacja obywatelska: "Obywatel globalny jest niezbędny jako jednostka wolna od przymusu i polityki państwa". W neoliberalnej polityce oświatowej bardzo dużo kontrowersji wzbudza przygotowywanie nauczycieli do zawodu. Światowe rozwiązania w tym zakresie są krańcowo odmienne - od szkolenia kandydatów do zawodu bezpośrednio w szkołach w Anglii i Walii, po tworzenie Szkoły Globalnej i hubu edukacyjnego w Singapurze. OECD wprowadziło tzw. "zwrot porównawczy" jako naukowe podejście do podejmowania decyzji politycznych. Stanowi on nową formę zarządzania państwami członkowskimi - zarządzanie przez liczby i standardy, także w edukacji.

Szczegółowe informacje na temat książki Dwa paradygmaty myślenia o edukacji i jej reformach: pedagogiczny i globalny-neoliberalny

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
EAN: 9788323235286
Autor: Eugenia Potulicka
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Wydanie: pierwsze
Liczba stron: 516
Format: 17.0x24.0cm
Rok wydania: 2019
Język wydania: polski
Podmiot odpowiedzialny: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Ul. Fredry 10
61-701 Poznań
PL
e-mail: wydawnictwo@amu.edu.pl

Oceny i recenzje książki Dwa paradygmaty myślenia o edukacji i jej reformach: pedagogiczny i globalny-neoliberalny

Średnia ocen:
~ /10
Liczba ocen:
0
Powiedz nam, co myślisz!

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Ten produkt nie ma jeszcze żadnych recenzji

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Bestsellery

Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller

Nowości

Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość