Menu

Zamkor

Zamkor
Książka opisuje zagadnienia związane z poszukiwaniem nowych leków oraz działaniem związków chemicznych na organizm człowieka. Jest ona skorelowana z nową podstawą programową. W materiale zawartym w książce, oprócz części teoretycznej, znalazły się również szczegółowe opisy prostych doświadczeń chemicznych, które nie wymagają skomplikowanych odczynników i sprzętu, a analizowane w nich substancje można kupić w każdej aptece i sklepie spożywczym. Książka jest napisana przystępnym językiem. Zamieszczono w niej także liczne ciekawostki, które mogą zainteresować zarówno uczniów, jak i nauczycieli.
Książka zawiera informacje dotyczące wykorzystania substancji chemicznych w kosmetykach. Jest ona skorelowana z nową podstawą programową. Zamieszczono w niej wiele przepisów na proste kosmetyki wraz z dokładnym opisem ich wykonania. Znajdziemy tu także wykaz najczęściej stosowanych związków chemicznych oraz informacje o ich właściwościach, które zadecydowały o użyciu omawianej substancji w określonym kosmetyku. Zawarte w publikacji informacje mogą przyczynić się do bardziej świadomego stosowania substancji kosmetycznych. Książka może być przydatna zarówno dla nauczycieli chemii i przyrody, jak i dla uczniów.
Podręcznik jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego (zakres podstawowy) dla IV etapu edukacji – szkoły ponadgimnazjalne. To dość rewolucyjna propozycja skierowana do uczniów pierwszej klasy liceów ogólnokształcących, techników i szkół zawodowych. Szczególnie przydatna może okazać się w tych klasach, w których uczniowie kończą edukację fizyczną i nie podejmują nauki na poziomie rozszerzonym. Podręcznik zawiera cztery rozdziały: I. Grawitacja II. Elementy astronomii III. Fizyka atomowa IV. Fizyka jądrowa Na końcu każdego rozdziału znajdują się zadania o różnym stopniu trudności, których rozwiązania wraz z pełnym komentarzem zostaną zamieszczone i udostępnione na stronie wydawnictwa. Niewątpliwym atutem książki jest nowoczesna i bogata szata graficzna – liczne rysunki, zdjęcia, diagramy, tabele i wzory. Wyprowadzenia wzorów wraz z ich dłuższymi przekształceniami ograniczono do wymaganego w podstawie programowej minimum. Na uwagę zasługuje także język – prosty, zrozumiały, swobodny, czasem żartobliwy oraz pozbawiony nadmiaru trudnych zwrotów i zawiłego rozumowania. Jego styl został utrzymany w konwencji języka potocznego, używanego przez nauczyciela na lekcjach. Ciekawym rozwiązaniem jest wprowadzenie rysunkowej postaci asystenta ucznia, który będzie jego przewodnikiem po ważniejszych i trudniejszych fragmentach tekstu.
Doświadczenia obowiązkowe z nowej podstawy programowej i inne ciekawe doświadczenia z fizyki dla uczniów realizujących licealny zakres rozszerzony. W książce zawarto szczegółowe instrukcje 55 szkolnych eksperymentów, w tym opisy zadań doświadczalnych, które uczeń przystępujący do matury powinien obowiązkowo poznać. W wyczerpujący sposób przedstawiono zagadnienia wyznaczania niepewności pomiarowych zgodnie z wymaganiami przekrojowymi podstawy programowej. Pozycja ta może również być pomocna dla uczestników kursów wyrównawczych z fizyki na wyższych uczelniach i osób praktykujących w I Pracowni Fizycznej.
Zbiór realizuje wymagania ogólne i szczegółowe podstawy programowej z zakresu rozszerzonego. Zamieszczone w nim zadania są skorelowane z rozdziałami podręcznika Z fizyką w przyszłość dla szkół ponadgimnazjalnych. Ułożone według rosnącego stopnia trudności przyjmują zróżnicowaną formę – zadań jedno- i wielostopniowych, tabel, wykresów. Obejmują wiadomości z zakresów podstawowego i rozszerzonego. Mocną stroną zbioru jest to, że zawarte w nim zadania odwołują się do sytuacji rzeczywistych, pobudzają uczniów do myślenia, stawiania pytań i rozwiązywania realnych problemów. Sprawdzają i rozwijają zarówno ich wiedzę matematyczną, jak i zainteresowania. Zbiór jest skierowany przede wszystkim do uczniów, którzy zdają egzamin maturalny z fizyki i planują kontynuować naukę na uczelniach technicznych, a także do tych, którzy interesują się naukami ścisłymi i przyrodniczymi. Na końcu zamieszczono pomocne przy rozwiązywaniu zadań tabele stałych fizycznych i przedrostki w układzie SI.
Oddajemy w Państwa ręce Filmowy zbiór zadań z chemii dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - chemia ogólna i nieorganiczna. W zbiorze tym znajdą Państwo ponad 700 zadań typu maturalnego (obejmujących treści z zakresu podstawowego i rozszerzonego), które zostały podzielone na dziewięć działów tematycznych. Do każdego zadania dołączono szczegółowe kryteria punktowania odpowiedzi oraz przykładowe rozwiązania. Treść zadań jest skorelowana z 50 sfilmowanymi doświadczeniami dołączonymi na płycie DVD. Taki układ zbioru pozwala na systematyczne ćwiczenie umiejętności rozwiązywania zadań i problemów oraz samoocenę wykonania zadania.
Książka może być wykorzystana przez ucznia do powtórki przedmaturalnej lub jako sprawdzian wiadomości. Między innymi znajdują się tu zadania doświadczalne, zadania typu prawda/fałsz, zadania wymagające testowania hipotez, a także zadania problemowe, obliczeniowe i do analizy tekstu. Polecenia wymagają od ucznia także umiejętności analizowania i sporządzania wykresów i schematów. W części dla poziomu podstawowego znajdują się także zadania testowe (jak w arkuszu I na maturze), w części dla poziomu rozszerzonego zawarto zadania o złożonej strukturze. Do każdego zadania podano szczegółowe kryteria punktowania rozwiązań.
Pakiet edukacyjny pt. „Świat fizyki” służy do realizacji wymagań podstawy programowej, obowiązującej w gimnazjum od września 2009 roku. Składa się on z trzyczęściowego podręcznika (zawierającego treści obowiązkowe i dodatkowe, przeznaczone dla uczniów zainteresowanych fizyką) oraz obszernej obudowy dydaktycznej. Wyćwiczenie wszystkich umiejętności zawartych w wymaganiach szczegółowych i przekrojowych podstawy programowej zapewnią zróżnicowane zadania zamieszczone w podręczniku i zeszytach przedmiotowo-ćwiczeniowych.
Zeszyty ćwiczeń dzięki odpowiednim treściom i układowi mogą całkowicie zastąpić tradycyjne zeszyty przedmiotowe. Praca z zeszytami wymusza autentyczną aktywność umysłową, skłania ucznia do generowania pomysłów, przeprowadzania rozumowań, ścisłego formułowania swoich myśli. Układ każdej jednostki tematycznej we wszystkich zeszytach jest jednakowy i zawiera następujące punkty: I. Notatki z lekcji. II. Odszukaj w podręczniku odpowiedzi na pytania. III. Fizyka wokół nas. IV. A to ciekawe… V. „Fizyczne rachunki”, czyli rozwiązujemy zadania rachunkowe. VI. Wykonujemy doświadczenia opisane w podręczniku. VII. Moje domowe laboratorium fizyczne. VIII. „Rozrywkowa” fizyka. IX. Komputerowe eksperymenty. X. Miejsce na rozwiązanie zadań z podręcznika i innych zadań zaleconych przez nauczyciela. Zeszyty zawierają tabelę wzorów potrzebnych do rozwiązania zadań oraz podręczny poradnik matematyczny. Zeszyt ten wyróżniają zadania zgodne z formułą egzaminu gimnazjalnego.
Zeszyty ćwiczeń dzięki odpowiednim treściom i układowi mogą całkowicie zastąpić tradycyjne zeszyty przedmiotowe. Praca z zeszytami wymusza autentyczną aktywność umysłową, skłania ucznia do generowania pomysłów, przeprowadzania rozumowań, ścisłego formułowania swoich myśli. Układ każdej jednostki tematycznej we wszystkich zeszytach jest jednakowy i zawiera następujące punkty: I. Notatki z lekcji. II. Odszukaj w podręczniku odpowiedzi na pytania. III. Fizyka wokół nas. IV. A to ciekawe… V. „Fizyczne rachunki”, czyli rozwiązujemy zadania rachunkowe. VI. Wykonujemy doświadczenia opisane w podręczniku. VII. Moje domowe laboratorium fizyczne. VIII. „Rozrywkowa” fizyka. IX. Komputerowe eksperymenty. X. Miejsce na rozwiązanie zadań z podręcznika i innych zadań zaleconych przez nauczyciela. Zeszyty zawierają tabelę wzorów potrzebnych do rozwiązania zadań oraz podręczny poradnik matematyczny.
Książka jest napisana w formie dialogu pomiędzy Uczniem i Nauczycielem. Odpowiada na wiele pytań dotyczących przedmiotów codziennego użytku i popularnych artykułów spożywczych. Pozwala dostrzec w nich substancje chemiczne i zrozumieć przemiany, którym ulegają. W książce uważny czytelnik znajdzie między innymi odpowiedzi na pytania: „Czy ołówek ma coś wspólnego z ołowiem?”, „Skąd się bierze czekolada”? czy też „Jak dbano o higienę zanim wynaleziono mydło?”. Wydawałoby się, że kwestie te mają niewiele wspólnego z chemią, jednak autor ze swadą, gawędziarskim tonem przekonuje, że nauka ta w naszym życiu jest wszechobecna i warto ją docenić.
Książka zawiera szereg ciekawych informacji na temat artykułów spożywczych w kontekście ich składu chemicznego, wartości odżywczej i kalorycznej. Opisuje chemiczne składniki żywności i ich rolę w codziennej diecie, wskazuje substancje chemiczne stosowane w produktach niskokalorycznych i dodatkach do żywności. Uświadamia znaczenie bioaktywnych składników żywności funkcjonalnej, czyli takiej, która oprócz walorów odżywczych zmniejsza ryzyko chorób przewlekłych, poprawia samopoczucie, wspomaga leczenie chorób wieńcowych, niektórych nowotworów, otyłości. W materiale zawartym w książce można znaleźć również opisy prostych doświadczeń chemicznych z wykorzystaniem artykułów spożywczych. Książka jest napisana przystępnym językiem. Zamieszczono w niej także liczne ciekawostki, które mogą zainteresować zarówno uczniów, jak i nauczycieli. Publikacja jest skorelowana z nową podstawą programową.