Menu

PWN

PWN
Publikacja przeznaczona jest dla młodszych dzieci, które uczą się języka angielskiego w przedszkolu.Zeszyt z kartami pracy podzielono na dwie części: dla dzieci młodszych i starszych. Bohaterowie kursu, przy pomocy piosenek, czantów, historyjek obrazkowych wprowadzają dziecko do świata języka angielskiego, kładąc solidny fundament pod dalszą edukację językową.
Zeszyt ćwiczeń "Neue Expedition Deutsch 3+" uzupełnia materiał zawarty w podręczniku i jest ściśle z nim skorelowany - zawiera odsyłacze do konkretnych zadań z podręcznika.Zeszyt ćwiczeń "Neue Expedition Deutsch 3+" składa się z ośmiu rozdziałów. W każdym rozdziale znajdują się ćwiczenia leksykalno-gramatyczne utrwalające i systematyzujące poznane struktury gramatyczne oraz słownictwo.Stałe części każdego rozdziału to:• sekcja Grammatik - odpowiednik części gramatycznej w podręczniku, w której uczniowie mogą samodzielnie (na podstawie podanych przykładów) stworzyć reguły gramatyczne, a następnie praktycznie wykorzystać nowo poznane zasady.• sekcja Abi-Fitness-Studio, w której pojawiają się zadania przygotowujące do matury (nowej matury 2015). Uczniowie znajdą tam zadania na zastosowanie struktur gramatyczno-leksykalnych oraz wskazówki i środki leksykalne do tworzenia form wypowiedzi wymaganych na maturze (dla obydwu poziomów).• sekcja Kein Problem für mich, w której uczniowie mogą sprawdzić, w jakim stopniu opanowali materiał z całego rozdziału oraz dokonać samooceny. Testy Kein Problem… składają się zawsze z zadań na rozumienie tekstu słuchanego i czytanego i zachowują formę zadań w typie zadań maturalnych.Nagrania (w formacie mp3) do zadań z zeszytu ćwiczeń dostępne bezpłatnie w Strefie ucznia na wszpwn.com.pl
Repetytorium:- skierowane do osób chcących poznać, powtórzyć lub usystematyzować znajomość zagadnień z języka rosyjskiego, - odpowiada większości wymagań europejskiego poziomu B1, podstawy programowej w części dotyczącej języków obcych oraz aktualnego Informatora o egzaminie maturalnym, - składa się z części teoretycznej oraz praktycznej zawierającej odpowiednio: krótkie reguły gramatyczne i przykłady ich zastosowania oraz ćwiczenia wdrażające i utrwalające na końcu każdego rozdziału zawiera test do samooceny, - na płycie CD znajdują się dodatkowe ćwiczenia utrwalające i testy.
Francofolie express to kurs nauki języka francuskiego dla uczniów liceum i technikum, którzy uczą się języka francuskiego jako drugiego.Kurs Francofolie express- zapewnia harmonijne rozwijanie wszystkich sprawności językowych- zawiera współczesne słownictwo i autentyczne dialogi- wprowadza gramatykę w przystępny sposób- zapewnia systematyczną naukę wymowy i ortografii- przybliża francuską rzeczywistość oraz umożliwia poznanie kultury i spraw życia codziennego Francuzów- jest przystosowany do zainteresowań, doświadczeń i możliwości percepcyjnych uczniów w wieku 15-18 lat
Podręcznik Kompass Deutsch 3 jest przeznaczony dla uczniów klasy 8 szkoły podstawowej, zarówno rozpoczynających, jak i kontynuujących naukę języka niemieckiego. Prezentowany w podręczniku materiał leksykalno-gramatyczny i proponowane zadania odpowiadają sprawdzonym tendencjom dydaktyki języków obcych.• Przejrzysta i logicznie uporządkowana struktura każdego rozdziału.• Różnorodne zadania wspierające efektywną komunikację.• Ciekawe treści realioznawcze i kulturowe – rozwój kompetencji interkulturowej.• Bogata oferta materiałów interaktywnych dostępnych na e-Akademii PWN. Kompass Deutsch 3 zapewnia harmonijny rozwój wszystkich sprawności językowych oraz całą gamę zadań utrwalających nowe słownictwo i struktury gramatyczne. Do pracy z serią polecamy filmy animowane wraz z ciekawie opracowanymi materiałami dydaktycznymi. Wypróbuj różnorodne możliwości wykorzystania ich podczas lekcji!Przykładowy rozdziałW e-Akademii od września dostępne będą następujące materiały:? 15 odcinków filmów animowanych (do całej serii) prezentujących typowe sytuacje komunikacyjne (w wersji z napisami i bez)? karty pracy ze zróżnicowanymi zadaniami dla uczniów – do wydruku (pdf)? interaktywne wersje kart pracy (do pracy z tablicą interaktywną lub możliwością udostępniania uczniom)? transkrypcje do filmów? wskazówki metodyczne i klucze rozwiązań dla nauczycieli – do wydruku (pdf).
To publikacja dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, przygotowujących się do matury z języka niemieckiego, a także dla wszystkich uczących się tego języka, którzy chcą utrwalić lub poznać nową leksykę z poszczególnych tematów.Repetytorium prezentuje słownictwo wymagane na egzaminie maturalnym w zakresie podstawowym i rozszerzonym, na poziomie B1 i B2.
„Neue Expedition Deutsch. 3 Podręcznik. Język niemiecki dla szkół ponadgimnazjalnych” to książka przeznaczona dla uczniów szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych, którzy kontynuują naukę języka niemieckiego na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. Publikacja jest bezpośrednią kontynuacją drugiej części cyklu. Można po nią sięgnąć przy realizacji programu nauki j. niemieckiego w wymiarze 2 lub 3 godzin tygodniowo.Ten podręcznik:został podzielony na 8 rozdziałów o stałej 6-częściowej strukturze – taki układ umożliwia zamknięcie pracy z tą częścią kursu w ciągu jednego roku szkolnego i zapewnia wygodne planowanie pracy,kładzie duży nacisk na budowanie praktycznych umiejętności komunikacyjnych – uczeń ma możliwość zastosowania poznanych struktur gramatyczno-leksykalnych i ma kontakt z autentycznym językiem,zawiera ćwiczenia nakierowane na przygotowania do matury ustnej i pisemnej z j. niemieckiego (zarówno podstawowej, jak i rozszerzonej),umożliwia harmonijny rozwój wszystkich kompetencji językowych ucznia (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie),zawiera sekcje realio- i kulturoznawcze, które pozwalają uczniom lepiej zrozumieć kontekst bliski językowi niemieckiemu,został wzbogacony o materiały multimedialne, a także gry i projekty zachęcające do samodzielnej pracy,pozwala uczniom krok po kroku automatyzować poznane słownictwo i struktury – aż do osiągnięcia płynności w komunikacji.Do publikacji został wydany zeszyt ćwiczeń, który nauczyciel może wykorzystać na lekcjach, jak i w formie pracy domowej. Zapoznaj się z nim oraz z pozostałymi częściami tego nowoczesnego kursu.
Hello Starter to jednoroczny kurs języka angielskiego adresowany do przedszkolaków. Materiał podstawowy obejmuje pięć rozdziałów, w których poruszana jest następująca tematyka:ja, mój dom rodzinny, mój świat.Do kart pracy dołączono dwie płyty:piosenki i wierszyki oraz interaktywne ćwiczenia językowe.
Repetytorium przeznaczone jest dla wszystkich uczniów przygotowujących się do egzaminu maturalnego z języka rosyjskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym, a także dla wszystkich uczących się języka rosyjskiego, chcących utrwalić lub poznać nową leksykę z poszczególnych tematów.Publikacja jest zgodna z wytycznymi ESOKJ w odniesieniu do poziomu B1 biegłości językowej.
Nowe wydanie cieszącej się dużą popularnością Gramatyki niemieckiej z ćwiczeniami dla początkujących obejmuje zagadnienia na poziomie początkującym. Repetytorium jest cenione za szczegółowe i zrozumiałe komentarze w języku polskim, teraz jeszcze bardziej przejrzyste dzięki wyróżnionym przykładom i kolorom ułatwiającym nawigację.Część praktyczna zawiera bogaty zestaw ćwiczeń wdrażających, automatyzujących i utrwalających poszczególne struktury gramatyczne.Repetytorium przeznaczone jest dla:uczniówstudentów i słuchaczy szkół wyższychuczestników kursów językowych i osób przygotowujących się do egzaminów językowychwszystkich zainteresowanych pogłębieniem wiedzy z zakresu zagadnień gramatyki języka niemieckiego.
Todo listo! 2. Zeszyt ćwiczeń to ćwiczenia do nauki języka hiszpańskiego dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Wysoka jakość merytoryczna, dydaktyczna i metodyczna serii gwarantowana jest przez polsko-hiszpański zespół autorski związany z Wydawnictwem enClave. Kurs jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego i zapewnia realizację wymienionych w niej celów i zadań kształcenia dla III etapu edukacyjnego.Zeszyt ćwiczeń jest uzupełnieniem podręcznika Todo listo! 2. Język hiszpański dla szkół ponadpodstawowych. Podręcznik.Cyfrowe wsparcie w nauczaniu języka z e-Akademią PWNZ cyklem ¡Todo Listo! związane są elektroniczne narzędzia edukacyjne oraz dodatkowe materiały dostępne w e-Akademii PWN.Korzystaj z zasobów elektronicznych, aby oszczędzać swój czas i w ciekawy sposób angażować uczniów w naukę.Platforma PWN to idealne narzędzie zarówno do pracy stacjonarnej, jak i online. Dzięki niej możesz również monitorować postępy uczniów.W e-Akademii PWN znajdziesz:multibook, czyli interaktywny podręcznik,e-ćwiczenia, które możesz wysyłać uczniom,e-testy rozdziałowe w wersjach A i B,e-kartkówki,testy i kartkówki w formatach PDF i DOC,pełną dokumentację nauczycielską (plany, rozkłady materiału, scenariusze zajęć, nagrania),cyfrową wersję podręcznika dla uczniów.
W pierwszym tomie klasycznej trylogii Attachment and Loss (Przywiązanie i strata) John Bowlby omówił teorię przywiązania i wyjaśnił, w jaki sposób więzi emocjonalne wytworzone na początku życia człowieka stają się podstawą budowania relacji na jego dalszych etapach. Drugi tom trylogii dotyczy problemów związanych z lękiem separacyjnym – dystresu występującego podczas separacji i często pojawiającego się w jej następstwie lęku. Bowlby omawia powiązane z lękiem zjawiska, w szczególności różne formy zachowań uznawanych za wskaźniki strachu oraz właściwości sytuacji, które powszechnie wywołują strach. Podejmuje także kwestię różnic w indywidualnej podatności na strach i lękowego przywiązania. W przygotowaniu znajduje się Tom III, Strata, dotyczący problemów związanych z żalem i żałobą oraz procesów obronnych, które mogą być uruchamiane przez lęk i stratę. *** Gdyby nie istniało tak wiele błędnych przekonań na temat norm zachowania, jakich należy oczekiwać od małych dzieci, gdy pozostawia się je, nawet na krótko, w obcym miejscu z obcymi ludźmi, nie trzeba by było tak wyczerpująco przedstawiać tych danych. A jednak błędne przekonania nie ustępują, szczególnie wśród osób zajmujących się zawodowo wychowaniem dzieci. Raz po raz sugeruje się, że zdrowe, normalne dziecko nie powinno robić zamieszania, gdy matka wyjeżdża, a jeśli to robi, jest to oznaką, że matka je rozpieszcza lub że cierpi ono na jakiś patologiczny lęk. Nadzieja w tym, że reakcje takie zostaną ujrzane w nowym i bardziej realistycznym świetle, dzięki zrozumieniu naturalnego przebiegu rozwoju oraz funkcji zachowań przywiązaniowych. *** Otóż, gdy tylko małe dziecko, które miało wcześniej sposobność wykształcić przywiązanie do figury matki, zostaje z nią wbrew swej woli rozdzielone, przejawia ono dystres; jeśli dodatkowo znajduje się w nieznanym otoczeniu i pod opieką zmieniających się obcych ludzi, jego dystres prawdopodobnie będzie silniejszy. Zachowanie dziecka układa się w typową sekwencję. Najpierw dziecko energicznie protestuje i próbuje wszelkimi dostępnymi sposobami odzyskać matkę. Później zdaje się rozpaczać, że nie uda mu się jej odzyskać, ale mimo to pozostaje skoncentrowane na niej i czujnie wypatruje jej powrotu. W końcu wydaje się, że traci zainteresowanie matką i zaczyna się od niej emocjonalnie odłączać. Jednak, o ile okres separacji nie trwa zbyt długo, dziecko nie pozostaje w stanie odłączenia w nieskończoność. Prędzej czy później, po ponownym spotkaniu z matką jego przywiązanie do niej na nowo odżywa. Odtąd dziecko przez kilka dni lub tygodni, a czasami znacznie dłużej, nalega na przebywanie w pobliżu matki. Ponadto, gdy tylko podejrzewa, że znowu ją straci, przejawia silny lęk. Kiedy zająłem się badaniem problemów teoretycznych wynikających z tych obserwacji, stało się jasne, że pierwszym krokiem musi być wyraźniejsze zrozumienie więzi łączącej dziecko z matką. Potem stopniowo przekonywałem się, że każda z trzech głównych faz reakcji małego dziecka na separację jest związana z takim lub innym centralnym zagadnieniem teorii psychoanalitycznej. I tak, faza protestu, jak się okazuje, porusza problem lęku separacyjnego; rozpacz – żalu i żałoby; odłączenie – obrony. Zgodnie z wysuniętą wówczas tezą, te trzy rodzaje reakcji – lęk separacyjny, żal i żałoba oraz obrona – to fazy pewnego jednolitego procesu i tylko wówczas, gdy tak się je traktuje, możliwe jest uchwycenie ich prawdziwego znaczenia.
„Mały świat jednego człowieka” traktuje przede wszystkim o zagadnieniach wyobraźni i obrazu w nauczaniu Stefana Kucharskiego oraz sposobie jego obrazowania zawsze zogniskowanym na „mały świat jednego człowieka”. Stefan Kucharski – barokowy karmelita, autor pism ascetyczno-mistycznych, w młodości dworzanin królewski na Wawelu, przez swoich zakonnych współbraci uważany za polskiego Jana od Krzyża. Jako dojrzały zakonnik był spowiednikiem Teresy od Jezusa Marchockiej oraz doradcą królów, biskupów i dygnitarzy. Z powodu wojen kozackich musiał opuścić klasztor w Lublinie i razem z karmelitankami uchodzić do Budzisława w Wielkopolsce, później z powodu epidemii – do Grabowca, gdzie zmarł w wieku 58 lat. Zakonnik przez ponad dwadzieścia ostatnich lat swojego życia był sparaliżowany i niewidomy. Swe nauki dyktował jednemu ze współbraci.
Numer dopuszczenia MEN: 1188/3/2024 Publikacja realizuje wymagania podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół ponadpodstawowych w wariancie III.1.P i III.1.R. Podręcznik umożliwia elastyczną realizację procesu dydaktycznego w zależności od poziomu grupy i jej liczebności, liczby godzin w tygodniu przeznaczonych na naukę języka angielskiego czy zagadnień, którym należy poświęcić więcej uwagi. Podręcznik Face it 3 zawiera: różnorodne tematycznie ćwiczenia zbliżone formą do zadań, z którymi uczeń będzie miał styczność podczas egzaminu maturalnego tematy bliskie pokoleniu Z, oznaczone jako TEEN WORLD sekcje Skills Revision – oparte na zagadnieniach z tematyki kulturowej (Culture) lub z sytuacji z życia codziennego (Life Skills) sekcje Writing Guide, które zawierają nowatorskie schematy wypowiedzi pisemnych sekcje Extra Practice, które znajdują się na końcu każdego modułu i zawierają dodatkowe zadania dla tzw. fast finishers.
Struktura modułu w zeszycie ćwiczeń odpowiada strukturze modułu w podręczniku. Każda z sekcji to cała strona ćwiczeń utrwalających wiadomości i umiejętności prezentowane w podręczniku. PRZEJRZYSTY UKŁAD ZESZYTU ĆWICZEŃ Zeszyt ćwiczeń składa się z ośmiu modułów, a każdy z nich z dwóch rozdziałów i obszernej sekcji powtórzeniowej, obejmującej sekcje Use of English, Revision (Vocabulary, Grammar) oraz Skills Revision, w której powtórkę materiału z dwóch poprzedzających rozdziałów połączono z przygotowaniem uczniów do egzaminu maturalnego. ZESZYT ĆWICZEŃ FACE IT 3 TO: solidne utrwalenie i powtórzenie zagadnień prezentowanych w podręczniku wdrożenie do rozwiązywania zadań maturalnych na poziomie podstawowym i rozszerzonym kompleksowe podejście do każdej umiejętności językowej wykorzystanie materiałów audio i video bogaty i urozmaicony zasób materiałów dodatkowych w ramach jednej publikacji.
ŁADNIE pisze się w szkole. W życiu trzeba pisać SKUTECZNIE. Kiedy ostatnio czekałaś kilka dni na odpowiedź na ważnego e-maila? A może znów spędziłeś godziny na pisaniu newslettera, który ostatecznie nie przyniósł oczekiwanego rezultatu? W cyfrowym świecie dotarcie do odbiorców jest wyjątkowo trudne. Każdego dnia otrzymują oni mnóstwo wiadomości i komunikatów. Jako autorzy musimy nieustannie konkurować o ich skupienie i uwagę. Napisany pięknym stylem i dobrze zredagowany tekst już nie wystarczy. Jak pisać, żeby zainteresować odbiorców i zachęcić ich do podjęcia działania? Jessica Lasky-Fink i Todd Rogers, naukowcy z Harvardu, od lat prowadzą badania nad ludzkim zachowaniem i procesami poznawczymi. Korzystając ze swojego doświadczenia i wiedzy z zakresu komunikacji, psychologii i nauk behawioralnych, stworzyli 6 zasad skutecznego pisania, dzięki którym twoje teksty będą nie tylko atrakcyjne, ale także przystępne i zrozumiałe dla czytelnika. Sztuka skutecznego pisania to praktyczny poradnik oparty na wynikach badań naukowych, który nauczy cię skutecznej komunikacji nie tylko w biznesie, ale również w życiu codziennym. Todd Rogers – profesor polityki publicznej na Uniwersytecie Harvarda. Specjalizuje się w naukach behawioralnych. Jest współzałożycielem Analyst Institute i Everyday Labs. Jego artykuły ukazywały się między innymi w „New York Timesie”, „Los Angeles Timesie” i „Politico”. Jessica Lasky-Fink – uzyskała tytuł doktora w dziedzinie polityki publicznej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. Jest kierowniczką ds. badań w The People Lab, zespole badawczym w Kennedy School na Uniwersytecie Harvarda. W swoich badaniach skupia się na usprawnieniu realizacji programów i usług publicznych.
Rozwój sztucznej inteligencji jest odważną, żeby nie powiedzieć: brawurową szarżą ku granicznym słupom człowieczeństwa. Rozwój sztucznej inteligencji osiągnął oszałamiającą skalę, a kolejne innowacje zagęszczają sieć interakcji ludzi z cyfrowymi artefaktami. Wynalazki budzą podziw i przerażenie. Jest to widoczne w badaniach prowadzonych w ramach cyberpsychologii, których przedmiotem jest głównie „ciemna strona” relacji człowiek−technologia: od lęku przed cyfryzacją, poprzez liczne uzależnienia, po niepokój związany z perspektywą pojawienia się systemów o nadludzkich możliwościach. Czy nowe technologie są jedynie źródłem stresu i niepokoju? Czy cyberpsychologia musi być rozwijana wyłącznie w wiktymologicznym ujęciu? Gdy wypowiadam słowo „innowacja”, pierwsza sylaba odnosi się już do historii techniki. Nie inaczej zdarzyło się w przypadku tej książki! Nowe wydanie odzwierciedla tempo rozwoju SI: wiele z koncepcji, które w pierwszej edycji książki (2021) miały status postulatów, w Optimum 2.0 są już elementem naszej codzienności. Paweł Fortuna proponuje rozszerzenie badań nad interakcjami człowieka ze sztucznymi jednostkami o wymiar będący domeną psychologii pozytywnej, a więc dobrostan rozumiany jako optymalne funkcjonowanie. Nową perspektywę określa mianem „pozytywnej cyberpsychologii” i w kolejnych rozdziałach odsłania drzemiący w niej naukowy oraz praktyczny potencjał. Autor prowadzi Czytelnika przez uniwersum jednostek, które bazują na SI, a następnie prezentuje realne i ewentualne przykłady systemów hybrydowych wpływających na poprawę satysfakcji z życia oraz wspierających rozwój wybranych sił psychicznych: kreatywności, dzielności, dobroci, przywództwa, pokory i nadziei. Refleksja psychologiczna jest przy tym spleciona z rozważaniami dotyczącymi istoty człowieczeństwa, transhumanizmu oraz futurologicznych wizji „silnej” SI. Trzeba dać szansę na pozytywne spotkanie ludzkiej mądrości z cyfrową technologią. Pierwszym i podstawowym krokiem jest lepsze poznanie sztucznych jednostek, które już są obecne na deskach teatru życia codziennego, a kolejnym krytyczne spojrzenie na możliwości kształtowania wartościowych interakcji z nimi. Jeśli idea tworzenia pozytywnych systemów się sprawdzi, będzie można ją przekazać młodym ludziom. Zaproponujmy im coś więcej niż nowy smartfon, wi-fi i pakiet przestróg przed sidłami uzależnień. Z tekstu Autor książki zaprasza nas do, jak to określił Max Tegmark, najważniejszej rozmowy naszych czasów, czyli dyskusji o tym, jakie są kluczowe dążenia człowieka, odbywającej się w kontekście rozwoju technologii, a szczególnie mocnej sztucznej inteligencji, która zdolnościami poznawczymi może przerosnąć ludzi i tym samym doprowadzić do niespotykanych w historii ludzkości zmian. Zdarzenia i procesy, jakie obserwujemy aktualnie, wskazują na to, że zmiany te są nieuniknione. Nie jest jednak przesądzone w jakim kierunku będą one podążały. […] Jako swój wkład do wspomnianej rozmowy Autor przedstawia ideę cyberpsychologii pozytywnej. Stwierdza, że „cyberpsychologia pozytywna jest na razie jedynie projektem, promykiem wysłanym w intelektualną przestrzeń”. Taka charakterystyka książki jest jednak, moim zdaniem, zbyt skromna w stosunku do treści, którą otrzymujemy. prof. dr hab. Piotr Kulicki Lektura tego tekstu jest niezwykle przyjemna, „inkluzywna”, a jego Autor wykazuje duże umiejętności w zakresie popularyzacji wiedzy psychologicznej, a także kulturoznawczej. To połączenie cyberpsychologii ze współczesną refleksją związaną z kulturoznawstwem medialnym, a nawet informatyką społeczną jest niezbędne do głębszego zrozumienia kontekstów, w jakich współcześnie funkcjonuje człowiek – twórca sztucznej inteligencji, element systemów hybrydowych, użytkownik i kreator nowych mediów oraz nowych rozwiązań technologicznych. prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska Autor przeanalizował liczne publikacje naukowe i stworzył zbiór opisów wielu fascynujących projektów naukowych. […] Czytelnik poznaje więc nie tylko kluczowe dla tematyki książki eksperymenty czy technologiczne rozwiązania, lecz także tło ich realizacji, uwarunkowania czy ciekawe fakty biograficzne. Książkę tę postrzegam jako niezwykle istotną, potrzebną i mającą duże znaczenie społeczne. Jestem pewny, że będzie ona czytana przez zróżnicowane grupy czytelników, od młodzieży po seniorów, od uczniów po profesorów, od cyber-pasjonatów po cyber-sceptyków. dr hab. Michał Klichowski, prof. UAM Tekst składa się z pięciu rozdziałów. Każdy jest opatrzony streszczeniem wraz z kluczowymi pojęciami, a zasadniczą treść poprzedzają informacje kontekstowe wprowadzające w tok rozumowania. W pierwszej części wyjaśniam ideę cyberpsychologii pozytywnej jako perspektywy badawczej, w ramach której można gromadzić dane dotyczące korzystnego dla człowieka funkcjonowania w systemach hybrydowych. Następnie rozważam ideę projektowania takich systemów hybrydowych, które zasługują na miano pozytywnych, dzięki czemu zastosowanej technologii można by nadać atrybut „well”. W kolejnej przybliżam fenomen sztucznej inteligencji i zasilanych nią artefaktów, konfrontując potoczne przekonania z rozstrzygnięciami naukowców. W dalszej części przyglądam się pozytywnym interakcjom człowieka z „inteligentnymi” artefaktami. Czynię to z dwóch perspektyw branych pod uwagę w badaniach nad dobrostanem: hedonistycznej i eudajmonistycznej. Zgodnie z tym w rozdziale czwartym referuję wyniki badań dotyczących podmiotowych i przedmiotowych uwarunkowań satysfakcji osób stykających się ze sztucznymi jednostkami, a w ostatnim rozdziale zastanawiam się nad wyzwoleniem potencjału drzemiącego w innowacjach na rzecz kształtowania mocnych stron człowieka. Tekst uzupełniają liczne odsyłacze do danych zamieszczonych w Internecie w postaci kodów QR. Z tekstu
Rozumienie seksualności człowieka dorosłego nie jest możliwe bez zagłębienia się w świat seksualności dziecka. Ten fragment powrotu do wspomnień i pierwotnych doświadczeń ułatwia pracę z pacjentem. Natomiast wiedza o tym jak seksualność człowieka dorosłego powstaje, na jakich fundamentach się opiera i z jakich doświadczeń wyrasta, jest obowiązkowym fundamentem diagnozy funkcjonalnej postawionej dorosłemu i obowiązkowym materiałem służącym planowaniu leczenia. Publikacja Marii Beisert składa się z czterech części: Dzieciństwo – fundament rozwoju seksualnego człowieka – wyjaśniono tu, czym jest rozwój seksualny, jakie są jego czasowe i przestrzenne granice oraz w jaki sposób przejawia się na zewnątrz. Modele seksualności − choć seksualność dotyczy każdego człowieka, to wielość sposobów jej doświadczania wymaga opisu, do którego przydają się różne modele. Praktyczny aspekt tej części przyda się diagnostom, biegłym i klinicystom, którzy dzięki wyborowi właściwego paradygmatu, z którego wyrasta model, będą mogli trafnie i skutecznie działać. Rozwój seksualny dziecka w świetle zróżnicowanych teorii – ta część nasycona jest wskazaniami praktycznymi. Pozornie dotyczy sytuacji dziecka, ale w rzeczywistości służy wyjaśnieniom co i dlaczego działo się w życiu pacjenta na wczesnych etapach jego rozwoju seksualnego, by dziś – bo głównie diagnozy te stawiane są osobom dorosłym – móc wyjaśnić związki teraźniejszości z przeszłością, podjąć decyzje terapeutyczne i przekazać je pacjentowi. Seksualizacja i jej związki z rozwojem seksualnym – ta część ma na celu rozróżnienie zjawiska normatywnego, czyli seksualności dziecka od patologii, czyli od procesu seksualizacji dziecka.
W książce „Reputacja i kapitał marek korporacyjnych. Ujęcie dynamiczne i wielowymiarowe” Autorka dokonała identyfikacji zależności między reputacją i kapitałem marek korporacyjnych uwzględniając ich tożsamość, wizerunek i reputację organizacyjną oraz inne uwarunkowania, takie jak dziedzictwo i przywództwo marek korporacyjnych, a także determinanty ich kapitału. Hanna Górska-Warsewicz korzystając ze swoich prawie 30-letnich doświadczeń badawczych w zakresie marek, ich kreowania, postrzegania i kształtowania ich kapitału, przedstawiła w pracy analizę ujętą w szerszym kontekście uwzględniając reputację organizacyjną. Włączenie do tej publikacji badań przeprowadzonych wśród menedżerów i konsumentów traktowanych jako jedną z grup interesariuszy zewnętrznych pozwoliło Autorce na kompleksowe przedstawienie reputacji i kapitału marek korporacyjnych z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej. Innowacyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie modelowania równań strukturalnych z wykorzystaniem dwóch metod, które dotychczas stosowano równolegle. Ponadto Autorka zaproponowała model podstawowy i rozszerzony. Książka jest kierowana do osób zainteresowanych problematyką marek korporacyjnych, ich zarządzaniem i kreacją zarówno ze sfery akademickiej, jak również praktyki biznesowej poczynając od mikroprzedsiębiorców a kończąc na korporacjach międzynarodowych. Na przestrzeni lat, autorka prowadząc badania w zakresie kapitału marek oraz metod jego konceptualizacji, kwantyfikacji i determinant, a także architektury marek, rozwoju marek własnych oraz zachowań konsumentów wobec marek, zauważyła przestrzeń dla identyfikacji ram analitycznych luki badawczej wpisującej się w obszar nauk o zarządzaniu i jakości. Dotychczas zagadnienie kapitału marki i jej reputacji analizowano równolegle, zależności między nimi badano w nielicznych opracowaniach. Podobnie zagadnienie kapitału i reputacji marek korporacyjnych analizowano w oddzielnych przestrzeniach badawczych, nie identyfikując wzajemnych zależności. Nie analizowano również kapitału i reputacji marek korporacyjnych w kontekście ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Kontekst dziedzictwa i przywództwa marek korporacyjnych nie podlegał eksploracji empirycznej w odniesieniu do reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ich tożsamości i wizerunku oraz reputacji organizacyjnej. Tak określoną przestrzeń należy wskazać jako problem badawczy. (ze wstępu) (…) dotychczas żaden badacz w Polsce nie przedstawił tak pogłębionej próby poznania zagadnienia reputacji i kapitału marek korporacyjnych, ujmując to w sposób dynamiczny i wielowymiarowy, jak uczyniła to dr hab. H. Górska-Warsewicz w ocenianej monografii. Jest to ujęcie kompleksowe obejmujące całość rozważań. Autorka wypełnia ową lukę (…). Dokonuje ona w recenzowanej monografii ciekawych logicznie, poznawczo i aplikacyjnych rozstrzygnięć z punktu widzenia użyteczności nauk o zarządzaniu i jakości. Niniejsza monografia wyróżnia się zdecydowanie na tle innych pozycji traktujących o tej tematyce. Jest świeżym i ugruntowanym badawczo, wyróżniającym się na tle literatury nowym spojrzeniem na problematykę marek korporacyjnych. prof. dr hab. dr h.c. multi Bogdan Nogalski (z recenzji) Oceniając oryginalność stawianych tez oraz zasadność podejmowanych badań, stwierdzam, że recenzowana publikacja jest innowacyjna na polskim rynku wydawniczym. Podejmowana w publikacji tematyka nie jest szeroko opisywana na rodzimym rynku. Publikacja stanowi doskonałe uzupełnienie i rozszerzenie dyskusji na temat komunikacji naukowej w Polsce. prof. dr hab. Łukasz Sułkowski (z recenzji)
Kulisy PeereluMimo że od upadku PRL minęło już kilkadziesiąt lat, okres rządów komunistycznych w Polsce wciąż wzbudza kontrower­sje i jest przedmiotem sporów oraz dyskusji – nie tylko wśród historyków, lecz także polityków i dziennikarzy.Antoni Dudek i Zdzisław Zblewski, historycy, którzy od lat zajmują się analizą dziejów powojennej Polski, stworzyli wy­jątkowe kompendium wiedzy na temat epoki Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej, obejmujące okres od początku rządów komunistycznych, aż do ich upadku. Opierając się na swojej rozległej wiedzy z zakresu historii PRL, omawiają najważ­niejsze wydarzenia tego czasu, analizują największe kryzysy polityczno-społeczne oraz przedstawiają sukcesy i porażki systemu.Utopia nad Wisłą. Historia Peerelu stanowi niezwykle wnikliwe i przede wszystkim rzetelne spojrzenie na historię PRL. To książka zarówno dla czytelników posiadających wiedzę na temat tego okresu w historii Polski, jak i tych, którzy chcą dowiedzieć się na jego temat więcej.Limitowana wersja z autografami autorów
Diagnoza choroby nowotworowej u dziecka powoduje wiele zmian w życiu małego pacjenta i jego rodziców, rodzeństwa, a nawet dalszych członków rodziny. To, jak radzą sobie rodzice w obliczu trudnej sytuacji, jest niezmiernie ważne, ponieważ decyduje o radzeniu sobie ich chorego dziecka. Negatywne emocje rodziców: lęk, smutek, niepokój – wywołują podobne odczucia u dziecka. Z kolei pozytywne nastawienie do leczenia, nadzieja na wyzdrowienie, wzajemne wsparcie w rodzinie i towarzyszenie dziecku w trudnych chwilach są niezbędne dla jego lepszego samopoczucia w czasie długotrwałej hospitalizacji i uciążliwych zabiegów. Mimo że psychologia systemów rodzinnych wnikliwie odnosi się do wzajemnych zależności i wpływów wszystkich członków rodziny, to jednak badania dotyczące rodziców zmagających się z chorobą nowotworową dziecka i znaczenie jakości ich relacji dla radzenia sobie z trudami leczenia małego pacjenta są słabo eksplorowane na gruncie polskim. Głównym celem monografii była ocena jakości relacji rodziców w procesie zmagania się z chorobą nowotworową dziecka. Izabela Socha i Iwona Janicka w przeprowadzonych badaniach uwzględniły również czynniki, które mogą w sposób pozytywny bądź negatywny wpływać na relację między rodzicami. Mamy nadzieję, że rezultaty uzyskane z badań, zasygnalizowane implikacje związane z ich wykorzystaniem, a także opisane w monografii narzędzia do diagnozowania opiekunów osób chorych i planowania oddziaływań terapeutycznych mogą być pomocne dla psychologów, psychoterapeutów, lekarzy, pielęgniarek i innych specjalistów, którzy opiekują się małym pacjentem i jego rodzicami. Z tekstu Monografia ta jest niezmiernie cennym wkładem do wiedzy odnoszącej się̨ do psychoonkologii, klinicznej, zdrowia jak i psychologii rodziny. Niewątpliwie praca ta jest pożądana i będzie wartościową pozycją dla specjalistów różnych dziedzin: m.in. psychologów, socjologów, lekarzy, pracowników socjalnych, terapeutów. Z recenzji prof. dr hab. Marioli Bidzan
Przedstawiamy Państwu nowe wydanie popularnego nowoczesnego podręcznika z zakresu transportu i logistyki zatytułowanego: INNOWACJE W TRANSPORCIE. Mobilność · Ekologia · Efektywność. Został on napisany przez naukowców i praktyków w związku z dalszym, mimo niedawnej pandemii, dynamicznym rozwojem transportu i logistyki w świecie – branży, która w Polsce wytwarza ok. 6% PKB. Nowe wydanie INNOWACJI W TRANSPORCIE (…) odnosi się w głównej mierze do ZASADNICZYCH ZMIAN W TRANSPORCIE: w sferze technicznej, w sferze technologicznej, w sferze zarządczej. W nowym wydaniu zweryfikowano przedstawione innowacje – pokazano ich rozwój, problemy wdrażania i uwarunkowania, które ujawniły się w procesie praktycznego wdrażania. NAJWAŻNIEJSZE ZMIANY w nowym wydaniu podręcznika INNOWACJI W TRANSPORCIE (…) to: ocena unijnych innowacji w transporcie; najnowsze badania dotyczące innowacji; w transporcie samochodowym, kolejowym, wodnym śródlądowym, morskim, innowacje w transporcie lotniczymi miejskim (smart city, rowery, e-hulajnogi). Podręcznik ten kierowany jest do studentów studiów inżynierskich i ekonomicznych – studiujących na kierunkach: transport, logistyka, ekonomika transportu itp., ale również do administracji samorządowej i centralnej, spedytorów, operatorów logistycznych czy przedstawicieli firm transportowych.
Publikacja zatytułowana Elektrownie jądrowe w nowoczesnej gospodarce. Technologie. Ekonomika. Bezpieczeństwo dotyczy zagadnień z zakresu energetyki jądrowej w tym technologii, ekonomiki i bezpieczeństwa elektrowni jądrowych w nowoczesnej gospodarce. Książka prezentuje następujące zagadnienia: teoria atomu i reakcji jądrowych, podstawy bezpieczeństwa jądrowego oraz ochrony radiologicznej; poszczególne generacje reaktorów energetycznych, ich budowa, zasada działania oraz parametry pracy; gospodarka paliwowa zasobami uranu, jego przerób i wzbogacanie, produkcja paliwa jądrowego i składowanie odpadów promieniotwórczych oraz paliwa wypalonego; budowa i przestrzenne rozmieszczenie budynków oraz układów,elementy układów obiegu pierwotnego i wtórnego, przyszłościowe rozwiązania reaktorów jądrowych; materiały konstrukcyjne wykorzystywanymw energetyce jądrowej: stalom,stopy cyrkonu, stopy niklu, ceramiki, betony, polimery; zagadnienia ekonomiczne w zakresie budowy, eksploatacji i likwidacji elektrowni jądrowych, wpływ wybranych czynników na koszty wytwarzania energii i opłacalność elektrowni jądrowych; zagadnienia bezpieczeństwa w elektrowniach jądrowych w aspekcie ich lokalizacji i eksploatacji oraz likwidacji obiektu. Cytując Słowo Wstępne patrona książki, prof. dra hab. inż. Waldemara Kamrata, Dyrektora Centrum Energetyki Jądrowej Politechniki Gdańskiej: „Szczególnego potraktowania w aspekcie transformacji energetycznej wymaga energetyka jądrowa, której efektywny rozwój zależy głównie od właściwego przygotowania/wykształcenia kadr dla sektora jądrowego. (…) Brak jest na rynku księgarskim pozycji ujmującej – w miarę syntetycznie – problematykę technologii, ekonomiki i bezpieczeństwa elektrowni jądrowych w nowoczesnej gospodarce. Proponowana czytelnikom książka ma formę nie tylko podręcznika, ale także monografii, a więc stanowi solidne kompendium aktualnej wiedzy na temat energetyki jądrowej. Powinna ona zatem przyczynić się do zwiększenia udziału polskich naukowców i inżynierów w procesach badań oraz rozwoju nowych elektrowni jądrowych należących do różnych generacji, a może w przyszłości także systemów termojądrowych.” Publikacja przeznaczona jest dla inżynierów i specjalistów zajmujących się planowaniem, wykonaniem i montażem oraz eksploatacją powstających elektrowni jądrowych w Polsce, a także dla studentów nowo powstałych kierunków studiów poświęconych energetyce jądrowej oraz obecnych studentów elektrotechniki i energetyki, a także słuchaczy studiów podyplomowych, naukowców i wszystkich zainteresowanych tą nowoczesną dziedziną wiedzy.
Niniejsza unikatowa publikacja dotyczy bardzo ważnej kwestii rozwoju OZE w Polsce, a w szczególności poświęcona jest kwestiom technicznym oraz organizacyjnym instalacji fotowoltaicznych wraz z możliwościami ich wykorzystania i włączenia do systemu elektroenergetycznego. Publikacja Instalacje fotowoltaiczne w systemie elektroenergetycznym koncentruje się na problemach współpracy instalacji fotowoltaicznych (PV), z siecią elektroenergetyczną, skupiając się szczególnie na oddziaływaniu tych źródeł na parametry jakości dostawy energii elektrycznej w systemach elektroenergetycznych. W publikacji czytelnik będzie mógł znaleźć praktyczne wyjaśnienia związane z problematyką: warunków technicznych przyłączenia instalacji PV w Polsce i zagranicą prognozowania generacji energii elektrowni fotowoltaicznych Książka zawiera liczne przykłady i odniesienia do praktyki użytkowania OZE, dodatkowo również w załączniku przedstawiony został przykładowy program funkcjonalno-użytkowy instalacji PV o mocy 500 kW. Publikację kierujemy głównie do profesjonalistów – operatorów sieci dystrybucyjnych, pracowników energetyki zawodowej, projektantów i instalatorów FOTOWOLTAIKI, koordynatorom klastrów i spółdzielni energetycznych, a także energetyków, specjalistów ds. OZE i pracowników zaplecza badawczo-rozwojowego. Książka przyda się również uczniom i studentom kierunków inżynieria elektryczna, energetyka, OZE i pokrewnych.
1 2 3 4 5
z 14
skocz do z 14