Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Język polski 1 Karty pracy Zakres podstawowy i rozszerzony Szkoła ponadpodstawowa

Ewa Nowak

Język polski 1 Karty pracy Zakres podstawowy i rozszerzony Szkoła ponadpodstawowa

37,26

 

Karty pracy do klasy 1 dotyczą zagadnień i lektur z wczesnych epok literackich:

starożytność (antyk, Biblia),
średniowiecze,
renesans,
barok,
oświecenie.

Materiał kart pogrupowano chronologicznie.

Karta A zawiera tekst naukowy lub popularnonaukowy przypominający problematykę poznanych utworów z listy lektur obowiązkowych, a także polecenia do niego, które służą kształceniu umiejętności wydobywania informacji i wnioskowania.

Podstawą karty B jest tekst kultury inny niż utwór literacki i związki tekstu literackiego z innymi tekstami kultury. Zawiera polecenia sprawdzające szkolną wiedzę i znajomość kontekstów.

Nauka o języku została wpleciona w poszczególne tematy z kształcenia literacko-kulturowego (integracja treści nauczania).

W kartach pracy zawarto zadania odwołujące się do lektur obowiązkowych: m.in. ksiąg biblijnych (Rodzaju, Hioba, Koheleta, Psalmów, Apokalipsy św. Jana), mitologii greckiej, Iliady i Odysei Homera, tragedii antycznej (Antygona Sofoklesa), zabytków literatury średniowiecza (m.in. Bogurodzica, Lament świętokrzyski, Rozmowa Mistrza Polikarpa ze Śmiercią, Pieśń o Rolandzie), dzieł Jana Kochanowskiego (pieśni, treny, Odprawa posłów greckich), Kazań sejmowych Skargi, dramatów Szekspira (Makbet, Romeo i Julia), Skąpca Moliera, sielanek Karpińskiego i satyr Krasickiego. Zamieszczono także fragmenty tekstów nieliterackich nawiązujących do epoki do ćwiczenia umiejętności retorycznych. Pod pytaniami i poleceniami pozostawiono miejsce na odpowiedzi uczniów.

Na końcu każdej epoki znajdują się:

karta pracy dla zakresu rozszerzonego (m.in. fragmenty tekstów filozoficznych kolejnych epok – Arystoteles, Kartezjusz, Kant, czy Hamlet Szekspira) zwierająca tekst filozoficzny, trudniejszy niż w karatach dla zakresu podstawowego;
karta przeznaczona do pracy projektowej (samokształcenie, np. motywy antyczne w kulturze, gotyckie katedry), która łączy się z tendencjami myślowymi epoki, eksponuje jej charakter i najwybitniejsze osiągnięcia.

WSiP
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-021-8122-1

Liczba stron: 136

Format: 200x260mm

Cena detaliczna: 40,80 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...