Menu

Joanna Ginter

Podręcznik „To się czyta!” do języka polskiego dla klasy 3 branżowej szkoły I stopnia jest podzielony na dwie części: literacko-kulturową i językową. Realizuje nowatorski układ treści – tematyczny z elementami chronologii historycznoliterackiej – ułatwiający zaciekawienie uczniów i zapoznanie ich z kolejnymi okresami w historii literatury i kultury. Informacje o tych okresach zebrano na dodatkowych stronach, na których przedstawiono najważniejsze konteksty społeczne i artystyczne. Porusza tematy i problemy bliskie młodzieżyin. poprzez odwołania do współczesnych tekstów literackich, filmów czy seriali. Jest dostosowany do możliwości percepcyjnych ucznia dzięki zastosowanym rozwiązaniom dydaktycznym, m.in.: uporządkowanej strukturze tematów, atrakcyjnym infografikom dotyczącym ważnych i ciekawych zagadnień, prostym schematom przedstawiającym wybrane treści, poleceniom formułowanym zrozumiałym językiem. Ukazuje powiązania między różnymi dziedzinami twórczości dzięki stronom „Ukryte w dziele sztuki” prezentującym dzieła malarskie czy instalacje artystyczne poruszające ważne współczesne tematy. Umożliwia utrwalenie wiedzy za pomocą czytelnych schematów oraz ćwiczeń podsumowujących. Uświadamia rolę języka w życiu codziennym i zawodowym dzięki treściom zawartym w części poświęconej kształceniu językowemu.
Podręcznik „To się czyta!” do języka polskiego dla klasy 2 branżowej szkoły I stopnia przygotowuje ucznia do świadomego odbioru różnych tekstów kultury, wyrażania własnych opinii oraz samodzielnego tworzenia tekstów użytkowych. Porusza tematy i problemy bliskie młodzieży w oparciu o współczesne teksty literackie, obudowane prostymi, zachęcającymi ćwiczeniami, oraz omówienia popularnych filmów i seriali. Inspiruje do refleksji i dyskusji nad przeczytanymi utworami dzięki rozpoczynającym każdy rozdział współczesnym tekstom, które wprowadzają uczniów w tematykę rozdziału i poprzedzają lektury obowiązkowe, oraz ćwiczeniom „Na początek” i „Po przeczytaniu” znajdującym się w każdej lekcji. Jest dostosowany do możliwości percepcyjnych ucznia dzięki zastosowanym rozwiązaniom dydaktycznym, m.in.: treściom podzielonym na krótkie rozdziały, stałej, uporządkowanej strukturze każdego tematu, infografikom i schematom z wybranymi zagadnieniami, intrygującym tytułom lekcji, poleceniom formułowanym prostym i zrozumiałym dla ucznia językiem. Umożliwia utrwalenie wiedzy za pomocą czytelnych schematów oraz ćwiczeń podsumowujących. Kształci umiejętność przygotowywania tekstów niezbędnych w życiu codziennym i zawodowym dzięki zróżnicowanym ćwiczeniom i informacjom zamieszczonym pod nazwą „Kultura języka w zawodzie”. Realizuje nowatorski układ treści – tematyczny z elementami chronologii historycznoliterackiej – ułatwiający zaciekawienie uczniów i zapoznanie ich z kolejnymi epokami. Został podzielony na dwie części: literacko-kulturową i językową. Dodatkowo, informacje o poszczególnych epokach zebrano na stronach zatytułowanych „Kilka słów o epokach”, na których przedstawiono najważniejsze konteksty społeczne i artystyczne kolejnych okresów w historii literatury i kultury.
Podręcznik „To się czyta!” do języka polskiego dla klasy 1 branżowej szkoły I stopnia przygotowuje ucznia do świadomego odbioru różnych tekstów kultury, wyrażania własnych opinii oraz samodzielnego tworzenia użytecznych tekstów. Porusza tematy i problemy bliskie młodzieży na podstawie współczesnych tekstów literackich, obudowanych prostymi, zachęcającymi ćwiczeniami, oraz omówień popularnych filmów i seriali. Inspiruje do dyskusji i refleksji nad poznanymi utworami m.in. dzięki rozpoczynającym każdy rozdział współczesnym tekstom, które wprowadzają uczniów w tematykę danego działu, oraz ćwiczeniom „Na początek” i „Po przeczytaniu” znajdującym się w każdej lekcji. Jest dostosowany do percepcji młodszego ucznia dzięki zastosowanym rozwiązaniom dydaktycznym, m.in.: podziałowi treści na krótkie rozdziały i jednostki tematyczne, stałej, uporządkowanej strukturze każdego tematu, infografikom i schematom z wybranymi zagadnieniami, intrygującym tytułom lekcji, poleceniom formułowanym prostym i zrozumiałym dla ucznia językiem. Umożliwia utrwalenie wiedzy za pomocą licznych schematów i ćwiczeń podsumowujących. Kształci umiejętność przygotowywania tekstów niezbędnych w życiu codziennym i zawodowym dzięki zróżnicowanym ćwiczeniom i informacjom zamieszczonym pod nazwą „Kultura języka w zawodzie”. Ułatwia prowadzenie zajęć dzięki uporządkowanej i przejrzystej budowie. Zawiera oczekiwany przez nauczycieli układ treści – tematyczny z elementami chronologii historycznoliterackiej. Podręcznik został podzielony na dwie części: literacko-kulturową i językową. Dodatkowo, informacje o poszczególnych epokach zebrano na stronach zatytułowanych „Kilka słów o epokach”, na których przedstawiono najważniejsze konteksty społeczne i artystyczne epok.
Książka jest wynikiem analizy około 2,5 tys. porad językowych z zakresu ortografii zamieszczonych w Internecie przez Poradnię Językową PWN, e-poradnie uniwersyteckie, poradnię PWSZ w Chełmie oraz Telefoniczną Poradnię Językową UG. Obejmuje historię i obecną ortografię polską, stan poradnictwa językowego w Polsce czy specyfikę internetowej porady językowej jako wzorca gatunkowego.