Menu

Copernicus Corporation

Copernicus Corporation
Wielka Krucjata trwa nieprzerwanie pod przywództwem nowo mianowanego Mistrza Wojny, Horusa. Fulgrim, Prymarcha Dzieci Imperatora, prowadzi swych Astartes w bój przeciwko nikczemnej rasie obcych. Jest nieświadomy, że jeszcze mroczniejsze siły zwróciły swój wzrok na Imperium Człowieka. Lojaliści zostają poddani próbie i wielu z nich daje upust swym najnikczemniejszym żądzom. Legioniści Dzieci Imperatora wykonują pierwszy krok na drodze wiodącej do całkowitego zepsucia – drodze, która zaprowadzi ich w końcu na krwawe pole bitwy Isstvana V…
Z dala od Terry XVI Legion, przemianowany na Synów Horusa, kontynuuje Wielką Krucjatę. Horus zaczyna bagatelizować obowiązki Mistrza Wojny. W obliczu zazdrości okazywanej przez innych Prymarchów zamyka się w sobie i planując kolejne kampanie, w coraz większym stopniu polega na doradcach. Szlachetny kapitan Garviel Loken żywi obawy względem potajemnych działań podejmowanych przez wielu spośród swoich braci, ale gdy Legion zostaje wysłany, by odbić księżyc Davin, jasnym staje się, że osobisty interes może przyćmić zdrowy rozsądek Horusa. Czy Prymarcha i jego wojownicy zostali wciągnięci w pułapkę zastawioną przez spiskujące przeciwko nim mroczne siły?
Po cudownym ozdrowieniu z ciężkich ran odniesionych na Davinie Mistrz Wojny wiedzie zwycięskie siły Imperium przeciw zbuntowanemu światu Isstvan III. Wydaje się oczywistym, że bezprecedensowy sojusz Synów Horusa, Gwardii Śmierci, Pożeraczy Światów i Dzieci Imperatora bez trudu zgniecie złożone ze śmiertelników planetarne siły obrony. Garviel Loken odkłada na bok swoje obawy i wraz z lojalnymi towarzyszami prowadzi podległe im kompanie na powierzchnię planety, gdzie odkrywa straszliwą prawdę. Nikczemna zdrada daje początek legendarnemu konfliktowi znanemu jako Herezja Horusa.
Doświadczywszy straszliwej masakry sił imperialnych na Isstvanie III, Nathaniel Garro, kapitan Gwardii Śmierci, porywa jeden z okrętów i obiera kurs na Terrę, by ostrzec Imperatora o zdradzie Horusa. Jednak uciekający „Eisenstein” zostaje uszkodzony ogniem przeciwnika i unieruchomiony w Osnowie – domenie Mrocznych Mocy. Czy Garro i jego ludzie zdołają stawić czoła zakusom Chaosu i dostarczyć ostrzeżenie do Imperatora, nim Horus zrealizuje swoje plany?
Jest trzydzieste pierwsze tysiąclecie. Pod łaskawymi rządami nieśmiertelnego Imperatora, Imperium Człowieka rozciąga się na całą galaktykę. Nadeszła złota era odkryć i podboju. A jednak u zarania niezwykłego tryumfu Imperator opuszcza linię frontu, powierzając dowództwo Horusowi, ulubionemu i najbardziej zaufanemu spośród swoich synów. Wywyższa go do rangi Mistrza Wojny, ale czy młody idealista będzie w stanie udźwignąć brzemię, jakim jest realizacja wielkiego planu Imperatora? Czy zaskakujące wyróżnienie nie zasieje ziaren herezji w sercach jego braci?„Wywyższenie Horusa” to pierwszy rozdział epickiej sagi, opowiadającej dzieje Herezji Horusa, wojny domowej na galaktyczną skalę, która niesie zagrożenie istnieniu całej ludzkości.
Zbliża się Koniec Czasów. Podczas gdy siły Chaosu dążą do pogrążenia świata w szaleństwie, Manfred von Carstein i Arkhan Czarny odkładają na bok niesnaski i wcielają w życie intrygę zmierzającą do wskrzeszenia jedynej istoty zdolnej stawić czoła sługom Niszczycielskich Potęg i przywrócić porządek na świecie – samego Wielkiego Nekromanty. W czasie gdy gromadząartefakty niezbędne do przeprowadzenia mrocznego rytuału, w kierunku Sylvanii zmierzają armie dążące do ich powstrzymania. Arkhan i Manfred są zdeterminowani, by dokończyć dzieła. Nagash musi powrócić, bez względu na cenę.
Na północy świata, gotowe do ataku, czekają armie Chaosu. Na ich czele stoi Wszechwybraniec: wojownik, który poprowadzi ostateczne, apokaliptyczne uderzenie, zwiastujące Koniec Czasów i zaprowadzi rządy Niszczycielskich Potęg. Niegdyś był jednak kimś innym: zwykłym mężczyzną i wiernym sługą boga-wojownika Sigmara. Cóż mogło sprawić, że jego dusza zwróciła się ku Mrocznym Bogom? Jakież straszliwe wydarzenia mogą sprowadzić rycerza Imperium na ścieżkę zwiastuna końca świata?Kim naprawdę był człowiek, którego wszyscy będą znali pod imieniem Archaon?
Nad niegdyś wielkim miastem Excelsis wisi straszliwe zagrożenie. Póki zdrajca Ortam Vermyre żyje, losy cywilizacji w Wymiarze Bestii są niepewne. Łowca czarownic Hanniver Toll musi przemierzyć pełne niebezpieczeństw morza i dżungle Wybrzeża Szponów i powstrzymać Vermyre’a, zanim ten dotrze do legendarnego zaginionego miasta Xoantica. W tych zapomnianych ruinach znajduje się artefakt stworzony za pomocą najczarniejszej magii, zdolny do przemiany samej rzeczywistości. Srebrny Odłamek. Czy Toll i jego towarzysz, były żołnierz Wolnego Bractwa imieniem Armand Callis, zdołają schwytać swoje nemezis na czas? A może Vermyre uniknie sprawiedliwości Zakonu Azyru i rozedrze na strzępy Krainy Śmiertelnych?
Powróciwszy do Nuln po przygodach w Praag, Ulrika odkrywa, że Siostry Lahmiańskie szykują się do wojny. Wampiry z rodu Carsteinów wzniecają intrygi w całym Starym Świecie, nasyłają na domeny Lahmi łowców czarownici otwarcie atakują. Ulrika, odtrącona przez wampirze siostry, zawiera niełatwy sojusz z Carsteinami. Ich celem jest destabilizacja Imperium przez uderzenie w serce władzy – zamach na Imperatora Karla Franza I.Imperium staje w płomieniach, a Ulrika, osaczona przez wrogów, musi wreszcie dokonać wyboru. Czy stanie po stronie śmiertelników?
W całym Starym Świecie nie ma drugiego tak okrutnego i złego ludu, jak mroczne elfy. Ich nikczemność i nienawiść obrosły w legendy, a jednak wyróżnia się pośród nich jedna osoba: Malus Mroczne Ostrze.Opętany przez pradawnego demona Tz’arkana, Malus musi ruszyć na niebezpieczną wyprawę w poszukiwaniu pięciu potężnych artefaktów,by nie zatracić duszy na wsze czasy. Jego uwaga skupia się na legendarnym Spaczonym Mieczu Khaina: broni tak potężnej, że może zadecydować o jego potępieniu albo przetrwaniu!
W przesiąkniętych deszczem slumsach Excelsis najemnik Niksar Astaboras, wspierając się alkoholem, czyni swoją egzystencję coraz bardziej bezsensowną. Pomimo oznak zbliżającego się zagrożenia wojna, która toczy się między Ludami Sigmara i potworami za murami miasta, niewiele go obchodzi. Życie śmiertelnika w Wymiarze Bestii jest wystarczająco krótkie,a opuszczenie schronienia cywilizacji oznacza pewną śmierć.Ale śmierć zbliża się do Excelsis. Siły Zniszczenia są w ruchu, a Wymiar Bestii trzęsie się z każdym grzmiącym krokiem, który robią. W dziczy nowy nikczemny wróg przytłacza nawet potężnych Nieśmiertelnych Gromowładnych. Jednak gdy wszystko wydaje się stracone, pojawia się niespodziewany bohater – taki, z którym Niksar jest nierozerwalnie związany – gotowy poprowadzić krucjatę w samo serce ciemności. Wplątany w tę wstrząsającą podróż najemnik jest zmuszony wybrać między lojalnością a szansą na przetrwanie, odkrywając przy tym swoją prawdziwą wartość w tej największej jak na razie bitwie o dominium.
Ambitny szary prorok Thanquol powraca do Starego Świata i dostaje propozycję nie do odrzucenia – musi pomóc armii w podboju krasnoludzkiego Karak Angkul. Twierdza słynie z inżynierskich klanów i nie ulegnie łatwo, ale tym, co naprawdę interesuje Thanquola, jest tajemniczy artefakt o niesamowitej mocy, który jego zdaniem zapewni mu miejsce w Radzie Trzynastu. Wysiłki szarego proroka zostają zniweczone, gdy cieszący się złą sławą Ikit Szpon przejmuje kontrolę nad armią dla własnych nikczemnych planów. Thanquol musi działać szybko, zanim główny inżynier spaczenia uwolni potęgę nowej wersji swojego zabójczego wynalazku – Sfery Zniszczenia.
Od czasu odkrycia Chogoris przez Imperium pełna mistycyzmu kultura wojowników Białych Szram nigdy nie była w pełni zgodna z ideałami Unifikacji. Gdy Wielka Krucjata wypala sobie ścieżkę przez gwiazdy, ich enigmatyczny Prymarcha, Jaghatai Khan, walczy o zachowanie ducha Legionu w galaktyce, którą rządzi zimna racjonalność. Choć z własnego wyboru stara się stać z boku, to pozostali Prymarchowie pragną wciągnąć go w największą bitwę ideologii ze wszystkich – o miejsce psioniki w Legionach. Kiedy rodzi się projekt Librariusa, a opór rośnie, Khan musi podjąć decyzję, czemu jest bardziej lojalny – Imperialnej Prawdzie czy własnemu dziedzictwu.
V Legion już zbyt długo przebywał poza granicami Imperium, pozostając nieświadomym rebelii Mistrza Wojny oraz związanej z nią nieuchronną wojną. Dopiero kiedy ich Prymarcha, Jaghatai Khan, upewnił się, że leżąca przed nimi ścieżka jest prawa i właściwa, wtedy Białe Szramy opowiedziały się po jednej ze stron, niosąc śmierć zdrajcom na każdym froncie. Jednak po czterech latach walki nieokiełznany duch Legionu załamał się w obliczu niekończącej się wojny na wyniszczenie z Gwardią Śmierci i Dziećmi Imperatora. Teraz wieszczowie burzy Khana muszą znaleźć wolną drogę na Terrę, aby wziąć udział w ostatecznej, apokaliptycznej bitwie.
Zdeterminowany, by pozbyć się zatopionej w piersi runy Ogniobójców, Gotrek Gurnisson, najwspanialszy Zabójca w dziejach, podróżuje do osobliwej alchemicznej Krainy Chamon.Posługując się tajemniczą aeter-nauką, Władcy Kharadronów z Barak-Urbaz oferują mu sposób na dopełnienie misji. Gdy jednak wschodzi Zły Ksienżyc, a zdradzieckie Ksienżycowe Klany grożą podniebnej przystani zagładą, staje naprzeciw najstarszemu z wrogów swego ludu: zielonoskórym. Podczas gdy jego towarzyszka podróży, Maleneth Wiedźmi Sztylet, stara się utrzymać go przy życiu, Gotrek rzuca się w krwawy bój o przetrwanie, który poniesie go wprost do zatęchłego, grzybowego serca Przytułku Świrokróla.
Lord Kasztelan Lorrus Grymn prowadzi wykrwawione pozostałości zakonu wojowników Stalowych Dusz przeciwko sargassowym cytadelom Zatoki Zieleni. Błogosławieni Rycerze zwyciężają, ale ponoszą przy tym straszliwą stratę – Grymn zostaje wciągnięty do Wymiaru Chaosu.Teraz Gardus, świeżo Przekuty po zniszczeniu Parchatych Ziem, jest zmuszony poprowadzić swoich wojowników w poszukiwaniu Lorda Kasztelana do zatęchłego serca ogrodu Nurgla, gdzie ponownie stawią czoła grozie Wymiaru Rozkładu…
Rządzone z Macragge przez szlachetnego imperatora Sanguiniusa Imperium Secundus stanowi bastion nadziei w pustoszonej przez Mistrza Wojny galaktyce. Pozostający Władcą Ultramaru Roboute Guilliman przekonał brata, że Terra upadła, a ulokowana na planecie Sotha tajemnicza góra Pharos jest kluczem do przyszłości rodzaju ludzkiego. Jednak Władcy Nocy – okrutni i bezlitośni synowie Konrada Curze’a – obserwują z cienia rozwój wypadków i czynią przygotowania do planowanego od dawna szturmu na Pharos…
Ulfenkarn to miasto rodem z koszmaru. Jego wampirzy władcy czyhają w każdej ciemnej alejce, zmieniając niegdyś wspaniałą metropolię w krwawą łaźnię. Mieszkańcami, zduszonymi tyranią Radukara Wilka i jego Nienasyconego Dworu, wstrząśnie jeszcze seria okrutnych morderstw. Zagadkę zbrodni musi rozwikłać niecodzienna grupa śmiałków: łowca wampirów z Carstinii, samozwańczy stróż prawa ze slumsów, pozbawiony skrupułów czarodziej i ostatnia spadkobierczyni arystokratycznego rodu. Razem będą musieli stawić czoła nieumarłym potworom grasującym w mieście za przyzwoleniem Radukara. Pogoń za odpowiedziami zmieni się w walkę o przetrwanie, gdy Radukar opuści swą Ebonową Cytadelę i osobiście ruszy przez ulice miasta…
W kontynuacji sagi o Ragnarze Czarnogrzywym Kosmiczne Wilki są atakowane ze wszystkich stron przez Tysiąc Synów Kosmicznych Marines Chaosu. W ostatniej próbie powstrzymania starożytnego wroga Ragnar i jego bracia przeprowadzają błyskawiczny kontratak na bazę Tysiąca Synów. Czy Kosmiczne Wilki zwyciężą i czy Ragnar zdoła odzyskać Włócznię Russa od swojego nemezis, Kosmicznego Marine Chaosu Madoxa?
Duchy z Pierwszego i Jedynego Regimentu z Tanith spędziły w rezerwie zbyt dużo czasu. Zniecierpliwieni i spragnieni akcji, otrzymują misję w sam raz dla nich. Cel: stacja kosmiczna o nazwie „Ocalenie”; nieprzenikniona baza, w której wróg przechowuje tajemnice mogące zmienić losy wojny o Światy Sabbat. Najazd na stację wiąże się jednak z tak wielkim ryzykiem, że misję uważa się za niemal samobójczą. Poza tym zbyt długa bezczynność mogła sprawić, że Duchy bezpowrotnie straciły formę. Prześladowany zarówno przez błędy z przeszłości, jak i przez agentów arcywroga komisarz-pułkownik Gaunt wyrusza wraz z Duchami na wyprawę, która może zakończyć się ich największym sukcesem... albo ich najsromotniejszą porażką.
CZY GAUNT MOŻE KOMUŚ ZAUFAĆ?Ściągnięci z pierwszej linii frontu krucjaty na Światach Sabbat, żołnierze Pierwszego Regimentu z Tanith czekają na kolejną misję, lecz gdy na Balhaut zostaje sprowadzony ważny jeniec, Gaunt wpada w sam środek skomplikowanej intrygi. Komu może zaufać? Jakie ważne informacje posiada jeniec? Od znalezienia odpowiedzi na te pytania zależą dalsze losy krucjaty, a Gaunt musi rozwiązać zagadkę, zanim dopadną go agenci wroga.
Na świecie-kuźni Urdesh zmasowane siły Imperium przystępują do ostatecznej bitwy z dowódcą arcywroga, Anarchem i z jego elitarnymi jednostkami – barbarzyńskimi Synami Seka. Krwawe starcie przyniesie rozstrzygnięcie nie tylko dla planety Urdesh… przesądzi też o dalszych losach Krucjaty o Światy Sabbat. Ibram Gaunt – służący teraz jako prawa ręka Mistrza Wojny Macarotha – trafia w sam środek ciężkich zmagań. Jego regiment, legendarne „Duchy” z Tanith, jest w posiadaniu klucza do zwycięstwa, lecz gdy armie Imperium i Chaosu zewrą się w ostatniej, epickiej bitwie, Gaunt przekona się, że największe zagrożenie kryje się nie na zewnątrz, lecz w ich własnych szeregach.
Odwołani z Wielkiej Krucjaty po zwycięstwie na Ullanorze, Rogal Dorn i VII Legion zostali mianowani pretorianami Imperatora, lecz dopiero wybuch rebelii Horusa objawił wszystkim wielką wagę tego uświęconego obowiązku. Teraz, po raz pierwszy od wybuchu wojny, Układ Słoneczny staje się celem bezpośredniego ataku i atak ten obnaża luki w pozornie niezawodnych systemach obronnych Imperialnych Pięści. Kto uchroni samego Dorna przed wrogiem wewnętrznym, skoro w związku z nowym zagrożeniem wzrok wszystkich skierowany jest na zewnątrz, poza bramy Terry?
Podczas gdy Imperator posyła swoje armie, aby odzyskać galaktykę na chwałę ludzkości, kolejne Legiony Kosmicznych Marines łączą się ze swoimi zagubionymi Prymarchami. XVIII Legion wciąż szuka swojej prawdziwej tożsamości, nieświadomy, że ich dowódca został już odnaleziony. W gromadzie Taras legioniści stawiają czoła zagładzie, broniąc się ostatkiem sił przed potwornym najazdem orków. W międzyczasie na Nokturnie Vulkan powołał i wyszkolił nowe zastępy wojowników. Teraz nadchodzi czas, by powiódł synów ku bitwie. Teraz jest czas, by w istocie objął pozycję Prymarchy ‒ nie tylko po to, by ocalić połowę Legionu, ale by wykuć nową, niepodzielną całość.
1 2
z 2
skocz do z 2