Games Factory Publishing

Games Factory Publishing
Informacje o sortowaniu:

sortowanie wg Popularności:
Produkty są sortowane według popularności na podstawie kilku czynników: liczby zakupów, ilości i wartości wystawionych ocen, zainteresowania użytkowników mierzonych dodaniem produktu do koszyka lub ulubionych.

sortowanie wg Cena - od najniższej:
Produkty są sortowane po aktualnej cenie sprzedaży, od najniższej do najwyższej.

sortowanie wg Cena - od najwyższej:
Produkty są sortowane po aktualnej cenie sprzedaży, od najwyższej do najniższej.

sortowanie wg Od najnowszych:
Produkty są sortowane według daty premiery. Na początku wyświetlane są najnowsze tytuły, które dopiero trafiły do sprzedaży lub będą dostępne w najbliższym czasie

sortowanie wg Od najstarszych:
Produkty są sortowane według daty premiery. Na początku wyświetlane są najstarsze tytuły.
Jeśli spodobała ci się gra Star Realms, ale niestety kręcisz nosem na kosmiczne klimaty, bo wolisz walczyć bronią białą lub rzucać czary, to mamy coś dla ciebie! Hero Realms to gra karciana oparta na mechanice budowania talii, zupełnie jak Star Realms, ale osadzona jest w świecie fantasy, gdzie bitwy toczy się nie na lasery, ale mieczem i zaklęciami. Na początku gry masz do dyspozycji parę sztyletów do atakowania przeciwnika i kilka klejnotów, dzięki którym w trakcie gry będziesz mógł kupować najemników. Zdobywane przez ciebie karty dzielą się na dwa rodzaje: karty akcji i Czempionów, którzy pozostają w grze dopóki przeciwnik nie postanowi ich wyeliminować. Podobnie jak w Star Realms karty wybierać można spośród czterech różnych frakcji: Gildii Kupców, Nekromantów, Dzikich i Imperium. Każda z nich ma specjalne umiejętności, które na pewno przydadzą się, by pokonać przeciwnika. A przeciwników mamy tym razem więcej niż jednego! W podstawową wersję Hero Realms można grać aż w cztery osoby! Hero Realms to świetna gra karciana, której fantastyczny klimat wciąga i nie pozwala szybko się oderwać. Zawartość gry: 144 karty Instrukcja Wiek graczy: 12+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 20 minut
Gra Dominion polega na budowaniu talii. Talia gracza symbolizuje jego królestwo - zawiera zasoby, punkty zwycięstwa i możliwe akcje. Na początku jest to smutna, mała kolekcja posiadłości i miedziaków, ale przed zakończeniem rozgrywki może się zapełnić złotem, prowincjami, sługami i budynkami. Wygra gracz, którego talia na koniec rozgrywki będzie zawierać największą liczbę punktów zwycięstwa. Zestaw kart występujący w drugiej edycji: Bandyta (nowa) Biblioteka Festyn Fosa Kaplica Kłusownik (nowa) Kopalnia Kupiec (nowa) Kuźnia Laboratorium Lichwiarz Milicja Piwnica Przebudowa Rękodzielnik (nowa) Sala obrad Sala tronowa Targowisko Urzędnik Warsztat Wartownik (nowa) Wasal (nowa) Wiedźma Wioska Zwiastun (nowa) Zamiast karty Śmietniska gracze będą mieć do dyspozycji podkładkę Śmietniska. Gra jest w pełni kompatybilna z innymi wersjami Dominiona! Rewersy kart są dokładnie takie same - nową podstawową wersję można łączyć ze wszystkimi poprzednimi wydaniami i dodatkami. Zawartość pudełka: 262 karty Królestwa 130 podstawowych kart Skarbu 48 podstawowych kart Zwycięstwa 30 kart Klątwy 26 kart Separatorów 4 puste karty 1 podkładka Śmietniska 1 plastikowa wypraska do przechowywania elementów 1 wkładka z nazwami kart 1 instrukcja
Rozpoczyna się XX wiek. Ludzkość wkroczyła w drugi okres renesansu – napędzany przez parę, stal i tajemniczą potęgę elektryczności! Szalony geniusz, Nikola Tesla, wyzwał na pojedynek największe umysły świata – zorganizował wielki wyścig przez Szwajcarskie Alpy, rozgrywany bez żadnych ograniczeń. Na neutralnej ziemi zawodnicy budowali potężne maszyny, które następnie poprowadzili ku zwycięstwu – wyciskając z nich siódme poty i dołączając co chwila niewyobrażalne, nowatorskie rozwiązania, które miały zapewnić swojemu twórcy tytuł największego wynalazcy wszechczasów!
Dodatek Obecność: Eskploracja wprowadza 10 nowych miejsc, które zwiększają szanse przeżycia dla nieuchwytnego stworzenia. Odkryjcie bezpieczną Oazę, malowniczy Fjord, czy niekończące się Pola Grzybów i wprowadźcie Waszą rozgrywkę na wyższy poziom! Obecność to asymetryczna gra karciana, w której jeden gracz (Obcy) staje do walki przeciwko pozostałym graczom (Rozbitkom). Jeśli jesteś jednym z Rozbitków, będziesz używał kart Miejsc, aby z ich pomocą przemierzać i badać planetę Artemia. Korzystaj z jej tajemniczych mocy oraz kart Przetrwania i unikaj schwytania przez Obcego do czasu przybycia misji ratunkowej. Jeśli zaś wcielisz się w rolę Obcego, Twoim celem będzie schwytanie Rozbitków ze statku badawczego i zasymilowanie ich z ekosystemem rodzimej planety. Korzystaj z kart Pościgu oraz aktywuj tajemnicze moce planety, aby przeprowadzać wielokrotne ataki na Rozbitków, osłabiając ich wolę przetrwania i szansę na przeżycie. Obecność: Eskploracja to pierwsze rozszerzenie niemal podwajające ilość kart występujących w grze! Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Obecność. Liczba graczy: 2 - 7 osób Wiek: od 10 lat Czas gry: ok. 30 - 60 minut Zawartość pudełka: 53 karty miejsc 13 kart pościgu 15 kart przetrwania instrukcja
Star Realms to gra karciana oparta na zasadzie budowania talii, gdzie staramy się stworzyć jak najwspanialszą gwiezdną flotę, po to, by pozbawić autorytetu naszego przeciwnika. Do wyboru mamy cztery fakcje: Kult Maszyn – frakcja oparta na maszynach o dużej sile ataku i zdolności usuwania z talii niechcianych kart; Federacja Handlowa – frakcja o dużych możliwościach finansowych i ogromnej sile autorytetu; Gwiezdne Imperium – frakcja, której siłą są wspaniałe okręty, a także możliwość częstego dobierania kart i zmuszania przeciwnika do odrzucania swoich; Bloby – pierwsza rasa obcych napotkana przez ludzi, których siła skupiona jest przede wszystkim na ataku. Star Realms ma proste zasady, których nauczyć można się w kilka chwil. Jej prostota i niesamowity kosmiczny klimat sprawiają, że gra jest szybka i przyjemna. Duża ilość różnych kart ma wpływ na regrywalność, a to znaczy, że nigdy nie zdarzy się nam grać dokładnie w taki sam sposób. Star Realms to świetna gra dla dwóch osób. Jednak gdy połączymy dwa egzemplarze gry, rozgrywka może poszerzyć się o kolejne dwie osoby. Jeśli lubisz gry w klimacie sci-fi, rywalizację i karty, które możesz zabrać wszędzie, ze względu na małe pudełko – Star Realms jest dla ciebie! Zawartość gry: Instrukcja 80 kart (4 talie frakcji) 16 kart zwiadowców 4 karty żmij 10 kart odkrywców 18 dwustronnych kart autorytetu Wiek graczy: 12+ Liczba graczy: 2 Czas rozgrywki: 20 minut
OBECNOŚĆ to asymetryczna gra karciana, w której jeden gracz (tzw. Obcy) staje do walki przeciwko pozostałym graczom (tzw. Rozbitkom).Jeśli jesteś jednym z Rozbitków, będziesz używał kart Miejsc, aby z ich pomocą przemierzać i badać planetę Artemia. Korzystaj z jej tajemniczych mocy oraz kart Przetrwania i unikaj schwytania przez Obcego do czasu przybycia misji ratunkowej.Jeśli zaś wcielisz się w rolę Obcego, twoim celem będzie schwytanie Rozbitków ze statku badawczego i zasymilowanie ich z ekosystemem rodzimej planety. Korzystaj z kart Pościgu oraz aktywuj tajemnicze moce planety, aby przeprowadzać wielokrotne ataki na Rozbitków, osłabiając ich wolę przetrwania i szansę na przeżycie.
Mistfall: Kampania Valskyrr pozwala graczom zagrać w Mistfall w nowy sposób, łącząc cztery Zadania w jedną kampanię. Każde ukończone Zadanie wzmocni tak Bohaterów, jak i Wrogów, a Valskyrr będzie stawał się miejscem coraz groźniejszym dla śmiałków gotowych stawić czoła okrutnym Mgłom
Nic tak człowieka nie wzrusza, jak pełen trzos. Zwłaszcza jeżeli trzos należy do ciebie, nie do innych. Nie liczy się też trzos leżący na ulicy, po którego wystarczy się schylić. Już się nachylałeś. Powiedzmy to sobie szczerze, życie cię rozpieszcza. Jeszcze 10 lat temu uprawiałeś własny ogródek... i to w lichym kapeluszu. Dziś – twoje królestwo sięga od morza do morza, a twój ogródek jest największy na ziemi. Oprócz tego posiadasz naj-mniejszego psa świata i własny pomnik, w skali 1:1, zrobiony z szarlotki. Oczywiście, nie można kupić czyjejś miłości... ale można kupić zazdrość, czyjś gniew i tą dziwną pustkę w sobie... Zresztą, nie-ważne – znów masz problemy: kolejny raz musisz dać nauczkę swoim ambitnym sąsiadom. Zrób to na bogato
Statek o wysokich masztach i gwiazda, która pokaże drogę – tylko tyle wymagasz od życia. No, może jeszcze parę rzek, które prowadzą do morza. Na własność. Przed tobą niebezpieczne, pełne piratów wody. Wysyłasz więc na próbę parę statków pełnych raczej szczurów niż towarów. Hen, daleko – aż do krain pełnych raczej bogatych kupców, niż szczurów. Uczciwa wymiana. Zajmij na początek parę wysp. Ich mieszkańcy zdają się przyjaźni, szczerzą zęby w uśmiechu i ściskają dłonie, przynajmniej do czasu, kiedy przyjdzie im do głowy wyciągnąć włócznię i dmuchawki z zatrutymi strzałkami. Nie ma tego złego – to da ci pretekst, żeby dać im nauczkę. Pokonasz wszystkie przeszkody, żeby dotrzeć do tych dalekich portów. Potem je podbijesz. Jeszcze później rozejrzysz się za następnymi rzekami. Pewnego dnia wszystkie będą należeć do ciebie.
Jesteś księciem czystej krwi i władasz niewielką, lecz uroczą krainą pełną błękitnych rzek i urodzajnych pól. Różnisz się jednak od własnych, miłujących spokój rodziców i posiadasz wielkie marzenia: pragniesz panować nad potężniejszym królestwem. Gdzie nie sięgnąć wzrokiem, leży ziemia niczyja, pełna pustych, niszczejących warowni oraz niewielkie lenna na granicy anarchii, rządzone przez nieudolnych władyków. Twoje panowanie przyniesie biednym poddanym tych krain światło cywilizacji i od dawna wyczekiwany ład. Przyniesie pokój i zjednoczenie pod jednym sztandarem. Twoim sztandarem. Śpiesz się i zajmij jak najwięcej ziemi dla siebie, nim zrobią to twoi wrogowie. W tym celu wynajmuj mistrzów cechowych, stawiaj na zdobytych obszarach nowe budynki, umacniaj własny zamek i – przede wszystkim – napełniaj sakwy złotem. Nie wiadomo, czy twoi rodzice byliby dumni ze ścieżki, którą obrałeś... no cóż – twoi potomkowie z pewnością będą! Zawartość: 500 kart, instrukcja Wiek graczy: 13+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 30 minut
Znów nastał ten wyjątkowy czas w roku; wieczór pełni księżyca dwunastego miesiąca kalendarza lunarnego. Pora uczcić tę wyjątkową okazję, organizując festiwal lampionów. W tym roku to ty zaczarujesz jezioro wspaniałaym połączeniem kolorowych lampionów. Zawartość: 36 kafelków Jeziora 56 Kart Talentóe 30 Kart Talentów 4 Karty Pomocy 20 znaczników Łódek instrukcja. Gra dla 2-4 gracyz, w wieku powyżej lat 8.
Namiestnik to wyjątkowa gra karciana z systemem piramidy, której akcja dzieje się w legendarnym rosyjskim świecie dark fantasy „Berserk”, gdzie brutalne wojny i krwawe intrygi są chlebem powszednim, a bohaterów tworzą bezwzględność i żądza władzy. Jest to gra planszowa przeznaczona dla 1-4 graczy w wieku powyżej 12 lat. W walce o panowanie nad krainą znaną jako Laar, gracze rekrutują zastępy najemników, od generałów po włóczęgów oraz uchwalają prawa rządzące państwem. Wraz z postępem gry gracze budują własną piramidę władzy, rozwijając w ten sposób potęgę militarną i magiczną, zwiększając swoje wpływy i pozyskując kamienie szlachetne, które pozwolą na dalszą rozbudowę imperium. Gracz z największą ilością punktów władzy na koniec gry zostaje zwycięzcą i władcą całego Laaru! Namiestnik oparty jest na unikatowym systemie pięciopoziomowej piramidy, którą tworzymy z kart najemników – jeden wybór wpływa na następny, a profity danej karty zależą od jej miejsca w całym układzie królestwa. Do dyspozycji graczy oddane zostają także karty praw, zwoje magii i punkty chwały, które można sprytnie zagrywać, aby popsuć szyki innym uczestnikom rozgrywki lub zaplanować dalekosiężną strategię. O karty najemników gracze licytują się na początku każdej tury, używając do tego kamieni szlachetnych, które zgromadzili w skarbcu, a które służą także do aktywacji umiejętności i efektów kart układanych w piramidzie. Gra wymaga dobrego planowania własnych posunięć i umiejętności zarządzania posiadanymi zasobami – tak aby szybko osiągać własne cele i nie pozwolić na to innym graczom. Zawartość gry: - 60 kart postaci - 20 kart praw - 4 karty aukcji - 64 kamienie szlachetne (po 16 w każdym z następujących kolorów: niebieskim, czerwonym, zielonym i żółtym) 33 dwustronne żetony magii/nauki - 17 dwustronnych żetonów ataku/obrony - 54 żetony władzy o różnych nominałach (8 żetonów wartych 2, 3, 10 i 12 punktów; 4 żetony warte 4, 5, 7, 8 i 15 punktów; 2 żetony warte 6 punktów) - 24 żetony premii za magię (20 dwustronnych żetonów o wartości +2/+3; 4 żetony o wartości +5) - 12 żetonów premii za kolor (2 o wartości +2 i 1 o wartości +4, w każdym z czterech kolorów: niebieskim, czerwonym, zielonym i żółtym) - 4 zasłonki gracza - zbiór zasad Wiek: 12+ Liczba Graczy: 1 - 4 graczy
Wojenna zawierucha objęła całe imperium! Kosmiczne cywilizacje, rywalizując o uzyskanie przewagi, wysyłają w galaktyczną przestrzeń floty statków kosmicznych. Ich celem jest zdobycie kontroli nad najzamożniejszymi systemami. Zawartość: 7 dwustronnych kafelków planszy 52 żetony statków 12 kart rozkazów 4 karty pomocy 42 kafelki punktów wskaźnik pierwszego gracza instrukcja Wiek graczy: 12+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 30-45 minut
Dzięki rozpowszechnieniu się rewolucyjnego wynalazku, jakim jest napęd skokowy, w galaktyce rozwinęły się nowe frakcje. Charyzmatyczni liderzy i przedsiębiorcy stanęli do rywalizacji, w której stawką jest zatrudnienie najtęższych umysłów i osiągnięcie celów przynoszących zyski. Czy masz wystarczającą ambicję, by stworzyć najprężniej rozwijające się galaktyczne imperium> Rzuć kośćmi i przekonaj się sam! Zawartość: 38 specjalnych kości 14 kafli Frakcji 7 kafli Rodzimych Planet 5 kafli do gry 20 kafli Celów 90 żetonów Talentów arkusz naklejek instrukcja Do gry wymagana jest edycja podstawowa Roll for the Galaxy. Wiek graczy: 14+ Liczba graczy:2-5 Czas rozgrywki: 45 minut
Korporacja Solarus odkryła niewyczerpalne źródło rzadkich i cennych minerałów zakopanych głęboko pod skorupą Czerwonej Planety. Zasoby te pozwoliłyby rozwiązać kryzys energetyczny Ziemi i zasilić wyprawy wgłąb kosmosu, niezbędne z powodu postępującego przeludnienia planety. Zostałeś wybrany do poprowadzenia załogi elitarnych pilotów Kapsuł, którzy zagłębią się w powierzchni Marsa podczas pierwszej wielkiej ekspedycji wiertniczej. Zawartość pudełka: 122 karty 188 kafelków 4 plansze Instrukcja Wiek graczy: 13+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 75 minut
W grze Tawerna wcielasz się w rolę karczmarza, który ze świętem wiąże duże nadzieje, licząc nie tylko na zysk, ale i rozgłos, który zwiększy popularność przybytku. Na sukces przyjdzie ci jednak zapracować: będziesz musiał poradzić sobie z przedstawicielami czterech ras poddanych królestwa. Musisz także sprostać wysokim wymaganiom królewskiego dworu, wkupując się w jego łaski za pomocą kurtuazji i uprzejmości. Czy uda ci się dokonać tego wyłącznie uczciwymi metodami? Czy też zmuszony będziesz uciec się do podstępów, magii i pomocy najbardziej wpływowych dygnitarzy Królestwa? Zawartość pudełka: plansza 36 kart zaklęć 34 karty klientów 36 żetonów klientów monety 25 znaczników aktów własności 12 żetonów gildii 15 kafelków królewskich zaszczytów 1 żeton króla 1 żeton królowej 15 żetonów przywilejów 25 znaczników punktacji instrukcja 5 kart pomocy gracza 4 figurki dygnitarzy Wiek graczy: 12+ Liczba graczy: 2-5 Czas rozgrywki: 60-90 minut
Jesteś wielkim władcą, poszukującym nowych lądów i pragnącym poszerzyć swoje wspaniałe Królestwo. Odkryjesz wiele nowych ziem, pól uprawnych, jezior i majestatycznych gór, nim znajdziesz wreszcie swoje upragnione miejsce na Ziemi. Uważaj jednak, wielu innych władców opuściło domy w tym samym celu. Kingdomino to wspaniała gra taktyczno-strategiczna bazująca na mechanice domina, w której gracze tworzą królestwo wokół swojego zamku za pomocą kolorowych kafli, zgodnych ze sobą jedną z części – podobnie jak w ukochanej przez graczy klasycznej grze Domino – dbając, aby nasze królestwo nie było zbyt małe, lecz także, aby nie rozrosło się ponad miarę oraz stawiając na tak powstałej planszy w kluczowych miejscach specjalne budynki! Wspaniała gra dla całej rodziny (i nie tylko): Kingdomino jest prostą, bardzo zabawną i przyjemną dla oka grą: dzięki kolorowej, komiksowej stylistyce, z płytkami o wielu ciekawych szczegółach – krajobraz krainy składa się bowiem z płytek lasów, mokradeł, pól oraz rzek, która zadowoli nawet najbardziej wymagających fanów gier planszowych. Posiada jednak wiele elementów, które zadowolą starszych graczy – to od uczestników rozgrywki zależy jak wiele miejsca poświęcą czystej zabawie, a ile przezornej strategii. A wszystko to w jedynie 30 minut! Piękne wydanie: Kingdomino zawiera wiele kolorowych, dwuczęściowych kafli, 8 pionków w czterech kolorach, cztery kartonowe, trójwymiarowe zamki oraz płytki startowe – wykonane z grubego kartonu, ze wspaniałymi, kolorowymi grafikami, wręcz tryskającymi radością i zachęcającymi do wspólnej zabawy. Kingdomino, to jedna z tych gier, które chwyciły za serca graczy nowych, jak i tych mocno obeznanych ze światem gier planszowych, młodszych i starszych. Kingdomino, to wspaniała zabawa dla każdego! Krótki czas i olbrzymia regrywalność sprawią, że wielokrotnie na królestwem Kingdomino będą rozlegać się Wasze radosne śmiechy! Zawartość gry: 4 płytki startowe 4 trójwymiarowe zamki 48 płytek domina 8 drewnianych znaczników króla Wiek graczy: 8+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 15 minut
“No co tam?” to prosta i szybka rodzinna gra logiczna dla 2-4 graczy w wieku 8+, w której uczestnicy rozgrywki starają się zgromadzić jak najwięcej ptaków na jednym drucie, szybciej i sprawniej niż reszta graczy! Więc... no co tam? Zagramy?Proste i szybkie zasady. Autorzy gry Dennis Kirps; Jean-Claude Pellin doskonale wiedzą, co kochają zarówno dzieci, jak i dorośli – w „No co tam?” w sprytny sposób będziecie odkrywać karty (niczym w memo) oraz układać zestawy różnokolorowych ptaków. Proste, szybkie i ekscytujące – do wyjaśnienia w niecałą minutę!
Najeźdźcy z Północy przeniosą was w złoty wiek panowania północnych plemion nad okolicznymi morzami, w czasie, gdy mieszkańcy każdej nad-morskiej osady drżeli przed niespodziewanym atakiem przerażających i nieustraszonych wikingów. Gracze wcielają się w jednego z tych wielkich wojowników i będą starali się zaimponować wodzowi wioski, poprzez przeprowadzenie jak największej ilości udanych zamorskich wypraw. W tym celu będą musieli zebrać drużynę, przygotować prowiant i wyposażenie, aby wyruszyć na pełną chwały i bogactw przygodę. Ich nagrodą będzie srebro, żelazo i żywy inwentarz oraz – o ile dopisze im szczęście – chwalebna śmierć w bitwie, a być może nawet spotkanie z samą Walkirią. Topory w dłoń, nadchodzi czas wyprawy!
Świat jest olbrzymi i twoje królestwo także. Powiedzmy sobie szczerze – to już nie królestwo, to imperium. To czyni cię imperatorem. Posiadasz luksusowe krzesła i ludzie nazwali twoim imieniem sałatkę ze śliwkami. Jednak nie tak łatwo być imperatorem. Musisz wstawać skoro świt, aby rozpalać święty płomień. Następnie godzinami przesiadujesz z członkami administracji, aby ustalić czemu właściwie płomień dzień w dzień się wypala. Rzadko do czegoś dochodzicie. Od czasu do czasu twoje potężne armie zajmą jakiś kontynent, a ty nie wiesz co z tym zrobić, ponieważ nigdzie ci się już nie zmieści. No i istnieje też ryzyko zamachu. Na szczęście masz przy sobie degustatora potraw, który testuje każdy posiłek zanim go skosztujesz i zdarza się, że umiera. Wtedy chodzisz głodny. Przydatny okazuje się też degustator noży. Miły człowiek. Smutno ci, że nie możesz pójść na żadne Idy – marcowe czy jakiekolwiek. Jednak ostatecznie bycie imperatorem to świetna robota. Nie oddałbyś jej nikomu za nic w świecie. Zwłaszcza, że i tak cały świat należy do ciebie. Dominion: Imperium to dziesiąte rozszerzenie do Dominiona (w Polsce wydane jako czwarte), najpopularniejszej gry o budowaniu talii. Zawiera nowe karty Królestwa, karty Zdarzeń, karty Krajobrazów a także żetony Zwycięstwa oraz żetony Długu. Karty z dodatku Dominion: Imperium wprowadzają do rozgrywki zupełnie nowe rozwiązania. Dzięki żetonom Długu, dobierzesz niektóre z kart zadarmo, by opłacić je dopiero w następnych turach. W Imperium jeden zestaw może posiadać na raz dwie zupełnie odmienne karty. Karty Krajobrazów znacznie powiększają możliwości zdobywania punktów zwycięstwa na koniec gry. Karty Zdarzeń każdy może aktywować (za odpowiednią opłatą oczywiście), ale nikt nie może ich kupić. Dodatkowo gra wykorzystuje rozwiązania znane z Przystani (karty Następstw) oraz karty korzystające z żetonów zwycięstwa (znane ze Złotego Wieku). Dodatek w pełni kompatybilny z podstawową wersją Dominiona oraz ze wszystkimi dodatkami! Produkt nie jest samodzielną grą, do jego używania potrzebna jest podstawowa wersja gry Dominion lub Dominion: Intryga. Zawartość pudełka: 242 karty Królestwa: po 10 sztuk kart: Archiwum, Czarodziejka, Dzielnica, Dziki gon, Forum, Inżynier, Kapitał, Klejnot, Korona, Królewski kowal, Legionista, Ofiara, Ogrodnik, Świątynia, Targ rolny, Willa, Władca, Wyścig rydwanów po 5 sztuk kart: Emporium, Fortuna, Gladiator, Głazy, Gwarna wioska, Katapulta, Obozowisko, Osadnicy,Patrycjusz, Zdobycz - po 2 sztuki kart: Dostatni zamek, Królewski zamek, Mały zamek, Skromny zamek po 1 sztuce kart: Nawiedzony zamek, Niszczejący zamek, Okazały zamek, Rozległy zamek 24 karty Separatorów 21 kart Krajobrazów: Akwedukt, Arena, Bazylika, Fontanna, Fort rozbójników, Grobowiec, Kolumnada, Labirynt, Łaźnia, Łuk triumfalny, Mur, Muzeum, Obelisk, Pałac, Pole bitwy, Przełęcz, Sad, Sprofanowane sanktuarium, Twierdza, Wieża, Wilcze leże 13 kart Zdarzeń: Aneksja, Awans, Bankiet, Datek, Dominacja, Gratka, Podatek, Podbój, Rytuał, Solna klątwa, Triumf, Zaślubiny, Zejście 56 żetonów Zwycięstwa 40 żetonów Długu
Spartakus to gra-legenda (jedna z najpopularniejszych gier w latach 2012-2013) nastawiona na rywalizację między graczami, w której emocje nie słabną nawet na sekundę – to bezwzględna gra dla dojrzałych graczy o mocnych nerwach, którzy są w stanie przetrwać za wszelką cenę przy pomocy swojego sprytu i walczyć z przeciwnościami, które piętrzą się ze wszystkich stron – w postaci pułapek zastawionych przez innych graczy, gotowych wykorzystać każdą okazaną przez nas słabość. • Wiele różnych mechanik połączonych w jedną grę: Spartakus łączy w sobie wiele rodzajów gier – grę karcianą (faza Intryg i faza Zakupów), grę licytacyjną (faza Zakupów), obstawianie wyników (faza Areny) oraz grę przygodową (lub nawet bitewną, w fazie Areny). W czasie rozgrywki wszystkie te elementy współgrają ze sobą, tworząc naprawdę niesamowicie grywalną mieszankę. • Zaangażowanie przez całą rozgrywkę: w każdym momencie gry gracze mogą się przekupywać przy pomocy gróźb, pieniędzy, podarków, propozycji pomocy czy sojuszu, wpływając na teraźniejszy i późniejszy przebieg rozgrywki, starając się zdobyć sojuszników, przeszkodzić własnym najpotężniejszym wrogom i zagwarantować sobie szansę na objęcie prowadzenia.
NOWE KARTY TARGU I INTRYGI Dodatek Spartakus: Węże i Wilk zawiera nowe Karty Targu oraz Intrygi, które możesz dołączyć do gry podstawowej Spartakus: Krew i Zdrada. Po prostu wtasuj je do już posiadanych Talii Targu i Talii Intrygi. Wszystkie karty można wykorzystywać (a nawet jest to zalecane!) w każdej rozgrywce, niezależnie od liczby graczy. NOWE KARTY RODÓW Spartakus: Węże i Wilk wprowadza także 2 nowe Rody. Mogą być wykorzystywane w normalnej rozgrywce na 3 lub 4 graczy albo do rozszerzenia gry do 5 lub 6 osób. Pamiętaj, że dodatkowi gracze oznaczają dłuższą rozgrywkę! Dodatek zawiera dostateczną liczbę kości, żetonów i figurek dla 6 graczy. PRYMALIA Ten dodatek pozwala toczyć walkę na Arenie aż 4 Wojownikom, co oznacza dwa razy więcej krwi i chwały!
NOWE KARTY INTRYGI Dodatek Spartakus: Widmo Śmierci zawiera dwa nowe rodzaje Kart Intrygi: Święta oraz Przechwałki, które możesz dołączyć do gry podstawowej Spartakus: Krew i Zdrada NOWA KARTA RODU Spartakus: Widmo Śmierci wprowadza nowy Ród Kalawiusza. Ród ten może być wykorzystywany niezależnie od liczby osób biorących udział w rozgrywce. Liczba żetonów w niniejszym dodatku pozwala dodać kolejnego gracza. Wraz z dodatkiem Węże i Wilk umożliwia rozgrywkę łącznie aż siedmiu osobom. ROZGRYWKI WIELOOSOBOWE Rozgrywka na 5 lub więcej osób nie zmienia żadnej z podstawowych zasad gry, choć oczywiście zajmie więcej czasu

Bestsellery

Bestseller
Według WHO, zaburzenia psychiczne są poważnym problemem, a depresja jest 20. przyczyną niepełnosprawności. Autor książki, ceniony lekarz i psychiatra, postrzega choroby umysłu jako choroby mózgu. Depresja, ADHD, zaburzenia lękowe i kompulsywne, choroby neurodegeneracyjne jak Alzheimer czy Parkinson, są objawami chorób mózgu. Książka określa 11 stopni ryzyka, które należy wyeliminować, by ustrzec się przed uszkodzeniami mózgu. A dziesięciopunktowy plan aktywuje neuroplastyczne zdolności komórek mózgowych. O skuteczności zaleceń zdrowego odżywiania, przyjmowaniu suplementów diety, technikach relaksacyjnych i walce ze stresem przekonują obrazy mózgu SPECT przed i po.
Bestseller
Nowożeńcy Tricia i Ethan w poszukiwaniu idealnego miejsca do życia trafiają do położonego na odludziu domu. Dawniej należał do doktor Adrienne Hale – znanej psychiatrki, która zniknęła bez śladu cztery lata temu. Gdy nadciąga gwałtowna śnieżyca i odcina im drogę powrotu, para zostaje uwięziona w posiadłości. Znudzona Tricia zaczyna badać zakamarki budynku i przypadkiem odkrywa ukryty pokój. W środku znajduje kasety z nagraniami sesji terapeutycznych doktor Hale. Każda kolejna taśma ukazuje szokujące szczegóły, a sieć kłamstw zaczyna się rozpadać. W końcu Tricia dociera do ostatniej kasety. Kasety, która zmienia wszystko.
Bestseller
Wytrop seryjnego mordercę, podążając ulicami Kensington, gdzie niemal na każdej rodzinie piętno odcisnęły narkotyki. Mickey i Kacey – nierozłączne siostry. Troszczyły się o siebie nawzajem, odkąd ich matka przedawkowała. Ale to było kiedyś. Teraz dzieli je pięć lat milczenia i Kensington Avenue. Policjantka Mickey patroluje tę ulicę. Uzależniona Kacey prostytuuje się, żeby zarobić na narkotyki. W pogrążonej w kryzysie opioidowym Filadelfii giną młode kobiety. Media i policja nie interesują się ich losem – bo to tylko narkomanki. Jednak Mickey zauważa, że pierwsza z ofiar została zamordowana. I paraliżuje ją strach. Jej siostry nikt nie widział od ponad miesiąca. Jej siostra może być następna. Mickey – wbrew swoim przełożonym i ryzykując karierą – zaczyna działać. Czy ustali, kim jest morderca, zanim dla Kacey będzie za późno? Liz Moore, autorka bestsellerowych i wielokrotnie nagradzanych thrillerów, stworzyła poruszającą, wielowątkową kryminalną opowieść. Liz Moore jest autorką literatury pięknej i literatury faktu, laureatką wielu nagród, m.in. Medici Book Club Prize, Athenaeum Literary Award, Rome Prize. Na podstawie „Rzeki odchodzących dusz” nakręcono serial, trwają prace nad ekranizacjami powieści „The Unseen World” i „The God of the Woods”. Ta ostatnia znalazła się w szesnastu zestawieniach najlepszych książek 2024 roku. Liz Moore mieszka i pracuje w Filadelfii, kieruje studiami z zakresu kreatywnego pisania i wykłada na Temple University. Znakomita książka. Trzymająca w napięciu, mocna i przemyślana. Autorka głęboko współczuje swoim bohaterom. „Rzeka odchodzących dusz” to wybitna powieść, przywodząca na myśl najlepsze dzieła Dennisa Lehane'a czy Davida Simona. Odwlekałam czytanie ostatnich stron, bo nie chciałam, żeby się skończyła. Uwielbiam ją. Paula Hawkins, autorka „Dziewczyny z pociągu” Opowieść o wędrówce po opioidowym piekle, w które zmieniły się niektóre amerykańskie dzielnice. Przejmujący thriller, wstrząsający, ale równocześnie wzruszający. Bo nawet na dnie piekła można znaleźć promyk nadziei. Wojciech Chmielarz, autor kryminałów, w tym cykli z Bezimiennym i komisarzem Jakubem Mortką Narkotyki, prostytucja i seryjny zabójca. Żonglując narzędziami literatury gatunkowej, Liz Moore snuje wielowarstwową opowieść o demonach współczesnej Ameryki – prowadzi czytelnika ulicami pogrążonej w kryzysie opioidowym dzielnicy Kensington i zagląda do domów, gdzie nałóg odbiera życie całym rodzinom, a uzależnione matki rodzą uzależnione dzieci. Ten obraz poraża, ale też skłania do refleksji, bo „Rzeka odchodzących dusz” to przede wszystkim powieść o siostrzeństwie, odkupieniu i prawie do godności. Historia, od której trudno się oderwać. Katarzyna Zyskowska, autorka „Nocami krzyczą sarny” Ta mocna i aktualna historia zaczyna się od znalezienia ciała zamordowanej młodej kobiety na torowisku w Kensigton, dzielnicy Filadelfii. Idąca na miejsce zbrodni policjantka Mickey boi się, że to ciało jej siostry Kacey. To, co było nastoletnim buntem Kacey, przerodziło się w ćpanie, lekomanię, alkoholizm i… ciągły lęk Mickey, że znajdzie siostrę martwą. W mieście giną kolejne młode narkomanki i Mickey w trosce o Kacey musi rozpocząć własne śledztwo. To opowieść nie tylko kryminalna – to historia o tym, jak nałogi niszczą rodziny, jak zabijają, jak coraz bardziej nie chcemy zauważać tragedii, jak powoli zaczynamy normalizować to, że ludzie umierają, i jak niewiele z tym robimy. Bo to przecież „tylko” kolejny narkoman znaleziony martwy. Mickey wie, że to kolejny człowiek i chce wiedzieć, dlaczego zginął. Karolina Korwin-Piotrowska, dziennikarka i pisarka  
Bestseller
Jaka przyszłość czeka największą europejską gospodarkę   Do niedawna Niemcy jawiły się jako wzór sukcesu gospodarczego i politycznego. Wydawało się, że napędzany eksportem niemiecki model gospodarczy zapewnia pomyślność i dobrobyt, a Angela Merkel jest „prawdziwym przywódcą wolnego świata”. Zmiany geopolityczne z ostatnich lat pokazały jednak, że za wieloletnie uzależnienie od taniego rosyjskiego gazu czy niemożność dotrzymania kroku firmom motoryzacyjnym z USA i Chin w wyścigu do elektromobilności Niemcy muszą zapłacić wysoką cenę. Wolfgang Münchau dowodzi, że słabości niemieckiej gospodarki narastały od dekad Neomerkantylistyczna polityka państwa, napędzana bliskimi relacjami między elitami przemysłowymi, finansowymi i politycznymi, sprawiła, że Niemcy – nadmiernie polegające na autorytarnej Rosji i Chinach – pozostały w tyle i nie były w stanie dostosować się do cyfrowej rzeczywistości XXI wieku. Ta książka wyjaśnia , dlaczego okres propserity w Niemczech dobiegł końca.     Wolfgang Münchau nie pozostawia suchej nitki na przyczynach klęski niemieckiego korporacyjnego neomerkantylizmu w przygotowaniach do dzisiejszych i przyszłych wyzwań ekonomicznych. - TIMOTHY GARTON ASH, autor m.in. książek Homelands. Historia osobista Europy,Obrona liberalizmu,Wiosna obywateli czyWolny świat Wolfgang Münchau opowiada fascynującą historię niemieckiego cudu gospodarczego, który się nie powiódł – przynajmniej na razie. Tym z nas, którzy zawsze wysoko cenili niemiecką pomysłowość i konkurencyjność, książka otwiera oczy, w przystępny sposób przedstawia problemy, lecz także wskazuje potencjał największej gospodarki europejskiej. - GAVIN ESLER, dziennikarz i pisarz, autor książek How Britain Ends i Britain is Better Than This   Jeszcze kilka lat temu Niemcy uważano za gospodarczy wzór dla niemal całego świata. W Polsce całe pokolenia dorastały w przekonaniu, że jest to doskonale urządzony kraj, w którym wszystko jest przemyślane i dopięte na ostatni guzik. Mówiło się o niemieckiej solidności, a firmy z tego kraju uchodziły za synonim jakości. Dziś są już raczej wzorem tego, czego nie powinno się robić. Popadły bowiem w degrengoladę, a jej historia jest niezwykle pouczająca. Właśnie o niej opowiada ta książka. Polecam tę opowieść o niemieckim festiwalu głupich kroków. - Tomasz Borejza, dziennikarz naukowy, autor książki Odwołać katastrofę   Kaput Wolfganga Münchaua czyta się jednym tchem, co w przypadku książek dotyczących zagadnień ekonomicznych zdarza się nieczęsto. Autor jednak jest dziennikarzem – do tego nie byle jakim: przez lata kierował niemieckim wydaniem renomowanej gazety „Financial Times”. Jest wytrawnym znawcą problematyki gospodarczej swego kraju, a jego książka stanowi – jak sam zapowiada - „opowieść o wzroście i upadku giganta przemysłowego, który w swoim czasie osiągnął wielki sukces”. Pisze w niej otwarcie o „przemysłowym upadku Niemiec” i dodaje, że „niemiecki model gospodarczy wyczerpał się”. Uzasadnia to obszernie i ze swadą, chociaż w niektórych miejscach wywołuje niedowierzanie i chęć zweryfikowania swych twierdzeń. Dla polskiego czytelnika będzie to książka zaskakująca. Malo który bowiem naród tak bardzo uległ fascynacji gospodarczym sukcesem Republiki Federalnej, jak my. Niemcy miały być modelem. Autor tymczasem przekonuje, że polityka gospodarcza ostatnich kanclerzy Niemiec – od Helmuta Kohla po Olafa Scholza – to w dużym stopniu ciąg nietrafionych decyzji. Osobnym pytaniem pozostaje, w jakim stopniu „kaput” niemieckiej gospodarki wpłynie na Polskę, powiązaną z Republiką Federalną licznymi więzami. - prof. dr hab. Stanisław Żerko, niemcoznawca, główny analityk w Instytucie Zachodnim w Poznaniu, wykładowca Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni   Tę książkę po prostu trzeba przeczytać. Choćby po to, żeby zrozumieć, że słowa „deutsche Wirtschaft” nie powinny kojarzyć się nam z bezprzykładnym sukcesem gospodarczym, lecz z kryzysem o wymiarze systemowym. Trzeba ją przeczytać, aby dowiedzieć się, w jaki sposób gospodarka niemiecka, do niedawna przodująca w świecie, popadła w niewyobrażalne tarapaty. „Kaputt” po niemiecku znaczy popsuty, rozwalony, wykończony. Deutschland kaputt!? - Krzysztof Rak, analityk Instytutu Zachodniego w Poznaniu   Niemiecka gospodarka nie urosła od czasu pandemii. Od dekady rozwija się też ponad dwa razy wolniej niż USA i prawie pięć razy wolniej niż Polska. Niemiecka stagnacja ma znaczenie, bo to największa gospodarka Europy, od której zależy, jak potoczą się gospodarcze losy krajów, takich jak Polska, które w dużym stopniu zależą od niemieckiej koniunktury, i całej Europy. Niemcy mają też znaczenie dla całego świata: to czy w przyszłości świat będzie wyglądał bardziej jak Europa, czego chciałaby większość jego mieszkańców, czy jak USA albo Chiny, w dużym stopniu zależeć będzie od tego co się stanie z niemiecką gospodarką. Znakomita książka Wolfganga Münchau pokazuje skąd się wzięła niemiecka stagnacja. Autor słusznie twierdzi, że Niemcy sami sobie zgotowali taki los. Ich gospodarka wpadła w tarapaty, bo niemieckie elity popełniły szereg fundamentalnych błędów: od uzależnienia się od taniego gazu od Putina, przez oddanie pola Chinom w nowych technologiach takich jak samochody elektryczne, roboty, wiatraki czy panele słoneczne, oraz bezsensowne wygaszanie elektrowni atomowych, po ekonomicznie absurdalną politykę fiskalnej anoreksji, permanentnego zaciskania budżetowego pasa, która spowodowała, że Niemcy przestały w siebie inwestować. W konsekwencji, wartość majątku publicznego w Niemczech w stosunku do PKB w ciągu ostatnich trzech dekad spadła o prawie połowę. Dekapitalizację Niemiec widać to nie tylko w statystykach, ale i gołym okiem: jak nigdy wcześniej w historii, Polacy są często zszokowani infrastrukturalnym zapóźnieniem Niemiec, od używania faksów, przez płacenie gotówką, po starzejące się autostrady. Co się stanie z Niemcami w przyszłości? Autor nie kusi się o gospodarcze prognozy, ale pokazuje co musi się zmienić, żeby niemiecka gospodarka odzyskała wigor. W naszym interesie jest, żeby tak się stało. - dr hab. Marcin Piątkowski, profesor Akademii Leona Koźmińskiego, autor książki Złoty wiek. Jak Polska została europejskim liderem wzrostu i jaka czeka ją przyszłość       Wolfgang Münchau– analityk gospodarczy, dziennikarz i publicysta koncentrujący się na zagadnieniach europejskiej gospodarki i Unii Europejskiej. W latach 2003–2020 związany z „Financial Timesem”. Współzałożyciel i dyrektor serwisu informacyjnego i analitycznego Eurointelligence i komentator tygodnika „New Statesman”.
Bestseller
„WYJĄTKOWE POD KAŻDYM WZGLĘDEM MARTWE ZWIERZĘTA TO SZOKUJĄCO PIĘKNY, RZADKI I ROZDZIERAJĄCY SERCE KLEJNOT. HISTORIA ZARÓWNO WSTRZĄSAJĄCA, JAK I ZNAKOMICIE OPOWIEDZIANA. NAPRAWDĘ NIE MOGĘ JEJ WYSTARCZAJĄCO POLECIĆ.” – CHRIS WHITAKER Ava Bonney obsesyjnie interesuje się rozkładem zwierzęcych zwłok. Droga, przy której mieszka, regularnie dostarcza jej materiałów do badań, a nocą uwielbia zaciągać najnowsze znaleziska do swojej kryjówki niedaleko jezdni i tam je opisywać. Pewnej nocy na swojej drodze odnajduje ciało kolegi, Mickey’a Granta. W obawie, że ktoś odkryje jej sekretny rytuał, wykonuje anonimowy telefon na policję. Gdy sprawa zostaje przekazana detektywowi Sethowi Delahayemu, Ava się nie wycofuje, bo z jej sennego miasteczka w południowym Birmingham znikają kolejni nastolatkowie. Jak trudno jest namierzyć zabójcę?
Bestseller
Autor bestsellerów Leniwy umysł i Buntownicy opowiada o tym, co możemy zrobić, aby wspiąć się na nieosiągalne dotąd wyżyny i pomóc w tym innym. Nasz świat ma obsesję na punkcie talentu. W szkołach chwalimy utalentowanych uczniów, w sporcie zachwycamy się naturalnymi zdolnościami, w muzyce szukamy cudownych dzieci. Podziwiamy ludzi, którzy mają wrodzoną przewagę nad innymi, i zapominamy zastanowić się nad tym, jaką kto pokonał drogę, aby coś osiągnąć. Tymczasem wszyscy możemy doskonalić się w sztuce doskonalenia się. Bazując na przełomowych wynikach badań, zaskakujących spostrzeżeniach i żywych opowieściach, Adam Grant przedstawia nowy schemat podsycania aspiracji i przekraczania oczekiwań. Prowadzi nas z sali lekcyjnej do sali posiedzeń zarządu, z placu zabaw na stadion olimpijskich, z wnętrza Ziemi w Kosmos. Udowadnia, że miarą postępu nie jest ciężka praca, lecz trwałość wniosków, a o rozwoju świadczy nie skala geniuszu człowieka, tylko charakter, który udało mu się zbudować. Grant pokazuje, jak doskonalić charakter i budować struktury motywacyjne sprzyjające uwalnianiu potencjału. Podpowiada, w jaki sposób projektować systemy, które zapewnią większe szanse ludziom dotychczas niedocenianym i lekceważonym. Wielokrotnie opisywano już nawyki supergwiazd, którym udało się dokonać nadzwyczajnych rzeczy. Ta książka dowodzi, że takie osiągnięcia są w zasięgu każdego człowieka – a prawdziwą miarą potencjału nie jest wysokość szczytu, który udało mu się zdobyć, lecz droga, którą musiał przejść. Ta błyskotliwa książka obala wszystkie nasze dotychczasowe założenia dotyczące doskonalenia się i sukcesu. Żałuję, że nie mogę cofnąć się w czasie, żeby ją sprezentować młodszej wersji samej siebie. Na pewno pomogłoby mi to kroczyć ścieżką postępu z większą radością. – Serena Williams, 23-krotna mistrzyni indywidualnego Wielkiego Szlema Tę książkę powinni przeczytać rodzice, liderzy, trenerzy i członkowie każdej rady pedagogicznej. Adam Grant wyjaśnia, jak bardzo myliliśmy się w kwestii doskonalenia potencjału. — Mark Cuban, inwestor w programie telewizyjnym Shark Tank, właściciel Dallas Mavericks, współzałożyciel Cost Plus Drugs [tylne skrzydełko] Adam Grant jest psychologiem organizacji na Wharton, gdzie przez siedem lat z rzędu plasował się na czele rankingu najlepszych wykładowców. Jego książki sprzedały się w milionach egzemplarzy, a wystąpienia TED mają ponad 30 milionów wyświetleń. Jest gospodarzem podcastu „Re:Thinking”. Jego pionierskie badania nad motywacją i sensem pozwalają ludziom realizować aspiracje i przekraczać oczekiwania, jakie formułują wobec nich inni. W 2021 roku artykuł o biernym usychaniu zaskarbił sobie uwagę największej liczby czytelników „New York Timesa”. Grant jest zaliczany do najbardziej wpływowych teoretyków zarządzania, znalazł się na liście 40 Under 40 magazynu „Fortune”. Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne (APA) oraz National Science Foundation uhonorowały go nagrodami za wybitne osiągniecia naukowe. Ukończył studia licencjackie na Harvardzie, a stopień doktora uzyskał na Uniwersytecie Michigan. W młodości startował w amerykańskich igrzyskach olimpijskich dla młodzieży w skokach do wody. Mieszka w Filadelfii z żoną i trojgiem dzieci.
Bestseller
Od wieków woda była wykorzystywana do określonych rytuałów. W tej książce najbardziej znana i ceniona szeptucha, Natalia Stepanova, dzieli się swoją wielopokoleniową wiedzą i opisuje wiele rytuałów, które wiążą się z zaklinaniem czy zamawianiem wody. To skarbnica syberyjskiej mądrości, magiczna książka, która pomoże Ci zamienić zwykłą wodę w potężne narzędzie do uzdrawiania i samoleczenia, pozbywania się lęków oraz zaklinania rzeczywistości. Dzięki nim pokonasz dolegliwości, ukoisz nerwy i pokonasz lęki. Odprawisz rytuały ochronne dla domu, rodziny, dzieci i siebie. Odwrócisz działanie każdej klątwy i uroku. Odczynisz działanie złego oka. Poznaj tajemne zaklęcia szeptuchy.
Bestseller
Czy miłość w prawdziwym życiu może przypominać tę opisywaną w bajkach?                                                      Nina jest literacką swatką; dobieranie książki do czytelnika to jej pasja i zawód. A przynajmniej tak było do poprzedniego dnia, w którym straciła pracę bibliotekarki w dużym mieście. Zdeterminowana, by rozpocząć nowe życie na własnych zasadach, Nina przeprowadza się do oddalonego o wiele kilometrów spokojnego miasteczka, gdzie wynajmuje vana i przekształca go w… objazdową księgarnię. Odwiedzając kolejne dzielnice, zmienia życie mieszkańców za pomocą siły opowieści.Gdy z czasem poznaje bliżej swoich nowych sąsiadów, między innymi uroczego konduktora-poetę, budzi się w niej nadzieja, że w tym pełnym magii miejscu będzie mogła napisać własne szczęśliwe zakończenie.
Bestseller
Przeszłość nie umiera. Czeka na odpowiedni moment. Marcin i Dominika prowadzą popularny kanał na YouTube poświęcony eksploracji opuszczonych miejsc. Gdy odkrywają kaplicę w głębi lasu, nie wiedzą jeszcze, że przedmiot, który stamtąd zabiorą, wciągnie ich w spiralę niepokojących wydarzeń. Kim był tajemniczy ksiądz Krystian? Co naprawdę stało się w dawno zamkniętym ośrodku? I jakie siły wciąż kryją się w jego murach? „Nie bierz nic z takich miejsc” to hipnotyzujący thriller grozy, w którym przeszłość i teraźniejszość splatają się w złowrogą opowieść o obsesji, klątwie i cienkiej granicy między wiarą a szaleństwem. Czy odważysz się wejść do środka?
Bestseller
8,2 (5)
BESTSELLER „NEW YORK TIMESA” WEDŁUG „THE WASHINGTON POST” JEDNA Z NAJLEPSZYCH KSIĄŻEK 2024 ROKU PRZECZYTAJ ZANIM ZOBACZYSZ – JUŻ WKRÓTCE EKRANIZACJA NA APPLE TV+ Wszechświat daje szansę na wybór dokładnie takiego męża i takiego życia, o jakich zawsze marzyłaś. Ile razy powiesz „następny”, zanim trafisz na tego jedynego? Lauren wraca do domu i odkrywa w swojej kuchni czarującego mężczyznę, który twierdzi, że… jest jej mężem. Wszystko – od zdjęć po dokumenty – zdaje się to potwierdzać. Jednak kiedy Michael znika na strychu, jego miejsce zajmuje kolejny mężczyzna, a wraz z nim nowa wersja życia kobiety. Mężowie to błyskotliwa, wymykająca się schematom opowieść o poszukiwaniu idealnego życia i o wyborach, które – choć nieskończone – nie przynoszą ukojenia. Holly Gramazio, pisarka i projektantka gier, z wyczuciem łączy literacką finezję z narracyjną świeżością. Jej doświadczenie w tworzeniu interaktywnych światów (m.in. gra Dicey Dungeons) znajduje odzwierciedlenie w powieści, która równie mocno bawi, co prowokuje do myślenia. Jeden z najzabawniejszych debiutów ostatnich lat. „The New York Times” Rozkosznie uzależniająca… Niczym lampka szampana bez dna. „The Washington Post” Urokliwa… Nieszablonowe podejście autorki do kwestii zaangażowania w związku jest tyleż inteligentne, co szczere. – „Publishers Weekly” Pełna ciekawych postaci, filozoficzna i zabawna. Polubiłam wszystkich mężów, nawet (w szczególności?) tych okropnych. – Gabrielle Zevin, autorka książki Jutro, jutro i znów jutro, bestsellera „New York Timesa” Dzięki zaskakującej fabule autorka ze świeżej perspektywy analizuje kwestie współczesnych zachowań i podejścia do randkowania oraz poszukiwań partnera… Zabawne spojrzenie na trudny temat. – „Kirkus Reviews”
Bestseller
Najnowsza książka Alicji Sinickiej! CO TAK NAPRAWDĘ STAŁO SIĘ Z MOJĄ SIOSTRĄ? Prawniczka Adela Janas wraca do rodzinnych Pętlic, aby zająć się matką i sprawami rodzinnymi po tragicznej śmierci swojej siostry Iny. Między młodymi kobietami od zawsze był pewien dystans i cień rywalizacji, jednak w obliczu śmierci wszystko to przestaje mieć znaczenie. Adeli trudno jest pogodzić się z myślą, że siostra targnęła się na swoje życie, zaczyna więc zanurzać się w jej pogmatwane sprawy, odkrywając coraz więcej tajemnic, słabości i zaskakujących wyborów. W desperackim dążeniu do poznania prawdy towarzyszy jej komisarz Michał Orłowski, funkcjonariusz lokalnej policji, z którym łączy ją trudna przeszłość. Czy Adeli uda się uzyskać odpowiedzi na wszystkie dręczące ją pytania? I czy na pewno jest na to gotowa? „Desperatka” to mroczny i duszny kryminał, od którego nie sposób się oderwać.
Bestseller
7,7 (4)
Odważna i przerażająco aktualna nowa powieść Richarda Powersa – zdobywcy Pulitzera. Rafi i Todd pochodzą z dwóch różnych światów, ale spotkali się w elitarnej szkole średniej, gdzie połączyła ich pasja do gry planszowej liczącej trzy tysiące lat. Ich młode umysły zatraciły się w niej bez pamięci i to ona zdefiniowała przyszłość: Rafi oddał się literaturze, a Todd dokonał przełomowego odkrycia w dziedzinie sztucznej inteligencji.  Choć męska przyjaźń nie przetrwała, wiele lat później ich drogi znów się przecinają. Tym razem na wyspie Makatea w Polinezji Francuskiej – miejscu wybranym do rewolucyjnego dla ludzkości projektu autonomicznych miast. Wśród mieszkańców wyspy jest Ina – ukochana Rafiego, wychowana na Pacyfiku, oraz Evie, pionierka w nurkowaniu, która najlepiej czuje się na dnie oceanu. Powers splata losy czworga bohaterów z tematami technologii, środowiska i ludzkich emocji. Tworzy w ten sposób fascynującą opowieść o świecie, w którym żyjemy, i tym, którego pragniemy. Richard Powers ze sprawnością zawodowego nurka zanurza się w niezwykłych światach i wydobywa literackie cuda z głębin. Nikt nie opisze lepiej niż on tego, jak bywamy groźni. I jak zdarza nam się być pięknymi.Łukasz Orbitowski
Bestseller
Nowa powieść autorski bestsellerowej trylogii „Saga o ludziach ziemi”! Fascynująca historia rodziny, która szukała swojego miejsca na ziemi. Ludka nigdy nie wie, gdzie będzie jutro jadła i spała. Józka, żona rybaka podróżującego od jeziora do jeziora, raz po raz ląduje z dziećmi w zrujnowanych chałupach. Ina, najmocniej z nich zakorzeniona, wkrótce będzie musiała ruszyć w drogę. Trzy kobiety z kolejnych pokoleń przemaszerowują przez powstania i wojny, usiłując utrzymać rodzinę w komplecie. Ich oczami obserwujemy rzeczywistość pierwszej połowy XX wieku – sławojki i szable, witaminy i zarazki, duchy i koniokradów, objawienia i wysiedlenia.
Bestseller
Zawsze lepiej radziłam sobie z roślinami niż z ludźmi. W zwyczajnej dzielnicy Londynu, na zwyczajnym dachu znajduje się absolutnie niezwykły ogród – samym swym istnieniem łamie tuzin paragrafów. Jego właścicielką jest toksykolożka botaniczna Eustacia Rose, jednak w ogrodzie trudno znaleźć róże. Wypełniają go rośliny przepiękne, niezwykle rzadkie i… niezwykle trujące. Profesor Rose prowadzi życie przewidywalne jak pory roku. Z nudów podgląda przez teleskop sąsiadów, a ulubionym obiektem obserwacji jest piękna kobieta i jej goście. Pewnego dnia dziewczyna znika – podobnie jak część zabójczej kolekcji Eustacii… Kiedy ktoś zostaje otruty toksyną bardzo rzadkiej rośliny, profesor Rose staje się główną podejrzaną. Wie, że jest niewinna. Wie, co się stało z jej sąsiadką. I wie, kto był ostatnim gościem dziewczyny. Ale jak przekonać śledczych o swojej niewinności, kiedy już złamało się prawo? I kiedy jest się wplątaną w zbrodnię bardziej, niż ktokolwiek podejrzewa – nawet policja…
Bestseller
W przededniu II wojny światowej Himmler organizuje tajny ośrodek, który ma dowieść potęgi Trzeciej Rzeszy i szerzyć pangermańskie idee. Rozpaczliwe kwilenie niemowląt dochodzące zza murów zamku Wewelsburg wskazuje na to, że przeprowadza się tu okrutny eksperyment. Edward „Łyssy” Popielski trwa w odrętwieniu, załamany losem ukochanej Rity. Dopiero nowe zadanie wyrywa go z marazmu – ma zinfiltrować tajemniczą organizację. Misję przerywają pierwsze salwy z pancernika Schleswig Holstein. Gdy w 1941 roku Łyssy wraca do sprawy, wpada w wir szpiegowskich intryg. Czy zdoła ujawnić spisek, odzyskać dobre imię i pomścić tych, których kocha najbardziej?
Bestseller
Porywająca trzecia odsłona bestsellerowego cyklu Leszygród! Pozostawiona wśród obcych Wszebora stara się odnaleźć szczęście u boku męża. Ten, nękany nocami przez zmorę, próbuje na własną rękę poradzić sobie z urokiem topielicy. Zaślepiony czarem nie dostrzega zachodzących w żonie zmian i dokonuje złych wyborów, które mogą zaważyć na ich wspólnym życiu. W Leszygrodzie Nawoja nie rezygnuje ze swoich postanowień. Dziewczyna za wszelką cenę próbuje znaleźć sposób na ocalenie siostry przed okrutnym losem topielicy. O pomoc skłonna jest prosić leszego, który przed laty złożył obietnicę jej ojcu. Nie straszne są jej nauki w chatce leśnej baby, gdzie poznaje przyjaznego domowika oraz skore do pomocy ubożęta. Próby, którym Jaga poddaje podopieczną, pozwalają jej wkroczyć w dorosłe życie. Nawojka dostrzega przeznaczoną jej miłość, ale przy okazji zmuszona jest wejść w układ ze złośliwym demonem wiatru.
Bestseller
Międzynarodowa intryga. Młodzieńcza miłość. Starożytne tajemnice. Wizja zagłady.I czysta, mrożąca krew w żyłach groza.W mglisty zimowy poranek, na pustym o tej porze roku polu tulipanów na obrzeżach rodzinnego miasta, trzynastoletni Luca Wolf i jego koleżanka Emma Reich odkrywają XVIII-wieczny żaglowiec. Na pierwszy rzut oka widać, że okręt, na którego burcie widnieje nazwa Wyrocznia, jest mocno sfatygowany, jakby fale wyrzuciły go na brzeg po setkach lat dryfowania. Znalezisko wydaje się nierzeczywiste, właz do ładowni jest jednak otwarty i Emma nie może się oprzeć pokusie wejścia na pokład i zbadania statku.Gdy bije pokładowy dzwon, Emma znika w jego wnętrzu na zawsze. To samo dzieje się z kilkorgiem ich przyjaciół, ojcem Luki oraz policjantami, którzy wyruszają z ekspedycją poszukiwawczą w głąb okrętu. Kiedy bez wieści przepada jedenaście osób, śledztwo rozpoczyna tajna agencja rządowa. Wygląda na to, że międzynarodowe służby specjalne stanęły właśnie w obliczu najbardziej złowieszczej sprawy swoich czasów.Na miejsce zostaje sprowadzony Robert Grim, emerytowany specjalista od okultyzmu, który ustala ponad wszelką wątpliwość, że Wyrocznia jest zwiastunem wieszczonej od dawien dawna zagłady – mrocznej siły uśpionej dotąd w głębinach morza. Już wkrótce Luca odkrywa, że jest łącznikiem w starciu między starożytnymi siłami…Autor bestsellerowych powieści grozy „Echo” i „Hex” Thomas Olde Heuvelt powraca z nowym horrorem, w którym z mroków przeszłości wyłaniają się starożytne siły zdolne na zawsze odmienić nasz świat.Najbardziej wyraziste i przerażająco realistyczne działo autora jak do tej pory. Wyśmienita, budząca grozę rozrywka.„New York Times”
Bestseller
7,8 (11)
Czarująca opowieść o świecie, w którym magia pachnie jagodami, a każda strona jest jak ciepły koc w chłodny wieczór. I o odwadze, która rodzi się w najmniej spodziewanych momentach. Kiela, introwertyczna bibliotekarka z Wielkiej Biblioteki Alyssium, od lat ukrywa się wśród zakurzonych ksiąg i zaklęć, trzymając się z daleka od ludzi. Jej jedynym towarzyszem (i asystentem) jest Caz - Zielistka Sternberga – delikatna dusza o sercu pełnym roślinnych tajemnic. Gdy jednak wybucha rewolucja, a biblioteka staje w ogniu, Kiela zmuszona jest uciekać na wyspę, na której spędziła dzieciństwo. Żeby poradzić sobie z nową rzeczywistością (w czym nie pomaga obecność niepokojąco przystojnego i bardzo wścibskiego sąsiada!), Kiela postanawia zmienić branżę – zakłada sklep z dżemami własnej roboty. Dzięki starej, rodzinnej książce z przepisami oraz odrobinie nielegalnej magii w jej ogrodzie wkrótce pojawiają się krzaki z dojrzałymi jagodami. Ale szybko okazuje się, że magia może nie tylko osładzać gofry – może też leczyć serca i nieść nadzieję. Dlatego właśnie Kiela zaczyna nielegalną sprzedaż zaklęć. Pełna mitycznych stworzeń, cynamonowych bułeczek i małych codziennych cudów powieść, która zostaje z czytelnikiem jeszcze długo po przeczytaniu ostatniej strony.
Bestseller
PARYŻ – pomysł na idealne wakacje! Twój inspirator zaprowadzi cię w każdy zakamarek Paryża. Nic cię nie ominie! Z nami obejrzysz panoramę miasta ze wzgórza Montmartre lub wieży Montparnasse. Skosztujesz chrupiących bagietek oraz słodkich makaroników i znajdziesz prawdziwe skarby na najstarszym pchlim targu. Wybierzesz się na zakupy do klimatycznych pasaży i zwiedzisz dawną pracownię Yves’a Saint Laurenta oraz otwartą ponownie dla zwiedzających katedrę Notre Dame. Odnajdziesz ślady polskiej historii na Wyspie Świętego Ludwika, a wieczorem popłyniesz na romantyczny rejs po Sekwanie. Wspólnie z Karoliną Szczęsną opracowaliśmy przewodnik po europejskiej stolicy mody, kultury i miłości. Znajdziesz w nim rankingi atrakcji i rekomendacje autorki, knajpki polecane przez miejscowych, intuicyjną nawigację, a do wszystkich wyjątkowych miejsc doprowadzi cię rozkładana mapa. Karolina Szczęsna – miłośniczka Francji, podróży i fotografii. Od kilkunastu lat mieszka w Oksytanii na południu tego kraju i odkrywa jego najciekawsze zakątki. Na blogu polkawefrancji.com łączy praktyczne wskazówki z osobistymi wrażeniami, chcąc zainspirować innych do poznawania Francji z jej najpiękniejszej strony.
Bestseller
Florian Gaderla to kryminalny z krwi i kości – ponury, twardy, gruboskórny i w dodatku outsider. Życie stawia przed nim wyzwanie – sprawę, która będzie wymagać od niego empatii i delikatności. Giną dzieci – i to w sposób, który mrozi policjantom krew w żyłach. Pierwsza z ofiar, ośmiolatka, zostaje znaleziona w pustostanie w nowych ubraniach i w makijażu. Florian próbuje rozwikłać mroczną zagadkę, ale sprawa otwiera w jego duszy drzwi, które na zawsze miały pozostać zamknięte. Jego partnerka Zuzanna Macieszko jest świeżo upieczoną śledczą. Popełnia błędy, ale nie brakuje jej werwy i chęci do współpracy. Im bardziej policyjni partnerzy zagłębiają się w sprawę, tym mniej ją rozumieją. Macieszko chce poznać historię Gaderli i motywy jego działania, lecz wstrząsającej prawdy, z jaką przyjdzie jej się zmierzyć, nie mogła przewidzieć. „Przestań, proszę” to opowieść o przemocy domowej. O brutalnym świecie, w którym smutek i rozpacz są jedynymi towarzyszami dzieci. O krzywdzie bezbronnych i niewinnych, których nikt nie chce. To historia trudna, momentami makabryczna, ale do bólu prawdziwa. Zło jest wśród nas. Zainteresuj się swoim dzieckiem, zanim zrobi to ktoś zupełnie inny.   Krystian Stolarz – policjant, magister prawa, sportowiec amator i miłośnik książek. Prowadzi na Instagramie konto @policjant_czytaipisze, na którym promuje czytelnictwo i recenzuje książki. Stolarz dba o autentyzm języka, atmosfery panującej w policji i szczegółów śledztwa. Prawda o policyjnej robocie jest znakiem rozpoznawczym jego powieści.
Bestseller
Kapłan niezłomny i wizjoner – ks. Franciszek Blachnicki, twórca Ruchu Światło-Życie, zmienił oblicze polskiego Kościoła i wychował pokolenia młodych. Prześladowany przez SB, pozostał wierny prawdzie aż do śmierci, którą – jak ujawniło śledztwo IPN – zaplanowały komunistyczne służby. Jego historia to świadectwo nawrócenia i powołania, które narodziło się w celi śmierci. Autor, Czesław Ryszka, znający ks. Blachnickiego osobiście, ukazuje nie tylko jego dzieło, ale i kulisy tej duchowej rewolucji. To opowieść o wierze, odwadze i Kościele, w którym świeccy są prawdziwymi współtwórcami wspólnoty.
Bestseller
Powieść łotrzykowska o dziewczynce, która wzięła los w swoje ręce i zrobiła wszystko, by wyzwolić się z chłopskiej niedoli Historia zaczyna się w 1831 roku, pod koniec października, kiedy to Rozalka Balawender, obdarte chłopskie dziecko, z modlitwą na ustach i dobrze zeschniętym krukiem w dłoni poprzysięga zemstę paniczowi. Piętnaście lat później, już w kaszmirowych pantofelkach i sukni z jedwabiu szykuje się do ślubu z bogatym narzeczonym. Co umożliwiło ten awans społeczny? Jakie wiodły do niego zbrodnie i niecnoty? Perypetie nietuzinkowej dziewczyny to opowieść o wspinaniu się po szczeblach drabiny klasowej. Opowieść, w której standardowy „pański” język polski miesza się z gwarą wsi lubelskiej, a fikcyjni bohaterowie spotykają postaci znane z kart historii. Ubrany w kostium historyczny głos w dyskusji o współczesnych nierównościach społecznych i szansach na wyrwanie się z miejsca pochodzenia. To wreszcie opowieść o potędze odmienności i o sile, która pcha człowieka do rozwoju i zmiany.   W pierwszej połowie XIX wieku rzeczywistość Rozalki rozszerza się o nowe media i nowe języki. Obce słowa oraz nieludzkie byty stają się wehikułem jej (nie)zwykłego awansu. Bohaterka prześwietnej powieści Renaty Bożek – niesiona niepojętym – nie jest w stanie żyć naturalnie. Żąda niemożliwego, a więc tego właśnie, czego i my bezustannie pragniemy – wpierw dla siebie, a potem dla naszych dzieci. Karolina Felberg   To powieść o losach chłopskiej córki, która pragnie lepszego życia w niesłychanie brutalnym, nasyconym przemocą świecie. Historia opowiedziana ze swadą i językową brawurą, wciąga i fascynuje. Okrucieństwo i nędza dawnych czasów zostały pokazane przez autorkę z rzadko spotykaną w polskiej literaturze wiernością. Polecam! Adam Leszczyński
Bestseller
Społeczeństwo Proaktywne, organizacja, która stworzyła Cama z części rozszczepionych nastolatków, chce masowo produkować takich jak on do celów wojskowych. Jednak pod powierzchnią tego koszmaru, kryje się kolejny: SP postanowiło zniszczyć technologię, która mogłaby sprawić, że rozszczepianie stałoby się całkowicie niepotrzebne. Gdy Conner, Risa i Lev odkrywają te szokujące sekrety, postanawiają sprzeciwić się władzy. W tym samym czasie nastolatkowie z całego kraju zaczynają maszerować na Waszyngton, domagając się sprawiedliwości i lepszej przyszłości. Ale pojawiają się też inne kłopoty. Grupa boćków Starkeya, która atakuje i niszczy ośrodki transplantacyjne, staje się coraz silniejsza i bardziej radykalna. Wierzą, że jedynie przemocą, podpaleniami i egzekucjami, można zwalczyć system. I zdobywają coraz więcej zwolenników. Tylko czy w ten sposób można zbudować przyszłość, w której wszyscy chcieliby żyć?
Bestseller
CO BYŚCIE ZROBILI, WIEDZĄC, KIEDY I JAK UMRZECIE? To miał być zwykły, krótki lot. Jednak gdy na pokładzie opóźnionego samolotu do Sydney niepozorna staruszka zaczęła przepowiadać pasażerom, kiedy i z jakiej przyczyny umrą, wszyscy byli w szoku. Paula dowiaduje się, że jej synek nie dożyje ósmych urodzin. Ethan, który nie skrzywdziłby muchy, za parę miesięcy ma jednak zginąć w bójce. Piękna stewardesa Allegra podobno sama odbierze sobie życie. A Eve wyrusza w podróż poślubną ze świadomością, że zostanie zamordowana przez mężczyznę, któremu właśnie przysięgała miłość aż po grób. Jak pasażerowie zareagują na przepowiednie? Czy będą w stanie żyć ze świadomością, że ich dni są policzone? Poddadzą się losowi, czy spróbują oszukać przeznaczenie? No i kim jest ta dziwna kobieta, która wywróciła ich życie do góry nogami? * Liane Moriarty, autorka bestsellerowych „Wielkich kłamstewek”, jest prawdziwą znawczynią ludzkich słabości i w mistrzowski sposób prowadzi wielogłosową narrację. Zaledwie moment to nie tylko trzymająca w napięciu powieść psychologiczna, ale także mądra, pełna humoru i dodająca otuchy historia o tym, jak każdy z nas mierzy się z tym, co nieuniknione.
Bestseller
Kasandra Lit ceni swoją pracę w jednym z największych portali informacyjnych w kraju. Głównie dlatego, że nie musi za często opuszczać mieszkania. Poza jego bezpiecznymi murami czai się ktoś, kto już raz zrobił jej krzywdę. Jednak kiedy Lit otrzymuje zlecenie napisania artykułu o pensjonacie Uroczysko, leżącym w samym sercu mazurskich lasów, postanawia zmierzyć się z własnymi demonami. Miejsce, do którego dociera z fotoreporterką Moniką Wawrzyniak, budzi w niej wiele złych wspomnień. Kasandra czuje, że z Uroczyskiem coś jest nie tak, a opowieści o zaginionych mieszkańcach okolicznych osad potęgują to wrażenie. Ludzie, którzy bezpowrotnie zniknęli, zostawili po sobie przestrogę. NIE WCHODŹ DO LASU PO ZMROKU Gdy zapada noc, nikt nie jest bezpieczny. Kasandra przekonuje się o tym na własnej skórze, gdy znika bliska jej osoba. Dziennikarka wie, że tylko ona może rozwikłać tajemnicę skrywaną przez całe pokolenia. Nie ma tylko pewności, czy powinna…
Bestseller
Blythe Hawthorne nigdy nie dawała sobie w kaszę dmuchać – ani ojcu, który traktuje ją jak porcelanową lalkę, ani społeczeństwu próbującemu narzucić jej, co wypada, a co nie. A już na pewno nie pozwoli sobą rządzić mężczyźnie, którego poślubiła, niezależnie od tego, jak bardzo będzie perfidny i nieznośny. Skoro już łączy ich magiczna więź, która nie pozwoli jej się uwolnić od męża do końca swych dni, zdecydowana jest zostać... cierniem u jego boku. On nie pozostanie jej dłużny i zrobi wszystko, by życie z nim nie przypominało bajki. Los Blythe odmieni się jednak, gdy zacznie odkrywać, co kryje się za magią spowijającą Wisterię. I jaka moc drzemie w niej samej, jeśli tylko się dowie, kim naprawdę jest.
Bestseller
„Kto dobrze poznał Włochy, a zwłaszcza Rzym, ten już nigdy nie będzie całkiem nieszczęśliwy”. Podróż w podróży, przygoda w przygodzie. Pasjonująca wyprawa przez Włochy w czasie i przestrzeni. Johann Wolfgang Goethe w roku 1786 wyruszył w dwuletnią podróż po Włoszech i zjeździł ten kraj od Tyrolu po Sycylię. Swoje przeżycia opisał i opublikował jako Podróż włoska. Jacek Cygan przez prawie dwadzieścia lat podążał wraz z żoną śladami niemieckiego poety. Oglądał te same kościoły, pałace, ruiny, kolumny, stał przed tymi samymi dziełami sztuki, podziwiał te same krajobrazy, wdychał nieświeże powietrze Wenecji i zachwycał się zachodem słońca, stojąc na szczycie Schodów Hiszpańskich w Rzymie. Z obserwacji, doświadczeń, porywów serca i refleksji powstała fascynująca opowieść. W ciągu tych lat Jacek Cygan zaprzyjaźnił się z Goethem, poznał jego pasje i sposób patrzenia na świat, dlatego postać twórcy Fausta pokazuje w szerszym kontekście, sięga do wątków osobistych, bez których nie sposób zrozumieć nie tylko podróżnych motywacji Goethego, ale także jego wierszy, dramatów i prozy.
Bestseller
Autorka bestsellerowej Sagi Księżycowej powraca z zachwycającą opowieścią o miłości, przeznaczeniu i wyborach, które zmieniają wszystko. W tej mrocznej i urzekającej historii poznasz nieznaną stronę jednej z najbardziej ikonicznych bohaterek literatury. Magia, szaleństwo i zakazana miłość — oto droga, która prowadzi do narodzin Królowej Kier.   Catherine jest ulubienicą dworu i obiektem zainteresowania niezamężnego Króla Kier. Jej przyszłość wydaje się być przesądzona — ma zostać Królową. Ale Cath pragnie czegoś innego. Z pasją oddaje się swojej wielkiej miłości: pieczeniu. Marzy o otwarciu własnej piekarni, gdzie razem z przyjaciółką mogłaby serwować najwspanialsze desery w całej krainie. Jednak los ma wobec niej inne plany. Podczas królewskiego balu, na którym wszyscy oczekują, że król poprosi ją o rękę, Cath poznaje Jestera — tajemniczego, charyzmatycznego nadwornego błazna. To spotkanie wywróci jej świat do góry nogami. Między nimi rodzi się zakazane uczucie, które jest niebezpieczne i ekscytujące zarazem. Cath po raz pierwszy próbuje przejąć kontrolę nad własnym losem i zakochać się na własnych zasadach. Ale w świecie, gdzie magia przenika rzeczywistość, szaleństwo czai się za każdym rogiem, a potwory są bardziej realne, niż mogłoby się wydawać, los bywa bezwzględny. Miłość. Pasja. Bunt. Historia, która opowie, jak dziewczyna o dobrym sercu stała się niesławną Królową Kier.
Bestseller
Czy droga do miłości może prowadzić przez koszmar? Theo Tate mimo trudów dorastania w biedzie zawsze mógł liczyć na swojego starszego brata. Teraz jednak po raz pierwszy sam musi stawić czoła wszystkim problemom. Po wizycie opieki społecznej w jego domu rodzinnym zostaje umieszczony w placówce opiekuńczo-wychowawczej, gdzie trafia na grupę brutalnych nastolatków, którym przewodzi James Harris. Theo od razu wchodzi z nim w konflikt, nie potrafi zejść mu z drogi. Z każdym dniem sytuacja między chłopakami staje się coraz bardziej napięta. Tymczasem do Tate’a dociera informacja, że jego młodsza siostra Melanie ma kłopoty w rodzinie zastępczej, do której trafiła. Wie, że nie cofnie się przed niczym, by jej pomóc, nawet jeśli będzie musiał poprosić o pomoc swojego największego wroga. Theo zdaje sobie sprawę z ryzyka. I jednocześnie nie ma pojęcia, że może zyskać coś wyjątkowego.
Bestseller
Najnowsza książka twórcy haseł „państwo z kartonu” i „patodeweloperka” Co jest nie tak z Polską? Jakie są źródła patologii życia publicznego? Takie pytania zadaje sobie wielu z nas, obserwując polską rzeczywistość. Jan Śpiewak zabiera nas w podróż po Patopaństwie. To opowieści o kraju, w którym feudalizm i dziki kapitalizm podają sobie ręce nad głowami obywateli. O januszexie, który przebrał się za europejskie państwo. O szlacheckim folwarku, który nigdy nie umarł, a w III RP wręcz się odrodził. Dlaczego polskie osiedla mieszkaniowe przypominają chów klatkowy, zamiast być dobrymi miejscami do życia? Dlaczego pijemy więcej alkoholu niż w czasach PRL-u? Dlaczego pracujemy dłużej i w gorszych warunkach niż większość Europy? Czemu media tradycyjne i społecznościowe promują patologie? Dlaczego Polacy spłacają najdroższe kredyty hipoteczne w Unii? Dlaczego miliony Polaków nie mają dostępu do transportu publicznego? Czemu polskie instytucje przypominają folwarki? Dlaczego w polityce od 35 lat są te same twarze? Dziesiątki trudnych pytań, setki niewesołych odpowiedzi. Autor przypomina, że państwo może zrobić dla obywateli wiele dobrego, jeśli tylko realizuje interesy wspólnoty, a nie najsilniejszych. Razem możemy niemal wszystko, osobno niewiele. Tymczasem – witajcie w Patopaństwie. „Janek Śpiewak bywa ostry, radykalny, niektórzy zarzucają mu nawet swego rodzaju fanatyzm. I być może tak jest, ale gdy idziemy przez dżunglę, na przodzie musi iść ktoś, kto ma maczetę. Janek wycina nam drogę do trochę lepszego świata, niż ten, który mamy” Jakub Żulczyk