Menu

Gleirscher Agnieszka

Podręcznik z dobrym pomysłem na matematykę, idealny do pracy ze zróżnicowaną grupą uczniów. Każdy dział dzieli się na tematy przeznaczone do realizacji podczas 2–4 jednostek lekcyjnych. Struktura tematu jest przejrzysta i uporządkowana. Składa się z kilku bloków, zawierających: zadania wprowadzające, treści matematyczne, zadania ćwiczeniowe ułożone według narastającego poziomu trudności, test Co umiem?, który pozwala monitorować realizację wymagań ogólnych podstawy programowej w szkole podstawowej (I. Sprawność rachunkowa, II. Wykorzystywanie i tworzenie informacji, III. Modelowanie matematyczne, IV. Rozumowanie i tworzenie strategii). Wiele tematów kończy się ciekawostką, grą lub pracą projektową. Na końcu każdego działu znajduje się zestaw zadań Czy już to umiem? – jest to powtórzenie materiału z przykładowymi rozwiązaniami i wskazówkami do pracy. Po nim zamieszczono zestaw zadań z oznaczeniem na medal – Potrafię więcej, umiem lepiej. Zagadnienia zawarte w podręczniku są wyjaśnione w sposób przystępny i opatrzone wieloma przykładami rozwiązanymi często na kilka sposobów. Treści i zadania zamieszczone w podręczniku są zgodne z nową podstawą programową.
Nowy cykl „Matematyka z pomysłem” rozwija zainteresowanie przedmiotem, rozbudza kreatywność, kształtuje samodzielność i umiejętność pracy zespołowej, uczy posługiwania się nowoczesną technologią. Cykl wyróżnia także szczególna troska o potrzeby młodszych uczniów, którzy rozpoczynają czwartą klasę w wieku 9 lat. „Matematyka z pomysłem” już od czwartej klasy oswaja z zadaniami, jakie pojawią się w nowym sprawdzianie szóstoklasisty! Podręcznik proponuje zadania o różnym stopniu trudności, dzięki którym wszyscy uczniowie mogą osiągnąć sukces na miarę własnych możliwości. Na licznych przykładach pokazuje użyteczność matematyki w codziennym życiu. Podręcznik jest atrakcyjny, ciekawie ilustrowany, oprócz zadań matematycznych proponuje wiele gier, ciekawostek-zagadek, miniprojektów. Na końcu każdego rozdziału znajduje się specjalny zestaw zadań powtórzeniowych Co umiem?, a większe partie materiału kończą się zestawami zadań Czy już to umiem? z przykładowymi rozwiązaniami oraz całym blokiem zadań do pracy z uczniem szczególnie zainteresowanym – Potrafię więcej, umiem lepiej.