Podręcznik z dobrym pomysłem na matematykę, idealny do pracy ze zróżnicowaną grupą uczniów.
Każdy dział dzieli się na tematy przeznaczone do realizacji podczas 2–4 jednostek lekcyjnych.
Struktura tematu jest przejrzysta i uporządkowana. Składa się z kilku bloków, zawierających:
zadania wprowadzające,
treści matematyczne,
zadania ćwiczeniowe ułożone według narastającego poziomu trudności,
test Co umiem?, który pozwala monitorować realizację wymagań ogólnych podstawy programowej w szkole podstawowej (I. Sprawność rachunkowa, II. Wykorzystywanie i tworzenie informacji, III. Modelowanie matematyczne, IV. Rozumowanie i tworzenie strategii).
Wiele tematów kończy się ciekawostką, grą lub pracą projektową.
Na końcu każdego działu znajduje się zestaw zadań Czy już to umiem? – jest to powtórzenie materiału z przykładowymi rozwiązaniami i wskazówkami do pracy. Po nim zamieszczono zestaw zadań z oznaczeniem na medal – Potrafię więcej, umiem lepiej.
Zagadnienia zawarte w podręczniku są wyjaśnione w sposób przystępny i opatrzone wieloma przykładami rozwiązanymi często na kilka sposobów.
Treści i zadania zamieszczone w podręczniku są zgodne z nową podstawą programową.