Menu

Piskorski Piotr

Treści i zadania zawarte w podręczniku są zgodne z nową podstawą programową. Struktura podręcznika ułatwia naukę i zachęca do powtórzeń, jest przejrzysta i czytelna. Zagadnienia matematyczne są atrakcyjne dla ucznia, zachęcają do nauki i budzą zainteresowanie przedmiotem: – każdy dział rozpoczyna się od infografiki, czyli połączenia ilustracji z objaśnieniami, wprowadzając ucznia w temat i pokazując zastosowanie matematyki w codziennym życiu – zadania odwołujące się do praktycznych zagadnień, sytuacji z życia, uwzględniając wiedzę z innych przedmiotów. Poparte licznymi przykładami często rozwiązanymi na kilka sposobów. Ponadto podręcznik zawiera: – ponad 1000 zadań do samodzielnego rozwiązania w tym ponad 100 na medal, – dodatkowo na zakończenie powtórzenia – zestaw zadań na medal: Potrafię więcej, umiem lepiej, – odpowiedzi do zadań, – po każdym temacie krótki 4-zadaniowy test: Co umiem? – monitoruje realizację wymagań ogólnych podstawy programowej w szkole podstawowej, – na końcu każdego działu zestaw zadań: Czy już to umiem? – powtórzenie materiału z przykładowymi rozwiązaniami i wskazówkami do rozwiązania. Działy w podręczniku: – Działania na liczbach naturalnych i dziesiętnych, – Ułamki zwykłe. Działania na ułamkach zwykłych, – Wielokąty, – Ułamki dziesiętne. Działania na ułamkach dziesiętnych, – Figury geometryczne. Skala i plan. Bryły.
Podręcznik z dobrym pomysłem na matematykę, idealny do pracy ze zróżnicowaną grupą uczniów. Każdy dział dzieli się na tematy przeznaczone do realizacji podczas 2–4 jednostek lekcyjnych. Struktura tematu jest przejrzysta i uporządkowana. Składa się z kilku bloków, zawierających: zadania wprowadzające, treści matematyczne, zadania ćwiczeniowe ułożone według narastającego poziomu trudności, test Co umiem?, który pozwala monitorować realizację wymagań ogólnych podstawy programowej w szkole podstawowej (I. Sprawność rachunkowa, II. Wykorzystywanie i tworzenie informacji, III. Modelowanie matematyczne, IV. Rozumowanie i tworzenie strategii). Wiele tematów kończy się ciekawostką, grą lub pracą projektową. Na końcu każdego działu znajduje się zestaw zadań Czy już to umiem? – jest to powtórzenie materiału z przykładowymi rozwiązaniami i wskazówkami do pracy. Po nim zamieszczono zestaw zadań z oznaczeniem na medal – Potrafię więcej, umiem lepiej. Zagadnienia zawarte w podręczniku są wyjaśnione w sposób przystępny i opatrzone wieloma przykładami rozwiązanymi często na kilka sposobów. Treści i zadania zamieszczone w podręczniku są zgodne z nową podstawą programową.
Jest to druga część zeszytu ćwiczeń Matematyka do klasy czwartej. Zastosowano w nim dobre i sprawdzone rozwiązania metodyczne, takie jak bezpośredni język poleceń czy metody aktywizujące, które rozwijają zainteresowanie przedmiotem, rozbudzają kreatywność, kształtują samodzielność i umiejętność pracy zespołowej oraz uczą posługiwania się nowoczesną technologią. Zeszyt zawiera zadania o różnym stopniu trudności i różnej formie: otwarte i zamknięte, wykorzystujące rozmaite źródła danych (np. schematy, tabele, grafiki), wiążące się z analizą tekstu. Dzięki publikacji każdy uczeń klasy czwartej: - rozwinie swoje umiejętności matematyczne, - poczuje satysfakcję z nauki (zeszyt zawiera duży wybór poleceń łatwiejszych i trudniejszych), - wyćwiczy umiejętność rozwiązywania różnych typów zadań. Na końcu każdego działu znajduje się zestaw zadań powtórzeniowych (Czy już to umiem?). W zeszycie dodatkowo zamieszczono wkładkę z elementami do wycinania, które ułatwią naukę. Treści i zadania są zgodne z nową podstawą programową i uwzględniają ostatnie zmiany wprowadzone w tym dokumencie. Spis działów: 4. Działania pisemne na liczbach naturalnych 5. Wielokąty 6. Ułamki zwykłe
Druga część zeszytu ćwiczeń Matematyka do klasy 6 zawiera sprawdzone rozwiązania metodyczne, takie jak bezpośredni język poleceń czy metody aktywizujące, które rozwijają zainteresowanie przedmiotem, rozbudzają kreatywność, kształtują samodzielność i umiejętność pracy zespołowej, a także uczą posługiwania się nowoczesną technologią. W zeszycie znajdują się zadania o różnym stopniu trudności i różnej formie: otwarte i zamknięte, wykorzystujące liczne formy przekazu (schematy, tabele, grafiki), wiążące się z analizą tekstu.Treści są dostosowane do obowiązującej podstawy programowej.Dzięki zeszytowi ćwiczeń każdy uczeń klasy szóstej:- rozwinie swoje umiejętności matematyczne,- poczuje smak sukcesu – może bowiem wybierać do pracy polecenia łatwiejsze lub trudniejsze,- wyćwiczy umiejętność rozwiązywania różnych typów zadań.
Pierwsza część zeszytu ćwiczeń zawiera dobre i sprawdzone rozwiązania metodyczne, takie jak bezpośredni język poleceń czy metody aktywizujące, co rozwija zainteresowanie przedmiotem, rozbudza kreatywność, kształtuje samodzielność i umiejętność pracy zespołowej, uczy posługiwania się nowoczesną technologią. W zeszycie znajdują się zadania o różnym stopniu trudności i różnej formie: otwarte i zamknięte, wykorzystujące liczne formy przekazu (schematy, tabele, grafiki), wiążące się z analizą tekstu. Zeszyt dostosowany jest do nowej podstawy programowej. Dzięki zeszytowi ćwiczeń każdy uczeń klasy piątej: • rozwinie swoje umiejętności matematyczne, • poczuje smak sukcesu – gwarantuje to duży wybór zadań łatwiejszych i trudniejszych, • wyćwiczy umiejętność rozwiązywania różnych typów zadań. Na końcu każdego działu przygotowano zestaw zadań na powtórzenie – „Czy już to umiem?” W zeszycie dodatkowo zamieszczono wkładkę z elementami do wycinania, które ułatwią naukę. Działy w zeszycie ćwiczeń: 1. Działania na liczbach naturalnych i dziesiętnych 2. Ułamki zwykłe. Działania na ułamkach zwykłych
Pierwsza część zeszytu ćwiczeń Matematyka do klasy 6 zawiera sprawdzone rozwiązania metodyczne, takie jak bezpośredni język poleceń czy metody aktywizujące, które rozwijają zainteresowanie przedmiotem, rozbudzają kreatywność, kształtują samodzielność i umiejętność pracy zespołowej, a także uczą posługiwania się nowoczesną technologią. W zeszycie znajdują się zadania o różnym stopniu trudności i różnej formie: otwarte i zamknięte, wykorzystujące liczne formy przekazu (schematy, tabele, grafiki), wiążące się z analizą tekstu.Treści są dostosowane do obowiązującej podstawy programowej.Dzięki zeszytowi ćwiczeń każdy uczeń klasy szóstej:- rozwinie swoje umiejętności matematyczne, - poczuje smak sukcesu – może bowiem wybierać do pracy polecenia łatwiejsze lub trudniejsze,- wyćwiczy umiejętność rozwiązywania różnych typów zadań.Działy w zeszycie ćwiczeń:- Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych- Procenty. Liczby całkowiteNa końcu każdej lekcji znajduje się zestaw zadań powtórzeniowych Co było na lekcji?, a na końcu każdego działu – grupa zadań Czy już to umiem?.W zeszycie dodatkowo zamieszczono wkładkę z elementami do wycinania, które ułatwią naukę.
Jest to pierwsza część zeszytu ćwiczeń Matematyka do klasy czwartej. Zastosowano w nim dobre i sprawdzone rozwiązania metodyczne, takie jak bezpośredni język poleceń czy metody aktywizujące, które rozwijają zainteresowanie przedmiotem, rozbudzają kreatywność, kształtują samodzielność i umiejętność pracy zespołowej oraz uczą posługiwania się nowoczesną technologią. Zeszyt zawiera zadania o różnym stopniu trudności i różnej formie: otwarte i zamknięte, wykorzystujące rozmaite źródła danych (np. schematy, tabele, grafiki), wiążące się z analizą tekstu. Dzięki publikacji każdy uczeń klasy czwartej: - rozwinie swoje umiejętności matematyczne, - poczuje satysfakcję z nauki (zeszyt zawiera duży wybór poleceń łatwiejszych i trudniejszych), - wyćwiczy umiejętność rozwiązywania różnych typów zadań. Na końcu każdego działu przygotowano zestaw zadań powtórzeniowych (Czy już to umiem?). W zeszycie dodatkowo zamieszczono wkładkę z elementami do wycinania, które ułatwią naukę. Treści i zadania są zgodne z nową podstawą programową i uwzględniają ostatnie zmiany wprowadzone w tym dokumencie. Spis działów: 1. Liczby naturalne 2. Działania na liczbach naturalnych 3. Proste i odcinki. Kąty. Koła i okręgi
Nowy cykl „Matematyka z pomysłem” rozwija zainteresowanie przedmiotem, rozbudza kreatywność, kształtuje samodzielność i umiejętność pracy zespołowej, uczy posługiwania się nowoczesną technologią. Cykl wyróżnia także szczególna troska o potrzeby młodszych uczniów, którzy rozpoczynają czwartą klasę w wieku 9 lat. „Matematyka z pomysłem” już od czwartej klasy oswaja z zadaniami, jakie pojawią się w nowym sprawdzianie szóstoklasisty! Podręcznik proponuje zadania o różnym stopniu trudności, dzięki którym wszyscy uczniowie mogą osiągnąć sukces na miarę własnych możliwości. Na licznych przykładach pokazuje użyteczność matematyki w codziennym życiu. Podręcznik jest atrakcyjny, ciekawie ilustrowany, oprócz zadań matematycznych proponuje wiele gier, ciekawostek-zagadek, miniprojektów. Na końcu każdego rozdziału znajduje się specjalny zestaw zadań powtórzeniowych Co umiem?, a większe partie materiału kończą się zestawami zadań Czy już to umiem? z przykładowymi rozwiązaniami oraz całym blokiem zadań do pracy z uczniem szczególnie zainteresowanym – Potrafię więcej, umiem lepiej.