Menu

Wir

Wir
Dorastam i rozumiem to niezbędnik dla uczniów szkół podstawowych, którzy chcą w ciekawy sposób zgłębiać tematy z zakresu wychowania do życia w rodzinie oraz edukacji zdrowotnej. Zawiera 60 angażujących kart pracy stworzonych z wykorzystaniem metody sketchnotingu. Jest doskonałym narzędziem do nauki i rozwijania umiejętności społecznych, emocjonalnych oraz wiedzy o zdrowiu i rozwoju nastolatków. Może być tez pomocny dla nauczycieli, wychowawców i rodziców, którzy chcą lepiej zrozumieć świat młodego człowieka.Na kartach znajdziesz tematy takie jak:rodzina - jej struktura, funkcje, wartości i znaczenie, rodzicielstwo, pojęcie małżeństwa,okres dojrzewania - zmiany psychiczne i fizyczne oraz rozwój psychoseksualny,szacunek dla życia - prokreacja, płodność, niepłodność, niepełnosprawność,relacje społeczne - radzenie sobie z konfliktami i zasady savoir-vivre'u,uzależnienia - ich rodzaje i profilaktyka,emocje i uczucia - rozpoznawanie i zarządzanie nimi. Spis treści:Dom – moje miejsce na ziemiRodzina – relacje i więziFunkcje rodzinyKomunikacja w rodzinieŚwiętujemy nasz czas wolnySkuteczna dyskusjaJak rozwiązywać konflikty?Podejmuję decyzjeChcę rozumieć siebie i innychRelacje międzyludzkieZasady dobrego wychowaniaKierunek dojrzałośćAutorytety – nasze drogowskazyMoje pudło z marzeniamiJa w lustrzeOsoba asertywnaCo w życiu jest dla mnie ważne?Uzależnienia – utrata wolnościW wirtualnym świecieW sieci cyberprzemocyMądrze w krainie gierMedia – korzystam świadomieDojrzewanie – czas zmian. DziewczynkiDojrzewanie – czas zmian. ChłopcyJestem dziewczyną… Lubię to!Jestem chłopakiem… Lubię to!Na karuzeli emocji i uczućNasze pierwsze uczuciaO miłościPrzyjaźń – bezcenny skarbMój chłopak, moja dziewczynaProblemy wieku dorastaniaHigiena – ważna sprawaCo to znaczy zdrowo żyć?Jak dobrze się odżywiać?Bezcenne zdrowieJem zdrowoMęski układ rozrodczyŻeński układ rozrodczySzanuję moje ciałoInicjacja seksualnaNiezwykły czas 9 miesięcySzczęśliwe dzieciństwoMoje pierwsze lata życiaSfera intymnościO seksualności człowiekaRozwój psychoseksualny człowiekaMałżeństwoPartner na całe życieOdpowiedzialne rodzicielstwoByć dobrym rodzicem…Jak rozpoznawać płodność?AntykoncepcjaNiepłodnośćChoroby przenoszone drogą płciowąTrudna sytuacja – jak sobie radzić?Trudne rozmowy (cierpienie, choroba, śmierć)NiepełnosprawnośćOd poczęcia do śmierci. Życie jest największą wartościąSkrzyneczka pytań
Zestaw edukacyjny wspierający rozwój językowy i poznawczy Twojego dziecka!Dzięki zabawom z układankami Ułóż dalej! Sekwencje maluchy uczą się odczytywania zasad i przygotowują się do mówienia i pisania. Tworzenie sekwencji stymuluje ich lewą półkulę mózgu oraz wspiera logiczne myślenie i umiejętność tworzenia struktur językowych.Zestaw jest zatem idealnym wsparciem terapii językowej oraz pomocą w przygotowaniu do czytania i pisania, a także w codziennym używaniu języka.W zestawie:4 tekturowe plansze do układania sekwencji,240 dwustronnych kartoników z obrazkami,instrukcja z propozycjami zabaw. Zestaw dedykowany jest dzieciom w wieku 2-4.
Przedstawiamy Od słowa do słowa – zbiór ćwiczeń, który pomoże w rozwijaniu językowych umiejętności uczniów. Nie jest to kolejny zeszyt z rutynowymi zadaniami, lecz starannie dobrany zestaw kreatywnych ćwiczeń, które skutecznie wspierają rozwój kompetencji semantycznych, leksykalnych i syntaktycznych.W naszych materiałach znajdziecie zadania, które uczą budowania wypowiedzi ustnych i pisemnych, poprawiają rozumienie tekstów oraz rozwijają myślenie językowe. Dzięki ćwiczeniom kategoryzowania i myślenia przez analogie uczniowie będą lepiej radzić sobie z analizą i interpretacją nowych sytuacji.Zeszyt Od słowa do słowa dostosowaliśmy do potrzeb nastolatków w wieku 13–15 lat. Materiał jest zróżnicowany pod względem trudności, dzięki czemu można go wykorzystać zarówno podczas standardowych lekcji, jak i w pracy z uczniami o wyższych aspiracjach. To także doskonałe narzędzie do zajęć terapeutycznych i rewalidacyjnych.Spis treści:Synonimy Połączenia wyrazowe Antonimy Kategorie słowne Gradacje znaczeń Analogie Frazeologizmy Definiowanie pojęć Rozwiązania
Przypadki Agatki to sześć książeczek dla najmłodszych, dzięki którym dzieci po raz pierwszy zetkną się z przypadkami znanymi rodzicom z gramatyki języka polskiego.Odmiana rzeczowników została pokazana w sposób najprostszy i okraszona pięknymi rysunkami Edyty Karaban, dzięki czemu dzieci z chęcią odkrywają zasady fleksji języka polskiego i uczą się poprawnej mowy.Co wyróżnia naszą serię? Kolejność książeczek została dobrana tak, aby odzwierciedlać naturalny rozwój mowy dziecka. Dlatego po książeczce Kogo? Czego? znajdziesz Kogo? Co?.To nie przypadek, ale przemyślana strategia, która wspiera rozwój językowy maluchów zgodnie ze schematem narastania gramatyki w mowie.W skład pakietu wchodzą następujące książeczki:1. Kto? Co?2. Kogo? Czego?3. Kogo? Co?4. O kim? O czym?5. Z kim? Z czym?6. Komu? Czemu?
Seria trzech zeszytów pt. Ćwiczenia funkcji poznawczych została przygotowana z myślą o pacjentach dorosłych, którzy w wyniku afazji, choroby Alzheimera i innych chorób otępiennych utracili część funkcji poznawczych: umiejętność nazywania, powtarzania, rozumienia, orientacji w czasie, przestrzeni i pamięć. Ćwiczenia są odpowiednie również dla osób zdrowych, które chcą jak najdłużej cieszyć się sprawnością umysłową i zapobiec skutkom starzenia się organizmu: problemom z pamięcią, koncentracją, uwagą oraz zespołem otępiennym.Część trzecia to zabawy słowne. Zeszyt obejmuje materiał językowy zaprezentowany w postaci licznych anagramów, wykreślanek, ćwiczeń pamięci, ćwiczeń twórczego myślenia i budowania zdań. Zadania mają na celu wzbogacić słownictwo, stymulować pamięć, wyobraźnię, koncentrację i uwagę.U osób chorych usprawniają zaburzone funkcje poznawcze, a u zdrowych osób stymulują je, zapobiegają chorobom otępiennym oraz pomagają utrzymać umysł na wysokim poziomie, mimo procesów starzenia się organizmu.
Seria trzech zeszytów pt. Ćwiczenia funkcji poznawczych została przygotowana z myślą o pacjentach dorosłych, którzy w wyniku afazji, choroby Alzheimera i innych chorób otępiennych utracili część funkcji poznawczych: umiejętność nazywania, powtarzania, rozumienia, orientacji w czasie, przestrzeni i pamięć. Ćwiczenia są odpowiednie również dla osób zdrowych, które chcą jak najdłużej cieszyć się sprawnością umysłową i zapobiec skutkom starzenia się organizmu: problemom z pamięcią, koncentracją, uwagą oraz zespołem otępiennym.Część pierwsza zawiera materiał językowy ćwiczący rzeczowniki, dzięki którym chory ma możliwość przypomnienia sobie i ponownego nauczenia się nazw przedmiotów, osób, elementów przyrody oraz zjawisk towarzyszącym człowiekowi na co dzień.Zadania są zbudowane tak, aby pacjent mógł ćwiczyć rzeczowniki w jak największej liczbie kontekstów. Dla zdrowej osoby będzie to doskonały trening intelektualny stymulujący pamięć, rozwijający umiejętności i poszerzający wiedzę.
Seria trzech zeszytów pt. Ćwiczenia funkcji poznawczych została przygotowana z myślą o pacjentach dorosłych, którzy w wyniku afazji, choroby Alzheimera i innych chorób otępiennych utracili część funkcji poznawczych: umiejętność nazywania, powtarzania, rozumienia, orientacji w czasie, przestrzeni i pamięć. Ćwiczenia są odpowiednie również dla osób zdrowych, które chcą jak najdłużej cieszyć się sprawnością umysłową i zapobiec skutkom starzenia się organizmu: problemom z pamięcią, koncentracją, uwagą oraz zespołem otępiennym.Część druga obejmuje czasowniki, przymiotniki, przyimki. Materiał ten jest niezwykle ważny ponieważ pacjent przypomina sobie i ponownie zapamiętuje:czasowniki, które pomagają wyrazić czynności, potrzeby i opisać stan emocjonalny, aktualny stan zdrowia, obowiązki i plany;przymiotniki określające cechy ludzi, zwierząt, zjawisk i pojęć;przyimki wyrażające stosunki przestrzenne, czasowe, celowe i przyczynowe.Dla zdrowej osoby ćwiczenia są zaś doskonałym treningiem intelektualnym stymulującym pamięć, rozwijającym umiejętności i poszerzającym wiedzę.
Sketchnotkowy blok na cały rok Graficzne karty pracy dla klas 1-3 to zestaw 50 graficznych kart pracy o różnorodnej tematyce – przez pory roku, święta narodowe i dni nietypowe po zainteresowania, życie rodzinne czy szkolne wydarzenia.Karty do samodzielnego wypełnienia według inwencji uczniów wdrażają do wykorzystania notatek wizualnych w procesie uczenia się już od najmłodszych klas szkoły podstawowej. Atrakcyjne notatki pozwalają rozwijać umiejętności i utrwalać wiedzę w przyjazny, kreatywny sposób.Sketchnotkowy blok na cały rok jest niezastąpionym narzędziem w pracy edukacyjnej i terapeutycznej. Uniwersalna forma i różnorodność tematów pozwala na uwzględnienie indywidualnych predyspozycji każdego ucznia. Sprawdzi się nie tylko w edukacji wczesnoszkolnej, ale także jako wsparcie w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych – na zajęciach indywidualnych, korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych.Odkrywaj radość z kreatywnego notowania przez cały rok!Spis treści:Nowy rokPory roku12 miesięcyMoja babciaMój dziadekBezpieczne ferieDzień Bezpiecznego InternetuWalentynkiTłusty czwartekDzień KobietSuperdziewczynaWiosnaDzień Wody – 22 marcaWielkanocDzień CzekoladyDzień Ziemi – 22 kwietniaJak dbać o naszą planetę?Moja ulubiona książkaDlaczego warto czytać książki?Święta majoweKosmosMoja rodzinaMoja mamaDzień DzieckaJak być dobrym przyjacielem?LatoMój tataRok szkolnyBezpieczne wakacjeWitaj, szkoło!Wakacyjne wspomnieniaTo ja!Moje miastoJesieńDzień JabłkaSuperchłopakMój zwierzakMoja wymarzona szkołaDzień Owoców i WarzywDzień Wszystkich ŚwiętychDzień JeżaPolskaDzień ŻyczliwościŚwiatowy Dzień Pluszowego MisiaAndrzejkiŚwięty MikołajZimaChoinkaBoże NarodzenieŻegnam rok
W książce Praca logopedy z wcześniakami i noworodkami na oddziale neonatologii Diagnoza, terapia, wsparcie:gotowe narzędzia logopedyczne do badania noworodków i niemowląt: bilans logopedyczny, badanie ssania odżywczego podczas karmienia piersią, kwiat mleczny do badania karmienia butelką, narzędzia do oceny wędzidełka podjęzykowego, karta logopedyczna do badania pediatrycznych zaburzeń karmienia, kwestionariusz dla matekpropozycje stymulacji oralnych, porady dotyczące wprowadzania karmienia doustnego u wcześniaków i noworodków z zaburzeniami karmieniaanaliza rozwoju oralności pierwotnej i wtórnej oraz jej wpływu na pediatryczne zaburzenia karmienia, rozwój komunikacyjno-językowy i psychologicznycharakterystyka i konsekwencje wcześniactwa oraz stymulacje wspomagające rozwój dzieckaomówienie roli logopedy oraz pracy logopedycznej z noworodkami i niemowlętami.Justyna Reneteau – doktor, wykładowca akademicki, logopeda dwujęzyczny (polski i francuski).Skończyła także rehabilitację i inżynierię medyczną (UPMC Paris VI). Pracuje między innymi na oddziale neonatologii i pediatrii w paryskim szpitalu. Uczestniczy w badaniu longitudinalnym dzieci urodzonych przed 28. tygodniem ciąży. Prowadzi szkolenia i wykłady dla pracowników medycznych. Publikuje artykuły na temat diagnozy i terapii dzieci dwujęzycznych oraz wcześniaków w Polsce i we Francji.Spis treści:WprowadzenieRozdział 1Definicja oralności1.1. Oralność pierwotna1.1.1. Początki oralności w życiu płodowym1.1.2. Oralność pierwotna od urodzenia1.2. Odruchy oralne u noworodków1.3. Oralność wtórna1.4. Związek między oralnością pokarmową a oralnością werbalną1.5. Wyzwania związane z oralnością1.5.1. Wymiar psychologiczny1.5.2. Wymiar komunikacyjno-językowyRozdział 2Wcześniactwo2.1. Częstość występowania porodów przedwczesnych2.2. Przyczyny porodów przed 37. tygodniem2.3. Konsekwencje wcześniactwa2.4. Opieka neonatologiczna i nadmierna stymulacja2.5. Odczucia rodziców na oddziale neonatologii2.6. Obserwacja wcześniaka2.7. Bilans logopedyczny wcześniaka i noworodka2.7.1. Interpretacja bilansu logopedycznego2.7.2. Analiza trzech studiów przypadku2.8. Karmienie dzieci urodzonych przedwcześnie stosowane na oddziale neonatologii2.8.1. Doustne karmienie wcześniaków2.8.2. Techniki wspomagające karmienie wcześniaka2.8.3. Wstępne wymagania do karmienia butelką2.8.4. Propozycje pierwszych pozycji dziecka podczas karmienia butelką2.8.5. Adaptacje smoczka i butelkiRozdział 3Badanie wędzidełka podjęzykowego3.1. Klasyfikacja3.1.1. Konsekwencje anatomiczne, funkcjonalne i rozwojowe ankyloglosji3.1.2. Konsekwencje za krótkiego wędzidełka podjęzykowego w rozwoju oralności i wymowy3.2. Rola logopedy w badaniu przesiewowym ankyloglosji3.3. Narzędzia do diagnozy za krótkiego wędzidełka podjęzykowego u noworodka3.3.1. Lingual Frenulum Protocole For Infants3.3.2. Hazelbaker Assessment Tool for Lingual Frenulum Function3.4. Diagnoza logopedyczna w przypadku za krótkiego wędzidełka podjęzykowego3.4.1. Obserwacja ogólna3.4.2. Ocena anatomiczna3.4.3. Ocena funkcjonalna3.4.4. Ocena karmienia3.4.5. Zalecenia i dalsze krokiRozdział 4Praca logopedy na oddziale neonatologii i intensywnej terapii noworodka4.1. Trzy etapy profilaktyki w kontekście pracy na oddziale neonatologii4.2. Wsparcie rodziców i grupa „Karmienie” w szpitalu4.3. Bilans logopedyczny wcześniaka na oddziale neonatologii4.3.1. Interwencja logopedyczna skupiona na usamodzielnianiu noworodka w karmieniu4.4. Terapia logopedyczna w sferze orofacjalnej4.4.1. Rodzaje stymulacji na oddziale neonatologii4.4.2. Kiedy można zacząć stymulację i kto może ją przeprowadzić?4.4.3. Jakie są pozytywne efekty programów stymulacji?4.4.4. Podstawowe zasady stymulacji orofacjalnej4.4.5. Przykłady stymulacji4.5. Podsumowanie pracy logopedy – koniec hospitalizacji wcześniaka4.5.1. Badanie dotyczące wiedzy matek na temat rozwoju wcześniaków i ich doświadczenia na oddziale neonatologii4.5.2. Metoda przeprowadzenia badania4.5.3. Rezultaty badania4.5.4. Dlaczego ważne jest przeprowadzanie badań na oddziale?Rozdział 5Pediatryczne zaburzenia karmienia5.1. Etiologia pediatrycznych zaburzeń karmienia5.1.1. Zaburzenia pochodzenia organicznego5.1.2. Zaburzenia czynnościowe5.1.3. Zaburzenia pochodzenia sensorycznego5.1.4. Zaburzenia pochodzenia psychologicznego5.2. Karta logopedyczna do badania pediatrycznych zaburzeń karmienia5.3. Rodzice a diagnoza pediatrycznych zaburzeń karmienia5.4. Logopedyczne poradnictwo rodzicielskie w kontekście pediatrycznych zaburzeń karmieniaBibliografiaZałączniki
Moje pierwsze słowa. Co tu pasuje? to zestaw edukacyjny, który poprzez zabawę wspiera rozwój językowy i poznawczy małych dzieci. Zabawy z obrazkami to nie tylko idealna forma spędzania czasu z maluchem. Bawiąc się, nauczymy dzieci kategoryzowania oraz wesprzemy je w rozwoju mowy. Zestaw doskonale sprawdzi się również w terapii logopedycznej i nauce języka polskiego jako obcego.W zestawie:72 tekturowe kolorowe obrazki na 12 planszachinstrukcja z propozycjami 10 zabaw. Zestaw dedykowany jest dzieciom w wieku 1-3.
Drodzy uczniowie!Otwórzcie teczkę i dajcie się porwać w podróż po świecie.Będziecie świadkami wielkich odkryć geograficznych, powstania nowego państwa oraz przemian w tych, które już znacie.Poznacie podróżników, artystów, myślicieli i władców. Przyjrzycie się temu, jak na przestrzeni kilku wieków zmieniał się świat.Życzymy Wam owocnych historycznych poszukiwań z graficznymi kartami pracy.Zakres:wielkie odkrycia geograficznerenesans w Europiereformacja i kontrreformacjabarok w Europieabsolutyzm francuskiAnglia i jej władcyoświeceniowe ideałypotężne państwa Europy XVIII w.niepodległość Stanów Zjednoczonychrewolucja francuskaczasy Napoleonaprzemiany ustrojowe w oświeceniowej Europie.Zawartość teczki:42 karty pracykarty odpowiedziKarty mogą być pomocą:na lekcjach historii w szkole,w edukacji domowej,w samodzielnym powtarzaniu materiału.
Godzina wychowawcza jak malowana to wyjątkowy zestaw graficznych kart pracy, który powstał, aby wspierać uczniów szkół średnich w kluczowym okresie wchodzenia w dorosłość. Jest doskonałym narzędziem dla wychowawców, które nie tylko urozmaica zajęcia, ale również sprawia, ze każda lekcja przynosi uczniom wartościowe wnioski. Karty zostały przemyślane i opracowane w taki sposób, aby pobudzać do myślenia, zachęcać do dialogu oraz umożliwiać głębsze zrozumienie siebie i otaczającego świata.Zawartość to 60 kart o tematyce:rozwój osobistytechniki uczenia siękomunikacjastres i emocjeużywki i inne zagrożeniatematy społeczne
Arkusze obserwacji i treningi rozwojowe to:kompleksowe narzędzia, które umożliwiają wszechstronne i szczegółowe obserwacje niezbędne w procesie diagnostycznym i terapeutycznym;wsparcie w planowaniu indywidualnych programów terapeutycznych dostosowanych do specjalistycznej diagnozy i dokumentacji dziecka;aktualna wiedza o rozwoju i oczekiwanych umiejętnościach dziecka, zaktualizowana zgodnie z najnowszymi badaniami neurobiologicznymi i psychologicznymi;zbiór sprawdzonych pomysłów na aktywności zapewniające trening funkcji poznawczych dziecka.Arkusze i treningi zostały podzielone według:kategorii wiekowej – 3-latek, 4-latek oraz 5-, 6-latek,oczekiwanych sprawności – umiejętności motoryczne, umiejętności wzrokowe, umiejętności słuchowe.Publikacja jest owocem wieloletnich doświadczeń autorki jako wychowawcy przedszkolnego, pedagoga oraz terapeuty logopedy. Powstała z myślą o nauczycielach edukacji przedszkolnej, którzy pragną skutecznie monitorować rozwój dzieci – zarówno tych rozwijających się prawidłowo, jak i tych ze zdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi.Spis treści:1. 3-LATEKUMIEJĘTNOŚCI MOTORYCZNEArkusz obserwacji Trening rozwoju motorycznegoUMIEJĘTNOŚCI WZROKOWEArkusz obserwacji Trening percepcji wzrokowej UMIEJĘTNOŚCI SŁUCHOWEArkusz obserwacji Trening percepcji słuchowej 2. 4-LATEKUMIEJĘTNOŚCI MOTORYCZNEArkusz obserwacji Trening rozwoju motorycznego UMIEJĘTNOŚCI WZROKOWEArkusz obserwacji Trening percepcji wzrokowej UMIEJĘTNOŚCI SŁUCHOWEArkusz obserwacjiTrening percepcji słuchowej 3. 5-6 LATEKUMIEJĘTNOŚCI MOTORYCZNEArkusz obserwacji Trening rozwoju motorycznego UMIEJĘTNOŚCI WZROKOWEArkusz obserwacji Trening percepcji wzrokowej UMIEJĘTNOŚCI SŁUCHOWEArkusz obserwacji Trening percepcji słuchowej Agnieszka Bala - nauczyciel wychowania przedszkolnego, pedagog, terapeuta logopeda, specjalista surdologopedii. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju. Prowadziła terapie dzieci ze spektrum autyzmu, z wadami słuchu, afazja, alalia i dysleksja.Obecnie pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rabce-Zdroju, gdzie zajmuje się diagnoza i terapia rozwoju języka oraz tworzeniem programów terapeutycznych, zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Od 10 lat wdraża autorski trójmodalny system wsparcia edukacyjnego i terapeutycznego TRIBUS, który znacząco wspiera rozwój dzieci pod jej opieka. 
Witaj w kolorowym świecie języka hiszpańskiego, gdzie nauka zamienia się w przygodę! Graficzne karty pracy powstały z myślą o osobach początkujących, które chciałyby wykorzystać notatki wizualne, by łatwiej przyswoić i utrwalić słownictwo oraz wiedzę gramatyczną.W teczce czeka na Ciebie 61 starannie opracowanych kart, pełnych wizualnych wskazówek i ćwiczeń, wraz z kompletem odpowiedzi – wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć swoją przygodę z hiszpańskim.Dzięki różnorodnym aktywnościom – od pisania, przez rysowanie, aż po twórcze ćwiczenia i zabawy – pomoc angażuje, motywuje i inspiruje do odkrywania nie tylko języka, ale i kultury Hiszpanii. Niezależnie od tego, czy uczysz się samodzielnie, czy w grupie, karty pracy stanowią idealne narzędzie umożliwiające swobodne poznawanie i ćwiczenie nowych słów oraz zwrotów.Z TYMI KARTAMI:poszerzysz zasób słownictwa,stworzysz tematyczne banki słówek,poćwiczysz wymowę,poznasz nowe czasowniki,potrenujesz budowanie zdań,opanujesz zasady gramatyczne,poznasz ciekawostki o Hiszpanii. Spis treści:Primeras palabrasPrimeras frases en españolPrimeras frases en español p. IIAlfabetoSaludos y despedidasLos pronombres personalesLos pronombres demostrativosVerbos básicosNacionalidadesNúmerosFamiliaColoresAspecto físicoAspecto físico p. IIAnimalesProfesionesProfesiones p. IINúmeros p. IIPreguntasEn la claseEn la clase p. IIGénero y númeroGénero y número p. IICalendarioMi escuelaPresente de indicativo – verbos regularesComidaComida p. IIComida p. IIIEn el restauranteCasaVerbos diccionario visualSer, estar, haberPreposiciones de lugarPreposiciones de lugar p. IIMi barrioMi barrio p. IIEn la callePartes del cuerpoAnimales p. IIComparaciones adjetivosSaludHoraMi díaPresente de indicativo verbos irregularesPresente de indicativo verbos irregulares p. IIAficionesVerbosRepasoHola, soy yo¿Qué sabes de España?España en númerosEspaña en números p. IISílaba tónicaPronunciación b/vPronunciación ce/ci/za/zo/zu/fPronunciación ca/co/cu/c + spółgłoska/que/quiPronunciación j/hPronunciación ge/gi/gue/gui/ga/go/gu/g + spółgłoskaPronunciación l/llPronunciación r/rrOdpowiedzi 
Phrasal verbs w obrazkach wykorzystuje myślenie wizualne w nauce angielskich czasowników złożonych. Obrazkowe przedstawienie treści pobudza wyobraźnię i wspomaga zapamiętanie, tworzy skojarzenia, które zapisują się w pamięci dużo łatwiej niż sam tekst. Przez to nauka języka angielskiego jest efektywna i przyjemna.Jak to działa?Poznajesz grupę czasowników z notatki wizualnej. Dzięki obrazkowi lepiej zapamiętujesz znaczenie.Utrwalasz czasowniki w ćwiczeniach. Poznajesz definicje, używasz ich w kontekście zdaniowym i zabierasz głos w dyskusji.Skanujesz kod QR, przechodzisz do dodatkowych materiałów, trenujesz poznane czasowniki i wyłapujesz różnice miedzy nimi.Na koniec robisz test i sprawdzasz, co już umiesz.W zeszycie:20 notatek wizualnych100 angielskich czasowników złożonych60 zadańmemo lista (do monitorowania postępów w nauce)sprawdzian wiedzykody QR do 20 dodatkowych zadańklucz odpowiedzimiejsce na notatki Spis treści:Wstęp Phrasal verbsLOOK (after, up to, down on, into, up)GIVE (away, back, up, off, in)TAKE (up, off, in, over, after)TURN (out, up, to, into, down)SET (off, out, out for, up, aside)FALL (apart, back on, into, for, behind)LET (down, in, off, up, out)MAKE (out, up, up for, off, after)GET (down, out of, in, along, over)CUT (down on, off, out, in, up)GO (on, out with, through, under, up)STAND (by, down, for, out, up)CALL (for, off, out, in, at)PASS (down, out, over, round, on)DO (away with, for, without, up, in)PUT (off, on, out, up with, aside)BE (about to, after, down with, for, on)BRING (along, down, on, up, in)BREAK (down, into, out, up, through)RUN (away with, down, into, out of, over)Memo listaSprawdź się!OdpowiedziMiejsce na Twoje notatki 
Zbiór zawiera 13 testów bazujących na wywiadach, recenzjach filmowych, esejach i relacjach podróżniczych, które zachęcają do aktywnej nauki. Polecamy go uczniom klas 7–8, chcącym lepiej rozumieć przeczytane treści i rozwijać myślenie krytyczne.Dzięki pracy z testami uczeń:rozumie różnorodne teksty – nabywa umiejętności interpretacji treści społecznych, kulturalnych i podróżniczych;rozwija myślenie krytyczne, uczy się analizować argumenty i konteksty czytanych treści;wzbogaca słownictwo – poznaje nowe słowa i zwroty z różnych dziedzin;poprawia zdolność wnioskowania oraz argumentowania;staje się samodzielny w nauce, korzysta z kluczy odpowiedzi do samokontroli postępów;zwiększa koncentrację, ćwicząc skupienie na dłuższych fragmentach tekstu.Spis treści:P. Mikuła, Jak nauczyć się występować na scenie? Występować!D. Muszyński, Akademia pana KleksaA. Robiński, Łąki miejskiej łanW. Jagielski, Czym oddycha światks. M. Heller, Pokój jak rzekaM. Knap, Wycieczka na Modyń. Beskid WyspowyP. Cukrowski, Wzdłuż Kanału ElbląskiegoJ. Bralczyk, MiastoPluto, Z wózka na motocyklB. Chojnacka, Żyjemy między wolnością a kontroląM. Łukomski, K. Zielińska, Zawód aktora daje możliwość robienia wielu fantastycznych rzeczyJ. Miodek, Rzecz o języku. Dzban, dzbanizm, dzbaniaraZespół Edukatorów Filmowych, Kajtek CzarodziejOdpowiedzi Grażyna Małgorzata Nowak – polonistka z pasją, nauczyciel dyplomowany z ponad dwudziestoletnim stażem. Czytanie ze zrozumieniem dla siódmoklasistów oraz ośmioklasistów jest efektem jej wieloletnich doświadczeń dydaktycznych i chęci stworzenia aktualnej (opartej na najnowszej podstawie programowej), przydatnej pomocy dla uczniów i nauczycieli. 
Teczka zawiera:40 kart do samodzielnego uzupełnienia w formacie A4,40 uzupełnionych kart, które można wykorzystać jako gotową notatkę.Karty mogą być wykorzystywane:na lekcjach biologii w szkole,w edukacji domowej,do samodzielnego powtarzania materiału„Graficzne karty pracy pomogą uporządkować wiedzę biologiczną, dzięki czemu żadne bakterie czy wirusy nie będą Wam straszne, a pierwsze spotkania z komórką, mikroskopem i tkankami staną się niezwykłą przygodą!”.Spis treści:Biologia jako naukaJak poznawać biologię?Kroki w metodzie naukowejObserwacje mikroskopoweBudowa mikroskopuPowtórzenie – dział 1Składniki chemiczne organizmówKomórki zwierzęceBudowa komórki zwierzęcejBudowa komórki roślinnej cz. 1Budowa komórki roślinnej cz. 2Budowa komórki bakteryjnejRóżne rodzaje komórekSamożywnośćCudzożywnośćCechy cudzożywnościSposoby oddychania organizmówPowtórzenie – dział 2Klasyfikacja organizmówWirusyBakterieProtistyBudowa i różnorodność grzybówPorostyPowtórzenie – dział 3Tkanki roślinneKorzeńPęd. Budowa i funkcje łodygiLiść – wytwórnia pokarmuPowtórzenie – dział 4MchyPaprotnikiNagonasienneRozpoznaj gatunki drzew iglastychOkrytonasienneSposoby zapylania roślinRozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennychZnaczenie roślin okrytonasiennychDrzewa liściastePowtórzenie – dział 5Karty z odpowiedziami
Słonik Uszko bawi i uczy!Seria książeczek Ćwiczenia słuchowe dla dzieci zawiera propozycje zabaw terapeutycznych dla dzieci w wieku 5–9 lat.Ćwiczenia zostały stworzone, aby:rozwijać słuch fonematyczny i funkcje słuchowe dzieci;wspomagać rozwój dzieci rozpoczynających naukę w szkole;wspierać dzieci, u których obserwuje się zaburzenia przetwarzania słuchowego.W książeczce 2. proponujemy ćwiczenia dotyczące m.in.:wskazywania rymów,różnicowania paronimów,rozpoznawania głośności dźwięków i czasu ich trwania,dzielenia na sylaby,treningu pamięci słuchowej.Do każdej zabawy dołączona jest instrukcja dla dorosłego, który towarzyszy dziecku w zabawie. 
Słonik Uszko bawi i uczy!Seria książeczek Ćwiczenia słuchowe dla dzieci zawiera propozycje zabaw terapeutycznych dla dzieci w wieku 5–9 lat.Ćwiczenia zostały stworzone, aby:rozwijać słuch fonematyczny i funkcje słuchowe dzieci;wspomagać rozwój dzieci rozpoczynających naukę w szkole;wspierać dzieci, u których obserwuje się zaburzenia przetwarzania słuchowego.W książeczce 1. znajdują się ćwiczenia dotyczące m.in.:rymów,identyfikowania sylab w nagłosie,dzielenia na sylaby,rozpoznawania długości dźwięków, paronimów,ciągów sylabowych,pamięci słuchowej.Do każdej zabawy dołączona jest instrukcja dla dorosłego, który towarzyszy dziecku w zabawie. 
Gdy dziecko zna litery, ale nie czyta; gdy bez powodzenia podjęło próby nauki czytania w szkole i zniechęciło się już na początku tej przygody, proponujemy wykorzystanie zeszytów z nowej serii Moje dziecko nie czyta.Ćwiczenia zawarte w zeszytach opierają się na trójmodalnym systemie kształtowania umiejętności czytania. Poprzez działania integrujące sprawności wzrokowe, słuchowe i motoryczne rozwija on i utrwala kompetencje związane z czytaniem. Zadania zostały opracowane według schematu czynności, które dziecko przy wsparciu dorosłego wykonuje na różnych przykładach.Dla kogo?Dla dzieci, które na początkowym etapie edukacji nauczyły się nazywać litery i głoskować, ale nie nauczyły się czytać.Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Dla dzieci, które nauczyły się już czytać metodą sylabową (wielkie litery), by mogły utrwalić umiejętności na małych literach.Zeszyt 3 zawiera ćwiczenia wprowadzające oparte na materiale atematycznym (figury geometryczne), a także ćwiczenia dotyczące spółgłosek, które łączone są z samogłoskami w sylaby otwarte oraz sylaby zamknięte.Różnorodna forma ćwiczeń angażuje dziecko do wodzenia wzrokiem, powtarzania, nazywania, pisania, dopasowywania obrazków, sylab i zdań.
Moje sylabki. Nauka pisania. Zeszyt ćwiczeń powstała z myślą o dzieciach uczących się czytać metodą sylabową, jest praktycznym uzupełnieniem programu nauki czytania Moje sylabki.W zeszycie:- pisanie wielkimi literami, które dopełnia wczesną naukę czytania,- rozwijanie motoryki małej: pisanie i rysowanie po śladzie,- ćwiczenia spostrzegania wzrokowego: dopasowywanie elementów, wyszukiwanie różnic,- rozpoznawanie sekwencji, sprzyjające rozwijaniu lewej półkuli mózgu.Co znajdziesz w środku?- samogłoski- wyrazy do czytania globalnego- zestawy: samogłoska + sylaba otwarta- część 1: sylaby otwarte ze spółgłoskami P, M, B, L, F, W, T, D- część 2: sylaby otwarte ze spółgłoskami S, Z, K, G, J, N- wyrazy dwusylabowe z sylab otwartychPomoc jest zintegrowana z zestawem 1 i zestawem 2 pakietu Moje sylabki.
Matematyka. Powtórka do egzaminu ósmoklasisty. Graficzne karty pracy to zestaw graficznych notatek i kart pracy, który obejmuje wszystkie zagadnienia matematyczne do egzaminu ósmoklasisty.W skondensowanej formie przypominamy najważniejsze treści, wzory, sposoby obliczeń, a następnie proponujemy różnorodne zadania.Z graficznymi kartami powtórka z matematyki do egzaminu ósmoklasisty jest efektywna i ciekawa.W teczce:26 kart z graficznymi notatkami,46 kart pracy z zadaniami,5 miniarkuszy,odpowiedzi do zadań. Spis treści:Egzamin ósmoklasisty z matematyki (informacje ogólne)Działania na liczbachDziałania na ułamkach zwykłychDziałania na ułamkach dziesiętnychDziałania na ułamkach zwykłych i dziesiętnychDziałania na potęgachDziałania na pierwiastkachWyrażenia algebraiczneRównaniaProste, odcinki, kątyTrójkątyCzworokątyTwierdzenie PitagorasaUkład współrzędnychWielokąty, koła i okręgiGraniastosłupyOstrosłupyObliczenia praktyczneProcentyStatystykaPrawdopodobieństwoDowodzenieMiniarkusz 1-5Odpowiedzi
Teczka zawiera:40 karty do samodzielnego uzupełnienia,wypełnione karty, które będą Ci towarzyszyć podczas lekcji biologii w pierwszej klasie szkoły średniejKarty mogą być wykorzystywane:na lekcjach biologii w szkole,w edukacji domowej,podczas samodzielnego powtarzania materiału.„Zapraszam Cię do świata badań naukowych i biologii komórki. Zapoznaj się z różnorodnością związków chemicznych, które są nam niezbędne do życia. Zachwyć się chemiczną odsłoną biologii podczas lekcji o metabolizmie. Udaj się w podróż w głąb żywej komórki i poczuj moc jej działania. Dowiedz się, co sprawia, że komórka może się prawidłowo dzielić, i dlaczego umiera. Powodzenia!”Bogusia MikołajczykSpis treści:Czym są metody naukowe?Obserwacja jako metoda badańZnaczenie biologiczne makroelementów w tym pierwiastków biogennychCzy istnieje życie bez mikroelementów?Dlaczego woda potrzebna jest każdemu organizmowi?Budowa i znaczenie biologiczne węglowodanówJak wykryć węglowodany w materiale biologicznym?Jak zbudowane są białka i jaka jest ich rola?Jak wykryć białka w materiale biologicznym?Budowa i znaczenie biologiczne lipidówJak wykryć lipidy w materiale biologicznym?Budowa i znaczenie kwasów nukleinowychPodsumowanieKomórka jako podstawowa jednostka budulcowa i funkcjonalna organizmów żywychZ jakich elementów zbudowana jest komórka eukariotyczna?Budowa i funkcje błony biologicznejTransport komórkowyJakie znaczenie mają procesy osmotyczne w komórkach?Dlaczego jądro komórkowe stanowi centrum dowodzenia komórki?Budowa i funkcje rybosomówJakie znaczenie ma system błon wewnątrzkomórkowych?Co wspólnego ma budowa mitochondrium z jego funkcją w komórce?PodsumowaniePodstawowe zasady metabolizmuBudowa i znaczenie ATPBudowa enzymu i kataliza enzymatycznaJak można aktywować i blokować działanie enzymu?Wpływ czynników fizykochemicznych na katalizę enzymatycznąIstota i znaczenie oddychania komórkowego4 etapy oddychania komórkowegoOddychanie beztlenowe i fermentacjaDrogi przemiany pirogronianuJakie inne przemiany biochemiczne zachodzą w organizmie?PodsumowanieJak wygląda życie komórki?Co ukrywa się pod nazwą mitoza?Czym jest mejoza?Dlaczego bez mitozy i mejozy nie byłoby życia?Co wspólnego ma apoptoza ze śmiercią komórki?PodsumowanieKarty z odpowiedziami 
Matematyka. Graficzne karty pracy dla liceum i technikum to propozycja wykorzystania sketchnotingu na lekcjach matematyki w szkole średniej. Karty zostały opracowane w taki sposób, aby uczniowie mogli poznać lub przypomnieć sobie dane zagadnienie, a następnie podsumować zdobytą wiedzę za pomocą powtórzeniowych kart pracy.Zestaw 3 zawiera 55 karty pracy do samodzielnego uzupełnienia oraz uzupełnione karty z tematów takich jak:funkcje,funkcja liniowa,funkcja kwadratowa,ciągi liczbowe.
1 2 3 4 5
z 7
skocz do z 7