Menu

Małgorzata Podleśna

Publikacja jest przeznaczona przede wszystkim dla uczniów rozpoczynających naukę w szkole, którzychcą opanować trudną sztukę czytania i pisania.Dzięki atrakcyjnej formie graficznej sprawdzi sięrównież podczas zajęć wyrównawczych.W książce znajdują się:opracowanie liter dotyczące spółgłosekćwiczenia analizy i syntezy wzrokowo-słuchowejsłoneczka i suwaki do treningu czytania metodą sylabowąkarty do kaligraficznych ćwiczeń w pisaniu po śladzie z wykorzystaniem dużej czcionkizabawy edukacyjne, np.: kolorowanki, labirynty oraz rozmaite ćwiczenia grafomotoryczne.Zebrane w publikacji ćwiczenia są opracowane tak, by każde dziecko mogło odnieść sukces, po prostu – żeby się udało!
Ćwiczenia zawarte w elementarzu mają na celu pomoc uczniom w opanowaniu: - rozpoznawania dwuznaków, spółgłosek miękkich oraz trójznaku dzi i spółgłoski ż - techniki czytania wyrazów i zwrotów zawierających wymienione wyżej głoski z uwzględnieniem zasady stopniowania trudności. Zawarte w książce materiały zostały opracowane tak, by nauczyciele, terapeuci i ro­dzice mieli pewną swobodę w korzystaniu z ćwiczeń i możliwość dostosowania ich do indywidualnych potrzeb dziecka. Materiał składa się z pięciu części poświęconych kolejno: - dwuznakom i spółgłosce ż - spółgłoskom miękkim - łańcuchom sylabowo-wyrazowym (które służą do doskonalenia umiejętności czytania sylab otwartych i zamkniętych) - znajdowaniu słów ukrytych w innych wyrazach - ćwiczeniom utrwalającym pozwalającym na skuteczny trening czytania. Publikacja jest kontynuacją Elementarza do nauki czytania dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Iga poznaje matematykę" to publikacja, która wprowadza dziecko w świat zadań i zagadnień matematycznych. Zabawowa forma ćwiczeń zachęca do nauki, a przedstawione w zadaniach zdarzenia z życia Igi i jej rodziny pozwalają dziecku lepiej zrozumieć nowe pojęcia. Dodatkowo możliwość samodzielnego sprawdzania poprawnej odpowiedzi angażuje dziecko emocjonalnie, dzięki czemu łatwiej zapamiętuje ono zagadnienia matematyczne wprowadzane na wczesnym etapie edukacji.Publikacja doskonale sprawdzi się:w pracy w grupie przedszkolnej i szkolnej,na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych i korekcyjno-kompensacyjnych,podczas zabawy w domu.Treści matematyczne ujęte w ćwiczeniach to:stosunki przestrzenne,cechy wielkościowe,pojęcia: droższy – tańszy, więcej – mniej, tyle samo,przeliczanie elementów,dodawanie i odejmowanie,rozpoznawanie figur geometrycznych,ciągi matematyczne,zadania z tekstem,pojęcie cyfry.Zestaw zawiera:45 kart z zadaniami,karty do samodzielnego sprawdzania odpowiedzi.
Ćwiczenia w czytaniu metodą sylabową i pisaniu kierujemy do najmłodszych uczniów. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza to prezentacja wszystkich liter alfabetu - drukowanych i pisanych. Dzieci ćwiczą pisanie liter i sylab – najpierw po śladzie, potem samodzielnie. Nalepiają naklejki z obrazkami w odpowiednie miejsca. Doskonalą analizę i syntezę wyrazów, wyróżniają w modelach dźwiękowych wyrazów miejsce odpowiedniej głoski. Podejmują próby całościowego czytania sylab. Wszystkie te ćwiczenia stanowią wstęp do zasadniczej nauki czytania. Część druga to nauka czytania. Na każdej stronie znajdują się 3 obrazki. Obok obrazka umieszczone są po 2 zdania. Zadaniem dziecka jest wybrać to zdanie, które opisuje sytuację przedstawioną na obrazku. Dziecko ćwiczy w ten sposób technikę czytania ze zrozumieniem. W części trzeciej znajdują się dłuższe teksty do ćwiczeń w czytaniu. Na początku są to teksty proste, później nieco trudniejsze. Dla ułatwienia czytania sylaby wyróżniono kolorem zielonym. Wszystkie umieszczone teksty stanowią okazję do rozmów z dzieckiem, a tym samym do bogacenia jego słownika.
Książka przeznaczona jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Zadania zawarte w zestawie służą nauce odkodowywania informacji bez użycia komputera.Przeznaczone są dla uczniów klas 1-3.Opracowane zostały w oparciu o aktualną podstawę programową edukacji wczesnoszkolnej, gdzie pojawia się dużo zadań z zakresu programowania, a w szczególności kodowania i odkodowywania informacji.Stanowią doskonały wstęp do późniejszych zajęć informatycznych i podstaw programowania.
Elementarz. Nauka czytania metodą sylabową i globalną,br>Elementarz. Nauka czytania metodą sylabową i globalną składa się z trzech części. • Część I to wprowadzenie wszystkich liter (kolejno – samogłoski, następnie spółgłoski, przy których umieszczane są sylaby, wyrazy oraz proste teksty, w dalszej kolejności wprowadzone są dwuznaki i spółgłoski miękkie).• Część II zawiera proste, krótkie teksty, bez dwuznaków i spółgłosek miękkich, pojawiają się tu elementy czytania metodą globalną, gdzie obok rysunku znajduje się odpowiedni podpis.• Część III to zbiór nieco dłuższych czytanek o większym stopniu trudności, zawierających wszystkie litery alfabetu. Teksty pomogą dziecku nie tylko poszerzyć wiedzę o świecie, ale również są podstawą do ćwiczeń słownikowych.
Jest to pozycja kierowana do uczniów mających problemy z prawidłową analizą i syntezą wzrokową, co skutkuje trudnościami w czytaniu i pisaniu. Pomoc ta składa się z kart zawierających materiał obrazkowy i literowy ułożony według stopnia trudności – od najprostszych kształtów do trudnych wyrazów.Ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowe mają służyć:- sprawnemu rozpoznawaniu liter i zauważaniu drobnych różnic między nimi,- wyrobieniu sprawności całościowego ujmowania wyrazu,- kształceniu pamięci wzrokowej,- wyrobieniu sprawności prawidłowego odwzorowywania,- usprawnieniu koordynacji wzrokowo-ruchowej i czasowo-przestrzennej,- podniesieniu poziomu graficznego pisma.Ćwiczenia te kształtują także podstawowe umiejętności matematyczne, jak liczenie, znajomość figur geometrycznych i orientację w kierunkach.
GUMOWE UCHO – Ćwiczenia percepcji słuchowej dla dzieci w młodszym wieku szkolnymMateriały zebrane w teczce służą usprawnianiu percepcji słuchowej, która pełni bardzo ważną rolę w czasie nauki czytania i pisania. Ćwiczenia służą: sprawnemu rozpoznawaniu głosek, zauważaniu różnic między głoskami, wyrobieniu sprawności całościowego słuchowego ujmowania wyrazu i zdania, kształceniu pamięci słuchowej. Dotyczą różnicowania następujących głosek: b–p, g–k, d–t, l–r, w–f oraz głosek szumiących i syczących.Każda z 32 kart pracy składa się z 9 pól, na których przedstawiono fotografie znanych dziecku przedmiotów, postaci, zwierząt czy roślin. Pod zdjęciem znajdują się podpisy – jeden prawidłowy, drugi nieprawidłowy. Dziecko powinno wysłuchać słowa czytanego przez terapeutę i zaznaczyć na szablonie odpowiedź, kolorując kwadracik.Wyrazy zostały tak dobrane, by ich zapis odpowiadał wymowie. Załączona karta odpowiedzi pozwoli dziecku samodzielnie sprawdzić, czy dobrze wykonało ćwiczenie.
Ćwiczenia zawarte w Elementarzu do nauki czytania… mają na celu pomoc uczniom w opanowaniu: - umiejętności rozpoznawania drukowanych liter wielkich i małych; - techniki czytania sylab otwartych oraz dwu , trzysylabowych wyrazów zbudowanych z sylab otwartych; - na dalszym etapie – całościowego czytania sylaby zamkniętej. W publikacji celowo pominięto: samogłoski ó, ę, ą; spółgłoski miękkie; dwuznaki: cz, sz, ch, rz, dz, dź, dż oraz spółgłoskę j jako trudne do opanowania przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zamieszczony materiał stanowi podstawę (bazę) do nauki czytania w pełnym zakresie. Może on także służyć uczniom w normie intelektualnej.
Książka „Mnożę i dzielę do 1000” zawiera rozszerzenie zakresu liczbowego oraz działania pisemne. To bogaty zestaw ćwiczeń (od przykładów najprostszych do coraz trudniejszych) i doskonała pomoc służąca rozwijaniu u uczniów sprawności mnożenia i dzielenia w rozszerzonym zakresie liczbowym. W książce uczniowie znajdą również przykłady ćwiczeń mnożenia i dzielenia sposobem pisemnym oraz dzielenia z resztą. Opracowanie zawiera różne typy zadań – od tradycyjnych przykładów mnożenia i dzielenia, poprzez drzewka, grafy, działania z okienkami (niewiadomą) oraz tabelki funkcyjne. Taka różnorodność ćwiczeń sprawia, że wykonywanie kolejnych zadań nie jest nużące. Zestawy przykładów zostały dobrane w taki sposób, żeby dziecko spostrzegło zależności występujące między działaniami mnożenia i dzielenia i rozumiało, że są to działania wzajemnie odwrotne. Na górze każdej strony znajduje się zapis informujący o zakresie liczbowym i typie ćwiczeń.
Książka „W Królestwie Literkolandii” adresowana jest do dzieci 5–6-letnich. To zbiór ćwiczeń w pisaniu liter, sylab i wyrazów w powiększonej liniaturze na laminowanych stronach. Dołączony do książki suchościeralny pisak umożliwia wielokrotne ćwiczenie kształtu liter i ich prawidłowego łączenia. Tempo pracy oraz ilość powtarzanych ćwiczeń powinny być dostosowane do możliwości dziecka. Podczas pracy z dzieckiem należy zwrócić uwagę na to, czy książka leży równo, a dziecko czy utrzymuje prawidłową postawę przy pisaniu i właściwie trzyma pisak. Systematyczna praca z książką na pewno doprowadzi do sukcesu: ładnego, kształtnego pisania oraz prawidłowego łączenia liter.
Książka „Dam radę” jest przeznaczona dla dzieci w wieku 5-6 lat. Jej celem jest przygotowanie starszych przedszkolaków do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Dzieci poznają litery i cyfry, uczą się trudnej sztuki czytania – pojedynczych wyrazów i prostych tekstów. Dzięki pisaniu po śladzie ćwiczą rączkę, żeby pięknie pisać i rysować. Uczą się również rozróżniać i rysować figury geometryczne. W książce znajdą także inne ciekawe zadania i ćwiczenia, dzięki którym przyszli uczniowie będą uważni i spostrzegawczy.
Książeczka do nauki czytania przeznaczona dla dzieci 6-, 7-letnich.
Książka przeznaczona jest dla uczniów rozpoczynających naukę w szkole.Zawarte w niej ćwiczenia z zakresu terapii pedagogicznej ułatwią dziecku poznanie i utrwalenie liter oraz opanowanie techniki czytania.Opis proponowanych ćwiczeń w odniesieniu do każdej wprowadzanej litery:- wyjście od analizy i syntezy sylabowej w oparciu o materiał obrazkowy- prezentacja liter pisanych i drukowanych: najpierw samogłoski, później spółgłoski i dwuznaki- pisanie liter w liniaturze po śladzie- czytanie sylab - połączeń spółgłoski z samogłoskami i odwrotnie- czytanie podpisów pod obrazkami- pisanie wyrazów umieszczonych pod obrazkiem - najpierw po śladzie, a potem samodzielnie- ćwiczenia utrwalające rozumienie pojęć: głoska, litera, sylaba, wyraz i zdanie; utrwalanie obrazu graficznego liter.Rodzaje ćwiczeń z zakresu terapii pedagogicznej:- ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej i literowej zawsze w oparciu o materiał obrazkowy- wyszukiwanie różnic między wyrazami o podobnej budowie graficznej- wyszukiwanie wyrazów ukrytych w wyrazach- odnajdywanie różnic pomiędzy obrazkami- wyszukiwanie podpisów pod rysunkami wśród wyrazów o podobnej grafice- układanie podpisów z sylab, dobieranie brakującej sylaby- wyróżnianie sylab potrzebnych do utworzenia nazwy obrazkaProste, zrozumiałe polecenia, powtarzalność zadań oraz ćwiczenia w czytaniu i pisaniu metodą sylabową w oparciu o rysunek - to gwarancja sukcesu nawet wśród uczniów sześcioletnich rozpoczynających naukę w szkole.
Książka zawiera zestaw zabaw i ćwiczeń edukacyjnych wspierających rozwój młodszych przedszkolaków. Praca z książką stworzy okazję do poszerzenia słownika dziecka, zachęci malucha do obserwacji otaczającego świata rozbudzi jego ciekawość i pasje. Stopniowo wprowadzi w świat liczb, zbiorów, figur geometrycznych i porównań. Dziecko pozna i utrwali podstawowe określenia dotyczące m.in. położenia przedmiotów w przestrzeni i na płaszczyźnie, będzie porównywać liczebność zbiorów oraz dokonywać klasyfikacji przedmiotów.Dzieci znajdą tutaj również zabawy usprawniające grafomotorykę - kolorowanki oraz rysowanie po śladzie.
MIEDZY NAMI KSIĘŻNICZKAMI Ćwiczenia usprawniające piszącą rączkę dla dzieci 5 i 6 letnich. PISAK SUCHOŚCIERALNY GRATIS ! Rozpoczynając naukę w szkole dziecko musi sprostać trudnej sztuce pisania. Co zatem zrobić, żeby literki były pisane starannie i mieściły się w liniaturze ? Oczywiście zachęcić dziecko do ćwiczeń grafomotorycznych. Podstawowym rodzajem takich ćwiczeń są szlaczki. Jednak pisanie jednakowych wzorów jest dla małego dziecka formą mało atrakcyjną, a nawet nużącą. Zdecydowanie ciekawsze będą ćwiczenia w rysowaniu po śladzie, zwłaszcza że proponowane rysunki są zabawne i pełne humoru. Zapraszamy do rysowania np. księżniczki grającej na harfie, księżniczki na hulajnodze czy ćwiczącej na hula-hop. Dzięki laminowanym stronom i pisakowi maluch może wykonać każde zadanie wielokrotnie ! Pamiętając, że dziecko najlepiej uczy się poprzez zabawę zachęcamy dziewczynki do ćwiczeń rączki piszącej z księżniczkami.
MIEDZY NAMI ROBOTAMI PISAK SUCHOŚCIERALNY GRATIS ! Ćwiczenia usprawniające piszącą rączkę dla dzieci 5 - i 6- letnich. Rozpoczynając naukę w szkole dziecko musi sprostać trudnej sztuce pisania. Co zatem zrobić, żeby literki były pisane starannie i mieściły się w liniaturze ? Oczywiście zachęcić dziecko do ćwiczeń grafomotorycznych. Podstawowym rodzajem takich ćwiczeń są szlaczki. Jednak pisanie jednakowych wzorów jest dla małego dziecka formą mało atrakcyjną, a nawet nużącą. Zdecydowanie ciekawsze będą ćwiczenia w rysowaniu po śladzie, zwłaszcza że proponowane rysunki są zabawne i pełne humoru. Zapraszamy do rysowania np. robota pirata, robota jadącego na skuterze czy robota kosmonautę. Dzięki laminowanym stronom i pisakowi maluch może wykonać każde zadanie wielokrotnie ! Pamiętając, że dziecko najlepiej uczy się poprzez zabawę zachęcamy chłopców do ćwiczeń rączki piszącej z robotami.
MIĘDZY NAMI ZWIERZĄTKAMI PISAK SUCHOŚCIERALNY GRATIS ! Ćwiczenia usprawniające piszącą rączkę dla dzieci 3 i 4- letnich. Między nami zwierzątkami to książeczka przeznaczona dla dzieci w wieku 3-4 lata. Zachęcamy w niej maluchy do rysowania po śladzie. Taka umiejętność będzie im bardzo przydatna - początkowo w przedszkolu, a później w szkole, kiedy będą musiały sprostać trudnej sztuce pisania. Rysowanie po śladzie to forma ćwiczeń bardzo atrakcyjna dla dzieci, zwłaszcza, że maluchy rysują po stronach laminowanych, używając do tego specjalnego pisaka. Dzięki temu, każde zadanie mogą wykonać wielokrotnie. Poza tym uczą się prawidłowego trzymania przyboru, doskonaląc jednocześnie sprawność ręki piszącej. Warto podkreślić, że rysunki zostały tak dobrane, by rozbudzać u dzieci zainteresowanie światem przyrody i wspierać ich procesy poznawcze. Mogą również posłużyć do ćwiczeń w mówieniu i bogaceniu słownictwa przedszkolaków.
Przysłowia są dla dziecka formą atrakcyjną, łatwą do zapamiętania, wpadającą w ucho. Można się do nich odnosić i przywoływać na wielu zajęciach, przy różnych okazjach, wykorzystując codzienne sytuacje z życia dziecka w szkole, w klasie czy w domu.
Umiejętność rysowania po śladzie warto doskonalić od najmłodszych lat. Jest to bowiem bardzo pożyteczne połączenie nauki i zabawy. Z jednej strony rozwija u dziecka koordynację wzrokowo-ruchową, koncetrację uwagi i uczy cierpliwości, a z drugiej jest ciekawym, lubianym przez nie zajęciem. Rysując po śladzie dziecko uczy się prawidłowego trzymania przyborów, jednocześnie doskonaląc płynność ruchów. Rysunki zostały dobrane w taki sposób, aby były dla dziecka rozpoznawalne i atrakcyjne. Dzięki temu maluch bardzo chętnie podejmie się zadania rysowania po śladzie. A jeżeli praca się nie uda może ją wykonać jeszcze raz. Możliwość wielokrotnego wykorzystywania kart to dodatkowy atut książeczki. Warto również pamiętać, że przedstawione rysunki mogą posłużyć do ćwiczeń w mówieniu, a tym samym wzbogacić słownictwo kilkulatka. Serdecznie polecamy.
„Połącz w pary” – to książeczka przeznaczona dla dzieci w wieku 3-4 lat. Zachęcamy w niej maluchy do rysowania po śladzie. Taka umiejętność będzie im bardzo przydatna – początkowo w przedszkolu , a później w szkole, kiedy będą musiały sprostać trudnej sztuce pisania. Rysowanie po śladzie to forma ćwiczeń bardzo atrakcyjna dla dzieci, zwłaszcza, że maluchy rysują po stronach laminowanych, używając do tego specjalnego pisaka. Dzięki temu, każde zadanie mogą wykonać wielokrotnie. Poza tym, uczą się prawidłowego trzymania przyboru , doskonaląc sprawność ręki piszącej. Warto podkreślić, że wszystkie rysunki zostały tak dobrane, by rozbudzić u dzieci zainteresowanie otaczającym je światem i wspierać ich procesy poznawcze. Mogą również posłużyć do ćwiczeń w mówieniu i bogaceniu słownictwa przedszkolaków.
Naukę w szkole rozpoczynają już dzieci sześcioletnie. Muszą one sprostać między innymi trudnej sztuce pisania. Co zatem zrobić, żeby literki były pisane starannie i mieściły się w liniaturze? Oczywiście zachęcić dzieci do ćwiczeń grafomotorycznych. Podstawowym rodzajem takich ćwiczeń są szlaczki. Jednak pisanie jednakowych wzorów jest dla małego dziecka formą mało atrakcyjną, a nawet nużącą. Zdecydowanie ciekawsze będą ćwiczenia w rysowaniu po śladzie, zwłaszcza, że proponowane rysunki są zabawne i pełne humoru. Zapraszamy do rysowania np. hipopotama w kąpieli, lwa grającego na gitarze czy barana w roli szeryfa. Dzięki laminowanym stronom i pisakowi GRATIS ! maluch może wykonać każde zadanie wielokrotnie! Pamiętając, że dziecko najlepiej uczy się poprzez zabawę zachęcamy do ćwiczeń rączki piszącej ze Zwierzakami Cudakami.
Książka "Pewnym krokiem do szkoły" adresowana jest do starszych przedszkolaków. Daje znakomitą podstawę do podjęcia nauki w szkole. Zawiera elementy edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej.Rodzaje ćwiczeń i zadań znajdujących się w książce:wyodrębnianie głosek w nagłosie i wygłosie; wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się i kończących określoną głoską; budowanie schematu wyrazów,rozpoznawanie liter wielkich i małych, drukowanych i pisanych (bez spółgłosek miękkich, dwuznaków i samogłosek ą, ę, ó),czytanie sylab, wyrazów i krótkich zdań różnymi sposobami (z akcentem na metodę sylabową i czytanie globalne),odróżnianie pojęć: samogłoska, spółgłoska, litera, sylaba, wyraz, słowo, zdanie, tekst.,orientacja w przestrzeni: pojęcia góra – dół, w lewo – w prawo itp.,porównywanie i porządkowanie przedmiotów o różnej wielkości; określenia duży – większy – największy, mały – mniejszy – najmniejszy itp.,układanie szeregów według podanego rytmu,klasyfikowanie przedmiotów według podanego warunku,wyodrębnianie i nazywanie figur geometrycznych,porównywanie liczebności zbiorów,przeliczanie przedmiotów, ustalenie miejsca przedmiotu w szeregu,dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,rozwiązywanie prostych zadań.Dodatkowym atutem książki są różnorodne i ciekawe ćwiczenia grafomotoryczne typu: łączenie kropek, pisanie i rysowanie po śladzie, rysowanie linii pionowych, poziomych, równoległych, ukośnych itp.; kreślenie szlaczków literopodobnych, rysowanie, kolorowanie i wycinanie konturów.Gorąco polecam książkę, warto bowiem pamiętać, że nic nie zastąpi dziecku – szczególnie przedszkolakowi – kontaktu z wartościową książką edukacyjną.
1
z 1
skocz do z 1