Analizy zawarte w książce opierają się na założeniu, że gospodarowanie jest społecznym procesem kulturowym. Decyzje indywidualnych i zbiorowych podmiotów mogą być zatem podejmowane nie tylko przez pryzmat racjonalności ekonomicznej, ale i etycznej, ugruntowanej niekiedy religijnie. Rozważania dotyczące m.in.: pracy, własności, kryzysu finansowego, różnych gospodarczych trudności i wynaturzeń, społecznej odpowiedzialności biznesu, globalizacji, integralnej ekologii, gospodarczego znaczenia religii, ducha kapitalizmu czy sensu świętowania pokazują, że perspektywa etyczna i religijna w spoglądaniu na gospodarkę jest jak najbardziej uprawniona.
Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Oprawa miękka
ISBN: 978-83-809-0161-2
ISBN: 978-83-809-0161-2
Liczba stron: 445
Format: 14.5x20.5cm
Cena detaliczna: 40,00 zł
Format: 14.5x20.5cm
Cena detaliczna: 40,00 zł