Black Monk

Black Monk
Informacje o sortowaniu:

sortowanie wg Popularności:
Produkty są sortowane według popularności na podstawie kilku czynników: liczby zakupów, ilości i wartości wystawionych ocen, zainteresowania użytkowników mierzonych dodaniem produktu do koszyka lub ulubionych.

sortowanie wg Cena - od najniższej:
Produkty są sortowane po aktualnej cenie sprzedaży, od najniższej do najwyższej.

sortowanie wg Cena - od najwyższej:
Produkty są sortowane po aktualnej cenie sprzedaży, od najwyższej do najniższej.

sortowanie wg Od najnowszych:
Produkty są sortowane według daty premiery. Na początku wyświetlane są najnowsze tytuły, które dopiero trafiły do sprzedaży lub będą dostępne w najbliższym czasie

sortowanie wg Od najstarszych:
Produkty są sortowane według daty premiery. Na początku wyświetlane są najstarsze tytuły.
Gra, która udowodni Ci, że to kochasz! W 2001 roku „Munchkin. Edycja podstawowa” zdobyła nagrodę ORIGINS a kategorii Najlepsza tradycyjna gra karciana. Munchkin - Edycja 2015 to najnowsza wersja „podstawki" do gry karcianej Munchkin, do której dołączono 165 kart. Każda z nich dopracowana jest co do najmniejszego szczegółu. A wszystko to za sprawą Johna Kovalica! Czy nie byłoby przyjemnie zejść do podziemi, zabić wszystkich, których spotkasz na swojej drodze, oszukać kumpli i zabrać ich ekwipunek? Przyznaj się, że to coś co kochasz! Munchkin nie jest typową kolekcjonerską grą karcianą. Wręcz przeciwnie! Porzuca ona durne odgrywanie postaci- przy czym nie traci uroku typowej gry fabularnej. Jedyne co musisz to… Zabijać potwory i zbierać magiczne przedmioty! Bywalcy sesji RPG będą pękać ze śmiechu! Gra przeznaczona jest dla 3-6 graczy. Rozgrywka trwa około 60-90 minut. Minimalny wiek uczestnika to 10 lat. W pudełku znajduje się: 165 kart do gry (karty Drzwi oraz karty Skarby), jedna kostka (sześciościenna) oraz instrukcja do gry.
MINI KAMPANIA W ŚWIECIE ZEWU CTHULHU DLA JEDNEGO GRACZA Czworo przyjaciół zostaje wciągniętych w mroczną historię. Bezcenny artefakt, który zniknął w tajemniczych okolicznościach, ma zostać wykorzystany do przeprowadzenia bluźnierczego rytuału. Według wszelkich przesłanek, doprowadzi on do zniszczenia świata. Los ludzkości leży w Twoich rękach! Ciemność narasta i tylko Ty możesz podtrzymać nikły promień niknącego światła… Samotnie przeciwko ciemności to przygoda dla jednego gracza, której akcja dzieje się jesienią 1931. Twój przyjaciel zostaje aresztowany i prosi Cię o pomoc. Rzucasz wszystko i ruszasz w szaloną podróż. W każdym odwiedzonym miejscu możesz znaleźć pomocne wskazówki… albo obłęd i śmierć. Czeka na Ciebie czworo przygotowanych Badaczy. W zależności od okoliczności przyjmiesz inną rolę w dochodzeniu prawdy. Będą to: Louis Grunewald, profesor lingwistyki na Uniwersytecie Miskatonic, Lydia Lau, szukająca sensacji reporterka New York Sun, Devon Wilson, marynarz na przepustce z Marynarki Wojennej USA oraz Ernest Holt, zamożny przedsiębiorca. Z egzemplarzem Startera do Zewu Cthulhu, ołówkiem i kośćmi do gry pod ręką, masz już wszystko, by wyruszyć w pełną przygód podróż po całym świecie. Usiądź wygodnie i stań samotnie przeciwko ciemności. Trzymasz w rękach nowe wydanie przygody, opublikowanej po raz pierwszy ponad 30 lat temu. Została ona poddana licznym zmianom, aby pasowała do 7. Edycji Zewu Cthulhu. Dodatkowe informacje: Rozmiar A4 w twardej okładce 108 stron w pełnym kolorze
Przedwieczne Pomylone Pieczary przerażają! Poszukiwania zakazanej wiedzy zaprowadziły Was pod ziemię! Zbadaj Kompostownik Mi-Go! Wykop się z Rowu Dunwich! Staw czoła niebieskiemu światłu K’n-Yan! Być może zrobisz to wszystko naraz. Munchkin Cthulhu już doprowadził Cię do obłędu? Teraz zaprowadzi Cię jeszcze dalej! 16 Portali i 20 Lochów w Pomylonych Pieczarach otwierają przed Tobą zupełnie nowy wymiar do eksplorowania… a wszyscy wiemy, jak świetny pomysł to jest, prawda? Co może pójść źle? ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA 20 dużych podwójnych kart Lochów 16 kart Portali Instrukcja DODATEK MUNCHKIN CTHULHU 4 NIE JEST SAMODZIELNĄ GRĄ - DO GRY POTRZEBNA JEST EDYCJA PODSTAWOWA MUNCHKINA CTHULHU!
Munchkin z Karaibów to pełna humoru, niekolekcjonerska gra karciana osadzona w świecie piratów i odkrywców. Gracze wcielają się w role Piratów, Marynarzy lub Kupców; zbierają przedmioty, broń i ekwipunek; walczą z potworami, a w nagrodę za ich pokonanie dostają skarby i poziomy postaci. Munchkina z Karaibów jest samodzielną grą, opierającą się na mechanice klasycznej gry karcianej Munchkin. Można także łączyć ją z Munchkinem Edycją Rozszerzoną i dowolnymi innymi podstawkami i dodatkami do Munchkina. Gra zawiera 165 kart, instrukcję oraz kostkę k6. Wiek graczy: 10+ Liczba graczy: 3-6 Czas rozgrywki: 60-90 minut
Poznaj najbardziej zwariowanego, najobrzydliwszego i zgniłego Munchkina w historii, w którym wcielasz się w rolę zombie, wyważasz drzwi i pożerasz mózgi. Stawiasz przy tym czoła nietypowym Potworom- zbuntowanym zombie oraz ludziom, czasami bezbronnym, a czasami śmiertelnie niebezpiecznym. Zdobądź więc broń i ekwipunek wśród stosów porzuconych rzeczy w świecie zombie apokalipsy, weź w swoje Chwytne Bebechy wyrwaną Rękę oraz Kulę Do Kręgli, przywdziej Lśniącą Porcelanową Zbroję i staw czoła Dzielnicowemu, Żulowi Spod Monopolowego i Bohaterowi Ostatniej Akcji. Wykończ ich, zjedz ich mózgi, zdobądź ich Skarby i zyskaj Poziomy, bez tego całego durnego odgrywania postaci. Munchkina Zombie jest samodzielną grą, opierającą się na mechanice gry karcianej Munchkin. Jeśli chcesz możesz ją łączyć z Munchkinem Edycją Rozszerzoną i dowolnymi innymi podstawkami lub dodatkami do Munchkina dla jeszcze większej ilości Potworów, Skarbów i Poziomów! Munchkin Zombie zawiera: 165 kolorowych kart, kostkę k6 i instrukcję. Wiek: 10+ Czas: 60-120 minut Ilość graczy: 3-6
Dodatek zawiera 110 nowych kart do kultowej gry MUNCHKIN, w której zabijasz potwory, zgarniasz skarby i oszukujesz kumpli. Munchkin 5 wprowadza nową Klasę… Łowców! Mogą oni poskramiać Potwory i zamieniać je w Rumaki, dla jeszcze większych bonusów i Poziomów! Ale przede wszystkim Munchkin 5 to jeden z najpotworniejszych dodatków w historii - zawiera mnóstwo bardzo potężnych Potworów i bardzo wartościowych przedmiotów, czyli wszystko to, co Munchkini lubią najbardziej! Dodatek nie jest samodzielną grą - do gry potrzebna jest edycja podstawowa Munchkina. Wiek graczy: 10+ Liczba graczy: 3-6 Czas rozgrywki: 60-90 minut
Powrót martwych Munchkinów! Użyj Ataku Tresowanych Much i swojego Chwytnego Języka przeciwko Chirurgowi z Łódzkiego Pogotowia! Brakowało ci w twoich rozgrywkach Munchkina Zombie świeżego powiewu zgnilizny i rozkładu? Z nowym dodatkiem dostajesz 110 kart, pełnych trupiego humoru i karcianych flaczków…tfu…smaczków. Dodatek nie jest samodzielną grą - do gry potrzebna jest edycja podstawowa Munchkina Zombie. Wiek graczy: 10+ Liczba graczy: 3-6 Czas rozgrywki: 60-120 minut
Munchkin 4 „Rumaki do Paki” Dodatek zawiera 110 nowych kart do kultowej gry MUNCHKIN. Masz już dosyć przemierzania lochów pieszo? Od teraz munchkinowe stajnie są pełne Rumaków! Każdy z nich ma wypasione moce! Dodatkowo znajdziesz tu całą masę Przydupasów, którzy bez zmrużenia oka oddadzą za Ciebie życie, abyś mógł spokojnie Uciec. Albo poniosą Twój dobytek i podsuną broń we właściwym momencie, więc używaj ich bonusów i zdolności, plądruj lochy i zostań super Munchkinem! Dodatek Munchkin 4 zawiera unikatowe karty, stworzone specjalnie na potrzeby polskiej edycji.
Stań przed największym munchkinowym wyzwaniem w historii…zmierz się z straszliwymi, bluźnierczymi i plugawymi stworami z Mitów Cthulhu. Czy dasz radę przetrwać? Czy ocalisz swoją duszę i unikniesz szaleństwa? Czy zdobędziesz zwycięski Poziom? Munchkin Cthulhu to pełna przerażającego humoru, niekolekcjonerska gra karciana osadzona w świecie Mitów Cthulhu stworzonym przez H.P.Lovecrafta. Zostań bezwzględnym Pogromcą Potworów, nieustraszonym Badaczem tajemnic, błyskotliwym Profesorem Uniwersytetu w Miskatonic lub fanatycznym Kultystą plugawych Wielkich Przedwiecznych. Ale pamiętaj, że bycie Kultystą to zazwyczaj bilet w jedną stronę. Więc lepiej olej te Mistyczne Wizje, łyknij Glutominian Sodu, zabierz Tasak Zagłady i z Pieśnią Szaleństwa na ustach wyrżnij stada Potworów- obleśnego i odpychającego Ropuchogotha, zabójczo słodkie Chibithulhu albo pożerającego dusze Wielkiego Cthulhu…zgarnij ich Skarby i zyskaj Poziomy. A jeśli oszalejesz przy okazji? Szaleństwo nie ma znaczenia. Liczy się zwycięstwo! Munchkina Cthulhu jest samodzielną grą, opierającą się na mechanice gry karcianej Munchkin. Tak więc, jeśli chcesz możesz ją także łączyć z Munchkinem Edycją Rozszerzoną i dowolnymi innymi podstawkami i dodatkami do Munchkina dla jeszcze większej ilości Potworów, Skarbów i Poziomów! Gra zawiera: 165 kolorowych kart, instrukcję, kostkę k6. Wiek graczy: 10+ Liczba graczy: 3-6 Czas rozgrywki: 60-90 minut
Dodatkowe 110 kart do Munchkina, w którym oszukujesz kumpli, zabijasz potwory i zgarniasz ich skarby, bez tego całego durnego odgrywania postaci! Zagraj nową Rasą - Orkiem! Dodatek Munchkin 2 Wielosieczny Topór zawiera unikatowe karty, stworzone specjalnie na potrzeby polskiej edycji! DODATEK MUNCHKIN 2 „WIELOSIECZNY TOPÓR” NIE JEST SAMODZIELNĄ GRĄ - DO GRY POTRZEBNA JEST EDYCJA PODSTAWOWA MUNCHKINA! Wiek graczy: 10+ Liczba graczy: 3-6 Czas rozgrywki: 60-90 minut
MUNCHKIN LEGENDY Splądruj świat mitów i legend! Zmiażdż każdego napotkanego przeciwnika. Zdradź swoich kumpli i zabierz im sprzęt. Łap skarby i uciekaj. Munchkin Legendy to nowa gra karciana z serii Munchkin, w której przeżyjesz legendarne przygody - bez tego całego głupiego odgrywania postaci. Pokonasz mityczne monstra i zdobędziesz słynne, magiczne przedmioty! Załóż Maskę Śmierci i Podpiętki Achillesa. Dzierż Młot Thora ... albo może Czarodziejski Fagot? Zacznij od pokonywania Ciarek lub Gremlina i ostatecznie pokaż Krakenowi , kto tu rządzi. Szybki i zabawny Munchkin Legendy może doprowadzić każdą ekipę do ataków śmiechu. A kiedy oni będą się kulać po podłodze, po cichutku sięgniesz po zwycięstwo. Munchkin Legendy jest samodzielną podstawką, ale wyjątkowo dobrze łączy się z Munchkinem Fantasy i Conanem , ponieważ mają takie same rewersy kart. Uwaga! Wyjątkowo legendarne skarby Zawartość Pudełka: 93 Karty Drzwi 72 Karty Skarbów Kość k6 instrukcja Informacje Dodatkowe: 3-6 graczy; Sugerowany wiek 10+; Czas rozgrywki 30-60 min.
Chcieliście więcej Munchkina, oto i On! Dodatek zawiera 110 kart do legendarnej gry karcianej Munchkin, w której oszukujesz kumpli, zabijasz potwory i zgarniasz ich skarby, bez tego całego durnego odgrywania postaci! Zagraj nową rasą - Gnomem! Spróbuj też szczęścia jako przedstawiciel nowej Klasy - Bard! Staw czoła, wzbudzającemu popłoch u nowobogackich, Janosikowi. Wbij jego Ciupagę w plecy szalejącego po Żoliborzu Żelkowego Golema. Rzuć Pokurcza w wir walki ze śmierdzącymi Utytłanymi Gotami. Zagraj hymn pochwalny z Wielką Orkiestrą Potwornej Mocy i znajdź w kupie skarbów tajemniczy Talizman z Magdą i Mieciem, a munchkinowa chwała stanie się Twoim udziałem! No i zostaniesz zapamiętany jako bohater...przynajmniej do następnej Potwornej Partii Munchkina! Dodatek Munchkin 3 Kardynalne Błędy zawiera unikatowe karty, stworzone specjalnie na potrzeby polskiej edycji! DODATEK MUNCHKIN 3 „KARDYNALNE BŁĘDY” NIE JEST SAMODZIELNĄ GRĄ - DO GRY POTRZEBNA JEST EDYCJA PODSTAWOWA MUNCHKINA!
Czy jesteś gotów na odkrywanie złowieszczego świata Lovecrafta? Daj wycisk swoim przeciwnikom, rzucając na nich straszliwe klątwy! Niech wiją się w najbardziej wymyślnych pozach, bulgoczą jak shoggothy i próbują utrzymać karty, tak jakby zamiast rąk mieli oślizgłe macki! A jeśli nie dadzą rady… zgarniaj punkty i ciesz się ze zwycięstwa! Każdy z graczy na początku tury rzuca pięcioma specjalnymi kośćmi, które definiują jego pulę składników. Dzięki nim może rzucić na wybranego gracza jedną z kart Klątw z ręki, lub dobrać dodatkowe karty w zamian za część kości. Zawsze ma też opcję odłożenia jednej z kostek i przerzucenia pozostałych. Artefakty mogą Ci pomóc, ale uważaj – Przedwieczni czyhają na Twoją poczytalność, a każda Lokacja, w której wylądujesz, rządzi się swoimi prawami… Zawartość pudełka: Laleczka Cthulhu; -36 kart Klątw; - 8 kart Artefaktów; - 5 kart Lokacji; - 10 kart Wielkich Przedwiecznych; karta Celu; - 5 święcących w ciemności kości; - 6 pionków; - tor punktacji; - instrukcja. Liczba graczy: 3-6 | Czas: ok. 30 min. | Wiek: 8+
Mrocznego Władcy nie ma, koty harcują! Poprowadź drużynę kocich Łupieżców i wykradnij skarby Rigora Mortisa! Skompletuj drużynę i wykorzystaj umiejętności jej członków, by walczyć z przeciwnikami i wykraść skarby Mrocznego Władcy, nim zrobi to ktoś inny! Uważaj, Rigor Mortis może wrócić w każdej chwili! Łupieżcy to szybka i łatwa do nauczenia gra karciana z niesamowitymi ilustracjami i mnóstwem interakcji! Korzystając ze wspólnej talii, gracze tworzą kombinacje bohaterów, których moce pomogą im odnaleźć skarby i utrudnić poszukiwania przeciwnikom! Zawartość pudełka: - 36 znaczników Łupu; - 40 znaczników Życia; - 6 kości; - 60 kart Łupieżców; - 6 kart Pomocy; - 4 karty Rigora Mortisa; - 1 instrukcja. - Liczba graczy: 2-6; - Sugerowany wiek: od 8 lat; - Czas rozgrywki: 20 minut; - Rozmiar kart: 60×88 mm.
Munchkinowość Munchkina spotyka się z ponurością Glooma! W świecie Munchkina nie brak szczęśliwych ludzi. Wojownicy zabijają potwory, poszukiwacze przygód zgarniają ich skarby, a bohaterowie awansują na kolejne poziomy. Nawet niziołki całymi dniami tylko jedzą ciasto. Masakruj potwory, kradnij ich rzeczy! Ale świat Munchkina ma także smutną i mroczną stronę. Może być też miejscem, gdzie te same munchkiny są stanowczo zbyt często zdradzane przez kolegów z drużyny, zbyt często znajdują kaczory zagłady albo są jedzone przez smoki. Bohaterowie, którzy zapuścili się za głęboko, spadli w otchłań i stracili swój łup. A wszystko to miało miejsce, zanim umarli. Umrzyj w przygnębiający sposób! Weź plastikowe karty przedstawiające poszukiwaczy przygód i opisz ich nieszczęsne losy. Zagrywaj na nie kolejne karty, zakrywające lub odkrywające efekty tych znajdujących się pod nimi. Suma, którą widać przez wszystkie karty, to Twój wynik. By wygrać, musisz przeprowadzić swoich bohaterów przez straszliwe, mozolne i kłopotliwe przygody aż – niechybnie – umrą w bólach. Zawartość pudełka: 110 przezroczystych kart; 1 instrukcja. Informacje dodatkowe: - 2-5 graczy; - sugerowany wiek: od 13 lat; - czas rozgrywki: 60 minut.
W Vudu wcielisz się w czarownika, który zbiera składniki do swoich wyszukanych klątw. Staniesz się adeptem czarnej magii i będziesz rzucać uroki na swoich przeciwników, utrudniając im życie i pilnować, by przestrzegali ich skutków – albo zmierzyli się z konsekwencjami. Uważaj jednak, na największych szczęściarzy czekają niemiłe niespodzianki od losu… Każdy z graczy na początku tury rzuca pięcioma specjalnymi kośćmi, które definiują jego pulę składników. Dzięki nim może rzucić na wybranego gracza jedną z kart Klątw z ręki, lub dobrać dodatkowe karty w zamian za część kości. Zawsze ma też opcję odłożenia jednej z kostek i przerzucenia pozostałych. Pamiętaj jednak o Artefaktach, które mogą nagle zmienić oblicze gry. Podejmuj szybkie decyzje, dobrze oceniaj swoje szanse i zdobywaj punkty za udane zagrania klątw. Otrzymasz je też, jeśli ktoś zapomni przestrzegać swoich kar… Więc pilnuj swoich ofiar! Zawartość pudełka: 36 Kart Klątw 10 Kart Wiecznych Klątw 13 Kart Artefaktów 5 Kości Składników 6 Pionków Punktacji Laleczka Vudu Instrukcja Informacje techniczne: Liczba graczy: 3-6 Sugerowany wiek: 8+ Czas rozgrywki: 30 minut
Wypchnij Towarzyszy na pierwszą linię frontu i pozostań ostatnim żywym graczem! Nie pozwól, by atak trafił właśnie Ciebie i pamiętaj, że na tej wojnie nie masz przyjaciół. Pełna negatywnej interakcji gra karciana, budząca salwy śmiechu i jęki zawodu, gdy Towarzysze pokrzyżują Twoje plany. Nie wychodź przed szereg – wypchnij tam przeciwnika! Zagrywaj karty Manewrów i Wydarzeń, by skryć się za plecami innych… ale najpierw musisz przewidzieć ich ruchy! Zbieraj Ekwipunek – Hełm, Kamizelka czy Maska Gazowa mogą uratować Cię przed stratą życia. Równoczesna, dynamiczna rozgrywka sprawi, że ani przez chwilę nie poczujesz się bezpiecznie! Pamiętaj, nie chcesz być na celowniku! Przeżyj, to rozkaz! Zawartość pudełka: - 165 kart; - instrukcja. Informacje dodatkowe: - 2-8 graczy; - sugerowany wiek: od 8 lat; - czas rozgrywki: ok. 20 minut.
Patrzysz na Starter do największej i prawdopodobnie najbardziej epickiej kampanii w historii gier fabularnych: Zew Cthulhu - Maski Nyarlathotepa. Zawiera on zbiór podstawowych zasad oraz scenariusz pt. "Tajemnica czarnego sarkofagu", który został napisany specjalnie dla polskiej edycji i jest preludium do niesamowitej opowieści…
Czy Uczestnicy z pomocą Ducha Fantastyki będą w stanie uratować Festiwal przed katastrofą? Przez wiele lat krążyły historie o Koziołakach, potworach atakującychuczestników Festiwalu Fantastyki Pyrkon. Jednak z roku na rok coraz mniejUczestników w nie wierzyło. Aż nadszedł ten czas, w którym planety znalazły się w odpowiednim ułożeniu, a pradawne moce powróciły na Festiwal. Czy Uczestnicy z pomocą Ducha Fantastyki będą w stanie uratować Festiwal przed katastrofą? Ta gra pozwoli Ci wcielić się w jednego z uczestników konwentu np. Mangówkę, LARPowca czy Wystawcę, którzy dzięki swoim wyjątkowym Zdolnościomspróbują uratować Festiwal przed Koziołakami. Chyba że sam nim jesteś. Wtedyzrób wszystko, by inni nie poznali prawdy i wraz z innymi Koziołakami opanujcie Festiwal. Mechanika jest naszą interpretacją klasycznej mafii. Jednak tutaj każdy z graczy posiada jawną Kartę Roli, która daje mu wyjątkową Zdolność, ale również pozwala wcielić się w daną postać. Dodatkowa karta wskazuje przynależność gracza do danego stronnictwa Uczestników, Koziołaków lub Ducha Fantastyki. Podzielenie kart na jawne i niejawne ułatwia graczom i Mistrzowi Gry prowadzenie ciekawej rozgrywki w klimacie prawdziwego festiwalu, bez zakłócania aury tajemniczości i podejrzliwości. Grę można rozegrać w dwóchwariantach: podstawowym oraz alternatywnym, w którym do gry dołączają KoziePomioty będące sympatykami Koziołaków. Ilustracje przygotowała Katarzyna "Kiciputek" Babis. ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA 25 Kart Ról 18 Kart Tożsamości Uczestnik 6 Kart Tożsamości Koziołak 1 Karta Tożsamości Duch Fantastyki 4 Karty Tożsamości Kozi Pomiot 1 Karta Pomocy dla Mistrza Gry Instrukcja WYBRANE OPINIE O GRZE Kto był na Pyrkonie, ten poczuje się jak w domu. - BESTIARIUSZ.PL Jest idealna na konwenty i jako atrakcje prowadzone na eventach mangowychi fantastycznych. - KONWENTY POŁUDNIOWE INFORMACJE DODATKOWE Czas trwania gry: 20-60 min. Liczba graczy: 8-26 Wiek graczy: 8+
Baśnie zebrane przez braci Grimm są pełne magii, oszustw i przemocy! Czyż nie brzmi to jak idealny temat dla Munchkina? Teraz wasi bohaterowie mogą przebijać, wycinać i wypalać sobie drogę przez najbardziej znane historie, jakie kiedykolwiek zostały napisane. Postaci z baśni ożywają na kartach Munchkina Grimma, pozwalając Ci przeżyć przygodę, z której morał jest prosty – nie ufaj nikomu! Spróbuj gry jedną z nowych klas: Łowczym, Szewczykiem lub Drwalem! Staw czoła Rozbójnikom, Bardzo, Bardzo Głodnemu Wilkowi i Wiedźmie z Bajki. Użyj Zatrutego Jabłka i Złotego Jaja, by przetrwać do końca tej opowieści! Rewersy kart są jednakowe z wersją Fantasy, dzięki czemu Grimm doskonale się z nią łączy, ale może być również wykorzystywany jako samodzielna gra dla 3-4 osób! Zawartość pudełka: 110 kart do gry (rozm. 56x87 mm), jedna kość sześciościenna (do wykonywania rzutów), instrukcja do gry. Liczba graczy: 3-4 Czas: 60 min. Wiek: 10+
Zabawna, szybka gra blefu i przechwałek dla 3-8 graczy. Nie okazuj strachu, wymyślaj wymówki i podrzucaj ekwipunek innym rycerzom, by pomóc im zebrać pełen zestaw. Jeden szlachetny rycerz wyruszy dzisiaj na tę heroiczną wyprawę. Nie pozwól, żebyś to był Ty. Zawartość pudełka: 50 kart; 1 instrukcja; wieczna chwała. Wiek 13+
Wielcy Przedwieczni rządzili eony przed pojawieniem się człowieka. Przybyli z kosmosu i zostali wyparci przez potężniejsze istoty. Pozostałości ich miast i zakazanej wiedzy można odnaleźć na wyspach Pacyfiku, pośród ruchomych piasków pustyń oraz na biegunach. Wielcy Przedwieczni śpią – jedni pod powierzchnią ziemi, inni na dnie oceanu w mieście R’lyeh istniejącym dzięki zaklęciom wielkiego Cthulhu. Kiedy gwiazdy osiągną właściwą pozycję, powstaną, by ponownie władać ziemią. Witajcie w Starterze do 7. edycji Zewu Chtulhu! Zawiera on zbiór podstawowych zasad potrzebnych do rozpoczęcia przygody z grami fabularnymi. Jeden z graczy wciela się w rolę Strażnika Tajemnic, narratora opowiadającego historię, który odgrywa także postaci spotykane przez graczy. Reszta uczestników gry to Badacze Tajemnic, rozwiązujący zagadki bohaterowie z przypadku, którzy próbują powstrzymać mroczne siły przed przejęciem kontroli nad naszym światem. Starter zawiera przygodę dla początkujacych Strażników i Badaczy pt. Nawiedzony Dom. System Zew Cthulhu zawsze charakteryzował się intuicyjną i łatwą do opanowania mechaniką gry. Prawie każdy test sprowadza się do rzutu kośćmi procentowymi. To proste rozwiązanie jest przystępne dla początkujących graczy oraz satysfakcjonujące dla tych bardziej doświadczonych. Skorzystaj ze Startera i postaw pierwszy krok na drodze do poznania 7. edycji Zewu Cthulhu - jednej z najstarszych i najbardziej cenionych gier fabularnych w historii. Liczba stron: 32 Okładka: miękka Format: A5
Cześć, skoro tu jesteś to znaczy, że już coś wiesz na temat MY LITTLE PONY! Nie ważne, czy oglądasz serial, czytasz komiksy, czy zbierasz figurki. Super, że tu jesteś! Equestria: Puść Wodze Fantazji, to gra w opowiadanie historii, w której główną rolę pełni Twoja wyobraźnia! Zostaniesz podróżnikiem jak Dzielna Do czy ikoną stylu jak Rarirty? Equestria: Puść Wodze Fantazji pozwali Wam stworzyć, nazywać i odgrywać Wasze własne kucyki! Będziecie mogli rozwiązywać zagadki i wędrować po jaskiniach, w którym mogą nawet być smoki! Powiedziałeś, że to gra, a ja widzę książkę! Masz rację, ponieważ jest to gra w książce! Zawiera ona zasady, dzięki którym możesz stworzyć swojego kucyka i razem z kucykami koleżanek i kolegów rozpocząć przygodę w świecie Equestrii. Jedna osoba zostanie Opowiadaczem i stworzy niesamowitą historię dla innych. Decyzje, które kucyki będą podejmować w trakcie gry, wpłyną na rozwój opowieści! Kto może zostać Opowiadaczem? Każdy: mama, tata, siostra, brat, koleżanka, kolega i oczywiście Ty! Wystarczy, że przeczytasz zasady i znajdziesz chętnych do gry. Jak to działa? Gracze tworzą swoje własne niepowtarzalne kucyki - nadają im imiona, znaczki i talenty, a nawet rysują ich portrety! Następnie rozwiązują zagadki i przeżywają najrozmaitsze przygody z Opowieści. Skąd mam wziąć Opowieść? W książce znajduje się gotowa Opowieść oraz wskazówki, które pomogą w wymyślaniu nowych historii i zagadek. Kto może grać? Każdy! Nie ważne czy masz lat 5, czy 95 - świat Equestrii stoi przed Tobą otworem! Czy gry fabularne czegoś uczą? Oczywiście! Gry fabularne są czymś bardzo naturalnym dla prawie wszystkich dzieci. Odgrywanie swoich ulubionych postaci z bajek, zabawa w dom, czy policjantów i złodziei to właśnie przykłady podstawowych gier fabularnych! Jest to bardzo ważna część dorastania, uczy empatii i pracy w zespole. Gra Equestria: Puść Wodze Fantazji kładzie duży nacisk na przyjaźń i wszystkie jej elementy. Gra odbywa się w bezpiecznym otoczeniu, gdzie wszystko jest możliwe. Wspaniałą częścią gier fabularnych jest opowieść, która może być tworzona i zmieniana przez Opowiadacza w zależności od tego, jak grupa się zachowuje i jaką lekcję chcielibyśmy im pokazać. Na przykład: przygoda, w które Fire Brand odkrywa psy na diamenty, które nie chcą się dzielić, może nauczyć dzieciaki czegoś na temat tego, dlaczego dzielenie się jest ważne! Dodatkowe informacje: Rozmiar A4 w twardej okładce pełen kolor 152 strony
Wraz z grupą poszukiwaczy schodzisz do podziemi, by odnaleźć chwałę i bogactwo. Skarby są wszędzie! Wszystko, co musisz zrobić, to chwycić je, zanim zrobi to ktoś inny! Zaraz, zaraz... czemu nagle zrobiło się tak gorąco? Halo? Gdzie się wszyscy podziali? Czy to łuski? Cholera! To chyba smoooo... Poznaj Lochy i smoki i sprawdź czy jesteś na tyle sprytny, spostrzegawczy i szybki, żeby zagarnąć najwięcej skarbów dla siebie, jednocześnie nie dając się złapać kryjącemu sie gdzieś w podziemiach smokowi! Równoczesna, dynamiczna rozgrywka nie pozwoli Ci się nudzić! Wykrzyknij, którego typu skarbów jest w komnacie najwięcej, nim zrobi to ktoś inny. Zawartość pudełka: 109 kart Skarbów 1 karta Smoka 1 Skrzynia Skarbów (drewniana) 1 Tarcza (drewniana) Instrukcja Wiek graczy: 8+ Liczba graczy: 2-5 Czas rozgrywki: 30 minut
1 2 3
z 3
skocz do z 3

Bestsellery

Bestseller
Jaka przyszłość czeka największą europejską gospodarkę   Do niedawna Niemcy jawiły się jako wzór sukcesu gospodarczego i politycznego. Wydawało się, że napędzany eksportem niemiecki model gospodarczy zapewnia pomyślność i dobrobyt, a Angela Merkel jest „prawdziwym przywódcą wolnego świata”. Zmiany geopolityczne z ostatnich lat pokazały jednak, że za wieloletnie uzależnienie od taniego rosyjskiego gazu czy niemożność dotrzymania kroku firmom motoryzacyjnym z USA i Chin w wyścigu do elektromobilności Niemcy muszą zapłacić wysoką cenę. Wolfgang Münchau dowodzi, że słabości niemieckiej gospodarki narastały od dekad Neomerkantylistyczna polityka państwa, napędzana bliskimi relacjami między elitami przemysłowymi, finansowymi i politycznymi, sprawiła, że Niemcy – nadmiernie polegające na autorytarnej Rosji i Chinach – pozostały w tyle i nie były w stanie dostosować się do cyfrowej rzeczywistości XXI wieku. Ta książka wyjaśnia , dlaczego okres propserity w Niemczech dobiegł końca.     Wolfgang Münchau nie pozostawia suchej nitki na przyczynach klęski niemieckiego korporacyjnego neomerkantylizmu w przygotowaniach do dzisiejszych i przyszłych wyzwań ekonomicznych. - TIMOTHY GARTON ASH, autor m.in. książek Homelands. Historia osobista Europy,Obrona liberalizmu,Wiosna obywateli czyWolny świat Wolfgang Münchau opowiada fascynującą historię niemieckiego cudu gospodarczego, który się nie powiódł – przynajmniej na razie. Tym z nas, którzy zawsze wysoko cenili niemiecką pomysłowość i konkurencyjność, książka otwiera oczy, w przystępny sposób przedstawia problemy, lecz także wskazuje potencjał największej gospodarki europejskiej. - GAVIN ESLER, dziennikarz i pisarz, autor książek How Britain Ends i Britain is Better Than This   Jeszcze kilka lat temu Niemcy uważano za gospodarczy wzór dla niemal całego świata. W Polsce całe pokolenia dorastały w przekonaniu, że jest to doskonale urządzony kraj, w którym wszystko jest przemyślane i dopięte na ostatni guzik. Mówiło się o niemieckiej solidności, a firmy z tego kraju uchodziły za synonim jakości. Dziś są już raczej wzorem tego, czego nie powinno się robić. Popadły bowiem w degrengoladę, a jej historia jest niezwykle pouczająca. Właśnie o niej opowiada ta książka. Polecam tę opowieść o niemieckim festiwalu głupich kroków. - Tomasz Borejza, dziennikarz naukowy, autor książki Odwołać katastrofę   Kaput Wolfganga Münchaua czyta się jednym tchem, co w przypadku książek dotyczących zagadnień ekonomicznych zdarza się nieczęsto. Autor jednak jest dziennikarzem – do tego nie byle jakim: przez lata kierował niemieckim wydaniem renomowanej gazety „Financial Times”. Jest wytrawnym znawcą problematyki gospodarczej swego kraju, a jego książka stanowi – jak sam zapowiada - „opowieść o wzroście i upadku giganta przemysłowego, który w swoim czasie osiągnął wielki sukces”. Pisze w niej otwarcie o „przemysłowym upadku Niemiec” i dodaje, że „niemiecki model gospodarczy wyczerpał się”. Uzasadnia to obszernie i ze swadą, chociaż w niektórych miejscach wywołuje niedowierzanie i chęć zweryfikowania swych twierdzeń. Dla polskiego czytelnika będzie to książka zaskakująca. Malo który bowiem naród tak bardzo uległ fascynacji gospodarczym sukcesem Republiki Federalnej, jak my. Niemcy miały być modelem. Autor tymczasem przekonuje, że polityka gospodarcza ostatnich kanclerzy Niemiec – od Helmuta Kohla po Olafa Scholza – to w dużym stopniu ciąg nietrafionych decyzji. Osobnym pytaniem pozostaje, w jakim stopniu „kaput” niemieckiej gospodarki wpłynie na Polskę, powiązaną z Republiką Federalną licznymi więzami. - prof. dr hab. Stanisław Żerko, niemcoznawca, główny analityk w Instytucie Zachodnim w Poznaniu, wykładowca Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni   Tę książkę po prostu trzeba przeczytać. Choćby po to, żeby zrozumieć, że słowa „deutsche Wirtschaft” nie powinny kojarzyć się nam z bezprzykładnym sukcesem gospodarczym, lecz z kryzysem o wymiarze systemowym. Trzeba ją przeczytać, aby dowiedzieć się, w jaki sposób gospodarka niemiecka, do niedawna przodująca w świecie, popadła w niewyobrażalne tarapaty. „Kaputt” po niemiecku znaczy popsuty, rozwalony, wykończony. Deutschland kaputt!? - Krzysztof Rak, analityk Instytutu Zachodniego w Poznaniu   Niemiecka gospodarka nie urosła od czasu pandemii. Od dekady rozwija się też ponad dwa razy wolniej niż USA i prawie pięć razy wolniej niż Polska. Niemiecka stagnacja ma znaczenie, bo to największa gospodarka Europy, od której zależy, jak potoczą się gospodarcze losy krajów, takich jak Polska, które w dużym stopniu zależą od niemieckiej koniunktury, i całej Europy. Niemcy mają też znaczenie dla całego świata: to czy w przyszłości świat będzie wyglądał bardziej jak Europa, czego chciałaby większość jego mieszkańców, czy jak USA albo Chiny, w dużym stopniu zależeć będzie od tego co się stanie z niemiecką gospodarką. Znakomita książka Wolfganga Münchau pokazuje skąd się wzięła niemiecka stagnacja. Autor słusznie twierdzi, że Niemcy sami sobie zgotowali taki los. Ich gospodarka wpadła w tarapaty, bo niemieckie elity popełniły szereg fundamentalnych błędów: od uzależnienia się od taniego gazu od Putina, przez oddanie pola Chinom w nowych technologiach takich jak samochody elektryczne, roboty, wiatraki czy panele słoneczne, oraz bezsensowne wygaszanie elektrowni atomowych, po ekonomicznie absurdalną politykę fiskalnej anoreksji, permanentnego zaciskania budżetowego pasa, która spowodowała, że Niemcy przestały w siebie inwestować. W konsekwencji, wartość majątku publicznego w Niemczech w stosunku do PKB w ciągu ostatnich trzech dekad spadła o prawie połowę. Dekapitalizację Niemiec widać to nie tylko w statystykach, ale i gołym okiem: jak nigdy wcześniej w historii, Polacy są często zszokowani infrastrukturalnym zapóźnieniem Niemiec, od używania faksów, przez płacenie gotówką, po starzejące się autostrady. Co się stanie z Niemcami w przyszłości? Autor nie kusi się o gospodarcze prognozy, ale pokazuje co musi się zmienić, żeby niemiecka gospodarka odzyskała wigor. W naszym interesie jest, żeby tak się stało. - dr hab. Marcin Piątkowski, profesor Akademii Leona Koźmińskiego, autor książki Złoty wiek. Jak Polska została europejskim liderem wzrostu i jaka czeka ją przyszłość       Wolfgang Münchau– analityk gospodarczy, dziennikarz i publicysta koncentrujący się na zagadnieniach europejskiej gospodarki i Unii Europejskiej. W latach 2003–2020 związany z „Financial Timesem”. Współzałożyciel i dyrektor serwisu informacyjnego i analitycznego Eurointelligence i komentator tygodnika „New Statesman”.
Bestseller
Według WHO, zaburzenia psychiczne są poważnym problemem, a depresja jest 20. przyczyną niepełnosprawności. Autor książki, ceniony lekarz i psychiatra, postrzega choroby umysłu jako choroby mózgu. Depresja, ADHD, zaburzenia lękowe i kompulsywne, choroby neurodegeneracyjne jak Alzheimer czy Parkinson, są objawami chorób mózgu. Książka określa 11 stopni ryzyka, które należy wyeliminować, by ustrzec się przed uszkodzeniami mózgu. A dziesięciopunktowy plan aktywuje neuroplastyczne zdolności komórek mózgowych. O skuteczności zaleceń zdrowego odżywiania, przyjmowaniu suplementów diety, technikach relaksacyjnych i walce ze stresem przekonują obrazy mózgu SPECT przed i po.
Bestseller
"Zanim Bóg odwróci wzrok" to jedyna dostępna na rynku biografia Aleksandra Ładosia, przywódcy Grupy Berneńskiej ratującej Żydów w czasie II wojny światowej. Aleksander Ładoś to działacz niepodległościowy, który w II Rzeczypospolitej zostaje najmłodszym dyplomatą. Po wojnie polsko-bolszewickiej w 1920 r. negocjuje warunki traktatu ryskiego. Jako konsul w Monachium z niepokojem obserwuje rozwój nazizmu. Po zamachu majowym odsunięty na margines życia publicznego. Krytykuje polską politykę zagraniczną. Ostrzega, że władza, która podnosi rękę na własnych obywateli, doprowadzi kraj do katastrofy. Po wybuchu wojny wraca do gry jako minister w rządzie generała Sikorskiego. Zawzięty krytyk „polskiego piekła” na emigracji. Od połowy 1940 r. do końca wojny faktyczny ambasador RP w Szwajcarii (w randze chargé d’affaires). Przywódca tzw. Grupy Berneńskiej (zwanej też Grupą Ładosia), która ratuje setki Żydów przed Zagładą za pomocą fałszywych paszportów państw Ameryki Południowej. Biografia Aleksandra Ładosia to interesujące spojrzenie na wydarzenia lat 1914–1945 uzupełnione cytatami z nieopublikowanych dotąd "Pamiętników" tego wybitnego dyplomaty. Jego komentarze zaskakują dziś aktualnością i zmuszają do refleksji: czy my, Polacy, jesteśmy w stanie ocalić niepodległość bez zmiany naszej mentalności? To książka o człowieku, któremu nie zabrakło wyobraźni i odwagi w czasach odwracania wzroku od zła. Opowieść o człowieku, który poznał cztery Polski: pod zaborami, międzywojenną, okupowaną i komunistyczną. Nie mógł z tego powstać życiorys banalny. Michał Potocki, Zbigniew Parafianowicz, „Dziennik Gazeta Prawna” Aleksander Ładoś nazywany był przez Żydów ze Szwajcarii Sprawiedliwym wśród Narodów Świata jeszcze w czasie wojny, wiele lat zanim Instytut Yad Vashem zaczął używać tego biblijnego zwrotu. Nie znam innego dyplomaty, którego za życia otaczałoby tak wielkie poczucie wdzięczności. Parokrotnie pisano o nim, że bez niego nie uratowałby się nikt. dr Jakub Kumoch, Ambasador RP w Szwajcarii
Bestseller
Autor bestsellerów Leniwy umysł i Buntownicy opowiada o tym, co możemy zrobić, aby wspiąć się na nieosiągalne dotąd wyżyny i pomóc w tym innym. Nasz świat ma obsesję na punkcie talentu. W szkołach chwalimy utalentowanych uczniów, w sporcie zachwycamy się naturalnymi zdolnościami, w muzyce szukamy cudownych dzieci. Podziwiamy ludzi, którzy mają wrodzoną przewagę nad innymi, i zapominamy zastanowić się nad tym, jaką kto pokonał drogę, aby coś osiągnąć. Tymczasem wszyscy możemy doskonalić się w sztuce doskonalenia się. Bazując na przełomowych wynikach badań, zaskakujących spostrzeżeniach i żywych opowieściach, Adam Grant przedstawia nowy schemat podsycania aspiracji i przekraczania oczekiwań. Prowadzi nas z sali lekcyjnej do sali posiedzeń zarządu, z placu zabaw na stadion olimpijskich, z wnętrza Ziemi w Kosmos. Udowadnia, że miarą postępu nie jest ciężka praca, lecz trwałość wniosków, a o rozwoju świadczy nie skala geniuszu człowieka, tylko charakter, który udało mu się zbudować. Grant pokazuje, jak doskonalić charakter i budować struktury motywacyjne sprzyjające uwalnianiu potencjału. Podpowiada, w jaki sposób projektować systemy, które zapewnią większe szanse ludziom dotychczas niedocenianym i lekceważonym. Wielokrotnie opisywano już nawyki supergwiazd, którym udało się dokonać nadzwyczajnych rzeczy. Ta książka dowodzi, że takie osiągnięcia są w zasięgu każdego człowieka – a prawdziwą miarą potencjału nie jest wysokość szczytu, który udało mu się zdobyć, lecz droga, którą musiał przejść. Ta błyskotliwa książka obala wszystkie nasze dotychczasowe założenia dotyczące doskonalenia się i sukcesu. Żałuję, że nie mogę cofnąć się w czasie, żeby ją sprezentować młodszej wersji samej siebie. Na pewno pomogłoby mi to kroczyć ścieżką postępu z większą radością. – Serena Williams, 23-krotna mistrzyni indywidualnego Wielkiego Szlema Tę książkę powinni przeczytać rodzice, liderzy, trenerzy i członkowie każdej rady pedagogicznej. Adam Grant wyjaśnia, jak bardzo myliliśmy się w kwestii doskonalenia potencjału. — Mark Cuban, inwestor w programie telewizyjnym Shark Tank, właściciel Dallas Mavericks, współzałożyciel Cost Plus Drugs [tylne skrzydełko] Adam Grant jest psychologiem organizacji na Wharton, gdzie przez siedem lat z rzędu plasował się na czele rankingu najlepszych wykładowców. Jego książki sprzedały się w milionach egzemplarzy, a wystąpienia TED mają ponad 30 milionów wyświetleń. Jest gospodarzem podcastu „Re:Thinking”. Jego pionierskie badania nad motywacją i sensem pozwalają ludziom realizować aspiracje i przekraczać oczekiwania, jakie formułują wobec nich inni. W 2021 roku artykuł o biernym usychaniu zaskarbił sobie uwagę największej liczby czytelników „New York Timesa”. Grant jest zaliczany do najbardziej wpływowych teoretyków zarządzania, znalazł się na liście 40 Under 40 magazynu „Fortune”. Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne (APA) oraz National Science Foundation uhonorowały go nagrodami za wybitne osiągniecia naukowe. Ukończył studia licencjackie na Harvardzie, a stopień doktora uzyskał na Uniwersytecie Michigan. W młodości startował w amerykańskich igrzyskach olimpijskich dla młodzieży w skokach do wody. Mieszka w Filadelfii z żoną i trojgiem dzieci.
Bestseller
Od wieków woda była wykorzystywana do określonych rytuałów. W tej książce najbardziej znana i ceniona szeptucha, Natalia Stepanova, dzieli się swoją wielopokoleniową wiedzą i opisuje wiele rytuałów, które wiążą się z zaklinaniem czy zamawianiem wody. To skarbnica syberyjskiej mądrości, magiczna książka, która pomoże Ci zamienić zwykłą wodę w potężne narzędzie do uzdrawiania i samoleczenia, pozbywania się lęków oraz zaklinania rzeczywistości. Dzięki nim pokonasz dolegliwości, ukoisz nerwy i pokonasz lęki. Odprawisz rytuały ochronne dla domu, rodziny, dzieci i siebie. Odwrócisz działanie każdej klątwy i uroku. Odczynisz działanie złego oka. Poznaj tajemne zaklęcia szeptuchy.
Bestseller
Czy miłość w prawdziwym życiu może przypominać tę opisywaną w bajkach?                                                      Nina jest literacką swatką; dobieranie książki do czytelnika to jej pasja i zawód. A przynajmniej tak było do poprzedniego dnia, w którym straciła pracę bibliotekarki w dużym mieście. Zdeterminowana, by rozpocząć nowe życie na własnych zasadach, Nina przeprowadza się do oddalonego o wiele kilometrów spokojnego miasteczka, gdzie wynajmuje vana i przekształca go w… objazdową księgarnię. Odwiedzając kolejne dzielnice, zmienia życie mieszkańców za pomocą siły opowieści.Gdy z czasem poznaje bliżej swoich nowych sąsiadów, między innymi uroczego konduktora-poetę, budzi się w niej nadzieja, że w tym pełnym magii miejscu będzie mogła napisać własne szczęśliwe zakończenie.
Bestseller
Przeszłość nie umiera. Czeka na odpowiedni moment. Marcin i Dominika prowadzą popularny kanał na YouTube poświęcony eksploracji opuszczonych miejsc. Gdy odkrywają kaplicę w głębi lasu, nie wiedzą jeszcze, że przedmiot, który stamtąd zabiorą, wciągnie ich w spiralę niepokojących wydarzeń. Kim był tajemniczy ksiądz Krystian? Co naprawdę stało się w dawno zamkniętym ośrodku? I jakie siły wciąż kryją się w jego murach? „Nie bierz nic z takich miejsc” to hipnotyzujący thriller grozy, w którym przeszłość i teraźniejszość splatają się w złowrogą opowieść o obsesji, klątwie i cienkiej granicy między wiarą a szaleństwem. Czy odważysz się wejść do środka?
Bestseller
Najnowsza książka Alicji Sinickiej! CO TAK NAPRAWDĘ STAŁO SIĘ Z MOJĄ SIOSTRĄ? Prawniczka Adela Janas wraca do rodzinnych Pętlic, aby zająć się matką i sprawami rodzinnymi po tragicznej śmierci swojej siostry Iny. Między młodymi kobietami od zawsze był pewien dystans i cień rywalizacji, jednak w obliczu śmierci wszystko to przestaje mieć znaczenie. Adeli trudno jest pogodzić się z myślą, że siostra targnęła się na swoje życie, zaczyna więc zanurzać się w jej pogmatwane sprawy, odkrywając coraz więcej tajemnic, słabości i zaskakujących wyborów. W desperackim dążeniu do poznania prawdy towarzyszy jej komisarz Michał Orłowski, funkcjonariusz lokalnej policji, z którym łączy ją trudna przeszłość. Czy Adeli uda się uzyskać odpowiedzi na wszystkie dręczące ją pytania? I czy na pewno jest na to gotowa? „Desperatka” to mroczny i duszny kryminał, od którego nie sposób się oderwać.
Bestseller
7,5 (4)
Odważna i przerażająco aktualna nowa powieść Richarda Powersa – zdobywcy Pulitzera. Rafi i Todd pochodzą z dwóch różnych światów, ale spotkali się w elitarnej szkole średniej, gdzie połączyła ich pasja do gry planszowej liczącej trzy tysiące lat. Ich młode umysły zatraciły się w niej bez pamięci i to ona zdefiniowała przyszłość: Rafi oddał się literaturze, a Todd dokonał przełomowego odkrycia w dziedzinie sztucznej inteligencji.  Choć męska przyjaźń nie przetrwała, wiele lat później ich drogi znów się przecinają. Tym razem na wyspie Makatea w Polinezji Francuskiej – miejscu wybranym do rewolucyjnego dla ludzkości projektu autonomicznych miast. Wśród mieszkańców wyspy jest Ina – ukochana Rafiego, wychowana na Pacyfiku, oraz Evie, pionierka w nurkowaniu, która najlepiej czuje się na dnie oceanu. Powers splata losy czworga bohaterów z tematami technologii, środowiska i ludzkich emocji. Tworzy w ten sposób fascynującą opowieść o świecie, w którym żyjemy, i tym, którego pragniemy. Richard Powers ze sprawnością zawodowego nurka zanurza się w niezwykłych światach i wydobywa literackie cuda z głębin. Nikt nie opisze lepiej niż on tego, jak bywamy groźni. I jak zdarza nam się być pięknymi.Łukasz Orbitowski
Bestseller
Nowa powieść autorski bestsellerowej trylogii „Saga o ludziach ziemi”! Fascynująca historia rodziny, która szukała swojego miejsca na ziemi. Ludka nigdy nie wie, gdzie będzie jutro jadła i spała. Józka, żona rybaka podróżującego od jeziora do jeziora, raz po raz ląduje z dziećmi w zrujnowanych chałupach. Ina, najmocniej z nich zakorzeniona, wkrótce będzie musiała ruszyć w drogę. Trzy kobiety z kolejnych pokoleń przemaszerowują przez powstania i wojny, usiłując utrzymać rodzinę w komplecie. Ich oczami obserwujemy rzeczywistość pierwszej połowy XX wieku – sławojki i szable, witaminy i zarazki, duchy i koniokradów, objawienia i wysiedlenia.
Bestseller
Zawsze lepiej radziłam sobie z roślinami niż z ludźmi. W zwyczajnej dzielnicy Londynu, na zwyczajnym dachu znajduje się absolutnie niezwykły ogród – samym swym istnieniem łamie tuzin paragrafów. Jego właścicielką jest toksykolożka botaniczna Eustacia Rose, jednak w ogrodzie trudno znaleźć róże. Wypełniają go rośliny przepiękne, niezwykle rzadkie i… niezwykle trujące. Profesor Rose prowadzi życie przewidywalne jak pory roku. Z nudów podgląda przez teleskop sąsiadów, a ulubionym obiektem obserwacji jest piękna kobieta i jej goście. Pewnego dnia dziewczyna znika – podobnie jak część zabójczej kolekcji Eustacii… Kiedy ktoś zostaje otruty toksyną bardzo rzadkiej rośliny, profesor Rose staje się główną podejrzaną. Wie, że jest niewinna. Wie, co się stało z jej sąsiadką. I wie, kto był ostatnim gościem dziewczyny. Ale jak przekonać śledczych o swojej niewinności, kiedy już złamało się prawo? I kiedy jest się wplątaną w zbrodnię bardziej, niż ktokolwiek podejrzewa – nawet policja…
Bestseller
Porywająca trzecia odsłona bestsellerowego cyklu Leszygród! Pozostawiona wśród obcych Wszebora stara się odnaleźć szczęście u boku męża. Ten, nękany nocami przez zmorę, próbuje na własną rękę poradzić sobie z urokiem topielicy. Zaślepiony czarem nie dostrzega zachodzących w żonie zmian i dokonuje złych wyborów, które mogą zaważyć na ich wspólnym życiu. W Leszygrodzie Nawoja nie rezygnuje ze swoich postanowień. Dziewczyna za wszelką cenę próbuje znaleźć sposób na ocalenie siostry przed okrutnym losem topielicy. O pomoc skłonna jest prosić leszego, który przed laty złożył obietnicę jej ojcu. Nie straszne są jej nauki w chatce leśnej baby, gdzie poznaje przyjaznego domowika oraz skore do pomocy ubożęta. Próby, którym Jaga poddaje podopieczną, pozwalają jej wkroczyć w dorosłe życie. Nawojka dostrzega przeznaczoną jej miłość, ale przy okazji zmuszona jest wejść w układ ze złośliwym demonem wiatru.
Bestseller
• Zabytki Tykocina, Supraśla, Drohiczyna • Wyprawy kajakiem po Narwi i Biebrzy• Żubry w Białowieskim Parku Narodowym Sielskie krajobrazy, wspaniała przyroda: meandrujące rzeki, puszcze i ich fascynujący mieszkańcy, a także wielokulturowe miasta oraz skarby przeszłości w skansenach – coś dla siebie znajdą tu wszyscy: miłośnicy relaksu na łonie natury, lubiący aktywny wypoczynek, zainteresowani historią i kulturą. Comfort! map&guide XL „Podlasie” pomoże zaplanować udany urlop. To wyjątkowe połączenie mapy i przewodnika zawiera wszystkie informacje niezbędne zarówno na krótki wyjazd, jak i na dłuższe wakacje. Map&guide w nowej odsłonie – większy format i jeszcze więcej treści: • zajmujące opisy kilkudziesięciu najciekawszych miejsc wartych odwiedzenia,• wycieczki piesze i rowerowe po najpiękniejszych i najciekawszych zakątkach, spływy kajakowe,• mapa regionu w dogodnej dla turysty skali 1:250 000,• łatwa nawigacja: atrakcje z przewodnika ponumerowane i zaznaczone na mapie,• poręczny format, wygoda składania i trwałość,• przydatne informacje praktyczne: dni i godziny otwarcia obiektów, ceny biletów, wypożyczalnie kajaków i rowerów, • podpowiedzi, co zjeść i wypić, • kalendarium najciekawszych imprez cyklicznych. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Bestseller
• Połonina Wetlińska i Jezioro Solińskie • Bieszczadzka Kolejka Leśna • Sanok, Wetlina, Cisna Połoniny Wetlińska i Caryńska, łagodne szczyty Tarnicy i Chryszczatej, urokliwe doliny dawnych wsi to najczęstsze cele wędrówek osób, które chcą poczuć niezwykłą atmosferę Bieszczadów.Wycieczka Kolejką Leśną, zapora nad Jeziorem Solińskim, zamek i skansen w Sanoku stanowią tylko część atrakcji, jakie czekają na turystów w południowo-wschodnim krańcu Polski. Comfort! map&guide XL „Bieszczady” pomoże dotrzeć do wszystkich ciekawych zakątków tego regionu. To wyjątkowe połączenie mapy i przewodnika zawiera wszystkie informacje niezbędne zarówno na krótki wyjazd, jak i dłuższe wakacje. Map&guide w nowej odsłonie – większy format i jeszcze więcej treści: Map&guide w nowej odsłonie – większy format i jeszcze więcej treści: •zajmujące opisy kilkunastu najciekawszych miejsc wartych odwiedzenia, •propozycje sześciu wycieczek górskich wraz z profilami tras, informacjami o stopniu trudności i czasach przejść, • kod QR, po zeskanowaniu którego można śledzić swoją pozycję na mapie w telefonie,• poręczny format, wygoda składania i trwałość, • mapy i plany w skalach użytecznych dla turystów(mapa samochodowa regionu 1:220 000, mapa turystyczna ze szlakami górskimi 1:65 000, plany Sanoka, Leska, Ustrzyk Dolnych 1:12 000), • opisane panoramy przedstawiające widoki z najpopularniejszych szczytów, •przydatne informacje praktyczne: dni i godziny otwarcia obiektów, ceny biletów, ważne dane teleadresowe, • propozycje aktywnego wypoczynku, • ciekawostki i kolorowe fotografie. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Bestseller
• Panorama Szwajcarii Kaszubskiej z Wieżycy• Zabytki w Człuchowie, Pelplinie i Kartuzach• Wycieczki nad jeziorami, spływy kajakowe Zachwycająca przyroda Borów Tucholskich, malownicze Pojezierze Kaszubskie, pamiątki po dawnych mieszkańcach regionu, skarby lokalnej kultury – w tym regionie każdy znajdzie coś dla siebie. Comfort! map&guide XL „Bory Tucholskie, Kaszuby, Kociewie” pomoże zaplanować udany urlop. To wyjątkowe połączenie mapy i przewodnika zawiera wszystkie informacje niezbędne zarówno na krótki wyjazd, jak i na dłuższe wakacje. Map&guide w nowej odsłonie – większy format i jeszcze więcej treści:• zajmujące opisy kilkudziesięciu najciekawszych miejsc wartych odwiedzenia, • wycieczki piesze i rowerowe po najpiękniejszych i najciekawszych zakątkach, spływy kajakowe, • mapa regionu w dogodnej dla turysty skali 1:165 000, • łatwa nawigacja: atrakcje z przewodnika ponumerowane i zaznaczone na mapie,• poręczny format, wygoda składania i trwałość,• przydatne informacje praktyczne: dni i godziny otwarcia obiektów, ceny biletów, wypożyczalnie kajaków i rowerów, • podpowiedzi, co zjeść i wypić, • kalendarium najciekawszych imprez cyklicznych.
Bestseller
Międzynarodowa intryga. Młodzieńcza miłość. Starożytne tajemnice. Wizja zagłady.I czysta, mrożąca krew w żyłach groza.W mglisty zimowy poranek, na pustym o tej porze roku polu tulipanów na obrzeżach rodzinnego miasta, trzynastoletni Luca Wolf i jego koleżanka Emma Reich odkrywają XVIII-wieczny żaglowiec. Na pierwszy rzut oka widać, że okręt, na którego burcie widnieje nazwa Wyrocznia, jest mocno sfatygowany, jakby fale wyrzuciły go na brzeg po setkach lat dryfowania. Znalezisko wydaje się nierzeczywiste, właz do ładowni jest jednak otwarty i Emma nie może się oprzeć pokusie wejścia na pokład i zbadania statku.Gdy bije pokładowy dzwon, Emma znika w jego wnętrzu na zawsze. To samo dzieje się z kilkorgiem ich przyjaciół, ojcem Luki oraz policjantami, którzy wyruszają z ekspedycją poszukiwawczą w głąb okrętu. Kiedy bez wieści przepada jedenaście osób, śledztwo rozpoczyna tajna agencja rządowa. Wygląda na to, że międzynarodowe służby specjalne stanęły właśnie w obliczu najbardziej złowieszczej sprawy swoich czasów.Na miejsce zostaje sprowadzony Robert Grim, emerytowany specjalista od okultyzmu, który ustala ponad wszelką wątpliwość, że Wyrocznia jest zwiastunem wieszczonej od dawien dawna zagłady – mrocznej siły uśpionej dotąd w głębinach morza. Już wkrótce Luca odkrywa, że jest łącznikiem w starciu między starożytnymi siłami…Autor bestsellerowych powieści grozy „Echo” i „Hex” Thomas Olde Heuvelt powraca z nowym horrorem, w którym z mroków przeszłości wyłaniają się starożytne siły zdolne na zawsze odmienić nasz świat.Najbardziej wyraziste i przerażająco realistyczne działo autora jak do tej pory. Wyśmienita, budząca grozę rozrywka.„New York Times”
Bestseller
CZASEM TRZEBA WSZYSTKO SPALIĆ, BY JUŻ NIGDY NIE WYBUCHŁ ŻADEN POŻAR Czerwiec 2025 roku. Zbliża się szczyt sezonu w Tatrach, na szlakach pojawia się coraz więcej turystów, a w Kuźnicach wydłużają się kolejki do wjazdu na Kasprowy Wierch. Edmund Osica zabiera tam dzieci Dominiki, które przyjechały odwiedzić Zakopane, podczas gdy Wiktor Forst jest zmuszony zostać na komendzie. Obaj są zupełnie nieświadomi tego, że zamachowcy planują atak na kolej linową. Czerwiec 2022 roku. Dominika Wadryś-Hansen wraz z Wiktorem układa sobie życie w Krakowie, przekonana, że nic nie może stanąć na drodze ich wspólnego szczęścia. Praca schodzi dla niej na dalszy plan, zaczyna liczyć się wyłącznie rodzina. Mimo to podejmuje się śledztwa w sprawie masowego grobu odnalezionego na składowisku odpadów w Pleszowie. Śledztwa, którego skutki sięgają aż do czerwca 2025 roku…
Bestseller
Nowożeńcy Tricia i Ethan w poszukiwaniu idealnego miejsca do życia trafiają do położonego na odludziu domu. Dawniej należał do doktor Adrienne Hale – znanej psychiatrki, która zniknęła bez śladu cztery lata temu. Gdy nadciąga gwałtowna śnieżyca i odcina im drogę powrotu, para zostaje uwięziona w posiadłości. Znudzona Tricia zaczyna badać zakamarki budynku i przypadkiem odkrywa ukryty pokój. W środku znajduje kasety z nagraniami sesji terapeutycznych doktor Hale. Każda kolejna taśma ukazuje szokujące szczegóły, a sieć kłamstw zaczyna się rozpadać. W końcu Tricia dociera do ostatniej kasety. Kasety, która zmienia wszystko.
Bestseller
7,8 (11)
Czarująca opowieść o świecie, w którym magia pachnie jagodami, a każda strona jest jak ciepły koc w chłodny wieczór. I o odwadze, która rodzi się w najmniej spodziewanych momentach. Kiela, introwertyczna bibliotekarka z Wielkiej Biblioteki Alyssium, od lat ukrywa się wśród zakurzonych ksiąg i zaklęć, trzymając się z daleka od ludzi. Jej jedynym towarzyszem (i asystentem) jest Caz - Zielistka Sternberga – delikatna dusza o sercu pełnym roślinnych tajemnic. Gdy jednak wybucha rewolucja, a biblioteka staje w ogniu, Kiela zmuszona jest uciekać na wyspę, na której spędziła dzieciństwo. Żeby poradzić sobie z nową rzeczywistością (w czym nie pomaga obecność niepokojąco przystojnego i bardzo wścibskiego sąsiada!), Kiela postanawia zmienić branżę – zakłada sklep z dżemami własnej roboty. Dzięki starej, rodzinnej książce z przepisami oraz odrobinie nielegalnej magii w jej ogrodzie wkrótce pojawiają się krzaki z dojrzałymi jagodami. Ale szybko okazuje się, że magia może nie tylko osładzać gofry – może też leczyć serca i nieść nadzieję. Dlatego właśnie Kiela zaczyna nielegalną sprzedaż zaklęć. Pełna mitycznych stworzeń, cynamonowych bułeczek i małych codziennych cudów powieść, która zostaje z czytelnikiem jeszcze długo po przeczytaniu ostatniej strony.
Bestseller
PARYŻ – pomysł na idealne wakacje! Twój inspirator zaprowadzi cię w każdy zakamarek Paryża. Nic cię nie ominie! Z nami obejrzysz panoramę miasta ze wzgórza Montmartre lub wieży Montparnasse. Skosztujesz chrupiących bagietek oraz słodkich makaroników i znajdziesz prawdziwe skarby na najstarszym pchlim targu. Wybierzesz się na zakupy do klimatycznych pasaży i zwiedzisz dawną pracownię Yves’a Saint Laurenta oraz otwartą ponownie dla zwiedzających katedrę Notre Dame. Odnajdziesz ślady polskiej historii na Wyspie Świętego Ludwika, a wieczorem popłyniesz na romantyczny rejs po Sekwanie. Wspólnie z Karoliną Szczęsną opracowaliśmy przewodnik po europejskiej stolicy mody, kultury i miłości. Znajdziesz w nim rankingi atrakcji i rekomendacje autorki, knajpki polecane przez miejscowych, intuicyjną nawigację, a do wszystkich wyjątkowych miejsc doprowadzi cię rozkładana mapa. Karolina Szczęsna – miłośniczka Francji, podróży i fotografii. Od kilkunastu lat mieszka w Oksytanii na południu tego kraju i odkrywa jego najciekawsze zakątki. Na blogu polkawefrancji.com łączy praktyczne wskazówki z osobistymi wrażeniami, chcąc zainspirować innych do poznawania Francji z jej najpiękniejszej strony.
Bestseller
Wytrop seryjnego mordercę, podążając ulicami Kensington, gdzie niemal na każdej rodzinie piętno odcisnęły narkotyki. Mickey i Kacey – nierozłączne siostry. Troszczyły się o siebie nawzajem, odkąd ich matka przedawkowała. Ale to było kiedyś. Teraz dzieli je pięć lat milczenia i Kensington Avenue. Policjantka Mickey patroluje tę ulicę. Uzależniona Kacey prostytuuje się, żeby zarobić na narkotyki. W pogrążonej w kryzysie opioidowym Filadelfii giną młode kobiety. Media i policja nie interesują się ich losem – bo to tylko narkomanki. Jednak Mickey zauważa, że pierwsza z ofiar została zamordowana. I paraliżuje ją strach. Jej siostry nikt nie widział od ponad miesiąca. Jej siostra może być następna. Mickey – wbrew swoim przełożonym i ryzykując karierą – zaczyna działać. Czy ustali, kim jest morderca, zanim dla Kacey będzie za późno? Liz Moore, autorka bestsellerowych i wielokrotnie nagradzanych thrillerów, stworzyła poruszającą, wielowątkową kryminalną opowieść. Liz Moore jest autorką literatury pięknej i literatury faktu, laureatką wielu nagród, m.in. Medici Book Club Prize, Athenaeum Literary Award, Rome Prize. Na podstawie „Rzeki odchodzących dusz” nakręcono serial, trwają prace nad ekranizacjami powieści „The Unseen World” i „The God of the Woods”. Ta ostatnia znalazła się w szesnastu zestawieniach najlepszych książek 2024 roku. Liz Moore mieszka i pracuje w Filadelfii, kieruje studiami z zakresu kreatywnego pisania i wykłada na Temple University. Znakomita książka. Trzymająca w napięciu, mocna i przemyślana. Autorka głęboko współczuje swoim bohaterom. „Rzeka odchodzących dusz” to wybitna powieść, przywodząca na myśl najlepsze dzieła Dennisa Lehane'a czy Davida Simona. Odwlekałam czytanie ostatnich stron, bo nie chciałam, żeby się skończyła. Uwielbiam ją. Paula Hawkins, autorka „Dziewczyny z pociągu” Opowieść o wędrówce po opioidowym piekle, w które zmieniły się niektóre amerykańskie dzielnice. Przejmujący thriller, wstrząsający, ale równocześnie wzruszający. Bo nawet na dnie piekła można znaleźć promyk nadziei. Wojciech Chmielarz, autor kryminałów, w tym cykli z Bezimiennym i komisarzem Jakubem Mortką Narkotyki, prostytucja i seryjny zabójca. Żonglując narzędziami literatury gatunkowej, Liz Moore snuje wielowarstwową opowieść o demonach współczesnej Ameryki – prowadzi czytelnika ulicami pogrążonej w kryzysie opioidowym dzielnicy Kensington i zagląda do domów, gdzie nałóg odbiera życie całym rodzinom, a uzależnione matki rodzą uzależnione dzieci. Ten obraz poraża, ale też skłania do refleksji, bo „Rzeka odchodzących dusz” to przede wszystkim powieść o siostrzeństwie, odkupieniu i prawie do godności. Historia, od której trudno się oderwać. Katarzyna Zyskowska, autorka „Nocami krzyczą sarny” Ta mocna i aktualna historia zaczyna się od znalezienia ciała zamordowanej młodej kobiety na torowisku w Kensigton, dzielnicy Filadelfii. Idąca na miejsce zbrodni policjantka Mickey boi się, że to ciało jej siostry Kacey. To, co było nastoletnim buntem Kacey, przerodziło się w ćpanie, lekomanię, alkoholizm i… ciągły lęk Mickey, że znajdzie siostrę martwą. W mieście giną kolejne młode narkomanki i Mickey w trosce o Kacey musi rozpocząć własne śledztwo. To opowieść nie tylko kryminalna – to historia o tym, jak nałogi niszczą rodziny, jak zabijają, jak coraz bardziej nie chcemy zauważać tragedii, jak powoli zaczynamy normalizować to, że ludzie umierają, i jak niewiele z tym robimy. Bo to przecież „tylko” kolejny narkoman znaleziony martwy. Mickey wie, że to kolejny człowiek i chce wiedzieć, dlaczego zginął. Karolina Korwin-Piotrowska, dziennikarka i pisarka  
Bestseller
Florian Gaderla to kryminalny z krwi i kości – ponury, twardy, gruboskórny i w dodatku outsider. Życie stawia przed nim wyzwanie – sprawę, która będzie wymagać od niego empatii i delikatności. Giną dzieci – i to w sposób, który mrozi policjantom krew w żyłach. Pierwsza z ofiar, ośmiolatka, zostaje znaleziona w pustostanie w nowych ubraniach i w makijażu. Florian próbuje rozwikłać mroczną zagadkę, ale sprawa otwiera w jego duszy drzwi, które na zawsze miały pozostać zamknięte. Jego partnerka Zuzanna Macieszko jest świeżo upieczoną śledczą. Popełnia błędy, ale nie brakuje jej werwy i chęci do współpracy. Im bardziej policyjni partnerzy zagłębiają się w sprawę, tym mniej ją rozumieją. Macieszko chce poznać historię Gaderli i motywy jego działania, lecz wstrząsającej prawdy, z jaką przyjdzie jej się zmierzyć, nie mogła przewidzieć. „Przestań, proszę” to opowieść o przemocy domowej. O brutalnym świecie, w którym smutek i rozpacz są jedynymi towarzyszami dzieci. O krzywdzie bezbronnych i niewinnych, których nikt nie chce. To historia trudna, momentami makabryczna, ale do bólu prawdziwa. Zło jest wśród nas. Zainteresuj się swoim dzieckiem, zanim zrobi to ktoś zupełnie inny.   Krystian Stolarz – policjant, magister prawa, sportowiec amator i miłośnik książek. Prowadzi na Instagramie konto @policjant_czytaipisze, na którym promuje czytelnictwo i recenzuje książki. Stolarz dba o autentyzm języka, atmosfery panującej w policji i szczegółów śledztwa. Prawda o policyjnej robocie jest znakiem rozpoznawczym jego powieści.
Bestseller
Powieść łotrzykowska o dziewczynce, która wzięła los w swoje ręce i zrobiła wszystko, by wyzwolić się z chłopskiej niedoli Historia zaczyna się w 1831 roku, pod koniec października, kiedy to Rozalka Balawender, obdarte chłopskie dziecko, z modlitwą na ustach i dobrze zeschniętym krukiem w dłoni poprzysięga zemstę paniczowi. Piętnaście lat później, już w kaszmirowych pantofelkach i sukni z jedwabiu szykuje się do ślubu z bogatym narzeczonym. Co umożliwiło ten awans społeczny? Jakie wiodły do niego zbrodnie i niecnoty? Perypetie nietuzinkowej dziewczyny to opowieść o wspinaniu się po szczeblach drabiny klasowej. Opowieść, w której standardowy „pański” język polski miesza się z gwarą wsi lubelskiej, a fikcyjni bohaterowie spotykają postaci znane z kart historii. Ubrany w kostium historyczny głos w dyskusji o współczesnych nierównościach społecznych i szansach na wyrwanie się z miejsca pochodzenia. To wreszcie opowieść o potędze odmienności i o sile, która pcha człowieka do rozwoju i zmiany.   W pierwszej połowie XIX wieku rzeczywistość Rozalki rozszerza się o nowe media i nowe języki. Obce słowa oraz nieludzkie byty stają się wehikułem jej (nie)zwykłego awansu. Bohaterka prześwietnej powieści Renaty Bożek – niesiona niepojętym – nie jest w stanie żyć naturalnie. Żąda niemożliwego, a więc tego właśnie, czego i my bezustannie pragniemy – wpierw dla siebie, a potem dla naszych dzieci. Karolina Felberg   To powieść o losach chłopskiej córki, która pragnie lepszego życia w niesłychanie brutalnym, nasyconym przemocą świecie. Historia opowiedziana ze swadą i językową brawurą, wciąga i fascynuje. Okrucieństwo i nędza dawnych czasów zostały pokazane przez autorkę z rzadko spotykaną w polskiej literaturze wiernością. Polecam! Adam Leszczyński
Bestseller
Nowa książka autora międzynarodowego bestsellera! Wszyscy kochają włoskie jedzenie. Ale jak to się stało, że Włosi jedzą tak smacznie? Twórcy reklam wmawiają nam, że odpowiedź leży w toskańskich winnicach i gajach oliwnych – wśród smaganych słońcem chłopów i mamme podających makaron pod pergolą. Ta nostalgiczna wizja mało ma jednak do czynienia z prawdziwą historią włoskiej kuchni. Przez tysiąc lat bowiem to włoskie miasta były magnesem dla tego wszystkiego, co tworzy dobre jedzenie: składników, utalentowanych kucharzy, pieniędzy i władzy. Włoskie jedzenie to jedzenie miejskie, a opowiadać o jego historii to znaczy opowiadać historię Włochów jako mieszkańców miast. W książce „Delizia!” autor zabiera nas w podróż po smakach włoskich miast. Od gwaru średniowiecznego Mediolanu po pompatyczny Rzym czasów faszyzmu, od ogrodów renesansowej Ferrary po wstrętne uliczki dziewiętnastowiecznego Neapolu. Ukazując bogate miejskie życie, „Delizia!” dowodzi, że przemoc i intryga, a także kreatywność i smak połączyły się, by stworzyć najpopularniejszą kuchnię na świecie.
Bestseller
Społeczeństwo Proaktywne, organizacja, która stworzyła Cama z części rozszczepionych nastolatków, chce masowo produkować takich jak on do celów wojskowych. Jednak pod powierzchnią tego koszmaru, kryje się kolejny: SP postanowiło zniszczyć technologię, która mogłaby sprawić, że rozszczepianie stałoby się całkowicie niepotrzebne. Gdy Conner, Risa i Lev odkrywają te szokujące sekrety, postanawiają sprzeciwić się władzy. W tym samym czasie nastolatkowie z całego kraju zaczynają maszerować na Waszyngton, domagając się sprawiedliwości i lepszej przyszłości. Ale pojawiają się też inne kłopoty. Grupa boćków Starkeya, która atakuje i niszczy ośrodki transplantacyjne, staje się coraz silniejsza i bardziej radykalna. Wierzą, że jedynie przemocą, podpaleniami i egzekucjami, można zwalczyć system. I zdobywają coraz więcej zwolenników. Tylko czy w ten sposób można zbudować przyszłość, w której wszyscy chcieliby żyć?
Bestseller
Kasandra Lit ceni swoją pracę w jednym z największych portali informacyjnych w kraju. Głównie dlatego, że nie musi za często opuszczać mieszkania. Poza jego bezpiecznymi murami czai się ktoś, kto już raz zrobił jej krzywdę. Jednak kiedy Lit otrzymuje zlecenie napisania artykułu o pensjonacie Uroczysko, leżącym w samym sercu mazurskich lasów, postanawia zmierzyć się z własnymi demonami. Miejsce, do którego dociera z fotoreporterką Moniką Wawrzyniak, budzi w niej wiele złych wspomnień. Kasandra czuje, że z Uroczyskiem coś jest nie tak, a opowieści o zaginionych mieszkańcach okolicznych osad potęgują to wrażenie. Ludzie, którzy bezpowrotnie zniknęli, zostawili po sobie przestrogę. NIE WCHODŹ DO LASU PO ZMROKU Gdy zapada noc, nikt nie jest bezpieczny. Kasandra przekonuje się o tym na własnej skórze, gdy znika bliska jej osoba. Dziennikarka wie, że tylko ona może rozwikłać tajemnicę skrywaną przez całe pokolenia. Nie ma tylko pewności, czy powinna…
Bestseller
Blythe Hawthorne nigdy nie dawała sobie w kaszę dmuchać – ani ojcu, który traktuje ją jak porcelanową lalkę, ani społeczeństwu próbującemu narzucić jej, co wypada, a co nie. A już na pewno nie pozwoli sobą rządzić mężczyźnie, którego poślubiła, niezależnie od tego, jak bardzo będzie perfidny i nieznośny. Skoro już łączy ich magiczna więź, która nie pozwoli jej się uwolnić od męża do końca swych dni, zdecydowana jest zostać... cierniem u jego boku. On nie pozostanie jej dłużny i zrobi wszystko, by życie z nim nie przypominało bajki. Los Blythe odmieni się jednak, gdy zacznie odkrywać, co kryje się za magią spowijającą Wisterię. I jaka moc drzemie w niej samej, jeśli tylko się dowie, kim naprawdę jest.
Bestseller
Shigeo "Mob" Kageyama to gimnazjalista, który przede wszystkim pragnie spokojnego, zwykłego życia. Niestety, jego nadnaturalne zdolności i ogromna moc skutecznie to utrudniają. Fałszywe medium, szemrane organizacje czy fanatycy religijni - wszyscy tylko czyhają, by wykorzystać jego zdolności do własnych celów. Jednak nawet cierpliwość Moba ma swoje granice i jeśli zostaną przekroczone, a moc chłopaka wymknie się spod kontroli... skutki mogą być katastrofalne!
Bestseller
„WYJĄTKOWE POD KAŻDYM WZGLĘDEM MARTWE ZWIERZĘTA TO SZOKUJĄCO PIĘKNY, RZADKI I ROZDZIERAJĄCY SERCE KLEJNOT. HISTORIA ZARÓWNO WSTRZĄSAJĄCA, JAK I ZNAKOMICIE OPOWIEDZIANA. NAPRAWDĘ NIE MOGĘ JEJ WYSTARCZAJĄCO POLECIĆ.” – CHRIS WHITAKER Ava Bonney obsesyjnie interesuje się rozkładem zwierzęcych zwłok. Droga, przy której mieszka, regularnie dostarcza jej materiałów do badań, a nocą uwielbia zaciągać najnowsze znaleziska do swojej kryjówki niedaleko jezdni i tam je opisywać. Pewnej nocy na swojej drodze odnajduje ciało kolegi, Mickey’a Granta. W obawie, że ktoś odkryje jej sekretny rytuał, wykonuje anonimowy telefon na policję. Gdy sprawa zostaje przekazana detektywowi Sethowi Delahayemu, Ava się nie wycofuje, bo z jej sennego miasteczka w południowym Birmingham znikają kolejni nastolatkowie. Jak trudno jest namierzyć zabójcę?
Bestseller
Klasyczna epopeja fantasy, pełna przygód podróż do bogatej i urzekającej wyobraźni. Opal to świat w większości pokryty lasami, w którym dominująca rolę pełni Pięć Królestw, zjednoczonych pod rządami Kapłanów Światła – duchownych kierujących się prawami przyniesionymi przez Tytanów, wielkich strażników Światła. Z czasem Kapłani stali się chciwi i rządni władzy, do której dochodzą dzięki mocy Magicznych Kamieni. Istnieje jednak przepowiednia, mówiąca o tym, że rządy okrutnych kapłanów może przerwać potomek dawnego wieszcza-heretyka, posiadający tajemniczą bransoletę Heretyka Coharsa. Prosty syn mistrza szkłodzieja, Darko, musi spełnić Proroctwo i sprowadzić Tytanów, aby uwolnić Pięć Królestw... Z pomocą barda Urfolda, pięknego żonglera Sleilo i potwornego Ghörga Darko zostaje wciągnięty w przygodę, w której ważą się losy Opalu. Autorem scenariusza jest Christophe Arleston, znany z wydanej również w Polsce serii „Trolle z Troy”, natomiast rysunków - Philippe Pellet („30 visages de Lanfeust”).