Menu

Rosiński Grzegorz

Dwudziesty czwarty tom jednej z najpopularniejszych europejskich serii fantasy. Potworna burza odcięła Thorgala wraz z córeczką od reszty rodziny. Trafiają na przepiękną i tajemniczą wyspę, szczelnie otoczoną Mgłami Niebytu, którą włada nieśmiertelna Arachnea. W zamian za przeróżne dobrodziejstwa świadczone mieszkańcom wyspy, dwa razy w roku, w równonoc wiosenną i jesienną, okrutna królowa żąda od nich młodego, silnego mężczyzny. To daje jej energię niezbędną do wiecznego życia. Jednak żaden z kochanków Arachnei nigdy nie wrócił do żywych. Czy Thorgal będzie miał odwagę podjąć takie ryzyko, by ratować córkę porwaną przez spragnioną jego osoby królową?
Kolejny tom przygód Thorgala, jego rodziny i przyjaciół w Ameryce czasów przedkolumbijskich. Zbrojna ekipa Thorgala dociera do serca mrocznego imperium Ogotaia. Okazuje się, że w wielkim mieście ukrytym w głębokiej dżungli bohaterowie mają sprzymierzeńców, którym nie podobają się rządy tyrana. Kriss odsłania przed Thorgalem kolejny etap misji - okazuje się, że wcale nie mają zabrać Ogotaiowi jego hełmu, ale zrobić coś zupełnie innego... Thorgal musi się zgodzić, bo wie, że od powodzenia misji zależy życie jego syna i Drewnianej Nogi. Ale stolica państwa Ogotaia to bardzo niebezpieczne miejsce, w którym bardzo łatwo stracić życie z rąk siepaczy władcy. Zakończenie przygód Thorgala w Ameryce czytelnik znajdzie w kolejnym, 13. tomie serii.
Thorgal powraca na rodzinną wysepkę. W drodze powrotnej zaskakuje go sztorm. Wzburzone fale powodują, że jego łódź zderza się z łodzią młodzieńca Tjalla i tonie. Tjall chce pomóc Thorgalowi i zawozi go do swego wuja, który jest znanym w całej okolicy wytwórcą broni i dlatego też zaopatrują się u niego najemnicy, chcący wystąpić na mających się niedługo odbyć zawodach łuczniczych. Nagroda jest na tyle duża, że Thorgal mógłby za nią kupić nową łódź i wrócić do rodziny, dlatego też decyduje się przystąpić do turnieju. Właśnie w tym albumie główny bohater poznaje młodą, piękną i krwiożerczą wojowniczkę Kriss de Valnor, która jeszcze nie raz pojawi się w jego życiu...
Trzy odrębne opowieści, które znajdują się w tomie odkrywają niezwykłe pochodzenie Thorgala. Pierwsza historia ukazuje moment odnalezienia przez Wikingów małego bohatera oraz nadanie mu imienia. Druga mówi o spotkaniu małego Thorgala z krasnoludem Tjahzim, poszukującym metalu, który nie istnieje. Okazuje się, że ów metalowy talizman posiada chłopiec. W ostatniej historii Thorgal poszukuje kapłana-czarownika, który ponoć będzie w stanie wyjaśnić jego tajemnicze pochodzenie...
Dwudziesty trzeci tom przygód Thorgala - zakończenie sześcioczęściowego podcyklu, zapoczątkowanego w albumie "Słoneczny miecz". Thorgal ucieka z wyspy piratów razem z Galathornem, księciem Brek Zarith, i chroni się na jego dworze. Tam zakochuje się w nim siostra Galathorna. Kiedy odrzuca jej konkury i wyrusza na poszukiwanie rodziny, zazdrosna księżniczka wysyła za nim zabójców. Tymczasem Aaricia z dziećmi próbuje z pomocą wikingów zdobyć fortecę Shaigana. Nie udaje jej się to i w końcu wraca na wysepkę, gdzie kiedyś mieszkała z Thorgalem. Tam czeka na nią wielka niespodzianka...
Kontynuacja historii z zeszytów „Zapalniczka z pozytywką” oraz „Spotkanie w »Kukerite«”. Kapitan Żbik, porucznik Ola oraz Major Bonew w Złotych Piaskach tropią międzynarodową szajkę przemytników. Posługując się znakiem rozpoznawczym – zapalniczką z pozytywką – Żbik umówił się na spotkanie z kolejnym ogniwem siatki. Dokąd zaprowadzi go zapalniczka? Czy uda mu się zlikwidować całą szajkę? Ciąg dalszy tej opowieści w części czwartej pt. „Porwanie”.
Zakończenie historii z zeszytów „Zapalniczka z pozytywką”, „Spotkanie w »Kukerite«”, „Podwójny mat” oraz „Porwanie”. Kapitan Żbik, porucznik Ola i porucznik Marzena tropili międzynarodową szajkę przemytników na terenie NRD, Bułgarii, Węgier, Rumunii, Turcji i Austrii. Także polska część siatki wpadła w ręce milicji, poza jej szefem, który pozostał nieuchwytny i próbuje zbiec za granicę. Czy uda mu się uciec? Jak zakończy się ta rozgrywka?
W odludnym miejscu Milicja znajduje samochód ze zwłokami. Zmarły to Jan Pieczynger, prezes spółdzielni rolniczej. Ekipa śledcza bada wszelkie okoliczności związane z pracą prezesa i spółdzielni. Czy był to przypadkowy napad rabunkowy? Czy ktoś miał powód, aby zlikwidować prezesa? Ekipa kapitana Żbika prędzej czy później znajdzie odpowiedzi na te pytania.
Dziesiąty tom przygód Thorgala. Bohater nadal mieszka z rodziną na malutkiej wyspie, na którą zaprosił przyjaciół poznanych w poprzednim tomie - Drewnianą Nogę i Tjalla. Ale idylla samotnego życia wkrótce się skończy. Syn Thorgala, Jolan, oraz Drewniana Noga zostają porwani przez obcych, którzy uwożą ich na drugi kraniec świata. Kto za tym stoi? Na scenę ponownie wkracza Kriss de Valnor - oczywiście to ona maczała palce w uprowadzeniu naszych bohaterów, ale cała sprawa jest znacznie poważniejsza niż zwykłe porwanie. Chodzi o wielką politykę, tyle że nie rozgrywającą się w Europie. Tak zaczyna się najsławniejszy i najlepszy podcykl serii o Thorgalu. Kilka następnych tomów poprowadzi czytelnika poprzez ocean ku niezwykłym krainom, które dopiero po setkach lat ponownie odkryje Kolumb...
Czwarty tom bestsellerowej serii fantasy o ostatnim potomku Ludu z Gwiazd, Thorgalu, żyjącym wśród średniowiecznych wikingów. Czarna Galera to początek trzytomowej podserii, opowiadającej o walce Thorgala z władcą wyspy Brek Zarith, Shardarem Potężnym. Thorgal wraz z brzemienną żoną żyje spokojnie w nowym miejscu – wiosce zagubionej gdzieś na wybrzeżach Morza Północnego. Odłożył miecz, pomaga wieśniakom w żniwach, cieszy się ze zwykłego życia z dala od wojen i intryg. Ale bogowie upodobali go sobie jako bohatera walk ze złem, dlatego też i ta sielanka nie może trwać długo. Pewnego dnia do wsi przybywają wojownicy władcy Brek Zarith. Szukają zbiega, który stanowi poważne zagrożenie dla władzy Shardara. Na skutek nieszczęśliwego zbiegu okoliczności zamiast uciekiniera pojmują Thorgala, którego zabierają na pokład „Czarnej Galery”, najszybszego okrętu floty wyspiarzy. Dopiero tutaj rozpoczną się prawdziwe kłopoty bohatera, gdyż dumną postawą rozsierdzi dowodzącego pościgową wyprawą księcia i dziedzica tronu Zarith…
Kolejny tom legendarnej serii fantasy-science fiction o przygodach Thorgala! W poprzednim albumie syn Thorgala, Jolan, obiecał, że zostanie uczniem, a może nawet niewolnikiem istoty z międzyświata, Manthora. Choć ten nie jest ani bogiem, ani człowiekiem, jego potęga dorównuje mocy mieszkańców niebios. Jolan żegna się z Thorgalem i rusza na służbę do półboga. Jednak rzecz się komplikuje. Aby zasłużyć na przebywanie w pałacu Manthora, Jolan musi przejść szereg prób, a po drodze zmierzyć się również z innymi kandydatami, którzy z własnej woli postanowili zostać sługami Manthora...Album kończący cykl poświęcony Thorgalowi, jest jednocześnie pierwszym z nowej serii - z Jolanem w roli głównej. Przygody młodego bohatera zapowiadają się interesująco - autorzy wyznaczyli Jolanowi cel, ukazali jego wrogów i przyjaciół, a nawet poszerzyli mityczno-religijny świat Thorgala, by przygody Jolana nabrały nowego wymiaru.
Dwudziesty dziewiąty tom najpopularniejszej w Europie serii komiksowej autorstwa Grzegorza Rosińskiego i Jeana Van Hamme`a. Jej główny bohater, Thorgal, jest wojownikiem, który walczy z okrucieństwem i niesprawiedliwością. W najnowszym, 29. tomie sagi, cała rodzina wojownika z gwiazd znalazła się w opałach: są wycieńczeni, daleko od domu i nie mają sił, by dalej transportować rannego Thorgala. W dodatku przeciwstawiają się okrutnemu miejscowemu władcy, który poprzysięga im zemstę. Zdesperowana Aaricia prosi o łaskę nordycką boginię Frigg. Czy ta zdecyduje się jeszcze raz pomóc Thorgalowi? Album to prawdziwa gratka dla miłośników fantasy, dawnych wierzeń germańskich, a przede wszystkim samego Thorgala.
Tarcza Thora to już 31. tom bestsellerowej serii Thorgal, rysowanej przez mistrza europejskiego komiksu, Grzegorza Rosińskiego. Główny bohater - Jolan, syn Thorgala, razem z kilkoma innymi młodymi wybrańcami przebywa w Międzyświecie na dworze potężnego czarownika Manthora. Wszyscy są przygotowywani do przejścia próby, której celem jest wyłonienie z ich grona wodza, mającego poprowadzić armię Manthora przeciw bogom. Każdemu wybrańcowi zostaje przydzielony pomocnik, wybrany spośród sług czarownika, mający służyć radą w magicznej krainie, gdzie ma się odbyć próba. Okazuje się, że aby osiągnąć cel, młodzi bohaterowie będą musieli posługiwać się nie tylko swoimi nadprzyrodzonymi zdolnościami, ale też sprytem oraz - co okaże się najważniejsze - zdolnością logicznego rozumowania. Który z przyjaciół Jolana okaże się zdrajcą? Komu uda się przejść próbę i zostać wodzem armii Manthora? Niezwykła fabuła i wspaniałe ilustracje przeniosą do magicznej krainy Wikingów zarówno oddanych fanów serii, jak i nowych czytelników.
Siódma część serii fantasy poświęconej Louve, znającej mowę zwierząt córce szlachetnego wikinga Thorgala Aegirssona i księżniczki Aaricii. Dziewczynka wraz z krasnoludem Thjazim dociera do Międzyświata, by przekonać wielkiego węża Nidhogga do pomocy w walce z Czarnymi Elfami. Z kolei wyklęty pomniejszy bóg Vigrid i zaklęta w małpkę Yasmina przenoszą się do krainy Świetlistych Elfów, by szukać u nich wsparcia i zapobiec niszczycielskim planom królowej Loth. Od powodzenia różnych misji wszystkich bohaterów zależy, czy Dziewięć Światów przetrwa, czy też stwory ciemności zdołają rozpętać wielką wojnę i doprowadzą do kresu Asgardu. Scenariusze albumów serii Thorgal. Louve pisze francuski twórca Yann le Pennetier, współautor kilkudziesięciu cykli przygodowych i humorystycznych, a rysunkami zajmuje się rosyjski grafik Roman Surżenko (znany też z serii "Thorgal. Młodzieńcze lata").
Osiemnastego lipca 1868 r. Ambrosius Van Deer po długich poszukiwaniach odnalazł swojego czternastoletniego bratanka Eddiego. Chłopak przebywał wśród Siuksów przez dziesięć lat, czyli od dnia, gdy Indianie zamordowali jego rodziców i braci. Ani stryj, największy hodowca bydła na Dzikim Zachodzie, ani bratanek nie spodziewali się, że to rodzinne spotkanie zakończy się prawdziwą tragedią. I na zawsze odmieni ich życie... Oto początek „Westernu” – albumu autorstwa mistrzów komiksu – Grzegorza Rosińskiego i Jeana Van Hamme'a. Pomysłodawcą projektu był Grzegorz Rosiński: „Pewnego dnia zasugerowałem Jeanowi Van Hamme'owi, żeby powtórzyć doświadczenie „Szninkiela” i stworzyć album, dzięki któremu będziemy mogli oderwać się na chwilę od świata Thorgala. Zaproponowałem mu trzy tematy, których nigdy jeszcze nie rysowałem: historię erotyczną, opowieść o piratach i western...” Okazało się, że Van Hamme od wielu lat marzył, żeby napisać scenariusz westernu. Koncentrując się na przedstawianiu losów białych osadników, Van Hamme zachował większość elementów występujących w klasycznych westernach. Jest więc samotny traper, skorumpowany szeryf, banda braci Bass, przed którymi drży cała okolica, śliczna właścicielka rancza, tragiczna miłość, a główny bohater, mimo że nie ma jednej ręki, to niezrównany strzelec. Jednak „Western” w odróżnieniu od filmowych klasyków nie zachowuje tradycyjnego podziału na dobrych i złych, i nie sławi hollywoodzkich cnót. Niczym w greckiej mitologii bohaterowie Van Hamme'a bezskutecznie usiłują uciec od swojego przeznaczenia i popadają przez to w coraz większe tarapaty. Ta niezwykła opowieść została w oryginalny sposób zilustrowana przez Rosińskiego. Kolorystyka plansz utrzymana jest w piaskowej tonacji, dzięki czemu rysunki przywodzą na myśl stare fotografie. Jedynymi elementami ożywiającymi niektóre plansze są intensywnie czerwone plamy krwi, która zresztą leje się w tym komiksie dość obficie.
W najnowszym tomie Thorgal wciąż szuka swego syna Aniela, porwanego przez Czerwonych Magów. Aby dotrzeć do ich położonej daleko na wschodzie siedziby, zostaje najemnikiem na statku kupieckim, płynącym rzekami Rusi ku krajom Arabów. Po drodze będzie musiał walczyć ze stepowymi bandytami oraz drużyną pewnego wikińskiego króla. Spotka też znajdującą się w opałach dawno niewidzianą znajomą. Aby ją ratować, zdecyduje się na samobójczą misję.