Menu

Didasko

Didasko
Interesujący poradnik dla nauczycieli i instruktorów, wykorzystujący wieloletnie doświadczenie Zofii i Zbigniewa Wójcików. Autor, uznany instruktor teatru dziecięcego, przekazuje w nim gotowy przepis na doskonałą teatralną zabawę, dzieląc się z czytelnikami tajnikami swego warsztatu. Każdemu, kto pracuje z dziećmi, polecamy przeczytać to swoiste „vademecum instruktora teatralnego”. Warto je zawsze mieć pod ręką.
Zbiór zadań matematycznych, zawierający ponad 850 zadań, to jedyna, niepowtarzalna książka przeznaczona dla klas I-III. Zbiór może być stosowany przez wszystkich nauczycieli, niezależnie od wybranych przez nich podręczników. Zgromadzenie w jednym tomie zadań dla wszystkich trzech klas pozwala na zindywidualizanie pracy z dziećmi. Zadania są ułożone według stopnia trudności (od najłatwiejszych do najtrudniejszych). Zbiór zawiera zadania ze wszystkich działów matematyki ujętych w podstawie programowej do klas I-III. Aby ułatwić pracę z dziećmi zdolnymi rozszerzono zakres liczbowy, wprowadzono działy wykraczające poza podstawę (obejmują one następujące zakresy zagadnień: klasyfikację zbiorów, zadania z niedoborem lub nadmiarem danych, zadania na logiczne myślenie). W sumie w zbiorze znajduje się dziewięć działó. Oprócz już wymienionych są to: działania w zbiorze liczb naturalnych, zastosowanie wiedzy matematycznej w praktyce, podstawy geometrii, gry i zabawy matematyczne (tu m.in. gry planszowe i zabawy rachunkowe). Na uwagę zasługują również zestawy zadań testowych. Zbiór został uzupełniony o zadania dla dzieci sześcioletnich oraz o karty pracy z zadaniami umożliwiającymi czytanie ze zrozumieniem.
Karty pracy do matematyki zawierają 65 kart z różnorodnymi zadaniami matematycznymi dla klasy 2. Mogą być przydatne podczas zajęć dodatkowych i wyrównawczych.
Ćwiczenia w obrębie działów polegają na rozwiązywaniu zagadek, rozszyfrowywaniu labiryntów i tajemniczych zadań. Nie zabrakło także zadań otwartych, krzyżówek, rebusów, opowiastek, a wszystko to po to, aby uatrakcyjnić i ułatwić doskonalenie zdobytych umiejętności ortograficznych i gramatycznych u dzieci.
To podręcznik projektowany na miarę oczekiwań współczesnego dziecka oraz dynamicznie zmieniającej się szkoły. Jego przewodnim hasłem jest „Radosne odkrywanie świata!”. Wszystkie zamieszczone materiały, w tym teksty do czytania konsekwentnie zróżnicowane pod względem trudności – w kolejności od prostych zdań poprzez krótkie utwory, zwięzłe informacje, aż do dłuższych opowiadań, są wzbogacone różnorodnymi poleceniami, ciekawostkami, ilustracjami, angażującymi nie tyko aktywne poznawanie, ale rozwijającymi także tak cenne umiejętności społeczne i artystyczne. Podręcznik zawiera m.in.: • litery, wyrazy, zdania (treści w zakresie czytania, kształcenia językowego), • krótkie teksty dla dzieci rozpoczynających naukę czytania (treści w zakresie czytania), • teksty dla dzieci czytających (treści w zakresie czytania), • informacje, ciekawostki, historyjki (treści w zakresie czytania, słuchania, mówienia), • zdjęcia, ilustracje (treści w zakresie samokształcenia), • przejrzyste rozkładane strony z infografiką (treści w zakresie czytania, słuchania, mówienia). Konsekwentnie realizowana w całym podręczniku prezentacja ma na celu poznanie i utrwalenie kształtu liter, samogłosek i spółgłosek, sylab oraz ich łączenie i wydzielanie w wyrazach i zdaniach. Różnorodne zagadnienia są zgrupowane w kilkunastu blokach bliskich dziecku, m.in.: Nasza klasa, Rodzina, Ja i świat wokół mnie, Polska – moja Ojczyzna, Nasze ulubione zabawki, Zwierzęta domowe, W świecie dzikich zwierząt, Nie bójmy się pytać, Wynalazki, Sport to zdrowie, Rakietą na Księżyc, Dla każdego coś miłego, Zabawy słowem, Dobre i złe przygody, W świecie dźwięków, Mijają dni, miesiące, lata.
Zebrane w zeszytach ćwiczenia zawierają treści integrujące zagadnienia z zakresu edukacji polonistycznej, środowiskowej (społecznej, przyrodniczej, zdrowotnej, historycznej, geograficznej) i plastycznej. JA, TY – MY. IDĘ DO DRUGIEJ KLASY – ćwiczenia Wszystkie zamieszczone w nich materiały są ukierunkowane na kształtowanie dojrzałości dzieci do nauki czytania i pisania. Zgodnie z tymi założeniami decydującą rolę w prezentowanych zagadnieniach odgrywa łączenie czytania z pisaniem. Wykonując polecenia, uczniowie mogą zajmować się rysowaniem, projektowaniem, pisaniem. Ćwiczenia te mogą być wykorzystywane niezależnie od pozostałych trzech części ćwiczeń. Utrwalane wiadomości i kształtowane umiejętności będą cenną bazą do dalszej nauki w drugiej klasie.
Idę do czwartej klasy to książka, z którą można pracować niezależnie od wybranego programu. Zawiera materiały z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej zaczerpnięte z pakietu edukacyjnego „Od A do Z”. Jej treść stanowią wiadomości i kształtowane umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej potrzebne dziecku do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach życiowych i szkolnych. Część polonistyczna zawiera różnorodne ćwiczenia obejmujące zagadnienia z zakresu nauczania gramatyki, ortografii i interpunkcji, pisania i redagowania krótkich tekstów, w tym również wybranych form użytkowych, np. listów, zaproszeń, życzeń, ogłoszeń. Proponowane zadania poprzedzone są pomocnymi przykładami wskazującymi zasady kompozycji danego materiału. Ćwiczenia te umożliwiają rozwijanie wszechstronnych umiejętności poprzez rozmaite formy działania, m.in. takie jak: czytanie, pisanie, odpowiadanie, uzupełnianie, przepisywanie, układanie, projektowanie. W części matematycznej i przyrodniczej prezentowane wiadomości zostały wzbogacone propozycjami ćwiczeń doskonalącymi sprawności matematyczne oraz rozwijającymi ciekawość w odkrywaniu otaczającego świata. W książce znajdują się ćwiczenia: ortograficzne i gramatyczne, związane z tekstami literackimi, związane z tekstowymi formami użytkowymi, m.in. życzeniami, zaproszeniami, listami, ogłoszeniami, przyrodnicze, matematyczne. Oprócz tekstów i poleceń znajdują się ramki z definicjami, poznanymi regułami gramatycznymi, ortograficznymi, wiadomościami matematycznymi i przyrodniczymi. Po każdej części ćwiczeń są strony z poleceniami dotyczącymi wszystkich utrwalanych wiadomości i kształtowanych umiejętności stanowiących bazę i punkt wyjścia do kontynuowania nauki w klasie czwartej. Utrwalane wiadomości i kształtowane umiejętności efektywnie przygotowują do kontynuowania nauki w klasie czwartej.
Joanna Białobrzeska: „JA, TY – MY. Radosne odkrywanie świata” Różnorodne zagadnienia oraz teksty z rozmaitych gatunków literackich i użytkowych, bogaty materiał dodatkowy – zdjęcia oraz rysunki dokumentujące omawiane treści polonistyczne, kulturowe, przyrodnicze, społeczne, etyczne, plastyczne, techniczne, prozdrowotne: • wprowadzają uczniów w świat wartości, rozbudzają ciekawość poznawczą, zapewniają wszechstronny rozwój poprzez pogłębianie wiedzy w kontekście umiejętności krytycznego i logicznego myślenia na podstawie prezentowanych treści i wskazanych zagadnień do opracowania, kształtują otwartą postawę wobec świata i innych ludzi, umożliwiają zdobywanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji i niczym nieograniczone rozwijanie zainteresowań. Karty z regułami gramatycznymi i ortograficznymi porządkują wiedzę i utrwalają materiał. Zagadki i zabawne opowiastki uatrakcyjniają i ułatwiają doskonalenie umiejętności ortograficznych i gramatycznych u dzieci.
Ja Ty My 2 Zeszyt poszukiwacza skarbu Ćwiczenia
Ćwiczenia przyjmują postać zagadek i labiryntów do rozszyfrowania. Nie brakuje w nich także zadań otwartych, krzyżówek, rebusów, opowiastek, a wszystko po to, aby uatrakcyjnić i ułatwić doskonalenie umiejętności ortograficznych u dzieci. Przez wszystkie zagadnienia przeprowadza uczniów wesoły rysunkowy przewodnik, który przekonuje, że przy odrobinie wysiłku i pracy można się nauczyć tego, co się na pierwszy rzut oka wydaje bardzo trudne.
Zebrane w zeszytach ćwiczenia zawierają treści integrujące zagadnienia z zakresu edukacji polonistycznej, środowiskowej (społecznej, przyrodniczej, zdrowotnej, historycznej, geograficznej) i plastycznej. JA, TY – MY. NA TROPACH ALFABETU – ćwiczenia, cz. A i B Początkowe tematy dotyczą okresu przedliterowego. W tej części ćwiczeń znajdują się rysunki, zdjęcia, historyjki obrazkowe. Dzieci mogą analizować prezentowane zagadnienia i układać ciąg dalszy wydarzeń. Różnorodne zadania zachęcają do rozpoznawania i liczenia głosek, sylab, wyrazów i zdań. Kształtują spostrzegawczość, logiczne myślenie, przekazują wiedzę o świecie. Część literowa ćwiczeń zawiera różnorodne zadania utrwalające wprowadzane litery. Wykonując rozmaite polecenia, typu: otocz pętlą, podkreśl, połącz, podziel, wstaw, uzupełnij, zaznacz, przeczytaj, podpisz, odszukaj, narysuj, dzieci doskonalą umiejętność pisania i czytania.
Zebrane w zeszytach ćwiczenia zawierają treści integrujące zagadnienia z zakresu edukacji polonistycznej, środowiskowej (społecznej, przyrodniczej, zdrowotnej, historycznej, geograficznej) i plastycznej. JA, TY – MY. NA TROPACH ALFABETU – ćwiczenia, cz. A i B Początkowe tematy dotyczą okresu przedliterowego. W tej części ćwiczeń znajdują się rysunki, zdjęcia, historyjki obrazkowe. Dzieci mogą analizować prezentowane zagadnienia i układać ciąg dalszy wydarzeń. Różnorodne zadania zachęcają do rozpoznawania i liczenia głosek, sylab, wyrazów i zdań. Kształtują spostrzegawczość, logiczne myślenie, przekazują wiedzę o świecie. Część literowa ćwiczeń zawiera różnorodne zadania utrwalające wprowadzane litery. Wykonując rozmaite polecenia, typu: otocz pętlą, podkreśl, połącz, podziel, wstaw, uzupełnij, zaznacz, przeczytaj, podpisz, odszukaj, narysuj, dzieci doskonalą umiejętność pisania i czytania.
Ćwiczenia matematyczne zawarte w dwóch częściach zostały tak ułożone, aby wprowadzane zagadnienia mogły być systematycznie utrwalane. Początkowe tematy poświęcone są wspomaganiu czynności umysłowych ważnych dla uczenia się matematyki. Jest to tzw. część przedliczbowa obejmująca różnorodne gry logiczne, odczytywanie kodów, porządkowanie, klasyfikację zbiorów, różnicowanie figur geometrycznych. Część liczbowa zawiera prezentację kolejnych cyfr i liczb, porównywanie, klasyfikowanie, przeliczanie, mierzenie, posługiwanie się zegarem, linijką, kalendarzem, termometrem. Na szczególną uwagę zasługują propozycje zadań tekstowych. Związane są one z naturalnymi sytuacjami, pokazują, jak ważną rolę spełnia matematyka w codziennym życiu. Uczą logicznego myślenia, zachęcają do stosowania własnych rozwiązań oraz używania różnych narzędzi wspierających proces liczenia i rozwiązywania problemu, rozwijają zaradność matematyczną dzieci. Treści mają układ spiralny. Dzięki oddzieleniu matematyki od bloków tematycznych nauczyciele mogą – w zależności od umiejętności dzieci, z którymi pracują – realizować program we właściwym dla nich tempie. Na zakończenie każdej części pojawiają się zadania, do których rozwiązania jest konieczne wykorzystanie zdobytej wiedzy. Dzięki temu dzieci utrwalają wiadomości, a także dowiadują się, jak wykorzystywać je w praktyce. Główną cechą ćwiczeń matematycznych jest ich użyteczność, gdyż zawierają zarówno różne działania uwzględniające np. obliczenia pieniężne, zegarowe, kalendarzowe, obliczanie wagi, ceny, wzrostu, jak i różnorodne zadania wymagające czytania ze zrozumieniem tekstów użytkowych (tabel, wykresów, rozkładów jazdy).
Joanna Białobrzeska: „JA, TY – MY. Ala i Adam na tropach zaginionego skarbu” „To niezwykła opowieść o niezwykłej przygodzie, która wydarzyła się zupełnie zwykłym dzieciom, uczącym się w zwykłej drugiej klasie w bardzo zwykłej szkole!” To pierwszy podręcznik-powieść napisany specjalnie dla drugoklasistów, który rozbudza w dzieciach pasję do książek, pasję do czytania. Przez cały rok uczniowie będą śledzić losy siedmiu bohaterów – ich rówieśników – na tropach niezwykłych wydarzeń. Opisane wydarzenia mogą się przydarzyć każdemu dziecku, ponieważ dzieją się w realnym świecie. Poznając tę historię, dzieci będą zdobywały wiedzę m.in. o tym: jak kiedyś odmierzano czas, po co są ogrody botaniczne, jak żyją dzieci w Afryce, czym zajmuje się jedna z dziedzin nauki – archeologia, kto może zostać odznaczony Orderem Uśmiechu, jakimi zwierzętami są psy, a nawet – jak udzielać pierwszej pomocy. Przygody bohaterów są jednocześnie inspiracją do rozmów z dziećmi, poruszają zagadnienia z wielu dziedzin życia. Bogaty merytorycznie materiał oprócz walorów poznawczych zawiera bogate wartości wychowawcze, pokazuje trzy pokolenia – dziadków, rodziców i wnuków – oraz istniejące relacje między nimi. Na ich podstawie dzieci mogą opowiadać o swoich rodzinach, marzeniach, pasjach. Cennym wątkiem edukacyjnym jest także prezentacja działalności fundacji, której celem jest niesienie pomocy niepełnosprawnym dzieciom. Bohaterowie podręcznika zostaną jej wolontariuszami.
Zebrane w zeszytach ćwiczenia zawierają treści integrujące zagadnienia z zakresu edukacji polonistycznej, środowiskowej (społecznej, przyrodniczej, zdrowotnej, historycznej, geograficznej) i plastycznej. JA, TY – MY. NA TROPACH PRZYRODY – ćwiczenia, cz. C Prezentowane treści dotyczą zagadnień społeczno-przyrodniczych, m.in. pór roku i zmian zachodzących w przyrodzie, gatunków roślin i zwierząt, w tym zwierząt hodowlanych i objętych ochroną, życia zwierząt egzotycznych w ich naturalnym środowisku, uprawy i prostych hodowli roślin, zasad opieki nad zwierzętami, zasad ochrony środowiska naturalnego w najbliższym otoczeniu, obserwacji i przeprowadzania prostych eksperymentów związanych ze zjawiskami przyrodniczymi. NA TROPACH PRZYRODY – ćwiczenia, cz. C to książka w formacie A4 z 112 PUSTYMI STRONAMI. Przeznaczona jest do zapełniania, wklejania, swobodnego projektowania przez dzieci z wykorzystaniem materiałów zawartych w WYCINANKACH, które są dołączone do zestawu.
Ćwiczenia przyjmują postać zagadek i labiryntów do rozszyfrowania. Nie brakuje w nich także zadań otwartych, krzyżówek, rebusów, opowiastek, a wszystko po to, aby uatrakcyjnić i ułatwić doskonalenie umiejętności ortograficznych u dzieci. Przez wszystkie zagadnienia przeprowadza uczniów wesoły rysunkowy przewodnik, który przekonuje, że przy odrobinie wysiłku i pracy można się nauczyć tego, co się na pierwszy rzut oka wydaje bardzo trudne.
Wszystkie zagadnienia są zaprezentowane w koncepcji matematycznej wyprawy w towarzystwie międzygwiezdnych podróżników. Aby wrócić na swoją planetę, muszą wytropić matematykę – zrozumieć i rozwiązać wiele zadań! Na kartach z pierwszymi zadaniami trzeba ruszyć głową! Dalej wędrowców czeka m.in. poznawanie i odszukiwanie figur geometrycznych, grupowanie figur według różnych cech, posługiwanie się symbolami matematycznymi, szyfrowanie, poszukiwanie liczb w swoim otoczeniu i liczenie w wielu zabawnych sytuacjach. Podręcznik zawiera m.in.: • treści przedliczbowe w zakresie rozumienia stosunków przestrzennych i cech wielkościowych (m.in. określanie wzajemnego położenia przedmiotów w przestrzeni, względem obranego przedmiotu, klasyfikacja obiektów, porównywanie, określanie cech przedmiotów), • liczby, działania, zbiory (treści w zakresie rozumienia liczb i ich własności, posługiwania się liczbami), • podstawy geometrii (zagadnienia w zakresie rozumienia pojęć geometrycznych), • zadania na logiczne myślenie (treści w zakresie czytania tekstów matematycznych), • gry i zabawy rachunkowe (treści w zakresie stosowania matematyki w różnych obszarach edukacji), • zadania tekstowe ułożone według stopnia trudności nawiązujące do życiowych sytuacji (treści w zakresie czytania tekstów matematycznych i stosowania matematyki w różnych obszarach edukacji). Atrakcyjnie i systematycznie prezentowane zagadnienia obrazują dzieciom znaczenie matematyki w życiu codziennym. Załączone zadania nawiązują do znanych konkretnych sytuacji. Poszukiwanie na nie odpowiedzi pomaga dzieciom w osiąganiu nowych możliwości działania.
Wszystkie zagadnienia są zaprezentowane w koncepcji matematycznej wyprawy w towarzystwie międzygwiezdnych podróżników. Aby wrócić na swoją planetę, muszą wytropić matematykę – zrozumieć i rozwiązać wiele zadań! Na kartach z pierwszymi zadaniami trzeba ruszyć głową! Dalej wędrowców czeka m.in. poznawanie i odszukiwanie figur geometrycznych, grupowanie figur według różnych cech, posługiwanie się symbolami matematycznymi, szyfrowanie, poszukiwanie liczb w swoim otoczeniu i liczenie w wielu zabawnych sytuacjach. Podręcznik zawiera m.in.: • treści przedliczbowe w zakresie rozumienia stosunków przestrzennych i cech wielkościowych (m.in. określanie wzajemnego położenia przedmiotów w przestrzeni, względem obranego przedmiotu, klasyfikacja obiektów, porównywanie, określanie cech przedmiotów), • liczby, działania, zbiory (treści w zakresie rozumienia liczb i ich własności, posługiwania się liczbami), • podstawy geometrii (zagadnienia w zakresie rozumienia pojęć geometrycznych), • zadania na logiczne myślenie (treści w zakresie czytania tekstów matematycznych), • gry i zabawy rachunkowe (treści w zakresie stosowania matematyki w różnych obszarach edukacji), • zadania tekstowe ułożone według stopnia trudności nawiązujące do życiowych sytuacji (treści w zakresie czytania tekstów matematycznych i stosowania matematyki w różnych obszarach edukacji). Atrakcyjnie i systematycznie prezentowane zagadnienia obrazują dzieciom znaczenie matematyki w życiu codziennym. Załączone zadania nawiązują do znanych konkretnych sytuacji. Poszukiwanie na nie odpowiedzi pomaga dzieciom w osiąganiu nowych możliwości działania.
Zestaw zawiera: Na tropach matematyki Klasa 1 Podręcznik Część 1 Na tropach matematyki Klasa 1 Podręcznik Część 2 Radosne odkrywanie świata Klasa 1 Podręcznik Część 1 Radosne odkrywanie świata Klasa 1 Podręcznik Część 2 Zestaw podręczników Ja, Ty - My do klasy 1 został dopuszczony przez MEN do użytku szkolnego.
1 2
z 2
skocz do z 2