Menu

Agnieszka Kozak

Zrozum swoją przeszłość i wybierz dobrą dla Ciebie przyszłość Czasami jest tak, że myślisz o sobie gorzej, niż widzą Cię inni, gdyż w Twojej głowie tkwią echa głosów z przeszłości. Jeśli nie jesteś tego świadomy, przeszłość może Cię zamykać na szukanie własnej drogi i swojego sposobu na bycie szczęśliwym. Jesteśmy więc uwięzieni we własnej głowie, bo nikt poza nami nie może zmienić naszego myślenia. Zrozumienie tego, co Cię kiedyś spotkało, może być pomocne w pokonaniu najdłuższej życiowo drogi - z głowy do serca, by wolne serce dokonywało wyborów godnych Ciebie. Niektórzy ludzie są w stanie przebyć tę drogę sami (choć nigdy samotnie). Inni potrzebują w niej towarzysza - psychoterapeuty, który pomoże odnaleźć pogubione fragmenty siebie i zbudować się na nowo - z prawdziwych emocji i relacji, a pomimo fałszywych przekonań, które nam w przeszłości wdrukowano. Tę książkę wypełniają historie właśnie takich podróży. Autorka wydobywa je na światło dzienne i składa w Twoje ręce z intencją, że staną się dla Ciebie źródłem nadziei, wsparciem i inspiracją do ruszenia we własną drogę do szczęścia.
Dlaczego przytulanie jest ważne? Czy łzy są powodem do wstydu? Co trzeba dać sobie, żeby dawać siebie innym? Ciągle bierzemy się w garść, ogarniamy siebie, jesteśmy dzielni. Rzadziej mamy do siebie cierpliwość, uważamy na swoje potrzeby i emocje. Zapominamy też o docenianiu siebie i zaufaniu, którego tak bardzo potrzebujemy. Ta książka jest zaproszeniem do bycia ze sobą i dla siebie. To opowieść o łagodności i wyrozumiałości, o zgodzie na błędy, o dawaniu sobie bezpiecznej przestrzeni. Bo nie dostaniemy troski od innych, jeśli najpierw sami jej sobie nie podarujemy. Spotkaj się ze sobą. Podaruj sobie bliskość. Zatroszcz się o siebie i innych. Mądrze. Bliskość to pozwolenie drugiej osobie na bycie w tym, co dla niej w danym momencie żywe – jeśli chciałbyś płakać, to możesz to zrobić, jeśli potrzebujesz przytulenia, to je dostaniesz, jeśli chcesz się śmiać, milczeć, mówić, poleżeć, obejrzeć film, to możesz to zrobić, ponieważ nie mam oczekiwań, że będziesz dzisiaj „jakiś” lub „jakaś”. Wtedy kiedy moje JA spotyka się w wolności z twoim TY, może stać się MY, które jest darem z tego, co mamy w sobie najlepsze. (fragment) Agnieszka Kozak - psycholożka, psychoterapeutka, trenerka komunikacji opartej na empatii, współautorka bestsellerów (. „Uwięzieni w słowach rodziców”). Wierzy, że słowo ma moc zmieniania świata. Towarzyszy ludziom w odnajdywaniu siebie i odwagi do życia.
Prezentowany zestaw ćwiczeń dedykowany jest uczniom klas VII i VIII szkoły podstawowej, w szczególności młodzieży z niepełnosprawnościami oraz z trudnościami edukacyjnymi. Przeznaczony jest przede wszystkim do pracy na zajęciach rewalidacyjnych, niemniej jednak może sprawdzić się także podczas indywidualnych zajęć specjalistycznych oraz jako urozmaicenie lekcji w systemie klasowym.Publikacja została opracowana w taki sposób, aby poprzez świadome odbieranie i interpretowanie informacji doskonalić takie umiejętności, jak m.in.:analiza i syntezakoncentracja uwagiporównywaniepraca z materiałem źródłowym / wyszukiwanie informacjiczytanie ze zrozumieniemkreatywne myślenie.Poziom trudności zadań jest zróżnicowany i umożliwia modyfikowanie ćwiczeń zgodnie z zasadą indywidualizacji pracy z dzieckiem. 
Kodowanki na cztery pory roku to zestaw zadań dla dzieci stanowiący doskonałe urozmaicenie zajęć terapeutycznych. Wśród jego walorów można wyróżnić pozytywny wpływ na percepcję wzrokową, koncentrację, motorykę małą i logiczne myślenie. Ponadto kodowanki w ciekawy i niebanalny sposób przygotowują dzieci do nabywania wiedzy i umiejętności z zakresu matematyki oraz informatyki. Tematyka wzorów związana z czterema porami roku doskonale wplata się w całoroczny program zajęć i stanowi punkt wyjścia do rozmowy oraz poszerzania wiedzy o otaczającym świecie. Dziecko, poza samym kodowaniem, ma możliwość odkrycia związku wzoru z wiosną, latem, jesienią czy zimą oraz stworzenia własnych skojarzeń na dany temat.
Słowa, które niszczą. Słowa, które budują Sekielski Brothers Studio: Farbowanie życia - rozmowa Autorów z Małgorzatą Serafin Od początku swojego życia funkcjonujemy wśród słów. To one nas stwarzają i kształtują, kiedy jesteśmy małymi i większymi dziećmi - istotami najbardziej wrażliwymi i bezbronnymi wobec przekazu ze strony rodziców, dziadków, opiekunów w przedszkolu i szkole. Słowa nadają nam tożsamość, słowami jesteśmy ubierani albo w siłę i poczucie własnej wartości, albo w oczekiwania społeczne, które wynikają z lęku, unieruchamiają. Słowa tworzą wzorce myślenia i działania, z którymi każdy z nas nieświadomie idzie przez życie. Takie słowa są jak zaklęcia. Mogą odebrać głos, bo "dzieci i ryby głosu nie mają". Mogą zamrozić emocje, bo "chłopaki nie płaczą". Mogą zasłonić potrzeby - "nie rób kłopotu". Mogą zabrać odwagę wyrażania siebie, gdy wciąż słychać "nie wydziwiaj". Mogą uśpić w nas życie na długie lata. Na szczęście wobec tych słów-zaklęć nie jesteśmy bezbronni. Uświadomiwszy sobie, które fatalne sformułowanie steruje akurat nami, możemy je z siebie zrzucić, odwołując się do innych, uzdrawiających słów; możemy stworzyć dla siebie nową rzeczywistość i stać się w pełni sobą. Bo słowa mają moc. Niszczącą lub uzdrawiającą. I tylko od nas ostatecznie zależy, do których się odwołamy Posłuchaj inspirujących rozmów Agnieszki Kozak i Jacka Wasilewskiego: Dlaczego dobrym prezentem dla dziecka jest wsparcie? Co dobrego dać na Dzień Dziecka naszemu wewnętrznemu dziecku? W mediach o ksiażce: Psychologiaprzykawie.pl: Uwięzieni w słowach rodziców Onet.pl: Czy możemy wpłynąć na schematy tkwiące w naszej głowie Tokfm.pl: Rodzice uwięzili nas w słowach. Jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie? Deon.pl: Słowa mają wielką moc. O ludziach uwięzionych w "zaklęciach" rodziców Nowiny Gliwickie: Jak zareagować na złe świadectwo, jak towarzyszyć dziecku w wyborze szkoły? Nie rzucajmy na dzieci złych zaklęć! Deon.pl: Psychoterapeuta: słowa wypowiedziane z miłością to najlepszy prezent na Dzień Dziecka Deon.pl: Wybaczenie to uwolnienie się z emocjonalnych złogów, które w nas gniją Polskieradio.pl: O mocy słów w Dzień Dziecka Sekielscy.pl: Jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie Ofeminin.pl: "Nie rób kłopotu" wyłącza człowieka. Oznacza: "zniknij", "niech cię nie ma" Chillizet.pl: Agnieszka Kozak i Jacek Wasilewski o mocy słów i książce ""Słowa, które niszczą. Słowa, które budują"" to przewodnik dla wszystkich, którzy poszukują odpowiedzi na pytanie, jak używać języka do twórczego kształtowania rzeczywistości. W swojej książce, Agnieszka Kozak i Jacek Wasilewski, zbiegają się na jednym - słowa mają niezwykłą moc, a ich użycie może przynieść spustoszenie lub przeciwnie - dawać ludziom siłę i nadzieję. To, jakie zaklęcia rzucają na nas w dzieciństwie, może wpływać na nas przez całe życie. Autorska rozmowa z Małgorzatą Serafin przynosi wiele refleksji na temat tego, jak słowa mogą kształtować naszą tożsamość i wpływać na nasze życie. W książce znajdziecie inspirujące rozmowy, które dają wiele do myślenia. Czy dobrym prezentem dla dziecka jest wsparcie? Jakie dobro możemy przekazać naszemu wewnętrznemu dziecku na Dzień Dziecka? Książka podaje praktyczne rady, jak zareagować na złe świadectwo, jak towarzyszyć dziecku w wyborze szkoły i jak unikać rzucających złe zaklęcia na dzieci. Ponadto, autorzy zastanawiają się nad ważkimi problemami, takimi jak uwięzienie w słowach rodziców i jak uwolnić się od tych zaklęć. Wspólnie z psychoterapeutami rozmawiają o tym, jakie znaczenie ma wybaczenie i jak uwolnić się z emocjonalnych złogów, które w nas gniją. Znajdziemy tu także wnikliwe analizy znanych powiedzeń, jak ""nie rób kłopotu"", które w rzeczywistości mogą zniechęcać do wyrażania siebie. ""Słowa, które niszczą. Słowa, które budują"" to książka, która zmusza do refleksji i zachęca do zmiany. To podróż w głąb siebie, w poszukiwaniu zaklęć, które kształtowały nasze życie, oraz sposobów na ich przełamanie. Autorzy udowadniają, że słowa mają moc - niszczącą lub uzdrawiającą, a to, które wybierzemy, może zdecydować o naszym życiu.
„Kodowanki na cztery pory roku. Część 2” to zestaw zadań przydatnych podczas zajęć wyrównawczych z matematyki i rewalidacji indywidualnej. Ćwiczenia sprawdzą się też jako wprowadzenie do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Uczeń ma za zadanie pokolorować pola i narysować kształty na układzie współrzędnych zgodnie z dołączonym kodem. Kodowanki kształtują: koncentrację, pamięć wzrokową, logiczne myślenie, motorykę małą. Dodatkowo praca z układem współrzędnych i linijką przygotowuje dzieci do nabywania umiejętności matematycznych i informatycznych. Tematyka czterech pór roku doskonale wplata się w całoroczny program zajęć i stanowi punkt wyjścia do rozmowy oraz poszerzania wiedzy o otaczającym świecie.
By poczuć radość w poniedziałkowy poranek... Wyobraź sobie firmę wolną od krzyku, konfliktów, wzajemnego punktowania i obgadywania za plecami. Wyobraź sobie środowisko pracy bez kompleksów, bez zagrożenia, przyjazne miejsce, gdzie Ty i ludzie wokół macie poczucie sensu i własnej wartości. Wyobraź sobie, że z zawodowej rzeczywistości usuwasz przemoc, agresję, szantaż, pretensje, fochy i oceny, w zamian tworzysz nowy świat, oparty na szacunku, współpracy, dialogu oraz - co najważniejsze - na kontakcie z innymi ludźmi i wzajemnym zrozumieniu. Wyobraź sobie świat, w którym można być efektywnym i zadowolonym ze swojej pracy. Wyobraź go sobie, a potem wprowadź jego reguły do swojej codzienności. Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication - NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i wypracowywania na jej podstawie rozwiązań wygrany - wygrany. Nie ma tu miejsca na przemoc, strach, ocenianie, co dobre, a co złe, w zamian jest uważność na fakty i obserwacje, refleksja, jakie uczucia, a zatem i potrzeby, wywołują w nas dane sceny, sytuacje czy zachowanie drugiego człowieka. Nie ma spychania na kogoś odpowiedzialności za własne samopoczucie. Jest koncentracja na słuchaniu, dbanie o siebie i innych. W efekcie, w atmosferze porozumienia, wszystkim pracuje się przyjemniej i spokojniej. Wzrasta entuzjazm, pojawiają się nowe pomysły, poprawiają się wyniki finansowe. Firma ma świetną reputację jako pracodawca, więc do wolnych stanowisk ustawia się kolejka chętnych. Piękne, prawda? W dodatku realne. Poznaj reguły Porozumienia bez Przemocy i już dziś zacznij je wprowadzać w swoim życiu i we własnej organizacji!
Nowa książka dla tych, którzy odnaleźli wsparcie w Dogadać się z dzieckiem albo szukają sposobów na bardziej harmonijne porozumienie ze swoim nastolatkiem lub nastolatką.Kolejne pokolenie młodych ludzi przechodzi ze świata dzieci do świata dorosłych. To trudna droga zarówno dla nich, jak i dla nas, rodziców, którzy im towarzyszymy. Chcemy cię zaprosić do podróży, która jest towarzyszeniem młodemu człowiekowi w jego odkrywaniu swojej wolności, godności i wartości.Świat młodych osób wyłania się z różnorodności pragnień, oczekiwań oraz samodzielnego budowania Ja, które możliwe jest wtedy, gdy dziecko ma wsparcie w silnym, rozumiejącym, akceptującym i towarzyszącym mu w tej drodze dorosłym. Nastolatek jak mało kto potrzebuje empatycznego i cierpliwego towarzysza. Dlatego w każdym rozdziale wskazujemy, jak rodzic może zadbać o siebie, by znajdować w sobie siłę, empatię i wyrozumiałość w tej kilkuletniej, pełnej wyzwań przygodzie.W oczywisty sposób rodzice chcą dać swoim dzieciom wszystko, co najlepsze, zadbać o ich przyszłość, wyposażyć w niezbędne kompetencje, wiedzę, zapewnić bezpieczeństwo i dobre życie. Obecnie, w dobie szybkich przemian społecznych i technologicznych oraz w konsekwencji różnych czynników, na przykład zmian klimatycznych, nie jesteśmy w stanie przewidzieć, do jakiej przyszłości wychowujemy swoje dzieci. Powstają nowe zawody, a inne odchodzą w zapomnienie. Coraz trudniej jest określić, co tak naprawdę będzie potrzebne i pomocne nastolatkom w dorosłości. Dlatego dobrym pomysłem jest położenie nacisku na pewne uniwersalne kompetencje. Przyszli dorośli wychowani w przestrzeni wzajemnego szacunku i otwartości na rozmowy o tym, co czują i czego potrzebują, doświadczający jak najczęściej bezpiecznego stylu budowania więzi, mający poczucie, że są ważni, że ich głos i potrzeby mają znaczenie, wejdą w dorosłość ze stabilnymi fundamentami – pewnością siebie, znajomością siebie, umiejętnością rozwijania świadomości innych, zarządzania sobą i zarządzania relacjami.Okres dorastania to czas eksperymentów życiowych, sprawdzania, przyglądania się, kształtowania się nowego człowieka. Darem, który możemy dać na ten czas naszym nastolatkom, jest przejrzystość naszych wartości, mówienie o tym, co dla nas i dla nich jest ważne, dialog i szukanie rozwiązań dbających o obie strony. Dlatego podkreślamy wagę komunikacji, która daje szansę na porozumienie z nastolatkiem. W każdym rozdziale pokazujemy możliwe do wdrożenia sposoby reagowania i rozmawiania, być może inne niż te, które znałeś/aś do tej pory. Jest to komunikacja oparta na Porozumieniu bez Przemocy i to właśnie porozumienie jest w niej kluczem.Chcemy zaprosić cię do tego, by w towarzyszeniu nastolatkowi każdego dnia zwracać uwagę na siebie w relacji z nim i na niego w jego trudzie relacji z samym sobą. Wierzymy, a doświadczenie wielu lat pracy to potwierdza, że to rozumienie siebie nawzajem pozwala dojrzewać obu stronom do budowania satysfakcjonującej więzi opartej na szacunku, bliskości i akceptacji.Zależy nam na dialogu, w którym młody człowiek jest uwzględniany w swojej indywidualności i wyłaniającej się z dzieciństwa tożsamości. Jesteśmy przekonane, że obecnie nastolatki wyjątkowo potrzebują bezpiecznej przestrzeni, gdzie mogą odetchnąć, doświadczać bezpieczeństwa i akceptacji, by w tych warunkach móc wzrastać.
Na polskim rynku sporo jest książek dotyczących zarządzania pracownikami, ale z perspektywy rynku amerykańskiego, nie zawsze porady te przystają do polskich realiów. Autorki podczas swojej pracy konsultanckiej i trenerskiej w polskich firmach, od lat gromadzą różnego rodzaju studia przypadków. Dzięki temu książka będzie składała się nie tylko z praktycznych porad i wskazówek jak efektywnie zarządzać zespołem ale również będzie zawierała case`y z polskich firm.  Trenerki (szkolą z budowania autorytetu, przywództwa, budowania i zarządzania zespołami, zarządzania przez coaching, komunikacji w oparciu o metodę nonviolent communication, asertywności, budowania partnerskich relacji w życiu i w biznesie, work-life balance, zarządzania własną efektywnością). Absolwentki CoachWise Essencials, programu akredytowanego przez International Coaching Federation). Prowadzą sesje executive & business coachingu oraz life coachingu. Szkolą menedżerów, w jaki sposób mogą wykorzystywać metody coachingowe do zwiększania efektywności pracy swoich pracowników. Wdrażają projekty HR z zakresu budowania modeli kompetencyjnych, systemów ocen okresowych, projektowania ścieżek karier i wyłaniania Talentów. Pracują z sukcesorami na stanowiska menedżerskie.