Menu

Artur Gębka

Cześć! Nazywam się Tadzio. Jestem przedszkolakiem i mam naprawdę wyjątkowych kolegów. Dziś poznacie jednego z nich – Złość. Kiedyś niezbyt się lubiliśmy. Teraz wiem, że Złość nie chce nikomu zrobić nic złego. Wręcz mi pomaga – gdy jest obok mnie, to łatwiej mi mówić o tym, co mi przeszkadza i czego potrzebuję. Choć nie zawsze jest to łatwe. To co? Dołączycie do mnie i Złości? Emocje Tadzia to seria książek wspomagających rozwój dzieci w wieku przedszkolnym. Jej autor, Artur Gębka, na co dzień pracuje jako psycholog i doskonale rozumie skomplikowany świat dziecięcych emocji. Dzięki łatwemu tekstowi i przykuwającym wzrok ilustracjom mali czytelnicy będą mogli poznać różne emocje. Książki ułatwią także dorosłym rozmowę z dziećmi na temat uczuć i w przystępny sposób objaśnią sprawy bliskie maluchom.
Wszyscy jesteśmy nie z tej ziemi. Tylko każdy na swój sposób. W gospodarstwie Pana Kapustki panuje poruszenie. Do zagrody dołącza nowy lokator, który ma pomóc małej Łucji – córce gospodarza. Tylko w jaki sposób? I kim właściwie jest? Czy jest wysoki czy niski? Ma łapy czy kopyta? I czy na pewno jest on zwierzęciem? Pytania mnożą się i mnożą, a napięcie w zagrodzie sięga zenitu. Jakie będzie rozwiązanie tej zagadki? Artur Gębka doskonale rozumie dzieci. W nienachalny sposób wprowadza czytelników w świat pełen emocji i wrażliwości, w którym lekcja empatii bez trudu łączy się z dużą dawką dziecięcego humoru. Książka została wyróżniona przez jury konkursu im. Astrid Lindgren organizowanego przez Fundację ABCXXI – Cała Polska Czyta Dzieciom.
Relacje odgrywają niezwykle ważną rolę w dziecięcym świecie. Zarówno te z osobami dorosłymi, jak i te z rówieśnikami mogą wzmacniać dziecko i dodawać mu witalności, lecz także je osłabiać, a czasem być dla niego wręcz niebezpieczne. Temat relacji międzyludzkich nie jest prosty. Jak zatem nauczyć się rozpoznawać, które relacje nam służą, a które nie? W jaki sposób wyznaczać własne granice z poszanowaniem granic innych ludzi oraz budować trwałe przyjaźnie oparte na wzajemnym szacunku i trosce? Na te i inne pytania odpowiada książka Na tropie podejrzanych relacji. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku temat relacji staje się coraz bardziej skomplikowany. Dzieci, do tej pory mocno skupione na relacjach rodzinnych, coraz intensywniej budują relacje rówieśnicze, których dynamika zyskuje na znaczeniu. Pojawiają się także nowe zagrożenia i trudności. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej i metodach używanych w treningu umiejętności społecznych, pomogą dziecku tworzyć bezpieczne relacje cechujące się wzajemnym szacunkiem i otwartością. Pozwolą mu również zrozumieć, kiedy dana relacja jest zagrażająca i co w takiej sytuacji robić. Bohaterowie książki prowadzą wnikliwą obserwację podejrzanych relacji. Relacje te sprawiły, że dzieci znalazły się o krok od prawdziwego niebezpieczeństwa.
Ależ gorąco! Idealny dzień na świętowanie Dnia Lodów. Klara z kuzynką Polą będą musiały uzbroić się w cierpliwość i poczekać na przyjemności. Roztopione lody, zepsuta maszyna, podmienione składniki - nieznany sprawca atakuje. A to dopiero początek. Kim jest winowajca i dlaczego przeszkadza innym w sprzedaży lodów? Tym razem Klara odkryje prawdę z Polą i funkcjonariuszem Rożkiem. Dołącz do śledztwa i Ty, baw się dobrze.
Na Klarę spada kolejna zagadka - dosłownie, spada. Wraz ze stertą śmieci. Dlaczego ktoś wyrzucił z balkonu odpadki i dlaczego zrobił to w stroju krzaka?! Coś tu śmierdzi i nie są to tylko śmieci. Klara i i jej wujek Bartek angażują się w akcję i pomagają Komisarz Fijołek w rozwiązaniu sprawy. Poznaj drugą książka z serii detektywistycznej „Śledztwo od Święta” i sprawdź swoje detektywistyczne umiejętności. Artur Gębka - psycholog, psychoterapeuta, autor książek dla młodych czytelników. Na co dzień pracuje jako psychoterapeuta dzieci i młodzieży oraz prowadzi warsztaty dla rodziców, pedagogów i psychologów. Publikuje w wielu czasopismach psychologicznych. Lubi obchodzić wszystkie rodzaje świąt oraz czytać komedie kryminalne.
Życie z lękiem bywa trudne. Uczucie to może zakłócić wizytę u dentysty lubnie pozwolić na udział w szkolnym przedstawieniu. Czasami z jego powodu nieodzywamy się do nowo poznanych osób lub nie możemy się skupić podczas udzielania odpowiedzi w klasie. Wiele dzieci i rodziców zastanawia się, jak pozbyć się lęku, który utrudnia codzienne funkcjonowanie. Ale czy rzeczywiście warto to zrobić? Czy należy walczyć z lękiem? Na te i wiele innych pytań dotyczących życia z lękiem odpowiada książka „Znikodem i zagadka lęku”. Dowiesz się z niej, jak oswoić to uczucie. Kto wie, może nawet trochę polubisz swój lęk! Książka opiera się na bardzo przyjaznym dla dzieci i młodzieży modelu terapeutycznym terapii akceptacji i zaangażowania. Pomaga on rozwijać umiejętność akceptowania własnych uczuć i doświadczeń, jak również wspiera działania zgodne z zainteresowaniami i potrzebami dziecka. Pozwala to młodemu czytelnikowi odzyskać wiarę w siebie i zaakceptować napotykane trudności. Zapraszam do wspólnej przygody w towarzystwie Znikodema i jego rodziny. Książka pomoże dzieciom i rodzicom zbudować przyjazną relację z własnym lękiem, która jest niezwykle ważna dla satysfakcjonującego życia. Dzięki tej książce twoje dziecko: • zrozumie, czym jest lęk i kiedy się pojawia, • przekona się, że lęku nie trzeba się bać, • odkryje swoje mocne strony w radzeniu sobie z lękiem, • osiągnie spokój i stanie się bardziej radosne.
Każdy z nas codziennie podejmuje wiele różnych zachowań. Niektóre z nich pomagają nam budować relacje, osiągać ważne dla nas cele oraz chronić się przed niebezpieczeństwem, z kolei inne mogą sprowadzać na nas kłopoty, ranić naszych bliskich, a nawet nas samych. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które zachowania nam służą, a które nie? Czy możliwe jest wyeliminowanie ze swojego życia wszystkich podejrzanych zachowań? I czy można oceniać kogoś tylko na podstawie jego zachowania? Na te i inne pytania odpowiada książka Na tropie podejrzanych zachowań. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku coraz częściej pojawiają się zachowania, które mogą niepokoić rodziców i opiekunów. Dzieci w naturalny sposób zaczynają śmielej eksplorować otaczający je świat, podejmując również zachowania bardziej ryzykowne. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii dialektyczno-behawioralnej, pomogą dziecku ograniczyć zachowania, które mu nie służą, i budować obraz siebie w sposób życzliwy, bez krzywdzących ocen na swój temat. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi zachowaniami. Zachowania te stanęły na drodze dzieci, sprowadzając na nie wiele kłopotów. Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko: •nauczy się rozpoznawać zachowania ryzykowne; •ograniczy zachowania agresywne i autoagresywne; •zrozumie, jakie postawy mogą prowadzić do problemów związanych z uzależnieniem; •przestanie powielać niekonstruktywne wzorce zachowań; •zrozumie, które zachowania ułatwiają osiąganie własnych celów bez ranienia innych ludzi; •nauczy się konstruktywnie radzić sobie z problemami.
Mroźny, spokojny, gwiazdkowy wieczór. Nagle SZOK! Z nieba spada worek pełen prezentów. Do akcji wkracza policja z nadinspektorką Barszcz na czele i zabezpiecza znalezisko. Przed policjantką trudne zadanie – musi oddać worek Świętemu Mikołajowi. Ale jak to zrobić, kiedy w odpowiedzi na ogłoszenie zgłasza się ich kilku? Sprawa jest podejrzana… A jeżeli prezentytrafią w ręce oszusta? Policja angażuje do pomocyekspertkę w dziedzinie Magii Świąt – 7-letnią Klarę. Dołącz do śledztwa i oceń, który Mikołaj jest tym prawdziwym. Razem uratujmy ŚwiętaJ! TREFNY MIKOŁAJ to pierwsza książka z serii detektywistycznej „Śledztwo od Święta” Artura Gębki. Artur Gębka - psycholog, psychoterapeuta, autor książek dla młodych czytelników. Na co dzień pracuje jako psychoterapeuta dzieci i młodzieży oraz prowadzi warsztaty dla rodziców, pedagogów i psychologów. Publikuje w wielu czasopismach psychologicznych. Lubi obchodzić wszystkie rodzaje świąt oraz czytać komedie kryminalne.
Kim był Ten Pan? Dlaczego całymi dniami krążył między blokami? Gdzie był jego dom? Nikt nie wiedział, nikt też nie pytał. Nie wiedział tego nawet on sam. Ten Pan nosił bardzo długi płaszcz, tak wielki, że cały się pod nim chował. Chciał być niewidzialny. Mieszkańcy osiedla obserwowali go, marszcząc groźnie brwi – woleliby go nie widzieć. Tylko jeden chłopiec patrzył na niego zupełnie inaczej, z troską, bo zbliżała się zima. Co się wtedy stanie z Tym Panem? Ten Pan to opowieść o bezwarunkowej akceptacji. O dziecięcej otwartości na drugiego człowieka, która nie zdążyła przesiąknąć uprzedzeniami i surowymi ocenami budowanymi na bazie pozorów. Jest to również historia o nadziei. Pokazuje, że czasem drobne gesty mogą doprowadzić do wielkich zmian. Może warto wykonać odważny krok i odkryć, czy gdzieś za rogiem nie czeka na nas coś dobrego?
W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które myśli nam służą, a które nie? W jaki sposób dzięki myślom budować odporność psychiczną oraz życzliwą postawę wobec siebie i wobec innych? Na te pytania odpowiada książka Na tropie podejrzanych myśli. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9-13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”, „nikt mnie nie lubi”. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi myślami. Myśli te stanęły na drodze dzieci, utrudniając im realizację pasji i budowanie relacji. Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko: – nauczy się zauważać swoje myśli i rozpoznawać ich rodzaje; – zrozumie, czym są myśli i co można z nimi zrobić, by czuć się lepiej; – przestanie podążać za niepomocnymi myślami; – rozwinie samowspółczucie oraz nauczy się akceptować siebie i innych; – rozwinie elastyczność psychologiczną niezbędną do budowania odporności psychicznej; – wzmocni swoją samoocenę.
Kiedy pojawiła się po raz pierwszy? Nikt nie wie na pewno. Na początku stanęła obok fotela, nie rzucając się w oczy. Od początku nie spodobała się Wojtkowi, za to tata… Tata coraz dłużej i uważniej wpatrywał się w butelkę, aż od tego patrzenia zaczęła rosnąć. Niezwykle sugestywna opowieść o zagubieniu i niepomocnych sposobach radzenia sobie z problemami, które z czasem stają się wielkim ciężarem dla całej rodziny. Jest to również historia o nadziei. Pokazuje, że warto prosić o pomoc, bo tylko odkrycie tego, co często pozostaje ukryte, daje szansę na zmianę. Korzystając z pomocy, można poradzić sobie z największymi trudnościami i odzyskać to, co jest najcenniejsze.
Wśród przyjaciół. Opowieść o akceptacji to zabawna historia, która udowadnia, że warto jest walczyć o własne szczęście. Kuna i Skunks żyją w dwóch odrębnych częściach lasu. Dzieli ich praktycznie wszystko, ale łączy jedno – obaj czują się bardzo samotni i nie są lubiani przez sąsiadów. Dlaczego? Skunks jest obiektem kpin z powodu jego charakterystycznego zapachu. Przez sąsiadów nazywany jest „śmierdziuszkiem” i… omijany szerokim łukiem. Kuna natomiast ma reputację złodzieja… chociaż sam nie bardzo wie, co dokładnie owa „reputacja” może oznaczać. Pewnego dnia obaj bohaterowie spotykają się i zaprzyjaźniają. To piękna opowieść o sile przyjaźni i potrzebie akceptacji.
Z jakiego powodu czujemy smutek? Czy odwiedziny smutku oznaczają coś złego? Co sprawia, że smutek nie chce odejść? Ośmioletni Tymon zadaje sobie szereg podobnych pytań. Chłopiec prowadzi nietypowe śledztwo. Do jego domu zakradło się tajemnicze Małe Coś, którego wszyscy za wszelką cenę chcą się pozbyć. Bliscy Tymona stosują wiele różnych sposobów z nadzieją, że to pozwoli im osiągnąć spokój i znaleźć szczęście. Z czasem jednak zaczynają odkrywać, że do dobrego samopoczucia może prowadzić zupełnie inna droga, niż im się z początku wydawało… Książka uczy, w jaki sposób reagować na pojawienie się smutku. Dzięki temu smutek przestaje jawić się nam jako wróg, a staje się naszym życzliwym sprzymierzeńcem. Takie podejście pomaga w rozwinięciu umiejętności regulowania emocji. „Smutek, którego nikt nie chciał” opiera się na założeniach przyjaznego dla dzieci i młodzieży modelu terapeutycznego, jakim jest terapia akceptacji i zaangażowania. Zawiera opowiadanie o Tymonie i jego rodzinie oraz część ćwiczeniową, pomagającą w sposób praktyczny oswoić emocję smutku. Dzięki tej książce twoje dziecko: • oswoi smutek i zrozumie, kiedy się on pojawia; • przekona się, że smutku nie trzeba ukrywać ani unikać; • zrozumie, że przeżywanie smutku nie oznacza nic złego; • dowie się, kiedy smutek bywa pomocny.