Menu

Beata Krysińska

Na polskim rynku księgarskim jest wiele ciekawych propozycji wspomagających i usprawniających procesuczenia się dziecka w okresie wczesnej edukacji. Myślę, że propozycje zadań i ćwiczeń zawarte w książeczkach„Gramatyka i ortografi a z uśmiechem” zasługują na szczególną uwagę. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego,że Autorka w metodycznie uporządkowany, ciekawy sposób w formie zabawowej przygody daje dziecku możliwośćzdobywania różnych kompetencji i jednocześnie podejmowania próby ich samooceny. Dla dziecka nie jest to łatwe,ale jakże ważne w procesie motywacji do nauki. Zaproponowane przez Autorkę zadania i ćwiczenia z zakresugramatyki i orografi i bez wątpienia doskonale spełniają swoją rolę, zostały przedstawione rzetelnie, w sposóbuporządkowany i przystępny, z uwzględnieniem wielu wątków pobocznych, z możliwością włączenia się rodzicóww uczenie się dziecka. Innym powodem dla którego warto sięgnąć do prezentowanych materiałów jest język poleceń.Prosty, przystępny, zrozumiały dla każdego. Proste, a jakże pomocne są rysunki, które obrazują omawiane zagadnienia.Nie sposób wymienić wszystkich zalet prezentowanych książeczek. Myślę, że same dzieci, ich rodzice czy nauczycielewskażą jeszcze inne.
Książeczka „Cyferki – od kropeczki do dziewiąteczki” przeznaczona jest dla dzieci rozpoczynających naukę pisania cyfr i wchodzących w świat matematyki.Cyferki umieszczone zostały na różnych podłożach – kartkach gładkich, w kratkę i w linię, są one też różnych wielkości. Dziecko ma również możliwość ćwiczenia poszczególnych elementów danych cyferek.Pamiętajmy, by przed ćwiczeniem pisania pokazać dziecku, jak właściwie trzymać przyrząd do pisania, jaką przyjąć postawę ciała w czasie pisania oraz wskazać kierunek kreślenia danych cyfr.
Książeczka „Literki – od kropeczki do laseczki” przeznaczona jest dla dzieci rozpoczynających naukę pisania liter. Może tez służyć jako materiał do pracy z dziećmi starszymi mającymi trudności w opanowaniu sztuki poprawnego i starannego pisania.Literki na części stron w większości podzielone są na grupy, według cech podobieństwa małych i dużych znaków. Służy to lepszemu zapamiętaniu kształtów liter i drogi ich kreślenia.Pamiętajmy, by przed ćwiczeniem pisania pokazać dziecku, jak właściwie trzymać przyrząd do pisania, jaką przyjąć postawę ciała w czasie pisania oraz wskazać kierunek kreślenia danych liter.