Menu

Ewa Bielenda-Mazur

O co chodzi? Rozumienie idiomów i przenośni. Część 2 to ćwiczenia dla dzieci z zespołem Aspergera oraz tych, które mają trudności w rozumieniu znaczeń abstrakcyjnych, idiomów i powiedzeń metaforycznych. Pomoc sprawdzi się także w pracy z dziećmi niesłyszącymi, dwujęzycznymi, z afazją, autyzmem oraz dysleksją.Ćwiczenia zostały opracowane tak, by ułatwić dziecku rozumienie wieloznaczności. Z każdym powiedzeniem dziecko zapoznaje się według określonego schematu:czyta opowiadanie,analizuje ilustrację sytuacyjną,wykonuje ćwiczenia wspomagające rozumienie wieloznaczności.Taki schemat jest efektywnym sposobem na dekodowanie znaczenia idiomu w kontekście. Dziecko, wykonując ćwiczenia, odwołuje się do doświadczeń bohaterów oraz do sytuacji ze swojego życia. W ten sposób stopniowo zaczyna rozumieć znaczenie idiomów i przenośni.O co chodzi? to sprawdzone narzędzie dla logopedów, terapeutów, nauczycieli szkół specjalnych i powszechnych, a także rodziców i opiekunów.