Menu

Plec Aleksandra

Książka przeznaczona dla dzieci 5-letnich, które przed rozpoczęciem nauki w szkole powinny mieć ukształtowaną gotowość do podjęcia nauki czytania i pisania. Autorki proponują rozwijanie sprawności koordynacji wzrokowo-ruchowej, manualnej oraz integrację między poszczególnymi funkcjami. Książka zawiera ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość, logiczne myślenie, sprawność grafomotoryczną ręki.
Książka przeznaczona jest dla dzieci 6-7 letnich, wchodzących w świat matematyki. Postacią, która przybliża dzieciom kolejne liczby jest Pan Jedynak. Każda bajka poświęcona jest innej liczbie. Zabawy i ćwiczenia znajdujące się za każdą bajką uczą biegłego dodawania i odejmowania w zakresie 20. Przedstawione teksty mogą służyć starszym dzieciom do nauki cichego czytania ze zrozumieniem.W książce położony został nacisk na zdolności poznawcze dziecka, które warunkują sukcesy w procesie uczenia się. Znajdujące się w książce ćwiczenia i zadania mają na celu rozwijanie myślenia abstrakcyjnego i doskonalenie spostrzegawczości dziecka. Ich zadaniem jest wdrożenie dziecka do dokładnego i wnikliwego obserwowania otoczenia, dostrzegania szczegółów, elementów pewnych całości.W osiągnięciu umiejętności estetycznego pisania pomogą ćwiczenia kaligraficzne, które są poprzedzone ćwiczeniami usprawniającymi rączkę, doskonalą orientację przestrzenną, koordynację wzrokową-ruchową.
Książka edukacyjna przeznaczone są dla dzieci rozpoczynających naukę czytania i pisania oraz wprowadzają w świat matematyki.Naukę czytania proponujemy metodą sylabową. Podczas wolnego wymawiania wyrazu w sposób naturalny wyodrębniamy sylabę. Eliminujemy przy tym typowe błędy polegające na powtarzaniu i przekręcaniu liter (tak charakterystycznych przy literowaniu). Metoda sylabowa gwarantuje szybkie opanowanie umiejętności całościowego płynnego czytania. Pisanie po śladzie powoduje szybką naukę pisania właściwego kształtu liter i ich prawidłowego łączenia.
Książka edukacyjna przeznaczona dla dzieci 4-letnich, z ćwiczeniami stymulującymi rozwój psychoruchowy oraz społeczny dziecka w obszarach umiejętności społecznych (rodzina, zawody, bezpieczeństwo), umiejętności matematycznych, sprawności grafo-motorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Książka zawiera także treści przyrodnicze.
Jedną z podstawowych umiejętności jaką powinien opanować sześciolatek jest analiza i synteza wyrazów, poznanie 24 liter, 10 cyfr oraz dodawanie, odejmowanie i porównywanie liczb w zakresie 10.Najwięcej problemów stwarza dzieciom analiza i synteza wyrazów, czyli podział wyrazów na głoski i nauka czytania. Naukę czytania (syntezy wyrazów) proponujemy metodą sylabową. Podczas wolnego wymawiania wyrazów w sposób naturalny wyodrębniamy sylaby, eliminujemy przy tym typowe błędy, polegające na powtarzaniu i przekręcaniu liter.Nasze wieloletnie doświadczenie wskazuje, że jest to najłatwiejsza dla dziecka metoda nauki czytania.Dla ułatwienia traktujemy wyrazy 3-literowe (jednosylabowe) jako sylabę otwartą plus spółgłoskę, na przykład ko+t, do+m.Mimo, że program klasy "0" nie zakłada nauki pisania, dzieci chętnie próbują swoich "pisarskich" umiejętności. Aby wyeliminować nieprawidłowe wzory pisarskie proponujemy dla chętnych dzieci naukę pisania po śladzie (kolor niebieski).Sporo miejsca w książce poświęciłyśmy treściom matematycznym. Wszystkie wymagania programowe dotyczące nauki liczenia w zakresie 10 zostały tu zawarte. Dzieci uczą się przeliczania, porównywania liczb, zaznaczania na osi liczbowej, dodawania i odejmowania oraz poznają proste figury geometryczne.Dla uatrakcyjnienia nauki wprowadziłyśmy treści przyrodnicze.Ćwiczenia w rysowaniu i pisaniu szlaczków po śladzie mają na celu kształtowanie sprawności grafomotorycznej ręki.
Atrakcyjne dla dzieci ćwiczenia, krzyżówki, układanki sylabowe i literowe, które rozwijają i doskonalą logiczne myślenie, spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową i kształcą biegłość pisania i czytania. Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i pisania pełnymi zdaniami.
To książka przeznaczona dla dzieci rozpoczynających naukę czytania i dla tych, którym ta umiejętność sprawia wiele problemów.
Dzieci bardzo lubią bajki, zwłaszcza, gdy podczas czytania towarzyszą im bliscy.„POCZYTAJMY RAZEM. Literkowe opowieści” są wprost stworzone do wspólnego, rodzinnego czytania.Dają możliwość nawiązania rozmowy z dzieckiem, poznania jego poglądów na daną sytuację oraz w miarę potrzeby korygowania niewłaściwych zachowań. „POCZYTAJMY RAZEM. Literkowe opowieści” cechuje piękna oprawa graficzna, mądre, wychowawcze teksty. Poruszają one bliskie dzieciom tematy związane z ich zainteresowaniami i problemami. Teksty te mogą być punktem wyjścia do omawiania na zajęciach w przedszkolu i w szkole. Zachęcają do poszukiwania przez dzieci własnych rozwiązań. Uczą wrażliwości i odpowiedzialności.Rozszerzają wiedzę o otaczającym świecie. Są również doskonałym materiałem wyjściowym do wprowadzenia liter.W książce oprócz tekstów są dodatkowe ćwiczenia do analizy wyrazów dla najmłodszych oraz takie, które można wykorzystać w celu usprawniania zdolności manualnych i wyrabiania techniki pisania u dzieci.
Książka edukacyjna - ćwiczenia ortograficzne, 42 naklejki
"Literolandia - ćwiczenia" - to uzupełnienie podręcznika, doskonalące umiejętność czytania i pisania. Dziecko opanowuje tę trudna sztukę poprzez zabawę, rozwiązując krzyżówki, układanki, rozsypanki i rebusy.