Menu

Reiner Knizia

Urodzony w 1957 roku w Illertissen, niemiecki projektant gier planszowych. Absolwent uniwersytetu w Ulm na kierunku matematycznym, za swój azyl obrał Anglię, gdzie mieszka od ponad 20 lat. W swoim dorobku posiada ponad 200 gier planszowych, w tym tytuły takie jak: Hobbit, Geniusz oraz Władca Pierścieni. Dzięki swej kreatywności, stał się jednym z najbardziej popularnych twórców.
Zawody akrobatyczne paszczaków! „Paszczaki 2 – Akrobaci” to druga gra z serii „Paszczaki”. Obie gry mają inne zasady rozgrywki! Dokładając karty tworzycie piramidę z paszczaków. Każdy z nich chce być jak najwyżej – najlepiej na szczycie piramidy! Należy w przemyślany sposób dokładać odpowiednie paszczaki do piramidy, aby nie dać się zablokować. Wygra gracz, który dołoży wszystkie swoje karty. Zdobyte nagrody: Najlepsza Gra Roku – Japonia, 2015 Najlepsza Gra Roku, nominacja – Niemcy, 2008 Najlepsza Gra Dla Dzieci, nominacja – Golden Geek, USA, 2008 Najlepsza Gra Roku, rekomendacja – Niemcy, 2008 Kategoria: Rodzinne
Tylko od was zależy, jak będzie wyglądać ten rok! Gracie kartami przedstawiającymi 4 pory roku: Wiosnę, Lato, Jesień i Zimę. Staracie się zdobyć 12 kart tworzących rok. Wygra osoba, która stworzy rok z największą liczbą punktów. Wiek graczy: 8+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 20 minut
m dłuższa, tym lepsza! Dopasuj do siebie symbole na kafelkach, aby uruchomić reakcję łańcuchową i zdobywać punkty. Im dłuższa reakcja, tym lepiej! Każdy ruch to łamigłówka wymagająca spostrzegawczości i planowania. Znalezienie najlepszej opcji dostarcza wielkiej satysfakcji. Dzięki małemu pudełku i szybkiej rozgrywce to idealna gra do zabrania w podróż. Liczba graczy: 2-4 Wiek: 8+ Czas gry: 20 minut Elementy gry: 90 kwadratowych kafelków, 20 żetonów bonusowych, 4 tajne żetony koloru
ŻONGLERKA LICZBAMI! Kości, karty, refleks i… matematyka! Pitagoras to zwariowana gra imprezowa, w której musisz dokonywać błyskawicznych rachunków. 3 POZIOMY TRUDNOŚCI: - wymień niebieską kość na czerwoną bądź czarną, aby dostosować poziom trudności do wieku graczy (regulując zakres liczb). Pitagoras to świetna gra imprezowa, ale może być też wykorzystana w edukacji. Liczba graczy: 2-6 Wiek: 8+ Czas gry: 20 minut Elementy gry: 55 kart, 2 niebieskie kości, 1 czarna kość (większe liczby), 1 czerwona kość (mniejsze liczby).
Celem gry jest jak najszybsze dotarcie do legendarnego miasta El Dorado. Zorganizuj ekspedycję i udaj się w podróż przez dżunglę. Będziesz potrzebował doświadczonych przewodników i odpowiedniego sprzętu. Zatrudnisz zwiadowcę czy skorzystasz z pomocy tubylców? Wybierzesz podróż statkiem czy wynajmiesz samolot? Bądź szybszy od rywali! Każda rozgrywka wymaga innej strategii. Liczba graczy 2-4 Wiek 10+
Świąteczna wersja bestsellerowej gry! W Wigilię nawet żółwie mówią ludzkim głosem! I teraz namawiają się, jak dotrzeć do choinki, pod którą czeka – pięknie zapakowana – sałata! W specjalnej, zimowej edycji hitu „Pędzące żółwie” proponujemy znaną wszystkim grę w nowym, świątecznym wystroju. Pięć żółwi otrzymało nowe kolory (a także ciepłe czapki – żeby się nie przeziębiły, pędząc po sałatę) Liczba graczy:2-5 Wiek: 5+ Czas gry: 20 minut Zawartość pudełka: • świąteczna plansza • 5 figurek żółwi w kolorach: zielonym, beżowym, różowym, pomarańczowym, niebieskim • 5 płytek z żółwiami • 40 kart w kolorach żółwi • 12 wielokorowych kart
Dodatek go gry Wyprawa do El Dorado - rodzinnej gry roku 2022! Na waszej drodze czyha jeszcze więcej niebezpieczeństw! Zatrudnijcie do swoich ekspedycji nieustraszonych bohaterów - pomogą wam pokonać mroczną dżunglę pełną demonów. Wiek graczy: 10+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 60 minut
Każdy gracz otrzymuje arkusz gry oraz ołówek, a jego zadaniem będzie rysowanie symboli pojawiających się na kościach. Należy tak planować rozmieszczenie symboli, aby było najwięcej tych samych w linii. Po 14 rundach obliczamy punkty z kolumn i szeregów. Wygrywa gracz, który zdobędzie ich najwięcej. Dwa poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy. Gra posiada też tryb rozgrywki dla jednego gracza. Liczba graczy: 1-5 Wiek: 7+ Czas gry: 15 minut
Sądzisz, że zbieranie jajek w kurniku to prosta sprawa? Kury nie ułatwią ci zadania - postanowiły znosić jajka w różnych kolorach! Staraj się zapamiętać, w jakich kolorach wysiaduje jajka każda z nich. Wygra osoba, która zbierze najwięcej jajek w kurniku. 4-104 lata 2-5 graczy 20 minut
Gra rodzinna szybka jak lokomotywa! Gracze wykładają kolejne karty z różnych kategorii (np. Polskie zwierzęta, Pojazdy, Krajobrazy czy Sławni Polacy) i muszą zapamiętać ich położenie na stole. Cały czas pojawiają się nowe karty, a niektóre są zabierane, więc łatwo się pomylić, co wywołuje wiele emocji i salwy śmiechu. W grze występują różne obiekty, postacie i wydarzenia nawiązujące do polskiej kultury i historii. Jednak żeby wygrać, nie trzeba ich znać, tutaj liczą się dobra pamięć i refleks. Jest to jedna z najlepszych gier imprezowych, przy której świetnie będą bawić się młodsi i starsi gracze. Pudełko zawiera wersję podstawową, w którą mogą grać nawet pięcioletnie dzieci oraz rozszerzenia dla starszych lub bardziej doświadczonych graczy.
Gra pełna niesamowitych opowieści i emocji! Pingwin Przemysław zabiera was w podróż po niesamowitych krainach. Będziecie opowiadać historie związane z tymi krainami i zapamiętywać spotkane w nich przedmioty. Wariant gry pozwala dzieciom nazywać emocje związane z przygodami pingwina Przemysława. Gra rozwija umiejętność opowiadania, pamięć, wyobraźnię, skojarzenia i empatię. Do gry dołączony jest komentarz psychologa dziecięcego! Liczba graczy 2-5 Wiek 4+ Zdobyte nagrody: Najlepsza Gra Dziecięca, rekomendacja (Niemcy) Najlepsza Gra Edukacyjna, nominacja (Niemcy)
Jest wspaniały letni dzień. Króliczki bawią się w swojej norce. Nagle zaczyna padać deszcz i norka wypełnia się wodą. Króliki bardzo nie chcą zamoczyć futerka. Gracze rzucają kolorową kostką i starają się uratować jak najwięcej króliczków. Bardzo duże drewniane elementy i proste zasady sprawiają, że gra świetnie nadaje się dla najmłodszych dzieci. Liczba graczy: 2 - 5 osób Wiek: od 3 lat Czas gry: ok. 10 - 15 minut Waga: ok. 0.40 kg
NEGOCJACJE, KRZYKI I GWAR JAK NA TARGU! W tej grze nie czekasz na swoją kolejkę, wszyscy grają równocześnie! Gracze wcielają się w rolę kupców handlujących towarami na targu. Wśród gwaru i krzyków wymieniają się kartami towarów, starając się zdobyć jak najwięcej towarów. Muszą jednak być czujni! Jeden z towarów może doprowadzić ich do bankructwa! Proste zasady gry! • Jedną losowo wybraną kartę towaru połóż na środku stołu – oznacza ona towar, za który gracze dostaną punkty ujemne! Pozostałe karty rozdaj graczom. • Rozpoczyna się gra. Wszyscy gracze równocześnie składają sobie oferty, przebijają propozycje innych i wymieniają się towarami. Mogą też zamieniać kartę leżącą na środku stołu! • W momencie gdy uznasz, że posiadasz wystarczająco dużo towarów tego samego rodzaju, krzyczysz STOP!. Gra się zatrzymuje. • Gracze mający najwięcej kart poszczególnych towarów zdobywają punkty. Uwaga! Za karty towaru znajdującego się na środku stołu gracze dostają punkty ujemne! • Podczas gry musisz starać się mieć jak najwięcej kart tego samego rodzaju i unikać towaru, za który przyznawane są punkty ujemne. • Gra toczy się kilka rund. Zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą punktów. Zdobyte nagrody: NAJLEPSZA GRA RODZINNA (Dr Toy, USA, 2003) REKOMENDACJA CENTRUM DS. RODZINY (USA, 2013)
Czas wyjąć depozyt z banku ziemskiego i cincz many! Gracze są cinkciarzami w czasach PRL. Starają się zarobić jak najwięcej na nielegalnej wymianie walut. Do dyspozycji mają dolary, złotówki, ruble, forinty… oraz równo pocięte gazety. Będą często musieli podejmować ryzyko, bo kto gra grubo, wygrać musi!