Menu

Sawicka Krystyna

Ćwiczenia matematyczne z serii „Wielka Przygoda” klasa 2, część 3 dają dziecku możliwość wykorzystania swojej wiedzy i umiejętności w praktyce. Zeszyty ćwiczeń, jako uzupełnienie podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego ucznia.Porządkują wiedzę nieformalną dziecka i kształtują rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko ma okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz do rozwiązywania zadań z geometrii.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami. Pokazują, że opisany w zadaniu problem można rozwiązać na kilka sposobów.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w których można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.Sprawdzają i systematyzują zdobytą wiedzę matematyczną, uczeń dowiaduje się, które zagadnienia już opanował, a które musi jeszcze poćwiczyć (strony Czy to już umiem?).
Ćwiczenia matematyczne z serii „Wielka Przygoda” klasa 2, część 1 dają dziecku możliwość wykorzystania swojej wiedzy i umiejętności w praktyce. Zeszyty ćwiczeń, jako uzupełnienie podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego ucznia.Porządkują wiedzę nieformalną dziecka i kształtują rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko ma okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz do rozwiązywania zadań z geometrii.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami. Pokazują, że opisany w zadaniu problem można rozwiązać na kilka sposobów.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w których można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.Sprawdzają i systematyzują zdobytą wiedzę matematyczną, uczeń dowiaduje się, które zagadnienia już opanował, a które musi jeszcze poćwiczyć (strony Czy to już umiem?).
.Podręcznik Matematyka z serii „Wielka Przygoda” klasa 2, część 2 porządkuje wiedzę nieformalną dziecka, uczy argumentowania, kształtuje samodzielne myślenie i wnioskowanie, rozwija umiejętność liczenia, doskonali zdolności strategiczne ucznia oraz ćwiczy rachunek pamięciowy.Porządkuje wiedzę nieformalną dziecka i kształtuje rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Wprowadza pojęcia i zagadnienia matematyczne w odniesieniu do realnych sytuacji i z wykorzystaniem umiejętności praktycznych.Umożliwia stosowanie różnych sposobów liczenia – dodawania, odejmowania i mnożenia.Prezentuje różne sposoby rozwiązywania zadań tekstowych, co sprzyja rozwijaniu kreatywności i samodzielnego myślenia.Rozwija umiejętność słuchania i czytania tekstów matematycznych oraz mobilizuje do krytycznego myślenia: wyszukiwania i analizowania danych, wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań (strony z opowiadaniami matematycznymi).Przygotowuje ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych.Uczy argumentowania, kształtuje i rozwija kreatywne myślenie, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką) uczeń może zaproponować własny sposób interpretacji danych.Zachęca do wspólnego omawiania proponowanych rozwiązań, polecenia mobilizują ucznia do sprawdzenia, jak z danym zadaniem poradziły sobie inne dzieci, uczą uzasadniania swojego stanowiska i dzielenia się wiedzą z innymi.
Podręcznik Matematyka z serii „Wielka Przygoda” klasa 2, część 1 porządkuje wiedzę nieformalną dziecka, uczy argumentowania, kształtuje samodzielne myślenie i wnioskowanie, rozwija umiejętność liczenia, doskonali zdolności strategiczne ucznia oraz ćwiczy rachunek pamięciowy.Porządkuje wiedzę nieformalną dziecka i kształtuje rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Wprowadza pojęcia i zagadnienia matematyczne w odniesieniu do realnych sytuacji i z wykorzystaniem umiejętności praktycznych.Umożliwia stosowanie różnych sposobów liczenia – dodawania, odejmowania i mnożenia.Prezentuje różne sposoby rozwiązywania zadań tekstowych, co sprzyja rozwijaniu kreatywności i samodzielnego myślenia.Rozwija umiejętność słuchania i czytania tekstów matematycznych oraz mobilizuje do krytycznego myślenia: wyszukiwania i analizowania danych, wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań (strony z opowiadaniami matematycznymi).Przygotowuje ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych.Uczy argumentowania, kształtuje i rozwija kreatywne myślenie, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką) uczeń może zaproponować własny sposób interpretacji danych.Zachęca do wspólnego omawiania proponowanych rozwiązań, polecenia mobilizują ucznia do sprawdzenia, jak z danym zadaniem poradziły sobie inne dzieci, uczą uzasadniania swojego stanowiska i dzielenia się wiedzą z innymi.
Podręcznik do klasy 1, część 2 z serii „Wielka Przygoda” zawiera treści z edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej oraz edukacji matematycznej. Pozwala dobrze opanować umiejętność czytania; wspiera naukę pisania; uczy prawidłowej artykulacji głosek i wyraźnego mówienia; wprowadza dziecko w świat wartości; umożliwia porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych oraz uczy argumentowania, kształtuje i rozwija samodzielne myślenie dziecka. Podręcznik:Pozwala dobrze opanować umiejętność czytania dzięki tekstom do nauki czytania na kilku poziomach trudności.Wspiera naukę pisania najpierw liter, wyrazów i zdań, a potem różnych form wypowiedzi pisemnych.Ułatwia naukę ortografii i zapamiętywania trudnej pisowni wyrazów.Wprowadza dziecko w świat wartości poprzez wychowawcze teksty, inspirujące do twórczej rozmowy i wyciągania wniosków.Uczy prawidłowej artykulacji głosek i wyraźnego mówienia na stronach Mistrzowie mowy zawierających ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, ćwiczenia dykcji i głośnego mówienia.Wprowadza uczniów w świat przyrody w trzech cyklach – W świecie przyrody, W laboratorium, Świat jest ciekawy!Ułatwia rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach.Umożliwia porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych w dalszej perspektywie dzięki zadaniom, w którym dziecko wykorzystuje swoją intuicję oraz doświadczenia ukierunkowane na definicje.Rozwija umiejętności słuchania i czytania tekstów matematycznych oraz mobilizuje do krytycznego słuchania, analizowania danych, stymulowania samodzielności i krytycznego myślenia na stronach z opowiadaniami matematycznymi.Przygotowuje ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz rozwiązywania zadań geometrycznych w sposób praktyczny.Uczy argumentowania, kształtuje i rozwija samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w którym można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.Daje możliwość analizowania związków między liczbami, co jest wstępem do zrozumienia zagadnień algebraicznych, dzięki ćwiczeniom angażującym do zabawy w „mówiące liczby”.Przygotowuje do rozwiązywania zadań tekstowych dzięki ilustrowanym zadaniom, które ułatwiają rozumienie problemów matematycznych.
Podręcznik do klasy 1 część 1 z serii „Wielka Przygoda” zawiera treści z edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej oraz edukacji matematycznej. Pozwala dobrze opanować umiejętność czytania; wspiera naukę pisania; uczy prawidłowej artykulacji głosek i wyraźnego mówienia; wprowadza dziecko w świat wartości; umożliwia porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych oraz uczy argumentowania, kształtuje i rozwija samodzielne myślenie dziecka. Podręcznik:Pozwala dobrze opanować umiejętność czytania dzięki tekstom do nauki czytania na kilku poziomach trudności.Wspiera naukę pisania najpierw liter, wyrazów i zdań, a potem różnych form wypowiedzi pisemnych.Ułatwia naukę ortografii i zapamiętywania trudnej pisowni wyrazów.Wprowadza dziecko w świat wartości poprzez wychowawcze teksty, inspirujące do twórczej rozmowy i wyciągania wniosków.Uczy prawidłowej artykulacji głosek i wyraźnego mówienia na stronach Mistrzowie mowy zawierających ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, ćwiczenia dykcji i głośnego mówienia.Wprowadza uczniów w świat przyrody w trzech cyklach – W świecie przyrody, W laboratorium, Świat jest ciekawy!Ułatwia rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach.Umożliwia porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych w dalszej perspektywie dzięki zadaniom, w którym dziecko wykorzystuje swoją intuicję oraz doświadczenia ukierunkowane na definicje.Rozwija umiejętności słuchania i czytania tekstów matematycznych oraz mobilizuje do krytycznego słuchania, analizowania danych, stymulowania samodzielności i krytycznego myślenia na stronach z opowiadaniami matematycznymi.Przygotowuje ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz rozwiązywania zadań geometrycznych w sposób praktyczny.Uczy argumentowania, kształtuje i rozwija samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w którym można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.Daje możliwość analizowania związków między liczbami, co jest wstępem do zrozumienia zagadnień algebraicznych, dzięki ćwiczeniom angażującym do zabawy w „mówiące liczby”.Przygotowuje do rozwiązywania zadań tekstowych dzięki ilustrowanym zadaniom, które ułatwiają rozumienie problemów matematycznych.
Podręcznik do klasy 1, część 4 z serii „Wielka Przygoda” zawiera treści z edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej oraz edukacji matematycznej. Pozwala dobrze opanować umiejętność czytania; wspiera naukę pisania; uczy prawidłowej artykulacji głosek i wyraźnego mówienia; wprowadza dziecko w świat wartości; umożliwia porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych oraz uczy argumentowania, kształtuje i rozwija samodzielne myślenie dziecka. Podręcznik:Pozwala dobrze opanować umiejętność czytania dzięki tekstom do nauki czytania na kilku poziomach trudności.Wspiera naukę pisania najpierw liter, wyrazów i zdań, a potem różnych form wypowiedzi pisemnych.Ułatwia naukę ortografii i zapamiętywania trudnej pisowni wyrazów.Wprowadza dziecko w świat wartości poprzez wychowawcze teksty, inspirujące do twórczej rozmowy i wyciągania wniosków.Uczy prawidłowej artykulacji głosek i wyraźnego mówienia na stronach Mistrzowie mowy zawierających ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, ćwiczenia dykcji i głośnego mówienia.Wprowadza uczniów w świat przyrody w trzech cyklach – W świecie przyrody, W laboratorium, Świat jest ciekawy!Ułatwia rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach.Umożliwia porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych w dalszej perspektywie dzięki zadaniom, w którym dziecko wykorzystuje swoją intuicję oraz doświadczenia ukierunkowane na definicje.Rozwija umiejętności słuchania i czytania tekstów matematycznych oraz mobilizuje do krytycznego słuchania, analizowania danych, stymulowania samodzielności i krytycznego myślenia na stronach z opowiadaniami matematycznymi.Przygotowuje ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz rozwiązywania zadań geometrycznych w sposób praktyczny.Uczy argumentowania, kształtuje i rozwija samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w którym można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.Daje możliwość analizowania związków między liczbami, co jest wstępem do zrozumienia zagadnień algebraicznych, dzięki ćwiczeniom angażującym do zabawy w „mówiące liczby”.Przygotowuje do rozwiązywania zadań tekstowych dzięki ilustrowanym zadaniom, które ułatwiają rozumienie problemów matematycznych.
Ćwiczenia matematyczne klasa 1, część 4 z serii „Wielka Przygoda” łączą pojęcia matematyczne z własnymi doświadczeniami dzieci. Zeszyty, jako uzupełnienie podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego dziecka.Umożliwiają porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko ma okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami – uczeń ma świadomość, że istnieją zadania, które mają wiele wyników.Rozwijają spostrzeganie, pamięć, wyobraźnię, uwagę, mowę i inwencję twórczą dziecka.Ułatwiają intuicyjne rozumienie trudnych abstrakcyjnych pojęć matematycznych.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych oraz samodzielne dochodzenie do rozwiązania.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w którym można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.Dają możliwość analizowania związków między liczbami, co jest wstępem do zrozumienia zagadnień algebraicznych, dzięki ćwiczeniom angażującym do zabawy w „mówiące liczby”.Kształcą dociekliwość, wytrwałość przy pokonywaniu trudności, koncentrację, rozbudzają ciekawość poznawczą, pobudzają myślenia kombinatorycznego, krytycznego. Zadania tekstowe kształcą umiejętność porządkowania, systematyzowania, poszukiwania nowych, alternatywnych rozwiązań.  Sprawdzają zdobytą wiedzę matematyczną na stronach „Czy to już umiem?”
Ćwiczenia matematyczne klasa 1, część 3 z serii „Wielka Przygoda” łączą pojęcia matematyczne z własnymi doświadczeniami dzieci. Zeszyty, jako uzupełnienie podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego dziecka.Umożliwiają porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko ma okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami – uczeń ma świadomość, że istnieją zadania, które mają wiele wyników.Rozwijają spostrzeganie, pamięć, wyobraźnię, uwagę, mowę i inwencję twórczą dziecka.Ułatwiają intuicyjne rozumienie trudnych abstrakcyjnych pojęć matematycznych.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych oraz samodzielne dochodzenie do rozwiązania.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w którym można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.Dają możliwość analizowania związków między liczbami, co jest wstępem do zrozumienia zagadnień algebraicznych, dzięki ćwiczeniom angażującym do zabawy w „mówiące liczby”.Kształcą dociekliwość, wytrwałość przy pokonywaniu trudności, koncentrację, rozbudzają ciekawość poznawczą, pobudzają myślenia kombinatorycznego, krytycznego. Zadania tekstowe kształcą umiejętność porządkowania, systematyzowania, poszukiwania nowych, alternatywnych rozwiązań.  Sprawdzają zdobytą wiedzę matematyczną na stronach „Czy to już umiem?”
Ćwiczenia matematyczne klasa 1, część 2 z serii „Wielka Przygoda” łączą pojęcia matematyczne z własnymi doświadczeniami dzieci. Zeszyty, jako uzupełnienie podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego dziecka.Umożliwiają porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko ma okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami – uczeń ma świadomość, że istnieją zadania, które mają wiele wyników.Rozwijają spostrzeganie, pamięć, wyobraźnię, uwagę, mowę i inwencję twórczą dziecka.Ułatwiają intuicyjne rozumienie trudnych abstrakcyjnych pojęć matematycznych.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych oraz samodzielne dochodzenie do rozwiązania.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w którym można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.Dają możliwość analizowania związków między liczbami, co jest wstępem do zrozumienia zagadnień algebraicznych, dzięki ćwiczeniom angażującym do zabawy w „mówiące liczby”.Kształcą dociekliwość, wytrwałość przy pokonywaniu trudności, koncentrację, rozbudzają ciekawość poznawczą, pobudzają myślenia kombinatorycznego, krytycznego. Zadania tekstowe kształcą umiejętność porządkowania, systematyzowania, poszukiwania nowych, alternatywnych rozwiązań.  Sprawdzają zdobytą wiedzę matematyczną na stronach „Czy to już umiem?”
Ćwiczenia matematyczne klasa 1, część 1 z serii „Wielka Przygoda” łączą pojęcia matematyczne z własnymi doświadczeniami dzieci. Zeszyty, jako uzupełnienie podręcznika, rozwijają sprawność liczenia, utrwalają rozumienie pojęcia liczby przedstawionej w różnych aspektach, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego dziecka.Umożliwiają porządkowanie wiedzy nieformalnej dzieci i kształtowanie pojęć matematycznych.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko ma okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami – uczeń ma świadomość, że istnieją zadania, które mają wiele wyników.Rozwijają spostrzeganie, pamięć, wyobraźnię, uwagę, mowę i inwencję twórczą dziecka.Ułatwiają intuicyjne rozumienie trudnych abstrakcyjnych pojęć matematycznych.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych oraz samodzielne dochodzenie do rozwiązania.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie dziecka, w tym myślenie twórcze, dzięki zadaniom niestandardowym (zadania z żarówką), w którym można różnie interpretować dane, a więc nie ma jednego słusznego rozwiązania.Dają możliwość analizowania związków między liczbami, co jest wstępem do zrozumienia zagadnień algebraicznych, dzięki ćwiczeniom angażującym do zabawy w „mówiące liczby”.Kształcą dociekliwość, wytrwałość przy pokonywaniu trudności, koncentrację, rozbudzają ciekawość poznawczą, pobudzają myślenia kombinatorycznego, krytycznego. Zadania tekstowe kształcą umiejętność porządkowania, systematyzowania, poszukiwania nowych, alternatywnych rozwiązań.  Sprawdzają zdobytą wiedzę matematyczną na stronach „Czy to już umiem?”
Ćwiczenia matematyczne z serii „Wielka Przygoda” klasa 3 cz. 4 umożliwiają dziecku wykorzystanie swojej wiedzy i umiejętności w praktyce. Jako uzupełnienie podręcznika rozwijają sprawność liczenia, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego ucznia.Porządkują wiedzę nieformalną dziecka i kształtują rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko manipuluje różnymi przedmiotami, bada ich właściwości, eksperymentuje.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz do rozwiązywania zadań z geometrii.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami – uczeń uświadamia sobie, że dany wynik można uzyskać, stosując różne metody obliczeń.Ułatwiają intuicyjne rozumienie trudnych, abstrakcyjnych pojęć matematycznych.Dają możliwość analizowania związków między liczbami.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie.Kształcą dociekliwość i koncentrację, rozbudzają ciekawość poznawczą oraz myślenie kombinatoryczne. Zadania tekstowe ćwiczą umiejętność porządkowania danych.Sprawdzają i systematyzują zdobytą wiedzę matematyczną; uczeń dowiaduje się, które zagadnienia już opanował, a które musi jeszcze poćwiczyć (strony Czy to już umiem?).
Ćwiczenia matematyczne z serii „Wielka Przygoda” klasa 3 cz. 3 umożliwiają dziecku wykorzystanie swojej wiedzy i umiejętności w praktyce. Jako uzupełnienie podręcznika rozwijają sprawność liczenia, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego ucznia.Porządkują wiedzę nieformalną dziecka i kształtują rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko manipuluje różnymi przedmiotami, bada ich właściwości, eksperymentuje.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz do rozwiązywania zadań z geometrii.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami – uczeń uświadamia sobie, że dany wynik można uzyskać, stosując różne metody obliczeń.Ułatwiają intuicyjne rozumienie trudnych, abstrakcyjnych pojęć matematycznych.Dają możliwość analizowania związków między liczbami.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie.Kształcą dociekliwość i koncentrację, rozbudzają ciekawość poznawczą oraz myślenie kombinatoryczne. Zadania tekstowe ćwiczą umiejętność porządkowania danych.Sprawdzają i systematyzują zdobytą wiedzę matematyczną; uczeń dowiaduje się, które zagadnienia już opanował, a które musi jeszcze poćwiczyć (strony Czy to już umiem?).
NOWOŚĆ! EDYCJA 2022-2024Podręcznik Matematyka z serii „Wielka Przygoda” klasa 3 cz. 2 porządkuje wiedzę nieformalną dziecka. Uczy argumentowania, kształtuje samodzielne myślenie i wnioskowanie, rozwija umiejętność liczenia, doskonali zdolności strategiczne ucznia oraz ćwiczy rachunek pamięciowy.Porządkuje wiedzę nieformalną dziecka i kształtuje rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Wprowadza pojęcia i zagadnienia matematyczne w odniesieniu do realnych sytuacji codziennego i z wykorzystaniem umiejętności praktycznych.Uczy stosowania różnych sposobów liczenia – dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia.Daje możliwość analizowania związków między liczbami.Prezentuje różne sposoby rozwiązywania zadań tekstowych, co sprzyja rozwijaniu kreatywności i samodzielnego myślenia.Rozwija umiejętność słuchania i czytania tekstów matematycznych oraz mobilizuje do krytycznego myślenia.Przygotowuje ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz do rozwiązywania zadań z geometrii.Uczy argumentowania, kształtuje i rozwija kreatywne myślenie.Zachęca do wspólnego omawiania proponowanych rozwiązań.
Zeszyt zawiera różnorodne ćwiczenia umożliwiające uczniom klasy 3 doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem. Uczy poszukiwania i interpretowania informacji, wyciągania wniosków oraz samodzielnego wzbogacania wiedzy. Sprzyja uważnemu czytaniu i związanej z nim dobrej zabawie dzięki różnego typu tekstom, jak opowiadanie, opis, ogłoszenie, zaproszenie, oraz dzięki ciekawej oprawie graficznej.  Zeszyt zawiera interesujące teksty o tematyce zwierzęcej. Ćwiczenia zostały skonstruowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności. 
Ćwiczenia matematyczne z serii „Wielka Przygoda” klasa 3 cz. 2 umożliwiają dziecku wykorzystanie swojej wiedzy i umiejętności w praktyce. Jako uzupełnienie podręcznika rozwijają sprawność liczenia, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego ucznia.Porządkują wiedzę nieformalną dziecka i kształtują rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko manipuluje różnymi przedmiotami, bada ich właściwości, eksperymentuje.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz do rozwiązywania zadań z geometrii.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami – uczeń uświadamia sobie, że dany wynik można uzyskać, stosując różne metody obliczeń.Ułatwiają intuicyjne rozumienie trudnych, abstrakcyjnych pojęć matematycznych.Dają możliwość analizowania związków między liczbami.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie.Kształcą dociekliwość i koncentrację, rozbudzają ciekawość poznawczą oraz myślenie kombinatoryczne. Zadania tekstowe ćwiczą umiejętność porządkowania danych.Sprawdzają i systematyzują zdobytą wiedzę matematyczną; uczeń dowiaduje się, które zagadnienia już opanował, a które musi jeszcze poćwiczyć (strony Czy to już umiem?).
Ćwiczenia matematyczne z serii „Wielka Przygoda” klasa 3 cz. 1 umożliwiają dziecku wykorzystanie swojej wiedzy i umiejętności w praktyce. Jako uzupełnienie podręcznika rozwijają sprawność liczenia, uczą analizowania danych, wykorzystują kreatywność i potencjał każdego ucznia.Porządkują wiedzę nieformalną dziecka i kształtują rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Rozwijają i kształtują wyobraźnię przestrzenną poprzez zadania, w których dziecko manipuluje różnymi przedmiotami, bada ich właściwości, eksperymentuje.Przygotowują ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz do rozwiązywania zadań z geometrii.Pozwalają dziecku dochodzić do rozwiązania różnymi drogami – uczeń uświadamia sobie, że dany wynik można uzyskać, stosując różne metody obliczeń.Ułatwiają intuicyjne rozumienie trudnych, abstrakcyjnych pojęć matematycznych.Dają możliwość analizowania związków między liczbami.Kładą nacisk na manualne i rysunkowe metody rozwiązywania zadań tekstowych.Uczą argumentowania, kształtują i rozwijają samodzielne myślenie.Kształcą dociekliwość i koncentrację, rozbudzają ciekawość poznawczą oraz myślenie kombinatoryczne. Zadania tekstowe ćwiczą umiejętność porządkowania danych.Sprawdzają i systematyzują zdobytą wiedzę matematyczną; uczeń dowiaduje się, które zagadnienia już opanował, a które musi jeszcze poćwiczyć (strony Czy to już umiem?).
NOWOŚĆ! EDYCJA 2022-2024Podręcznik Matematyka z serii „Wielka Przygoda” klasa 3 cz. 1 porządkuje wiedzę nieformalną dziecka. Uczy argumentowania, kształtuje samodzielne myślenie i wnioskowanie, rozwija umiejętność liczenia, doskonali zdolności strategiczne ucznia oraz ćwiczy rachunek pamięciowy.Porządkuje wiedzę nieformalną dziecka i kształtuje rozumienie pojęć matematycznych dzięki zadaniom, w których uczeń szuka rozwiązań, wykorzystując swoją intuicję oraz zdobyte umiejętności.Wprowadza pojęcia i zagadnienia matematyczne w odniesieniu do realnych sytuacji codziennego i z wykorzystaniem umiejętności praktycznych.Uczy stosowania różnych sposobów liczenia – dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia.Daje możliwość analizowania związków między liczbami.Prezentuje różne sposoby rozwiązywania zadań tekstowych, co sprzyja rozwijaniu kreatywności i samodzielnego myślenia.Rozwija umiejętność słuchania i czytania tekstów matematycznych oraz mobilizuje do krytycznego myślenia.Przygotowuje ucznia do realizacji wielu zagadnień geometrycznych na wyższych poziomach edukacyjnych oraz do rozwiązywania zadań z geometrii.Uczy argumentowania, kształtuje i rozwija kreatywne myślenie.Zachęca do wspólnego omawiania proponowanych rozwiązań.
Matematyka jest wszędzie – w szkole, w sklepie i w urzędzie! „Matematyka PLUS” to ćwiczenia dla uczniów, którzy chcieliby swobodnie poruszać się w fascynującym świecie liczb, bawić się w rozwiązywanie i konstruowanie zadań i łamigłówek oraz rozwijać posiadane umiejętności i nabywać nowe. „Matematyka PLUS” to pierwsza z cyklu publikacji mających na celu rozwijanie zainteresowań.
Matematyka jest wszędzie – w szkole, w sklepie i w urzędzie! „Matematyka PLUS” to ćwiczenia dla uczniów, którzy chcieliby swobodnie poruszać się w fascynującym świecie liczb, bawić się w rozwiązywanie i konstruowanie zadań i łamigłówek oraz rozwijać posiadane umiejętności i nabywać nowe. Zadania rozwijają wyobraźnię i kształtują myślenie matematyczne, poprawiają sprawność liczenia i ćwiczą wytrwałość w poszukiwaniu dróg dochodzenia do rozwiązania problemu. Bo przecież matematyka jest wszędzie – w szkole, w sklepie i w urzędzie. Umiejętność logicznego, matematycznego myślenia pomaga lepiej uzasadniać własne zdanie i pokonywać nieprzewidziane trudności, a także wspiera twórczy rozwój w innych dziedzinach.