Menu

Jerzy Snopek

Przewodnik metodyczny do podręcznika „Tak! Jestem przyjacielem Jezusa” do nauczania religii dzieci pięcioletnich zgodny z programem nauczania numer AZ-0-01/20 z dnia 28.01.2020.Celem katechezy w grupie pięciolatków jest coraz bardziej świadome odkrywanie osoby Jezusa i nawiązanie z Nim osobistej relacji przyjaźni. Przewodnik zawiera wiele ciekawych form pracy z dziećmi, np. zabawy, zadania aktywizujące, opowiadania, a także piosenki z gestami. Proponuje tzw. formułę dywanika, która umożliwia zmianę miejsca na wybrane etapy zajęć i wychodzi naprzeciw naturalnej potrzebie ruchu. Ułatwia ona katechecie kontakt z dziećmi i jest szczególnie pomocna w przypadku dzieci z nadpobudliwością. 
Zawiera 60 tematów i pełni również rolę zeszytu ćwiczeń. Barwne, radosne ilustracje zachęcają dzieci do poznawania nowych treści. Ikonki podpowiadają, jakie zadanie mają wykonać dzieci. Różnorodność zadań zachęca dzieci do samodzielnej pracy (naklejki, wycinanki, kolorowanie, uzupełnianie rysunków…). W podręczniku umieszczony jest Dyplom ukończenia katechezy przedszkolnej.
Drodzy Rodzice i Katecheci, otrzymujecie pomoc w postaci podręcznika do religii dla dziecka trzyletniego "Radosne dzieci Boże". Podręcznik jest tak opracowany, aby poprzez zabawę i naukę wprowadzić dziecko w świat wiary, nie odrywając go od rzeczywistości, w jakiej funkcjonuje. Zwracamy się do Was z prośbą o zachęcenie dziecka do pracy z podręcznikiem. Oprócz tematów o Bogu i Jego Kościele znajdują się w nim tematy o przyrodzie, zabawie, miłych słowach oraz o osobach najbliższych. Mamy nadzieję, że publikacja ta ubogaci Wasze rodziny, które są kościołami domowymi, i rozraduje grupy przedszkolne. Radość dzieci Bożych jest największym szczęściem rodziców i wychowawców.
• Podręcznik zawiera 53 tematy. • Katechezy czterolatków zmierzają do tego, aby dziecko w najbliższym dla siebie środowisku grupy rówieśniczej i rodziny uruchomiło nowe zdolności poznawcze. Służą temu barwne ilustracje dotyczące typowych sytuacji z życia dziecka oraz związane z nimi różnorodne zadania (kolorowanie i uzupełnianie ilustracji z wykorzystaniem naklejek, rysowanie według wzoru i po śladzie, łączenie elementów w pary, labirynt). Najważniejsze czynności oznaczone są charakterystycznymi ikonkami.
Bogato ilustrowany zbiór wspomnień, listów, dzienników, wywiadów, pamiętników, opowiadań, notatek o życiu Anny i Moniki Żeromskiej, które były wspaniałymi strażniczkami pamięci i spuścizny Stefana Żeromskiego.
Zawarte w zeszycie zadania – ściśle wiążą się z treścią podręcznika – stanowią istotną pomoc w realizacji celów katechetycznych i wymagań szczegółowych – przez swą różnorodność (uzupełnianie tekstu, rysowanie, kolorowanie, rebusy, krzyżówki i inne łamigłówki oraz wycinanki i naklejki) wszechstronnie aktywizują ucznia i pobudzają do samodzielnej twórczej pracy – posiadają zróżnicowany stopień trudności – ich miejsce w toku lekcji oraz dodatkowe wskazówki opisane są w przewodniku metodycznym – ułatwiają katechecie bieżącą ocenę pracy ucznia
Podręcznik wychodzi naprzeciw aktualnym potrzebom dzieci przygotowujących się do pełnego uczestnictwa w Eucharystii. Zawiera 57 tematów, a w nich stałe elementy: – słowa Pisma Świętego, – zaproszenie do modlitwy, – pytania do refleksji „Zastanów się”, – teksty pieśni lub piosenek, – zapiski z pamiętnika trzecioklasisty, – teksty „Zapamiętaj”. Jego atrakcyjna grafika i przyjazna narracja zachęcają do systematycznych spotkań z Jezusem. Stałe elementy graficzne – porządkują i pomagają w zrozumieniu katechetycznych treści, – umożliwiają głębsze ich przeżycie, – ułatwiają zapamiętanie tego, co najważniejsze, – wiążą Bożą naukę z chrześcijańską codziennością.
Podręcznik zawiera 56 tematów. W drugim roku trzyletniego cyklu przygotowania do pełnego udziału w Eucharystii uczeń spotyka się z pogłębionym przeżywaniem Bożego działania w swoim życiu i w świecie, do którego należy. Poznaje życie i naukę Jezusa Chrystusa na tle wydarzeń roku liturgicznego i nawiązuje z Nim osobistą więź, co prowadzi do rozbudzenia życia wiarą w oczekiwaniu na przyjęcie Jezusa w Eucharystii. Każda katecheza zawiera „Słowo dnia”, które ma stać się podstawą do rozmów na temat wiary w domu ucznia. Podręcznik pełni również rolę zeszytu, w którym uczeń wykonuje różnorodne ćwiczenia, wykorzystując m. in. zamieszczone w nim wycinanki i naklejki.