Menu

Wiesława Żaba-Żabińska

Nasza Bajka to cykl adresowany do starszych przedszkolaków. Pakiet jest zgodny z założeniami podstawy programowej i przepisami prawa oświatowego, merytorycznie poprawny i co najważniejsze dostosowany do potrzeb i umiejętności przedszkolaków. Powstał we współpracy z ekspertami, nauczycielami segmentu, dyrektorami placówek oświatowych a także z rodzicami … i ich dziećmi. W cyklu Nasza Bajka priorytetowo potraktowane zostały te obszary rozwoju dziecka, które związane są z kształtowaniem logicznego myślenia oraz rozwojem kompetencji cyfrowych. Nasza bajka przygotowuje dzieci do nauki pisania i czytania bazując na najbardziej efektywnych strategiach dydaktycznych. Metoda sylabowa to najskuteczniejsza z metod, pozwalająca dziecku na szybkie i bezproblemowe przyswojenie sobie arkanów czytania. Aby zachęcić dzieci do poznawania liter, proces ich wprowadzania został powiązany z bajkami – dzięki temu dzieci wchodzą w świat liter wraz z bliskimi im bohaterami. W celu wywołania większego zainteresowania, znane i lubiane przez dzieci historie, zostały przedstawione w zabawnej i nieco uwspółcześnionej odsłonie. W skład pakietu dla przedszkolaka wchodzą: - Karty pracy, cz. 1–4 - Wyprawka plastyczna - Zeszyt Czytam, piszę, liczę - Kodowanie - Zeszyt Myślę logicznie Nasza Bajka. Poziom B+. Karty pracy cz.1-4 Karty pracy przeznaczone są do pracy indywidualnej. Dla grupy wiekowej sześciolatków przygotowane są 4 części kart pracy. Karty pracy wspierają rozwój percepcji wzrokowej oraz umiejętności grafomotorycznych, a także analizę słuchową na poziomie sylaby i głoski. Dzięki kartom pracy dzieci poznają graficzny obraz liter oraz będą doskonalić umiejętności pisania po śladzie. Nasza Bajka. Poziom B+. Wyprawka plastyczna Prace plastyczne i zabawy sensoryczne w jednej teczce. Przedszkolaki pokochają kolorowe piątki, a nauczyciele znajdą tu wszystko co potrzebne do pracy i zabaw manualnych z dziećmi. Wyprawka to zbiór kart, które: - rozwijają umiejętności plastyczne, - wpływają na sprawność motoryki małej oraz rozwój umiejętności konstrukcyjnych, - zachęcają do twórczego myślenia, - rozwijają percepcję wzrokową i słuchową. Nasza Bajka. Poziom B+. Czytam, piszę, liczę Zeszyt Czytam, piszę, liczę to zbiór różnorodnych ćwiczeń manualnych i grafomotorycznych, dzięki którym dzieci rozwiną motorykę rąk i koordynację wzrokowo-ruchową. Publikacja pomaga w osiągnięciu gotowości do nauki pisania. W ramach jednej publikacji nauczyciel odnajduje ćwiczenia i zadania związane z nauką lub przygotowaniem dziecka do nauki czytania i pisania. Podnosi to znacząco komfort pracy nauczyciela i daje mu gwarancję poprawności nauczania. Nasza Bajka. Poziom B i B+. Kodowanie Zestaw do kodowania dla dzieci w wieku 5 i 6 lat. Zestaw ten zawiera kratownicę oraz bloczki i obrazki do kodowania! Praca z zestawem ma na celu rozwijanie umiejętności matematycznych, logicznego myślenia oraz rozwiązywania problemów.    
Celem publikacji jest wspomaganie rozwoju mowy poprzez ćwiczenia: w rozumieniu i wykonywaniu poleceń, w samodzielnym wypowiadaniu się, w komunikowaniu się z drugą osobą, wzbogacające słownictwo, wyrabiające poprawność gramatyczną, fleksyjną i składniową, kształcące słuch fonematyczny oraz umiejętności analizy i syntezy słuchowej, rozwijające słuch fonetyczny, wzmacniające pamięć słuchową.
Publikacja zawiera ćwiczenia, których celem jest rozwijanie: sprawności manualnej (płynności, precyzji ruchów mięśni dłoni, palców i nadgarstka), koordynacji wzrokowo-ruchowej, funkcji psychomotorycznych, istotnych przy wyrabianiu gotowości szkolnej dziecka.
Publikacja zawiera karty przeznaczone do pracy indywidualnej – z ćwiczeniami, których celem jest nauczenie dzieci wyrażania i nazywania emocji towarzyszących im w życiu, a także poznawanie sposobów radzenia sobie z nimi. Dzieciństwo nie jest pozbawione żadnych zmartwień, trosk, obaw i trudności. Dzieci przeżywają wiele lęków, które nie zawsze można wyjaśnić w racjonalny sposób, ale należy je potraktować poważnie. Pomocne są zabawy i ćwiczenia, które dodadzą im odwagi, uświadomią przeżywane uczucia, spowodują, by się one pojawiły oraz zachęcą dzieci, by otwarcie je wyrażały. Dzięki nim dzieci staną się silniejsze emocjonalnie.
Publikacja zawiera karty przeznaczone do pracy indywidualnej, których celem jest rozwijanie percepcji słuchowej poprzez: ćwiczenie słuchu fonematycznego oraz umiejętności analizy i syntezy słuchowej, ćwiczenie słuchu fonetycznego, ćwiczenie pamięci słuchowej.
Publikacja zawiera ćwiczenia, których celem jest rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez ćwiczenia kształtujące zdolności rozpoznawania i rozróżniania bodźców wzrokowych, a także ich interpretowania. Wykonując ćwiczenia na kolejnych kartach, dziecko: uczy się dostrzegać coraz więcej cech przedmiotów z bliskiego mu otoczenia; porównując, odtwarzając i klasyfikując, rozwija umiejętności analizy i syntezy w procesie spostrzegania.
Publikacja przeznaczona jest dla dzieci pięcioletnich, które chcą dobrze przygotować się do nauki pisania. Służą temu ćwiczenia rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową oraz sprawność manualną. Bardzo ważne jest, by dzieci rozwijały umiejętność kolorowania według wzoru, rysowania po śladzie, kreślenia szlaczków literopodobnych. Na końcu publikacji starsze przedszkolaki będą mogły spróbować samodzielnie pisać litery w większej liniaturze. Zawarte w publikacji naklejki uatrakcyjnią pierwsze próby samodzielnego pisania szlaczków i liter.
Publikacja zawiera: - ćwiczenia w czytaniu, pisaniu, liczeniu - ćwiczenia grafomotoryczne - ćwiczenia pomocne w poznawaniu przyrody i otaczającego dzieci środowiska społecznego