Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Politica y religion en America Latina

Krzywicka Katarzyna, Siuda-Ambroziak Renata

Politica y religion en America Latina

31,38

 

W kontekście zmian zachodzących w sferze religijności latynoamerykańskiej i coraz większego wpływu religii na politykę, zauważalnego od początku procesu demokratyzacji państw latynoamerykańskich zainicjowanego w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, teksty analityczne zebrane w piątym tomie Studiów Iberoamerykańskich UMCS, zatytułowanym Polityka i religia w Ameryce Łacińskiej, opracowanym i wydanym pod redakcją prof. dr hab. Katarzyny Krzywickiej, politologa z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, i dr Renaty Siudy-Ambroziak, filozofa społecznego z Uniwersytetu Warszawskiego, mają dużą wartość nie tylko dlatego, że poruszają bardzo aktualną tematykę, ale także ze względu na ich znaczący wkład do debaty akademickiej i dostarczenie cennej wiedzy szerszemu gronu czytelników zainteresowanych tym tematem. W artykule wstępnym do tomu jego redaktorki przedstawiają wnikliwą analizę przeglądową stosunków pomiędzy religią i polityką w kontekście historycznym, ze szczególnym uwzględnieniem Ameryki Łacińskiej. Dalszą część zbioru stanowi piętnaście artykułów autorstwa specjalistów z Polski, Hiszpanii, Niemiec i państw Ameryki Łacińskiej. (...) Uwaga autorów skupiona jest głównie na relacji pomiędzy polityką i religią, jednak przy okazji przedstawiają oni też różne inne aspekty kultury religijnej w Ameryce Łacińskiej, co pozwala na lepsze zrozumienie miejsca, jakie zajmuje religia w społeczeństwach latynoamerykańskich.

Z recenzji prof. dr Albene Miriam Menezes Klemi, Universidade de Brasília

UMCS
Oprawa twarda

ISBN: 978-83-227-9036-6

Liczba stron: 318

Format: 17.0x24.0cm

Cena detaliczna: 37,80 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...