Menu

MT Biznes

MT Biznes
Jak rzeczywistość wirtualna i rozszerzona zmienią krajobraz biznesowy Metamarketing to nowa forma marketingu, która wykracza poza proste połączenie tradycyjnych i cyfrowych technik. Oferuje prawdziwe zespolenie świata fizycznego i cyfrowego, przybierając postać interaktywnego i immersyjnego doświadczenia konsumenckiego. Philip Kotler̶słynny propagator „czterech P marketingu”, oraz jego współpracownicy – Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan tłumaczą, jak wykorzystać technologię, aby zaspokoić potrzeby klientów oraz mieć wpływ na zmieniającą się branżę. Tym samym przygotowują marketerów na nową erę metamarketingu. Pokazują sposoby pozwalające dostosować rozwijające się technologie i modele biznesowe do znaczących zmian w zachowaniach konsumenckich zachodzących w ostatniej dekadzie. Autorzy przedstawiają: ·elementy składowe metamarketingu ·technologie i platformy, z których na co dzień korzystają pokolenia Z i Alfa ·sposoby na wykorzystanie metaświatów i rzeczywistości rozszerzonej ·najczęstsze przeszkody i pułapki napotykane przez marketerów próbujących swych sił w interaktywnym i immersyjnym środowisku ·tradycyjne i cyfrowe techniki marketingu pozwalające na pełne wykorzystanie niesłabnącej konsumenckiej potrzeby utrzymywania interakcji międzyludzkich. Marketing 6.0 wnikliwie rozwija tematykę zrównoważonego rozwoju i nowatorskich technologii, które współczesne firmy muszą poznać i zrozumieć, aby odnaleźć się w tej dynamicznej i ekscytującej erze handlu. To książka dla menedżerów, dyrektorów, członków zarządu i innych liderów biznesu, którzy chcą być kilka kroków przed resztą – szczególnie teraz, gdy krajobraz marketingowy zmienia się na ich oczach. To również lektura obowiązkowa dla nowej generacji marketerów, reklamodawców i twórców treści. Philip Kotler, ojciec nowoczesnego marketingu, ma wyjątkową umiejętność dostrzegania pojawiających się trendów marketingowych i przewidywania, jak zmienią one krajobraz biznesowy. Marketing 6.0 nie jest wyjątkiem. Kotler opisuje, jak upowszechnienie się rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej wpłynie na sposób, w jaki firmy wchodzą w interakcje z klientami, i wyjaśnia, dlaczego przyszłość marketingu leży w tworzeniu immersyjnych doświadczeń konsumenckich. — Alexander Chernev, profesor marketingu w Kellogg School of Management na Northwestern University Marketing immersyjny ma na celu przeniesienie klienta do świata opowieści, aby ten uwierzył, że faktycznie się tam znajduje. W tym procesie bodźce rzeczywiste i iluzoryczne mieszają się, tworząc nowy rodzaj postrzeganej rzeczywistości. Niniejsza książka wprowadza nas w ten futurystyczny świat marketingu. Prawdziwie pouczająca i dająca do myślenia lektura. — Hermann Simon, założyciel i prezes Simon-Kucher Philip Kotler - profesor emeritus w Kellogg School of Management na Northwestern University, gdzie przez wiele lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według „Wall Street Journal” jest jednym z najbardziej wpływowych myślicieli biznesowych. Autor bestsellerów przetłumaczonych na ponad dwadzieścia pięć języków. Hermawan Kartajaya – założyciel i prezes M Corp, wiodącej firmy świadczącej profesjonalne usługi marketingowe w Azji Południowo-Wschodniej. Iwan Setiawan – dyrektor generalny platformy Marketeers, wiodącego indonezyjskiego wydawcy mediów marketingowych. Jest konsultantem marketingowym z dwudziestoletnim doświadczeniem, współpracującym z ponad setką klientów z różnych branż.
Potoczny niemiecki może być twoją supermocą! Włączasz nowy serial, oglądasz kolejną rolkę na Instagramie i jesteś w szoku? Nie rozumiesz dowcipów, z których śmieją się twoi niemieckojęzyczni znajomi? Niemiecki, jaki słyszysz na ulicy Berlina czy Frankfurtu, brzmi zupełnie inaczej niż ten, który pamiętasz z podręczników? Gdzie podział się ten piękny, przejrzysty język, tak dobrze ci znany z zajęć? Autentyczny język nie przypomina szarego, nudnego miasta złożonego z podobnych do siebie bloków, a raczej tętniący życiem Berlin, Wiedeń czy Hamburg. Te metropolie mają swoje piękne starówki, zabytki i muzea, ale są w nich też dzielnice mniej malownicze lub nawet niebezpieczne. Taki właśnie jest prawdziwy język: różnorodny, kolorowy, czasami brudny i… bardzo ludzki. Umiejętności językowe to coś więcej niż kolejna literka oznaczająca poziom jego znajomości. To żywy twór, którego nie można stłumić, choć niektórzy próbują zabronić nam wstępu do tych mniej malowniczych dzielnic i oprowadzać nas tylko po urokliwych starówkach. Dzięki tej książce poznasz niemiecki, którego nie ma w typowych podręcznikach, ale bez jego znajomości nie sposób zrozumieć niuansów, dowcipów, a nawet niektórych elementów kultury Niemiec. Z Niemieckiego dla dorosłych nauczysz się tych wszystkich „brzydkich” słówek, które zawsze chciałeś poznać, ale nie miałeś odwagi o nie pytać. Ta książka pomoże ci ożywić twój niemiecki, dodać mu autentyzmu, a nawet nieco pikanterii. Znajdziesz w niej wiele pomocnych wyrażeń, dzięki którym język potoczny stanie się dla ciebie bardziej zrozumiały, różnorodne ćwiczenia pomogą ci natomiast utrwalić zdobyte umiejętności. Patrycja Reinbold jest dyplomowaną metodyczką nauczania języka niemieckiego, od ponad 10 lat mieszkającą w Erfurcie. Specjalizuje się w tworzeniu kreatywnych i obrazowych materiałów do nauki języka niemieckiego, dzięki którym nawet jego najbardziej skomplikowane elementy stają się proste, zrozumiałe i ... kolorowe! Odczarowywaniem „konjunktivów” i „passivów” zajmuje się jednak tylko dorywczo – jej prawdziwą supermocą jest niemiecki język potoczny. Anna Charchut jest profesjonalną trenerką języka niemieckiego oraz dyplomowaną tłumaczką, która od ponad 10 lat mieszka w Niemczech. Reprezentuje holistyczne i nowoczesne podejście do nauczania języka. Jej największa supermoc to niemiecki język codzienny, którego znajomość jest kluczowym narzędziem, niezbędnym do funkcjonowania w najczęstszych sytuacjach życiowych i zawodowych w Niemczech. Dzięki niej kursanci zaczynają czuć się na obczyźnie jak w domu. Autorki prowadzą międzynarodową szkołą języka niemieckiego DEUTSCH PRO i promują naukę niemieckiego online dla osób zaawansowanych jako @pionierkiwniemieckim.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracym! Brian Tracy, światowej sławy ekspert w temacie zarządzania i przywództwa, poświęcił lata, by odkryć, co wyróżnia wybitnych menedżerów – a teraz podaje w pigułce szczegóły ich prostych, ale niezwykle skutecznych strategii. Dzięki Bibliotece Sukcesu dowiesz się, jak: Zarządzanie sprzedażą - opracować plan działań sprzedażowych - obudzić w zespole poczucie wspólnego celu i stworzyć skuteczny team profesjonalnych sprzedawców - właściwie motywować ludzi do osiągania ponadprzeciętnych wyników oraz podnosić ich samoocenę i tym samym zwiększać zyski - przeprowadzać konstruktywne oceny pracownicze. Negocjowanie - używać sześciu najważniejszych stylów negocjacji - wykorzystać czas do osiągnięcia przewagi - przygotować się jak zawodowiec i przystąpić do negocjacji z pozycji siły - klarownie analizować obszary porozumienia i różnicy zdań. Marketing - wykorzystać badania rynku i dane z grup fokusowych, by podejmować lepsze decyzje - wyróżnić się na tle konkurencji - odpowiadać na podstawowe potrzeby emocjonalne kupujących - wyznaczać optymalne punkty cenowe dla swoich ofert i w pełni wykorzystać dostępne kanały dystrybucji. Zarządzanie czasem - radzić sobie z nieustającymi zakłóceniami, naradami, e-mailami i telefonami - przeznaczać dostateczną ilość czasu na sprawy najważniejsze - pokonać skłonność do zwlekania - planować i określać zadania, które mogą być delegowane. Sukces osobisty - wyznaczać jasne cele - wyrzec się wszelkich przekonań, którymi sami się ograniczamy, oraz wzmacniać pewność siebie - ćwiczyć się w sztuce odwagi, bo ludzie sukcesu nie boją się podejmować ryzyka - nawykowo prowadzić działania networkingowe. Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu osobistych i biznesowych celów szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 55 innych krajach.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracym! Brian Tracy, światowej sławy ekspert w temacie zarządzania i przywództwa, poświęcił lata, by odkryć, co wyróżnia wybitnych menedżerów – a teraz podaje w pigułce szczegóły ich prostych, ale niezwykle skutecznych strategii. Dzięki Bibliotece Sukcesu dowiesz się, jak: Strategia biznesowa - zadawać pięć kluczowych pytań niezbędnych do tworzenia planu strategicznego - wyciągać ważne wnioski przy wykorzystaniu matrycy produkt–rynek oraz analizy działań strategicznych i operacyjnych - zmienić pozycję firmy, bazując na nowych produktach, usługach i nowej technologii - mierzyć efekty przy pomocy jasno określonych celów finansowych. Przywództwo - pozyskiwać zaufanie ludzi i cieszyć się ich lojalnością - budzić w zespole poczucie celu - podejmować właściwe ryzyko - jasno mówić o celach i strategiach oraz zdobywać poparcie dla nich. Motywowanie - wyzwalać pasję pracowników w wykonywaniu przydzielonych im zadań - stawiać pracownikom wyzwania, które pomagają im w rozwoju - zaspokajać ich potrzebę poczucia niezależności, a jednocześnie przynależności do zespołu - ograniczać obawę przed porażką i usuwać przeszkody z ich drogi rozwoju zawodowego. Delegowanie & kontrolowanie - określić zadania, przydzielić je oraz ustalić sposób pomiaru ich wykonania - dobrać umiejętności do wymagań na danym stanowisku - przekazać szybką informację zwrotną i uzyskać zaangażowanie członków zespołu - zapewnić sobie więcej czasu na zadania o charakterze strategicznym. Spotkania biznesowe - zapanować nad dyskusją oraz doprowadzić do wyciągania wniosków - uniknąć niebezpieczeństwa grupowego myślenia - uzyskać konsensus, określać zakres odpowiedzialności i ustalać terminy - zmaksymalizować zwrot z zainwestowanego czasu. Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu osobistych i biznesowych celów szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 55 innych krajach.
Wykorzystaj swoje supermoce i dokonuj wielkich rzeczy! Ta książka zmieni twój sposób myślenia o pracy, zespołach, projektach i kulturze, a także zapewni wiedzę i narzędzia potrzebne do wykorzystania dwóch supermocy: uczenia się i współpracy. Andrew McAfee pokazuje, jak geecy stworzyli nową kulturę opartą na czterech normach: ·nauce ·własności ·szybkości ·otwartości. Geek jest nieustannie ciekawy świata, nie boi się mierzyć z trudnymi problemami i sięgać po niekonwencjonalne rozwiązania. Nie poważa opinii ekspertów, nie lubi planowania i procesów, nie boi się błędów i nie ma obsesji na punkcie wygrywania. I to wyjaśnia wszystko̶począwszy od tego, dlaczego dzieci uczące się w systemie Montessori wykazują się twórczym myśleniem, po sposoby, w jakie nowicjusze rewolucjonizują kolejne gałęzie przemysłu. Kiedy zastosujemy wszystkie cztery normy, powstaje kultura cechująca się luzem, szybkimi zmianami i egalitaryzmem, zmieniająca się, oparta na dowodach, niepokorna i autonomiczna. Dlaczego sposoby geeków tak dobrze się sprawdzają? Andrew McAfee udziela prostej odpowiedzi: ponieważ odwołują się do ludzkich supermocy, jakimi są intensywna współpraca oraz szybkie uczenie się. Bazując naewolucji kulturowej autor pokazuje, że kiedy spotykamy się w odpowiednich warunkach, szybko odkrywamy, jak wprowadzać innowacje, niezależnie od tego, czy budujemy statki kosmiczne, czy samokorygujące się organizacje. Natomiast w nieodpowiednich warunkach tworzymy biurokrację, skazując się na nieustanne opóźnienia, kulturę milczenia i inne dysfunkcje typowe dla ery przemysłowej. Andrew McAfee przedstawia nowy sposób patrzenia na świat i podsuwa skuteczne narzędzia umożliwiające wykorzystanie wielkich możliwości, które mamy dziś i które przyniesie jutro. Mądry, dowcipny i pouczający przewodnik, pokazujący, jak poruszać się w świecie pracy przyszłości… Nauka, własność, szybkość i otwartość: każde z tych prostych słów zawiera w sobie więcej, niż sobie wyobrażałeś, dopóki nie przeczytałeś tej książki. —Amy C. Edmondson, autorka książki Dobre porażki Wybitna synteza, która za pomocą ujednoliconej teorii (którą McAfee nazywa „sposobem geeków”) ostatecznie wyjaśnia powody, dla których podejście stosowane w start-upach technologicznych zawładnęło tak dużą częścią świata. —Reid Hoffman, współzałożyciel LinkedIn i autor książek The Startup of You, Rozmowa z chatem GPT o przyszłości ludzi i świata i współautor książki Mistrzowie skalowania biznesu McAfee to światowej klasy prowokator intelektualny. Nieustannie podważa moje założenia i wyostrza moje myślenie. To samo spotka ciebie, kiedy będziesz czytał tę książkę. To najbardziej przekonująca analiza, jaką widziałem; analiza która pokazuje, czego Dolina Krzemowa nauczyła się już o budowaniu bardziej efektywnych organizacji – i czego jeszcze musi się nauczyć. — Adam Grant, autor książek Leniwy umysł i Buntownicy Andrew McAfee jest samodzielnym pracownikiem naukowo-badawczym w MIT Sloan School of Management oraz współzałożycielem i jednym z dyrektorów MIT Initiative on the Digital Economy (inicjatywa MIT związana z cyfryzacją gospodarki). Za przedmiot swoich badań obrał wpływ postępu technologicznego na zmiany zachodzące we współczesnym świecie. Jest autorem książki Więcej za mniej oraz współautorem bestsellera „New York Timesa” Drugi wiek maszyny.
Przeciętna osoba spędza w pracy 35% całkowitego czasu czuwania, co oznacza nieco ponad 13 lat lub 90 000 godzin Z niepokojem czekasz na poniedziałek? Masz wrażenie, że twoja kariera utknęła w martwym punkcie? Masz dość swojego szefa? Oto najbardziej niepokojąca – ale i wspaniała – informacja: jedyną osobą, która może to wszystko naprawić, jesteś ty. Dowiedz się, co daje radość z pracy i co ją odbiera Beth Stallwood pomaga ludziom odnaleźć radość z pracy, a organizacjom – dbać o swoich pracowników. Stworzyła praktyczny zestaw narzędzi, za pomocą których zachęca wszystkich do przejęcia odpowiedzialności za własne życie zawodowe poprzez: ·uwolnienie się od pojęcia „równowagi między pracą a życiem prywatnym” (ang. work-life balance) i wyznaczenie jasnych granic ·przeformułowanie swoich relacji z firmą, szefem i grupą wsparcia ·porzucenie ograniczających przekonań i sformułowanie wielkich celów, które nie trafią do kosza. Ponad jedną trzecią życia poświęcasz pracy, więc nie ma na co czekać – to idealny moment, bywprowadzić do swojej pracy więcej radości. Jeśli chcesz bardziej cieszyć się swoją pracą, ta praktyczna książka autorstwa Beth Stallwood zawiera spostrzeżenia, ćwiczenia i strategie, których potrzebujesz, aby zmienić swoje doświadczenie zawodowe oraz zbudować pracę i karierę, które pokochasz. Carla Miller, autorka książki Closing the Influence Gap Niezwykle optymistyczna i podnosząca na duchu książka! Jest pełna praktycznych wskazówek, które pomogą nam przyjąć proaktywne podejście do tworzenia bardziej satysfakcjonującego życia w pracy i poza nią. Każdy znajdzie tu coś dla siebie niezależnie od wybranego zawodu i etapu kariery. To także cenne przypomnienie, że chociaż nie zawsze możemy kontrolować wyniki, to jednak zawsze możemy zadbać o to, by nasze doświadczenia zawodowe były bardziej radosne. dr Cath Bishop, brytyjska wioślarka, olimpijka, była dyplomatka, trenerka i konsultantka ds. przywództwa i kultury, autorka książki The Long Win Beth Stallwood - ekspertka z zakresu rozwoju pracowników, mająca imponujące doświadczenie w ułatwianiu ludziom rozwijania ich kariery i osiągania życiowych celów. Jako rozchwytywana mówczyni i facylitatorka rozmawia z tysiącami ludzi na temat rozwoju osobistego, przywództwa i tworzenia wspaniałych miejsc pracy. Zdobyła umiejętności coacha i mentorki w Oxford School of Coaching and Mentoring, a następnie przez 15 lat pracowała z obecnymi i przyszłymi liderami. W 2017 r. założyła własną firmę konsultingową Create WokJoy, która współpracuje z wiodącymi organizacjami z różnych branż, w tym: inwestycyjnej, sportowej, edukacyjnej, sektora publicznego, mediów i technologii, nad zmianą sposobu, w jaki angażują, rozwijają i prowadzą swoje zespoły. Jej misją jest pomaganie pracownikom w odczuwaniu większej radości z tego, co robią, a firmom – w rozwijaniu kultury organizacyjnej, która na to pozwala. Oba te działania prowadzą do stworzenia miejsca pracy, w którym wygrywają obie strony – pracownik i pracodawca. Jej podcast „WorkJoy Jam” jest dostępny na wszystkich głównych platformach podcastowych.
Autor bestsellerów Leniwy umysł i Buntownicy opowiada o tym, co możemy zrobić, aby wspiąć się na nieosiągalne dotąd wyżyny i pomóc w tym innym. Nasz świat ma obsesję na punkcie talentu. W szkołach chwalimy utalentowanych uczniów, w sporcie zachwycamy się naturalnymi zdolnościami, w muzyce szukamy cudownych dzieci. Podziwiamy ludzi, którzy mają wrodzoną przewagę nad innymi, i zapominamy zastanowić się nad tym, jaką kto pokonał drogę, aby coś osiągnąć. Tymczasem wszyscy możemy doskonalić się w sztuce doskonalenia się. Bazując na przełomowych wynikach badań, zaskakujących spostrzeżeniach i żywych opowieściach, Adam Grant przedstawia nowy schemat podsycania aspiracji i przekraczania oczekiwań. Prowadzi nas z sali lekcyjnej do sali posiedzeń zarządu, z placu zabaw na stadion olimpijskich, z wnętrza Ziemi w Kosmos. Udowadnia, że miarą postępu nie jest ciężka praca, lecz trwałość wniosków, a o rozwoju świadczy nie skala geniuszu człowieka, tylko charakter, który udało mu się zbudować. Grant pokazuje, jak doskonalić charakter i budować struktury motywacyjne sprzyjające uwalnianiu potencjału. Podpowiada, w jaki sposób projektować systemy, które zapewnią większe szanse ludziom dotychczas niedocenianym i lekceważonym. Wielokrotnie opisywano już nawyki supergwiazd, którym udało się dokonać nadzwyczajnych rzeczy. Ta książka dowodzi, że takie osiągnięcia są w zasięgu każdego człowieka – a prawdziwą miarą potencjału nie jest wysokość szczytu, który udało mu się zdobyć, lecz droga, którą musiał przejść. Ta błyskotliwa książka obala wszystkie nasze dotychczasowe założenia dotyczące doskonalenia się i sukcesu. Żałuję, że nie mogę cofnąć się w czasie, żeby ją sprezentować młodszej wersji samej siebie. Na pewno pomogłoby mi to kroczyć ścieżką postępu z większą radością. – Serena Williams, 23-krotna mistrzyni indywidualnego Wielkiego Szlema Tę książkę powinni przeczytać rodzice, liderzy, trenerzy i członkowie każdej rady pedagogicznej. Adam Grant wyjaśnia, jak bardzo myliliśmy się w kwestii doskonalenia potencjału. — Mark Cuban, inwestor w programie telewizyjnym Shark Tank, właściciel Dallas Mavericks, współzałożyciel Cost Plus Drugs [tylne skrzydełko] Adam Grant jest psychologiem organizacji na Wharton, gdzie przez siedem lat z rzędu plasował się na czele rankingu najlepszych wykładowców. Jego książki sprzedały się w milionach egzemplarzy, a wystąpienia TED mają ponad 30 milionów wyświetleń. Jest gospodarzem podcastu „Re:Thinking”. Jego pionierskie badania nad motywacją i sensem pozwalają ludziom realizować aspiracje i przekraczać oczekiwania, jakie formułują wobec nich inni. W 2021 roku artykuł o biernym usychaniu zaskarbił sobie uwagę największej liczby czytelników „New York Timesa”. Grant jest zaliczany do najbardziej wpływowych teoretyków zarządzania, znalazł się na liście 40 Under 40 magazynu „Fortune”. Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne (APA) oraz National Science Foundation uhonorowały go nagrodami za wybitne osiągniecia naukowe. Ukończył studia licencjackie na Harvardzie, a stopień doktora uzyskał na Uniwersytecie Michigan. W młodości startował w amerykańskich igrzyskach olimpijskich dla młodzieży w skokach do wody. Mieszka w Filadelfii z żoną i trojgiem dzieci.
Wskazówki, narzędzia i techniki niezbędne do tego, aby przenieść wyniki sprzedaży na wyższy poziom i odnieść sukces Trudne czasy w gospodarce, internetowa walka cenowa, sceptycznie nastawieni klienci… Milion wymówek powstrzymuje cię przed osiągnięciem celów sprzedażowych i dochodowych. Pamiętaj: 20 procent najlepszych sprzedawców przeprowadza 80 procent sprzedaży, bez względu na przeszkody. Uzyskują przewidywalne i doskonałe wyniki w zmiennym środowisku. Możesz dołączyć do tego grona, jeśli tylko opanujesz najlepsze techniki sprzedaży! Porzuć zatem chaotyczne działania i skoncentruj się na tym, co naprawdę działa. Skorzystaj z najlepszych praktyk zawartych w tej biblii handlowca profesjonalisty. Znajdziesz tu m.in.: siedem sposobów wykrycia (i uniknięcia) nierokującego klienta ćwiczenia umysłowe, które pozwalają przekształcić odrzucenie w iskrę zainteresowania sposób na to, jak połączyć sprzedaż relacyjną, konsultacyjną i edukacyjną najpotężniejsze pytanie, które można zadać klientowi praktyczne wskazówki pozwalające ulepszyć prezentację i potroić sprzedaż skuteczne narzędzie, które pozwala natychmiast zmienić obojętnych ludzi w klientów podpowiedzi, co mówić, gdy klient narzeka na cenę wyjaśnienie, dlaczego „pomyślę o tym” oznacza w języku klienta „żegnam” – i jak unikać tych słów 7 kluczowych technik, które odpowiadają za 90 % procent udanych transakcji rady, jak uzyskać powtórne zakupy w „społeczeństwie rekomendacji” prawdziwe powody, dla których klienci nie kupują strategie, które pozwolą zwiększyć skuteczność działań podpowiedzi, jak podwoić ilość czasu spędzanego twarzą w twarz z obiecującymi klientami i osiągać z tego korzyści …i dużo, dużo więcej! Opanuj umiejętności, które zapewniają odpowiednią skuteczność i zarobki, o jakich zawsze marzyłeś. Naucz się podstaw i ciesz się swoją drogą na szczyt. BRIAN TRACY jest prezesem i dyrektorem generalnym firmy Brian Tracy International, specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju jednostek i organizacji. Jest uznanym na całym świecie szkoleniowcem z zakresu sprzedaży – przeszkolił więcej osób w większej liczbie branż i krajów niż jakikolwiek inny trener. Jest też autorem 55 bestsellerów, które przetłumaczono na 38 języków. Mieszka w Solana Beach w Kalifornii. Michael Tracy jest przedsiębiorcą, trenerem i mówcą, jednym z najlepszych specjalistów w dziedzinie sprzedaży. Prowadził działalność w obszarach: marketingu, nowych technologii i szkoleń zawodowych. Przez ponad 13 lat uczył strategii i technik maksymalizacji potencjału ludzkiego – jako kierownik sprzedaży i trener, następnie jako właściciel firmy i dyrektor wykonawczy, obecnie jako założyciel Sales Journey̶firmy rozwijającej edukację. Rekrutował, szkolił, zarządzał i motywował sprzedawców, którzy osiągnęli wielomilionowe wyniki. Zdobył doświadczenie w następujących obszarach: rozwój biznesu, sprzedaż, zarządzanie sprzedażą, profesjonalne prezentacje biznesowe, rozwój produktu, strategie negocjacji, przedsiębiorczość, marketing, utrzymanie klientów, coaching, szkolenia i przywództwo.
Wiem coś, czego nie wiesz, i chcę się tym z tobą podzielić Według Forrester Consulting 68 % kupujących B2B woli samodzielnie zdobywać informacje w internecie niż kontaktować się ze sprzedawcami. To dlatego, że – jak twierdzi ponad połowa z nich – przedstawiciele handlowi dostarczają zazwyczaj bez­użytecznych materiałów i skupiają się bardziej na formie niż treści. Czy w związku z tym jesteśmy skazani na porażkę jeszcze przed spotkaniem z klientem? Nigdy w życiu! Anthony Iannarino przedstawia szczegółowy plan działania pozwalający odnieść sukces w sprzedaży. Uczy handlowców i każdego, kto sprzedaje usługi oraz produkty swojej firmy, jak edukować klienta, by być tylko krok przed nim, i jak podchodzić do każdej transakcji, tak by budować swój autorytet, nie umniejszając autorytetowi klienta. Ten jeden krok wystarczy, by klient potraktował nas jak partnera biznesowego i uznał za eksperta. Najważniejsze to zadawać dobre pytania. Iannarino wskazuje konkretne zasady i narzędzia, które pozwolą sprzedawcy stać się autorytetem w oczach klienta i pokazać mu rozwiązania, których on sam nie widzi. Obok strategii, taktyk i scenariuszów rozmów znajdziesz tu także zwroty niezbędne w kontakcie z klientami, w tym takie, które nie obniżą autorytetu klienta, a wskażą jego słabe strony. Nauczysz się, jak przeprowadzić klientów ze słabej pozycji, w której znaleźli się z powodu złych decyzji, nieodpowiedniego zrozumienia rynku lub po prostu pecha, do pozycji, w którejpoczują się silni. Pamiętaj, aby: ·postawić się na miejscu potencjalnego partnera strategicznego ·zachęcać do zmiany i zapewniać kontekst ·wyróżniać się w rozmowie sprzedażowej ·pomagać kupującemu na każdym etapie zaspokajania jego potrzeb. To książka dla wszystkich profesjonalistów zajmujących się sprzedażą produktów i usług klientom firmowym – rozsądna, skuteczna i oparta na zasadach, które będą miały natychmiastowy wpływ na wyniki. To także obowiązkowa lektura dla kadry kierowniczej, menedżerów i specjalistów operacyjnych, chcących doskonalić swoje umiejętności związane ze sprzedażą. Anthony Iannarino zdradza, jak zdobyć zdecydowaną przewagę konkurencyjną na dzisiejszym zatłoczonym rynku. Jego metodologia „One-Up” całkowicie zmienia zasady gry. — JEB BLOUNT, dyrektor generalny Sales Gravy i autor książki Sales EQ Anthony Iannarino jest drugim najlepszym na świecie pisarzem zajmującym się sprzedażą. To jego najlepsza praca! — JEFFREY GITOMER, autor Biblii handlowca i Czerwonej książeczki sprzedawcy „Wiem coś, czego nie wiesz”to świetna strategia. Ta książka prezentuje metody i taktyki prawdziwie doradczego podejścia. Musisz ją przeczytać! — CHRIS CHAMPAGNE, dyrektor generalny Champagne Consulting Group Inc. ANTHONY IANNARINO̶od kilku dekad zajmuje się sprzedażą. Kierował zespołami w wysoce skomercjalizowanej branży zatrudniania pracowników. Zauważył, że najsilniejszą cechą wyróżniającą sprzedawcę jest jego zdolność do budowania wartości dla potencjalnego klienta w trakcie rozmowy. Spędza większość czasu na pisaniu, przemawianiu, prowadzeniu warsztatów i pomaganiu organizacjom sprzedażowym w transformacji ich tradycyjnego podejścia w podejście nowoczesne, oparte na budowaniu wartości, które doceniają kupujący i które prowadzi do wzrostu przychodów. Jest autorem książki Jedyny podręcznik sprzedaży, jakiego potrzebujesz. Codziennie publikuje wpisy na blogu thesalesblog.com.
Media posttelewizyjne są wynikiem ewolucji modeli dystrybucji treści – od tradycyjnych, scentralizowanych do bardziej zróżnicowanych. W nowym medialnym ładzie twórcy i konsumenci treści mają większą kontrolę nad tym, co oglądają, czego słuchają i w jaki sposób się komunikują, a to z kolei prowadzi do większej różnorodności i kreatywności. Monografia dotyczy funkcjonowania sektora publicznych mediów w dobie przełomowych zmian, głównie technologicznych. W pierwszej i drugiej części autor omawia istotne zjawiska i procesy kształtujące kontekst społeczny, polityczny, a przede wszystkim technologiczny, w jakim rozwijają się obecnie media. Część trzecia została poświęcona badaniom nad korzystaniem z mediów i ich konsumpcją w nowym kontekście kulturowym i technologicznym. Część czwarta i piąta charakteryzuje funkcjonowanie organizacji nadawców publicznych w nowym krajobrazie technologicznym i kulturowym. Autor omówił również kwestie regulacyjne, organizacyjno-prawne, a także mechanizmy finansowania nadawców publicznych. W ostatniej części zarysowuje możliwe scenariusze przyszłości mediów publicznych. Książka przynosi odpowiedź na pytania: Jakie wyzwania technologiczne i finansowe stoją przed sektorem publicznych mediów? Jak nadawcy publiczni dostosowują się do zmieniających się preferencji i zachowań odbiorców? Jakie są najlepsze praktyki dotyczące finansowania i zarządzania mediami publicznymi, zwłaszcza zmianą technologiczną? Jak media publiczne mogą zapewnić obiektywność, niezależność i różnorodność informacji w erze fake newsów i dezinformacji? Czy i jak mediom publicznym uda się zdobyć i utrzymać zaufanie społeczne? Jak sektor publicznych mediów może wykorzystać nowe technologie do poprawy swojej oferty, pozycji rynkowej i rozszerzenia zasięgu?
Jak rozwiązywać strategiczne problemy, zarządzać niepewnością i przygotować organizację na zmianę Problemy stają się coraz bardziej złożone, wieloaspektowe i trudne, a otoczenie – coraz bardziej nieprzewidywalne, czego dowiodła pandemia koronawirusa i zakłócenia w dostawach towarów w wyniku konfliktów w różnych częściach świata. Aby sprostać tym przeciwnościom, organizacje powinny być zwinne i nieperfekcyjne, tolerować niejednoznaczność, brać pod uwagę przeciwieństwa, nieustannie eksperymentować i podejmować ryzyko. Nieperfekcjonizm to strategia w działaniu. Rob McLean i Charles Conn omawiają sześć stosowanych przez światowych liderów wzajemnie wzmacniających się sposobów myślenia o rozwiązywaniu problemów. Są to: nieograniczona ciekawość wobec każdego elementu problemu postrzeganie świata okiem ważki, czyli z różnych perspektyw dążenie do zachowania zdarzeniowego i ciągłe eksperymentowanie wykorzystanie inteligencji zbiorowej i uznanie, że nie powinno się przeceniać swoich umiejętności stosowanie metody „pokaż i powiedz” ze świadomością, że storytelling wywołuje działanie uwolnienie się od perfekcjonizmu i duża tolerancja wobec wieloznaczności. Umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów można się nauczyć! Poznaj możliwości, jakie stwarza liderom akceptacja nieperfekcyjności, wieloznaczności i eksperymentowania. Naucz się, jak rozwiązywać nawet najtrudniejsze i enigmatyczne problemy dzięki podejmowaniu ryzyka i zaakceptowaniu wszechobecnej niepewności. To lektura obowiązkowa dla menedżerów, członków zarządów, przedsiębiorców, założycieli firm oraz liderów organizacji non profit i sektora publicznego, którzy poszukują praktycznych strategii, by sprawniej poruszać się w coraz bardziej wymagającym świecie. Wciągający zbiór często nowatorskich i znakomitych rad dla liderów biznesu, bazujący na wieloletnim doświadczeniu autorów i zawierający wiele zapadających w pamięć przykładów decyzji oraz ich konsekwencji. Nieperfekcjonizm jest wpływową koncepcją. — prof. Daniel Kahneman,laureat Nagrody Nobla Książka McLeana i Conna jest jak powiew świeżego powietrza wśród książek o strategiach biznesowych. Autorzy trafnie uznają umiejętność rozwiązywania problemów za najważniejsze narzędzie w rękach stratega i omawiają sześć różnych sposobów myślenia o trudnych sytuacjach w warunkach niepewności. Jeśli twoja firma zmaga się ze „strategiami” przygotowania budżetu na trzy lata, zapoznaj się z tą książką jak najszybciej. Dzięki niej poznasz skuteczne sposoby radzenia sobie z niepewnością i złożonością. — prof. Richard Rumelt,autor książek Dobra strategia, zła strategia oraz Sedno strategii W szybko zmieniającym się świecie zwinne sposoby strategicznego myślenia są ważniejsze niż tradycyjne planowanie, które szybko staje się przestarzałe. W moim odczuciu autorom udało się uchwycić istotę ryzyka i podejmowania decyzji. — Eric Schmidt,były CEO, Google Robert McLean –kawaler Orderu Australii, emerytowany dyrektor McKinsey & Company, członek zarządu fundacji The Nature Conservancy w Australii i Azji, dyrektor the Paul Ramsay Foundation, największej australijskiej organizacji dobroczynnej. Były dziekan Australian Graduate School of Management i stypendysta programu Fulbrighta w Graduate School of Business na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku. Charles Conn – inwestor, działacz na rzecz ochrony środowiska, przedsiębiorca. Współzałożyciel firmy Monograph Capital, inwestującej w przedsięwzięcia z zakresu nauk przyrodniczych. Były dyrektor generalny the Rhodes Trust na Uniwersytecie Oksfordzkim. Zasiada lub zasiadał w zarządach wielu firm i organizacji non-profit, takich jak Patagonia, the Mandela Rhodes Foundation w Afryce Południowej oraz The Nature Conservancy European Council. Były założyciel i dyrektor generalny Ticketmaster-Citysearch, były partner w McKinsey & Company. Absolwent Uniwersytetu Harvarda, Uniwersytetu Oksfordzkiego i Uniwersytetu Bostońskiego.
W naszym stale zmieniającym się świecie sukces i prawdziwe szczęście znajdą tylko ci, którzy nie tylko potrafią się zmienić, ale opanują tę umiejętność do perfekcji i staną się mistrzami zmian. Perspektywa zmian jest ekscytująca, ale budzi też pewne obawy. Jednak to właśnie owe zmiany stanowią klucz do sukcesu, bogactwa i prawdziwej satysfakcji w życiu osobistym i zawodowym. Brian Tracy pokazuje, jak dosłownie stworzyć siebie na nowo – oddzielić przeszłość grubą kreską i zacząć od nowa budować karierę i życie, o których zawsze marzyłeś. Ta książka podpowie ci, jak: • zrozumieć, co jest dla ciebie naprawdę ważne • przejąć kontrolę nad swoją karierą – raz na zawsze • znaleźć wymarzoną pracę • zmienić nieoczekiwane, pozornie negatywne zdarzenia w możliwości rozwoju • podnieść swoje zdolności zarobkowe • nabrać pewności siebie i podejmować ryzyko oraz stanowcze kroki, które mogą przynieść prawdziwe korzyści. Brian Tracy – cieszący się międzynarodowym uznaniem ekspert psychologii sukcesu pomógł tysiącom ludzi w stworzeniu nowego ja – tak jak sam ciągle tworzył siebie na nowo, dzięki czemu doszedł do imponujących rezultatów w swoim życiu i swojej karierze. Przedstawiona tu siedmiostopniowa metoda Tracy’ego pozwoli ci przede wszystkim zbudować pewność siebie potrzebną, by spojrzeć śmiało w przyszłość, podejmować ryzyko i stworzyć dla siebie inspirujące nowe życie. Dysponujesz jedyną w swoim rodzaju mieszanką talentu, wiedzy, umiejętności, doświadczenia i ambicji. Kiedy odkryjesz swoje wyjątkowe zdolności, droga do nowego życia stanie przed tobą otworem. Poznaj sprawdzony siedmiostopniowy proces, który możesz wykorzystać w każdym wieku i na każdym etapie, aby świadomie wykreować pozytywne zmiany w twoim życiu. Siedem kluczowych kroków do pozytywnych zmian: • ponowna ocena - kiedy i w jaki sposób możesz spojrzeć z dystansu na wszystko, co ma wpływ na twoje życie • ponowne przemyślenie - nauka zadawania właściwych pytań dotyczących danej sytuacji • reorganizacja - usprawnienie każdego aspektu życia zawodowego i osobistego, by osiągnąć maksymalną efektywność • restrukturyzacja - gospodarowanie swoim czasem, energią, pieniędzmi i innymi zasobami, tak by przeznaczyć je na realizację priorytetów • przeprojektowanie - uproszczenie wszystkich procesów i delegowanie zadań • tworzenie siebie na nowo – znalezienie odpowiedzi na pytanie, co zrobiłbyś inaczej, gdybyś mógł (lub musiał) zacząć życie i karierę od zera • odzyskiwanie kontroli - tylko ty masz kontrolę nad swoim życiem i przeznaczeniem. Ta kontrola nie jest ciężarem, przeciwnie – to największy dar, który pomoże ci odmienić życie Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie, a także prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi oraz organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu osobistych i biznesowych celów szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Doradzał ponad tysiącowi firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 55 innych krajach.
Lektura obowiązkowa dla wszystkich, których interesują koncepcje zarządzania, innowacyjności, przywództwa, efektywności i przystosowywania się do zmian Skuteczność menedżera ma kardynalne znaczenie dla rozwoju organizacji – bez względu na to, czy będzie nią biznes, agenda rządowa, laboratorium badawcze, szpital czy jednostka wojskowa. Efektywność stała się czymś kluczowym nie tylko dla rozwoju samego człowieka, dla rozwoju organizacji, ale także dla samorealizacji i zdolności nowoczesnego społeczeństwa do przetrwania. Inteligencja, wyobraźnia i wiedza to bogactwo podstawowe, ale tylko skuteczność zmienia je w rezultaty. Same przez się mogą jedynie zakreślić granice tego, co da się osiągnąć. Dla osiągnięcia sensownej efektywności nie wystarczy być inteligentnym, ciężko pracować i znać się na rzeczy. Efektywność to coś odrębnego, coś innego. Nie wymaga ona jednak specjalnego daru, specjalnych talentów czy specjalnego treningu. Nie wymaga – w przypadku menedżera – czegoś specjalnie skomplikowanego. Na efektywność składa się pewna suma nawyków i zabiegów, które przedstawia i omawia ta książka. Nie są one czymś wrodzonym. Przez 45 lat pracowałem jako konsultant z dziesiątkami menedżerów najrozmaitszych organizacji, dużych i małych, w biznesie, w agendach rządowych, związkach zawodowych, szpitalach, uniwersytetach, służbach komunalnych, z menedżerami amerykańskimi, europejskimi, latynoamerykańskimi, japońskimi, i nigdy nie natknąłem się na choćby jednego menedżera „z natury”, czyli takiego, który by się po prostu skutecznym urodził. Wszyscy ci skuteczni musieli się efektywności nauczyć. I musieli ją praktykować tak długo, aż stała się ich drugą naturą. Ale też wszyscy, którzy pracowali nad tym, by stać się skutecznymi szefami, odnieśli w tym względzie sukcesy. Efektywności można się nauczyć,co więcej – uczyć się jej trzeba. ̶Peter F. Drucker Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób. Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy. Peter Drucker tojeden z czołowych myślicieli praktykujących i analizujących zarządzanie, autorytet świata biznesu. Uhonorowany w 2002 r. Medalem Wolności, najwyższym cywilnym odznaczeniem w Stanach Zjednoczonych. Uchodzi za ojca współczesnego zarządzania. Napisana w 1966 r. książka Menedżer skuteczny do dzisiaj uważana jest za pozycję klasyczną i lekturę obowiązkową dla wszystkich, których interesują koncepcje zarządzania, innowacyjności, przywództwa, efektywności i przystosowywania się do zmian.
POZNAJ PROSTY PRZEPIS NA TO, JAK UZYSKAĆ SATYSFAKCJĘ Z PRACYBrak satysfakcji z wykonywanej pracy wpływa nie tylko na los jednostek, ale także na los całych firm. Niezadowolenie pracowników przekłada się bezpośrednio nawydajność, rotację kadry oraz morale, co w końcu musi odbić się na kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Remedium jest na wyciągnięcie ręki, ale mało kto po nie sięga. W tej książce Patrick Lencioni, autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, prezentuje rewolucyjny, a przy tym bardzo prosty model działania, który pozwala na uzyskanie satysfakcji z każdej pracy. Lencioni przedstawia niezwykle interesującą opowieść o Brianie Baileyu, przedwcześnie emerytowanym menedżerze, który poszukuje sensu w swojej karierze i w swoim życiu. Poprzez serię zaskakujących wydarzeń odkrywa trzy uniwersalne przyczyny nieszczęścia i frustracji w pracy oraz narzędzia pozwalające je pokonać. Brian musi stawić czoła różnym aspektom własnej osobowości oraz osobowości innych ludzi, które sprawiają, że brak poczucia szczęścia w pracy jest zjawiskiem tak powszechnym w wielu organizacjach. Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, który chce zapewnić firmie przewagę konkurencyjną, menedżerem próbującym zaangażować i zmotywować swoich pracowników czy też pracownikiem poszukującym spełnienia w pracy, ta książka przyniesie ci natychmiastową ulgę – i nadzieję.  Książka, którą czyta się z wypiekami na twarzy i która ujawnia tajemnicę satysfakcji z pracy. Nieważne, czy zarządzasz sześcioma, czy sześćdziesięcioma ludźmi – ta książka to lektura obowiązkowa.Trevor Fetter, wykładowca w Harvard Business School, były prezes Tenet Healthcare Corporation  W morzu podobnych do siebie książek na temat angażowania i inspirowania pracowników Lencioni rzuca nam prawdziwe koło ratunkowe. Jego książka jest wspaniałym dziełem, polecam ją liderom i wszystkim, którzy próbują wprowadzić do swojej pracy poczucie osobistej satysfakcji.Kevin D. Wilde, wykładowca w Carlson School of Management na Uniwersytecie Minnesoty, byływiceprezes i dyrektor działu szkoleńw General Mills, Inc.  Nie daj się zwieść prostocie przekazywanego tu komunikatu. Lencioni przedstawia praktyczne rozwiązania, które pozwolą uzyskać lepsze wyniki finansowe poprzez skoncentrowanie uwagi na ludziach. Znalazłem tu wiele nowych pomysłów na samodoskonalenie, które chciałbym jak najszybciej wypróbować!Jeff Lamb, były wiceprezes ds. rozwoju pracowników i przywództwa w Southwest Airlines, COO Vari PATRICK M. LENCIONI jest założycielem The Table Group, firmy konsultingowej specjalizującej się w rozwoju zespołów kierowniczych i promowaniu zdrowia organizacyjnego. Jako konsultant i uznany mówca współpracował z tysiącami menedżerów wyższego szczebla, zarówno w przedsiębiorstwach z listy Fortune 500 i rozpoczynających działalność firmach wysokich technologii, jak i uniwersytetach i firmach typu non profit. Lencioni jest autorem sześciu książek, w tym także bestsellera z listy „New York Timesa” – Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.
???,????Gdy różne wami kierują zasady, to jedną drogą nie dacie iść rady Aforyzmy, maksymy, przysłowia — zwiemy złotymi myślami. Ta metafora jest trafna: już to, że przetrwały, świadczy o ich trafności i głębi. Na specjalną uwagę zasługują myśli z kultur nam dalekich — a Wschodowi przypisujemy od dawna mądrą tajemniczość. Możemy ją znaleźć i w tej książce. — Jerzy Bralczyk Wędrowni doradcy...To oni zbudowali fundament chińskiej cywilizacji. Żyli w czasach nieustannych wojen i chaosu. Wędrowni doradcy byli iskrą, która rozproszyła te ciemności. Choć zrodzeni przez chaos, byli tchnieniem złotego wieku postępu i twórcami epoki harmonii i pokoju. Dwa i pół tysiąca lat temu setki wędrownych doradców, takich jak Sun Zi (autor traktatuSztuka wojnyi Konfucjusz, błąkały się od dworu do dworu wojujących władców. Liczyli na szansę sprawdzenia swoich pomysłów w praktyce i sławę. To oni i ich następcy stworzyli wzorzec, który dwa tysiąclecia później stał się inspiracją dla najprężniejszego organizmu XIX-wiecznej Europy - Prus. Zbiorowy wysiłek tych wolnych strzelców to w oczach kolejnych pokoleń złoty wiek rozkwitu Chin, to oni stworzyli Państwo Środka. Książka, którą trzymasz właśnie w ręku za pomocą maksym i słynnych sentencji opowiada o ludziach, których kolektywny wysiłek zbudował Państwo Środka. O sile ich woli, rewolucyjnych pomysłach i dumnie zrealizowanych dziełach. Ale to też opowieść o ich rozterkach, samotności i codziennych wyrzeczeniach. Jedna z opowieści to epizod z życia taoistycznego filozofa Zhuang Zi (Mistrz Zhuang). On to zapisał w swej księdze „Gdzież znajdę tego, który zapomniał o słowach? To z nim właśnie chciałbym porozmawiać.” (?????????????!). Filozof ten wolał w biedzie i studiować naturę Wszechświata , niż uczestniczyć w dworskim życiu. Gdy jeden z władców zaprosił go do objęcia urzędu doradcy, taoista odrzekł, że od prestiżowej pozycji i sowitej zapłaty woli patrzeć, jak żółwica tapla się w nadrzecznym błocie.
Sztuka zarządzania w przedsiębiorstwie Książka Praktyka zarządzania to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz przedsiębiorstwo jako całość. To pierwszy opis zarządzania jako oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności. Pokazuje przedsiębiorstwo w trzech wymiarach: - po pierwsze jako „biznes”, czyli instytucję, która istnieje po to, by produkować wyniki ekonomiczne poza sobą samą, czyli na rynku i dla klienta; - po drugie jako „organizację”, opartą na składniku ludzkim i mającą charakter społeczny, taką, która zatrudnia pracowników, musi ich rozwijać, płacić im, tudzież organizować ich dla produktywności, a z tego tytułu wymaga rządzenia, ucieleśniając określone wartości i formując konieczne relacje między władzą a odpowiedzialnością; - po trzecie jako „instytucję społeczną”, osadzoną w społeczeństwie i w społeczności lokalnej, a więc znajdującą się pod wpływem interesu publicznego. Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście, zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker pokazał światu znaczenie menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu. Sama własność prywatna nie wystarczy dziś do sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze – ta książka w sposób żywy i przystępny pokazuje, co trzeba umieć i co robić, by biznes mógł się udać. Jest to książka fundamentalna i nie bez powodu jej autora nazywa się ojcem założycielem zarządzania (a wręcz – jego papieżem). To rzeczywiście biblia biznesu – żywy poradnik przydatny we wszystkich sprawach biznesowych i związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem. Nie przystępujmy do jej czytania z myślą, że jesteśmy zapóźnieni. Odkryjmy, ile możemy osiągnąć – dzięki wiedzy, umiejętnościom i woli sukcesu. - Stefan Bratkowski, dziennikarz, publicysta, pisarz Peter F. Drucker̶urodził się w Wiedniu w 1909 roku. Zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od 1937 roku pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych. Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University. Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005. Peter F. Drucker jest znany nie tylko ze swoich książek poświęconych zarządzaniu, lecz również z proroczych analiz politycznych, ekonomicznych i społecznych. Jego książki obejmują ponadpięćdziesięcioletnią historię współczesną.
Odzyskaj równowagę między życiem prywatnym a zawodowym Dla wielu ludzi praca jest źródłem tożsamości, czymś w rodzaju religii – zapewnia pensję, ale także poczucie wartości, wspólnoty i sens życia. Pytanie brzmi: jakim kosztem? Przekonaj się, w jaki sposób praca zdominowała nasze życie. Dowiedz się, dlaczego tak trudno jest nam odpuścić. Poznaj strategie budowania zdrowego stosunku do zawodowej części naszego życia. Odzyskaj swoje życie w świecie skoncentrowanym na zarabianiu pieniędzy. Historie słynnych szefów kuchni, bankierów z Wall Street, zapracowanych nauczycieli, wytrwałych aktywistów a nawet bibliotekarek pokazują, co tracimy, gdy praca staje się czymś więcej niż tylko pracą. Książka obala mity i skłania do refleksji nad pytaniami: - Jak oddzielić to, kim jesteśmy, od tego, co robimy? - Dlaczego utożsamiamy poczucie własnej wartości z ilością zarabianych pieniędzy? - Co to znaczy „wystarczająco dobra praca”? Aktualny i przekonujący głos za tym, by dostosowywać pracę do naszego życia zamiast wciskać nasze życie w przestrzeń wokół pracy. To sygnał alarmowy dla ludzi, którzy czują się przepracowani, i liderów, którzy stracili z oczu swoje człowieczeństwo. — Adam Grant, jeden z najważniejszych teoretyków zarządzania, autor bestsellerów Leniwy umysł i Buntownicy, gospodarz podcastu „WorkLife” Fascynująca i dogłębna analiza podaje w wątpliwość pogląd, że nasza praca powinna — lub że w ogóle mogłaby — być jedynym sensem naszego życia, źródłem poczucia własnej wartości lub wspólnoty. Zaczerpnięte z życia historie pozwalają dostrzec, że możemy ustawić pracę na właściwym jej miejscu, a rezultatem będzie nie tylko pełniejsze życie, ale i bardziej efektywna praca. — Oliver Burkeman, autor książki Cztery tysiące tygodni Simone Stolzoff proponuje korektę współczesnego trendu, by postrzegać pracę albo jako samo zło, albo ją nadmiernie gloryfikować. Pokazuje, że obie skrajności są złe a praca to po prostu jeden z wielu elementów, które składają się na coś, co można nazwać dobrym życiem. —Cal Newport, autor bestsellerów Cyfrowy minimalizm oraz Praca głęboka Simone Stolzoff jest dziennikarzem i konsultantem, który współpracuje z liderami, doradzając im, jak uczynić miejsce pracy bardziej skoncentrowanym na człowieku. Pracował jako główny projektant w globalnej firmie innowacyjnej IDEO, a jego teksty publikowano na łamach takich czasopism jak: „The New York Times”, „The Washington Post”, „The Wall Street Journal”, „The Atlantic”. Jest absolwentem uniwersytetów Stanforda i Pensylwanii.
Holistyczny Model Zarządzania KAIZENTM Większość organizacji ma kłopoty z przełożeniem strategii na konkretne działania, co zagraża osiąganiu najwyższej klasy wyników ekonomicznych i finansowych, a w konsekwencji – trwałego wzrostu w perspektywie długoterminowej. Książka opisuje trzyletnią podróż firmy, która ewoluowała od słabych wyników do wysokiego poziomu wzrostu i rentowności dzięki zastosowaniu Holistycznego Modelu Zarządzania KAIZENTM. Narracja rozpoczyna się właśnie od poprawnego zdefiniowania i wdrożenia priorytetów strategicznych. Przedstawiona metodologia Strat to Action opiera się na japońskiej koncepcji Hoshin Kanri, która pozwala skutecznie usprawnić komunikację w organizacji, jednocześnie zapewniając wzmocnienie jej kluczowych elementów. Umożliwia też dopasowanie celów i zasobów we wszystkich obszarach działalności przedsiębiorstwa. Strat to Action przekuwa strategię w działanie, stawiając przed firmami ambitne cele i przygotowując je do sprostania wyzwaniom przyszłości poprzez metodyczne zarządzanie skoncentrowane na doskonaleniu procesów, zaangażowaniu liderów i budowaniu odpowiedzialności wszystkich zainteresowanych. Lektura tej książki pozwala czytelnikowi zrozumieć potencjał metodologii Hoshin w kontekście transformacji organizacyjnej i osiągania wzrostu rok po roku. Zaangażuj się w realizację przełomowych celów i mierz wyżej niż kiedykolwiek sięgała twoja wyobraźnia
Jak radzić sobie ze stresem w ważnych sytuacjach? Jak nie ulec presji i pokazać się z najlepszej strony? Jak z większą pewnością siebie podchodzić do życiowych wyzwań i rozwoju kariery? Poznaj techniki, które pomagają wybitnym sportowcom i bądź najlepszą wersją siebie w najtrudniejszych chwilach. Jeśli nie potrafisz w pełni wykorzystać swoich możliwości i nie wiesz, jak temu zaradzić, skorzystaj z rad psycholożki sportu, która od ponad dwudziestu lat pracuje z najlepszymi z najlepszych. Poznaj prawdziwą naturę pewności siebie oraz różnicę między dobrymi rutynami a szkodliwymi przesądami. Naucz się sztuki koncentracji na czekającym cię zadaniu. Dowiedz się, dlaczego charakter jest ważniejszy od talentu oraz jak dać z siebie wszystko w tych najważniejszych, ale i najbardziej stresujących chwilach – chwilach, które decydują o twoim sukcesie – bez względu na to, czy jesteś sportowcem, studentem, nauczycielem, liderem biznesu, menedżerem czy po prostu chcesz poprawić swoją wydajność. Podejście jest proste: dowiedz się, co ci przeszkadza, opracuj plan działania oraz strategie pozwalające pokonać te przeszkody w momencie, gdy się pojawią, i trzymaj się planu. Nie chodzi o to, co czujesz — liczy się to, co robisz! W książce znajdziesz: - proces opracowywania własnych planów wydajnościowych -przykłady ilustrujące metodę dr Sinclair - dowody na jej skuteczność bez względu na to, kim jesteś, co robisz i z jakimi przeszkodami się mierzysz - kwestionariusze i wskazówki pozwalające przygotować spersonalizowany plan wydajności, niezależnie od wyzwań, przed którymi stoisz. Za każdym razem, gdy wchodzisz w oko cyklonu, potrzebujesz światła, które cię z niego wyprowadzi. Książka Dany pokazuje inspirującą i innowacyjną drogę, która jest tym światłem. — Billie Jean King, ikona sportu, działaczka na rzecz równości płci Talent pozwala ci wejść do gry, ale rozproszony umysł cię z niej wyklucza. W tej książce nie ma frazesów, są za to przykłady konkretnych zachowań, które odróżniają najlepszych od całej reszty. — Daniel H. Pink, autor bestsellerów „New York Timesa” Żałować czy nie żałować? oraz Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację Dr Dana Sinclair z prawdziwą pasją podchodzi do nauczania i pomagania ludziom w tym, by stać się najlepszą wersją samych siebie: wartościowymi współpracownikami lub członkami zespołu, którzy biorą odpowiedzialność za swoje rezultaty. — Scott McCain, prezes McCain Foods Dr Dana Sinclair jest założycielką i współwłaścicielką firmy konsultingowej Human Performance International z siedzibą w Toronto. Od 2000 roku współpracuje ze sportowcami profesjonalnych lig hokeja, baseballu, koszykówki, futbolu i piłki nożnej, a także z instytucjami medycznymi i korporacjami. Jest dyplomowaną psycholożką z dwoma doktoratami uzyskanymi na Uniwersytecie Cambridge i Uniwersytecie Ottawy oraz członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Obecnie pracuje na stanowisku adiunkta na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej.
Sto lat temu wyzwaniem edukacji było nauczyć dzieci czytania i pisania. Dziś młodzi ludzie muszą wiedzieć, jak korzystać z internetu, by znaleźć potrzebne informacje w szybko rosnącym zbiorze danych. A wkrótce będą musieli nauczyć się, jak poruszać się w rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, wchodzić w interakcje z robotami i odróżniać fakty od opinii. Żyjemy w świecie, który bardzo szybko się zmienia, co sprawia, że okres połowicznego rozpadu wiedzy w obszarach technologicznych dramatycznie się skrócił. Nie trzeba czekać pięć lat, aby 50 procent tego, co wiemy, straciło swoją wartość i stało się bezużyteczne. Dlatego dziś, bardziej niż kiedykolwiek w przeszłości, wiedza o tym, jak zadać właściwe pytanie i komu, staje się kluczowa. Książka oswaja nas z kluczowymi wyzwaniami przyszłości i przedstawia najważniejsze koncepcje przyszłości, które powinny opanować nasze dzieci, by rozwój AI był dla nich szansą a nie zagrożeniem. Jest również przewodnikiem dla rodziców, nauczycieli i wszystkich osób zainteresowanych edukacją, którzy pragną wyposażyć młode pokolenia w narzędzia niezbędne do odnalezienia się w coraz bardziej złożonej rzeczywistości. Autorka przybliża następujące zagadnienia: Od botów po druk 3D: nowe technologie w edukacji Jak oni to robią: najlepsze systemy edukacyjne na świecie Zamiast kredyt i tablicy: 8 innowacyjnych sposobów nauczania W książce znajdziesz odpowiedź na pytania: ·Dlaczego obecny system edukacji przestał działać? ·Kto się boi chata GPT? ·Czy studia to relikt przeszłości? ·Jaka będzie Szkoła 2050?
Rewolucyjna książka, która nauczy cię, jak korzystać z niepowodzeń, napisana przez badaczkę bezpieczeństwa psychicznego i wielokrotnie nagradzaną profesor Harvard Business School, Amy Edmondson. Często jesteśmy rozdarci pomiędzy dwiema „kulturami porażek”. Mówi się nam, że albo powinniśmy ich za wszelką cenę unikać, albo zaakceptować je jako nieuniknione i szybko o nich zapominać. Żadne z tych podejść nie pomaga jednak odróżnić dobrej porażki od złej. Amy Edmondson, czerpiąc z wieloletnich badań, prezentuje nowy sposób myślenia o porażkach i praktykowania ich. Pokazuje, jak zminimalizować bezproduktywne niepowodzenia, znaleźć przemyślany sposób na radzenie sobie z porażkami i maksymalizować korzyści, jakie uzyskujemy z wszelkiego rodzaju wpadek. Pomaga zrozumieć, kiedy porażka jest naszym przyjacielem, i jak jej zapobiec, abyśmy mogli mądrze podejmować ryzyko i minimalizować szkody. Dzięki przytaczanym historiom z życia codziennego, obejmującym biznes, popkulturę i historię, Edmondson uczy nas, jak wstyd i obwinianie się przekuć w ciekawość, wrażliwość i okazję do rozwoju. Już nigdy nie spojrzysz na porażkę w ten sam sposób Żadna umiejętność w życiu nie jest ważniejsza niż uczenie się na błędach – i nikt na świecie nie wie o tym więcej niż Amy Edmondson. Opierając się na pasjonujących dowodach i olbrzymim doświadczeniu, oferuje bogactwo spostrzeżeń na temat tego, jak podejmować inteligentne ryzyko i podnosić się po niepowodzeniach. Gdyby wszyscy przyjęli idee zawarte w tej ważnej książce, bylibyśmy bezpieczniejsi, mądrzejsi i odnosili większe sukcesy. – Adam Grant, autor bestsellerów Leniwy umysł, Buntownicy i Hidden Potential, gospodarz podcastu TED „Re:Thinking” Szlachetna porażka jest niezbędna do innowacji i wzrostu. Ale jaka jest różnica między szlachetną porażką, niechlujnym błędem i godnym nagany sabotażem? Jak być pewnym, że stwarzasz sobie warunki do osiągnięcia sukcesu? Ta książka pomoże ci podjąć niezbędne ryzyko, aby odnieść sukces w karierze i życiu. – Kim Scott, autorka książek Szef wymagający i wyrozumiały oraz Toksyczne miejsce pracy Stworzenie środowiska pozwalającego w bezpieczny sposób rozwiązywać trudne problemy jest jedną z najważniejszych rzeczy, jakie możemy zrobić. Z wielką jasnością i wnikliwością Amy pokazuje nam, jak zrozumieć, że nasze emocje i osobiste potrzeby są częścią rozwiązania. Ta książka zainspiruje cię do wykonania najodważniejszej pracy. – Ed Catmull, autor bestsellera Kreatywność S.A. Amy C. Edmondson jest profesorem przywództwa i zarządzania w Harvard Business School, znana z prowadzonych przez dwadzieścia lat badań nad bezpieczeństwem psychologicznym. Jej wielokrotnie nagradzane prace ukazywały się m.in. w „The New York Times”, „The Wall Street Journal”, „Financial Times”, „Psychology Today”, „Fast Company” i „Harvard Business Review”. W 2021 r. została uznana przez Thinkers50 za najlepszą na świecie myślicielkę zarządzania. Wykład Edmondson na TED Talk pt. „Jak zamienić grupę nieznajomych w zespół” obejrzano ponad trzy miliony razy. Uzyskała tytuł doktora na Uniwersytecie Harvarda. Jest autorką książki Firma bez strachu. Mieszka w Cambridge w stanie Massachusetts.
Rola menedżerów w programie Six Sigma jest zdecydowanie niedoceniana. Tymczasem to właśnie oni są największym jego beneficjentem i powinni nadawać mu kierunek. Ale jaki? Wszystkiego dowiesz się z lektury tego poradnika. Jest on adresowany zarówno do menedżerów, których organizacja używa Six Sigma, jak i do tych, którzy pragną zrozumieć program i rozważają jego wdrożenie. Znajdziesz tu czytelny opis Six Sigma, wyjaśnienie, jak działa oraz gdzie i kiedy można tę metodę skutecznie wykorzystać, a także porady Autora, który szczerze i bez koloryzowania dzieli się swoim ponad 20-letnim doświadczeniem w tym zakresie. Książka jest podzielona na cztery części.Część pierwsza otwiera drzwi do świata Six Sigma, wyjaśniając jej pochodzenie, mechanizmy działania oraz przyczyny popularności i skuteczności.Część druga zawiera informacje o tym, co zrobić, aby już pierwsze działania i projekty mogły przynieść namacalne efekty.Część trzecia przedstawia czynniki, które składają się na rozwój Six Sigma w długim terminie oraz sprzyjają przekształceniu jej w specyficzną kulturę przedsiębiorstwa.Część czwarta skupia się na kluczowych wyzwaniach i trudnościach związanych z programem. Drogi Czytelniku, oferujemy ci kompendium wiedzy potrzebnej do skutecznego uruchomienia programu, a także wskazówki jak go pielęgnować i rozwijać. Mamy nadzieję, że po lekturze tej książki Six Sigma stanie się dla ciecie źródłem nie tylko realnych korzyści biznesowych, lecz także osobistej satysfakcji. Kamil Torczewski – prezes zarządu w Akademii Białego Kruka. Od 2001 roku związany zawodowo z programem Six Sigma i usprawnianiem procesów. Współtworzył pierwszą w Polsce organizację kształcącą liderów w programie Six Sigma, w której pracował jako trener, konsultant, a później członek i prezes zarządu. Trener Six Sigma akredytowany przez IASSC (The International Association for Six Sigma Certification). W trakcie ponad 20-letniej kariery wspierał wdrożenia programu Six Sigma w setkach organizacji – od międzynarodowych gigantów po polską sferę budżetową. Autor blisko 50 publikacji z obszaru Six Sigma, rozwiązywania problemów i rozwoju osobistego. Wykładowca licznych studiów podyplomowych i MBA.Obecnie działa zawodowo w obszarze wsparcia i rozwoju indywidualnego – certyfikowany psychoterapeuta Gestalt (European Association for Gestalt Therapy) oraz aktywny praktyk Gestalt w środowisku biznesowym (GPO – Gestalt Practitioner in Organization). Miłośnik zwierząt, książek, przyrody i bardzo długich pieszych wędrówek. Optymista.
Żyjemy w przekonaniu, że produktywność wynika z ciężkiej pracy, a droga do sukcesu jest wypełniona niekończącą się frustracją i trudem. A jeśli jest inny sposób? Dr Ali Abdaal – najpopularniejszy na świecie ekspert w dziedzinie produktywności – odkrył łatwiejszą i szczęśliwszą drogę do sukcesu. Opierając się na dziesięcioleciach badań psychologicznych, twierdzi, że sekretem produktywności i sukcesu nie jest harówka, lecz dobre samopoczucie. Jeśli potrafisz sprawić, że twoja praca będzie przyjemna, produktywność pojawi się sama. Sekretem produktywności jest radość, a nie dyscyplina Dowiesz się, jak nauka o produktywności zapewniającej dobre samopoczucie może odmienić twoje życie. Odkryjesz trzy czynniki, które stanowią podstawę przyjemnej produktywności, trzy blokady, które trzeba pokonać, aby wygrać z prokrastynacją, oraz trzy czynniki, które zapobiegają wypaleniu i pomagają osiągnąć trwałe spełnienie. Poznasz inspirujące historie założycieli firm, olimpijczyków i naukowców, laureatów Nagrody Nobla, ucieleśniających zasady dobrej produktywności. Przekonasz się także, że wystarczą proste praktyczne zmiany, by osiągnąć więcej i zacząć żyć lepiej już od dzisiaj. Dzięki tej książce: Zbudujesz własny system produktywności, który nie będzie męczący. Sprawisz, że każda praca (choćby nudna) będzie wydawała się bardziej energizująca i przyjemna. Zachowasz koncentrację w świecie ciągłych rozproszeń. Raz na zawsze poradzisz sobie z prokrastynacją, i to bez polegania wyłącznie na motywacji i dyscyplinie. Nauczysz się zmniejszać stres związany z pracą, zachowując produktywność. Upewnisz się, czego naprawdę chcesz od swojej pracy i życia. Zrozumiesz, co naprawdę jest dla ciebie ważne w dłuższej perspektywie. Wyznaczysz sobie znaczące cele, które pomogą ci czuć się dobrze i osiągać więcej. Naładujesz swoje akumulatory dzięki popartym naukowo strategiom. Odzyskasz równowagę, spełnienie i radość we wszystkim, co robisz. ...oraz dużo, dużo więcej. Ta książka uwolni cię od poczucia winy i wstydu wynikającego z przekonania, że ​​nie robisz wystarczająco dużo, i pokaże ci, jak osiągnąć więcej, niż kiedykolwiek marzyłeś. — JAY SHETTY, autor książek Zacznij myśleć jak mnich i 8 zasad miłości Ali Abdaal to lekarz, przedsiębiorca, magik amator i najpopularniejszy na świecie ekspert w dziedzinie produktywności. Zainteresował się nauką o produktywności, gdy próbował połączyć wymogi kształcenia medycznego na Uniwersytecie Cambridge z rozwojem swojej firmy. Pracując jako lekarz w brytyjskiej Narodowej Służbie Zdrowia, zaczął dokumentować w Internecie swoją podróż w kierunku zdrowszego, szczęśliwszego i bardziej produktywnego życia. Jego oparte na dowodach filmy, podcasty i artykuły na temat ludzkiego umysłu przez lata dotarły do ​​setek milionów ludzi na całym świecie. W 2021 roku zrobił sobie przerwę od praktyki lekarskiej, aby w pełni poświęcić się pracy popularyzującej naukę o rozkwicie człowieka i jego wysokiej wydajności. W tej książce ujawnia wszystko, czego nauczył się przez dekadę studiowania sekretów lepszego samopoczucia i osiągania więcej.
Demaskatorska książka ujawniająca kulisy działalności McKinsey & Company, najpotężniejszej firmy konsultingowej na świecie, doradzającej korporacjom i rządom. McKinsey & Company to najbardziej prestiżowa globalna firma konsultingowa, zarabiająca miliardy dolarów na maksymalizacji zysków i zwiększaniu efektywności dużych korporacji i rządów. Zapewnia, że jej misją jest uczynienie świata lepszym miejscem, a jej reputacja przyciąga najbardziej utalentowanych absolwentów uczelni z całego świata. Jak jednak naprawdę działa McKinsey & Company? Rady McKinseya sprowadzają się zazwyczaj do drastycznego cięcia kosztów. Współpracuje z agencjami rządowymi oraz konkurującymi ze sobą firmami, ale zaprzecza, że stanowi to konflikt interesów. Wymownym przykładem było doradzanie chińskiej firmie inżynieryjnej w budowie sztucznych wysp służących jako bazy dla chińskiej marynarki wojennej przy jednoczesnym inkasowaniu milionów dolarów od Pentagonu, którego głównym zadaniem jest przeciwdziałanie agresji Chin. Dzięki umowom o zachowaniu poufności McKinsey przez lata unikał nadzoru opinii publicznej mimo doradzania m.in. koncernom tytoniowym i producentom e-papierosów czy firmom ubezpieczeniowym, którym zalecał maksymalne utrudnianie dochodzenia roszczeń przez ofiary wypadków, wykorzystywał swoje kontakty w rządzie Stanów Zjednoczonych w celu osłabienia nadzoru państwa nad firmami finansowymi z Wall Street oraz przyczyniał się do korupcji w krajach rozwijających się takich jak Afryka Południowa. A to jedynie wybrane przykłady. Bogdanich i Forsythe, stosując zasadę #1 w dziennikarstwie śledczym: „Podążaj tropem pieniędzy”, przedstawili dewastujący obraz firmy, której działania często przyczyniały się do nierówności społecznych i ekonomicznych, sprzyjały korupcji i czyniły świat bardziej niebezpiecznym i niesprawiedliwym. Kopalnia informacji… Książka opisuje firmę goniącą za zyskami, głoszącą ewangelię redukcji zatrudnienia i offshoringu, kierowaną przez ludzi pozbawionych jakichkolwiek zasad moralnych. Klarowny i druzgocący obraz filozofii zarządzania, która w minionych 50 latach doprowadziła do upadku stabilnej amerykańskiej klasy średniej. —„The New York Times Book Review” Dwóch znakomitych dziennikarzy śledczych rozbija mur tajności wzniesiony przez jedną z najbardziej wpływowych firm na świecie. Książka przedstawia odkrywczy – i zatrważający – obraz potężnej organizacji, której działania zaprzeczają propagowanej przez nią idei. —Jane Mayer,autorka książek The Dark Side oraz Dark Money Bogdanich i Forsythe ukazują, jak McKinsey, zamiast optymalizować dobrobyt społeczny, optymalizuje korporacyjne zyski i pogłębia chciwość. W swojej działalności firma niezwykle skutecznie upowszechnia korporacyjne występki i przyczynia się do wzrostu nierówności ekonomicznych w Ameryce. Hipokryzja, chciwość, bezsensowne slajdy w PowerPoint, pomaganie i nakłanianie do przestępstw największych światowych trucicieli i firm farmaceutycznych. Lektura każdej strony gotowała we mnie krew. — Joseph E. Stiglitz,laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii z 2011 r., profesor Uniwersytetu Columbia Książka zawiera dewastujący opis wpływów McKinseya na najwyższe szczeble władzy rządowej i korporacyjnej. W zadziwiająco szczegółowy sposób Bogdanich i Forsythe przedstawiają, jak McKinsey wspomagał szkodliwe działania wielu firm i agencji rządowych, od amerykańskich producentów opioidów po rosyjskich oligarchów i państwowych monopolistów, włącznie z oskarżonym o zlecenie zabójstwa saudyjskim księciem Mohammedem bin Salmanem. Cały czas głosił przy tym z dumą, że czyni świat lepszym miejscem. Książka jest majstersztykiem dziennikarstwa śledczego. — James B. Stewart, autor książki Den of Thieves oraz profesor katedry dziennikarstwa biznesowego im. Bloomberga na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Columbia WALT BOGDANICH – dziennikarz śledczy „The New York Timesa”. Trzykrotnie wyróżniony Nagrodą Pulitzera i czterokrotnie Nagrodą George’a Polka. Przygotowywał reportaże dla telewizyjnego programu „60 Minutes”, stacji ABC News i „The Wall Street Journal”. Ukończył University of Wisconsin licencjatem z nauk politycznych oraz Ohio State University jako magister dziennikarstwa. Mieszka w Port Washington w stanie Nowy Jork. MICHAEL FORSYTHE – dziennikarz śledczy „The New York Timesa”. Pracując w agencji Bloomberg, należał do zespołu wyróżnionego Nagrodą George’a Polka w 2013 roku. Weteran amerykańskiej Marynarki Wojennej. Ukończył Georgetown University licencjatem z ekonomii międzynarodowej oraz Harvard University jako magister orientalistyki. Mieszka w Nowym Jorku.
1 2 3 4 5
z 10
skocz do z 10