Menu

Patrick Lencioni

POZNAJ PROSTY PRZEPIS NA TO, JAK UZYSKAĆ SATYSFAKCJĘ Z PRACYBrak satysfakcji z wykonywanej pracy wpływa nie tylko na los jednostek, ale także na los całych firm. Niezadowolenie pracowników przekłada się bezpośrednio nawydajność, rotację kadry oraz morale, co w końcu musi odbić się na kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Remedium jest na wyciągnięcie ręki, ale mało kto po nie sięga. W tej książce Patrick Lencioni, autor bestsellerów z listy „New York Timesa”, prezentuje rewolucyjny, a przy tym bardzo prosty model działania, który pozwala na uzyskanie satysfakcji z każdej pracy. Lencioni przedstawia niezwykle interesującą opowieść o Brianie Baileyu, przedwcześnie emerytowanym menedżerze, który poszukuje sensu w swojej karierze i w swoim życiu. Poprzez serię zaskakujących wydarzeń odkrywa trzy uniwersalne przyczyny nieszczęścia i frustracji w pracy oraz narzędzia pozwalające je pokonać. Brian musi stawić czoła różnym aspektom własnej osobowości oraz osobowości innych ludzi, które sprawiają, że brak poczucia szczęścia w pracy jest zjawiskiem tak powszechnym w wielu organizacjach. Bez względu na to, czy jesteś kierownikiem, który chce zapewnić firmie przewagę konkurencyjną, menedżerem próbującym zaangażować i zmotywować swoich pracowników czy też pracownikiem poszukującym spełnienia w pracy, ta książka przyniesie ci natychmiastową ulgę – i nadzieję.  Książka, którą czyta się z wypiekami na twarzy i która ujawnia tajemnicę satysfakcji z pracy. Nieważne, czy zarządzasz sześcioma, czy sześćdziesięcioma ludźmi – ta książka to lektura obowiązkowa.Trevor Fetter, wykładowca w Harvard Business School, były prezes Tenet Healthcare Corporation  W morzu podobnych do siebie książek na temat angażowania i inspirowania pracowników Lencioni rzuca nam prawdziwe koło ratunkowe. Jego książka jest wspaniałym dziełem, polecam ją liderom i wszystkim, którzy próbują wprowadzić do swojej pracy poczucie osobistej satysfakcji.Kevin D. Wilde, wykładowca w Carlson School of Management na Uniwersytecie Minnesoty, byływiceprezes i dyrektor działu szkoleńw General Mills, Inc.  Nie daj się zwieść prostocie przekazywanego tu komunikatu. Lencioni przedstawia praktyczne rozwiązania, które pozwolą uzyskać lepsze wyniki finansowe poprzez skoncentrowanie uwagi na ludziach. Znalazłem tu wiele nowych pomysłów na samodoskonalenie, które chciałbym jak najszybciej wypróbować!Jeff Lamb, były wiceprezes ds. rozwoju pracowników i przywództwa w Southwest Airlines, COO Vari PATRICK M. LENCIONI jest założycielem The Table Group, firmy konsultingowej specjalizującej się w rozwoju zespołów kierowniczych i promowaniu zdrowia organizacyjnego. Jako konsultant i uznany mówca współpracował z tysiącami menedżerów wyższego szczebla, zarówno w przedsiębiorstwach z listy Fortune 500 i rozpoczynających działalność firmach wysokich technologii, jak i uniwersytetach i firmach typu non profit. Lencioni jest autorem sześciu książek, w tym także bestsellera z listy „New York Timesa” – Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.
Patrick Lencioni, bestsellerowy autor „New York Timesa,” stworzył prawdziwie przełomowy model, który na zawsze zmieni sposób naszego myślenia o pracy i zespołach. Umożliwia on taki dobór pracowników i podział zadań między nimi, aby jako zespół wzajemnie się uzupełniali, osiągali wyznaczone cele, a jednocześnie odczuwali autentyczną satysfakcję z pracy. Rozbieżności między naszą pracą a talentami Ludzie pracujący na stanowisku zgodnym ze swoimi predyspozycjami i naturalnymi zdolnościami, niezależnie od tego, czy są dyrektorami generalnymi, liderami czy świeżo zatrudnionymi pracownikami, czują się bardziej spełnieni i odnoszą większe sukcesy.Problem pojawia się jednak wtedy, gdy chcemy wykorzystać naszą osobowość i nasze preferencje podczas wykonywania codziennych obowiązków zawodowych oraz we współpracy z kolegami z zespołu obdarzonymi innymi zdolnościami. Jakim typem geniusza jesteś w pracy? Lencioni wyróżnił sześć typów talentu, pozwalających określić, jaki rodzaj pracy sprawia danej osobie radość i dodaje energii oraz czego powinna ona unikać, by nie wywoływać u siebie frustracji i nie doprowadzić do wypalenia zawodowego. Model Lencioniego nie tylko oferuje schemat pozwalający na szybkie zrozumienie własnych talentów, ale też umożliwia menedżerom i liderom odkrycie oraz właściwe wykorzystanie naturalnych predyspozycji członków ich zespołów. Jest on w takim samym stopniu modelem osobowości, jak i narzędziem poprawy produktywności, prowadzącym do zwiększenia osobistej i zespołowej energii, wzajemnego zrozumienia i lepszej współpracy. Lepsza droga do zrozumienia swojego talentu, frustracji i zespołu W pierwszej części książki Lencioni opowiada intrygującą, choć fikcyjną historię Bulla Brooksa, przedsiębiorcy, męża i ojca, który postanawia rozwiązać problem swojej frustracji w pracy i odnajduje nowy sposób myślenia. Dzięki niemu inaczej postrzega własną pracę, zespół, a nawet małżeństwo. Druga część książki stanowi szczegółowy przegląd modelu i daje konkretne narzędzie do zrozumienia swoich naturalnych uzdolnień oraz do identyfikacji talentów, predyspozycji, ale i frustracji członków zespołu.
Patrick Lencioni, autor bestsellerów „New York Timesa”, napisał kilkanaście książek, w których radzi liderom, jak budować zespoły i przewodzić organizacjom. Tym razem postanowił zająć się czymś innym. Chce spróbować pomóc liderom zrozumieć, dlaczego w ogóle objęli rolę przywódczą i co mogą zrobić, by dobrze się w niej realizować. Pisząc „Motywacje lidera” prawdopodobnie najbardziej intrygującą książkę w swojej dotychczasowej karierze, Patrick Lencioni postanowił wciągnąć czytelników w rozmowę między dwoma konkurującymi dyrektorami generalnymi. Shay Davis od pół roku kieruje firmą Golden Gate Alarm i powoli zaczyna się martwić, że nie radzi sobie tak dobrze, jak powinien. Nie ma się do kogo zwrócić i ostatecznie decyduje się zasięgnąć rady od kogoś, kogo w normalnych okolicznościach na pewno nie poprosiłby o pomoc. Zaprasza na rozmowę Liama Alcotta, dyrektora firmy, która radzi sobie na rynku znacznie lepiej niż Golden Gate, a którego on osobiście szczerze nie znosi. Powstała wciągająca i inspirująca opowieść biznesowa – pełna zaskakujących zwrotów akcji, połączona z praktycznymi poradami dla liderów – kończy się ostatecznie w sposób równie nieoczekiwany, co odkrywczy. Po drodze Lencioni zachęca czytelnika do szczerej autorefleksji i podpowiada, jak zmienić podejście do pięciu najważniejszych obszarów pracy. Dzięki jego radom liderzy mogą uniknąć błędów, które mogłyby spowolnić rozwój ich organizacji, a nawet zaszkodzić ludziom, których powinni wspierać i inspirować do rozwoju i osiągania celów. Bodaj najlepsza opowieść, jaka wyszła do tej pory spod pióra Pata. Postaci są autentyczne, fabuła dynamicznie się rozwija, a kolejne zwroty akcji co rusz zaskakują czytelnika. No i oczywiście płyną z niej cenne lekcje dla każdego, kto chce być liderem. Elizabeth Bryant, dyrektor ds. edukacji Southwest Airlines Jeśli się obejmuje rolę lidera z niewłaściwych powodów, ludzie mogą na tym mocno ucierpieć. Pat napisał zwięzłą i wciągającą historię, która pomaga liderom zrozumieć własną motywację i objąć właściwy kurs. Henry Cloud, autor bestsellerowych książek Sztuka mówienia „Nie”, Necessary Endings, The Power of the Other Lencioni znów to zrobił! W książce Motywacje lidera wyjaśnia jasno i klarownie, jak motywacja wpływa na nasz sukces. Zamierzam dać tę książkę do przeczytania wszystkim naszym początkującym i potencjalnym przyszłym liderom nawet jeszcze przed rozpoczęciem przygotowań do objęcia roli przywódczej. Amy Bastuga, dyrektor ds. HR Radio Flyer PATRICK LENCIONI jest założycielem i prezesem Table Group, która od 1997 roku wspiera liderów w budowaniu zdrowych organizacji. Z jego rad korzystają liderzy na całym świecie, w bardzo różnych organizacjach. Do grona jego klientów należą korporacje międzynarodowe, dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwa, profesjonalne drużyny sportowe, wojsko, organizacje non-profit, szkoły i kościoły. Lencioni jest autorem jedenastu bestsellerów, w tym książek Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Trzy kluczowe cechy idealnego członka zespołu oraz Odkryj się. Wcześniej pracował w Oracle, Sybase oraz w firmie konsultingowej Bain & Company.
W książce PIĘĆ DYSFUNKCJI PRACY ZESPOŁOWEJ Patrick Lencioni opowiada bajkę o przywództwie, niezwykle pouczającą i wciągającą czytelnika. Koncentruje się na fascynującym i złożonym świecie zespołów ludzkich. Kathryn Petersen, dyrektor generalny firmy DecisionTech, staje wobec ostrego kryzysu przywództwa: ma pojednać zespół pogrążony w chaosie zagrażającym bytowi całej firmy. Czy odniesie sukces? Czy zostanie zwolniona? Czy firma upadnie? Pasjonujące opowiadanie Lencioniego nieustannie przypomina nam, że przywództwo wymaga tyleż odwagi, co przenikliwości. W trakcie opowiadania Lencioni odkrywa przed nami pięć dysfunkcji stanowiących samo sedno przyczyn częstych trudności, jakie przeżywają zespoły ludzkie. Autor nakreśla nam model i etapy działań, dzięki którym będziemy mogli pokonać te przeszkody i budować spójne i skuteczne zespoły. Lencioni stworzył porywającą fabułę z pozornie prostym przesłaniem adresowanym do wszystkich, którzy dążą do tego, by stać się wyjątkowymi liderami zespołów.
Po wydaniu bestsellera Patricka Lencioniego zatytułowanego Pięć dysfunkcji pracy zespołowej jego wielbiciele chcieli wiedzieć więcej na temat tego, jak wdrażać idee przedstawione w tej książce. W Przezwyciężaniu pięciu dysfunkcji pracy zespołowej Lencioni zamieszcza bardziej szczegółowe, praktyczne porady dotyczące przezwyciężania pięciu dysfunkcji – opisuje narzędzia, ćwiczenia, modele oceny, a także przytacza przykłady z własnej praktyki. Stawia pytania, na które każdy zespół musi sobie odpowiedzieć, takie jak: „Czy naprawdę jesteśmy zespołem?”, „Jaka jest nasza obecna efektywność?”, „Czy jesteśmy przygotowani na to, by zainwestować czas i energię i stać się wspaniałym zespołem?”. Napisany w zwięzły i przejrzysty sposób przewodnik daje liderom, menedżerom liniowym i konsultantom narzędzia potrzebne do tego, by mogli pomagać zespołom działać szybko i efektywnie. Niniejszy przewodnik jest kontynuacją bestsellera „New York Timesa” zatytułowanego Pięć dysfunkcji pracy zespołowej.