Menu

Alicja Żarowska-Mazur

Zeszyt zawiera prawie 30 zabaw ćwiczących spostrzegawczość i rozwijających logiczne myślenie, a jednocześnie wprowadzających szybko i bezboleśnie do nauki programowania komputerowego. Wykonując polecenia i rozwiązując łamigłówki, dziecko obserwuje, analizuje i wnioskuje - rozwija zdolność myślenia przyczynowo-skutkowego. Na końcu publikacji zamieszczono rozwiązania wszystkich zadań.
Ile ważył pierwszy telefon komórkowy? Jak brzmiała pierwsza „komórkowa” rozmowa? Ile informacji zmieści się na karcie pamięci? Jak działa GPS? Na te i wiele innych pytań odpowie ta seria książek. Oprócz rzeczowych informacji, które wspomagają edukacje, młody czytelnik znajdzie w nich mnóstwo zabawnych ciekawostek oraz atrakcyjne zdjęcia.
Grafika rastrowa daje nam ogromne możliwości zarówno w retuszu fotografii, jak i tworzeniu różnych projektów, począwszy od prostych ulotek, a skończywszy na złożonych ilustracjach. Piksele, czyli jeszcze więcej Photoshopa. Grafika komputerowa dla dzieci to propozycja dla tych osób, które posiadają już podstawową wiedzę z zakresu obsługi Photoshopa. Dzięki tej książce zobaczysz, na czym polega stosowanie inteligentnych obiektów oraz inteligentnych filtrów. Jak mogą usprawnić pracę i ułatwić wprowadzanie zmian. Nauczysz się także retuszować stare fotografie, które nierzadko zalegają kilkadziesiąt lat w szufladzie, tracąc w tym czasie swoje barwy lub ulegając uszkodzeniom mechanicznym. Jeśli lubisz tworzyć własne projekty, pokażemy Ci kilka ciekawych metod zmiany tonacji kolorystycznej obrazu, a także budowania obiektów trójwymiarowych oraz rozbijania obrazu na cząsteczki. Jeżeli jesteś zapalonym fotografem i chcesz udostępniać zdjęcia np. w internecie lub też masz pomysł na ciekawą publikację, która jednak wymaga, aby wprowadzić w wielu zdjęciach określone zmiany, takie jak dopasowanie rozdzielczości, trybu kolorów, kontrastu czy jasności, możesz takich korekt dokonywać automatycznie. Pokażemy Ci, jak nagrywać operacje i stosować je do kolejnych plików. Spróbujemy też zainspirować Cię do stworzenia dwóch dość zaawansowanych projektów, a większość plików, które zostały w nich użyte, możesz pobrać z naszej strony internetowej. Wszystkie przykłady zostały zilustrowane, abyś na każdym etapie mógł porównać swoją pracę z omawianym ćwiczeniem. Pamiętaj, że wskazujemy Ci tylko dostępne środki, a sposoby, z jakich korzystamy nie są jedynie słuszne. Mają wytyczyć Ci drogę, pokazać możliwości programu, lecz być może zechcesz używać ich w przyszłości zupełnie inaczej. A teraz do dzieła!
Cyfrowy świat seniora. Bezpiecznie w Internecie Postanowiłeś kupić komputer, tablet lub smartfon? To świetna decyzja! Tylko co dalej? A może już je masz? Ale mało je ogarniasz? Nie martw się, na ratunek przychodzi Ci właśnie "Cyfrowy świat seniora. Bezpiecznie w Internecie". Dzięki niej dowiesz się, jakie zagrożenia czyhają w internecie i jak się przed nimi bronić. Internet, jak każda inna rzecz, ma zarówno zalety, jak i wady. Zalety to zdecydowanie możliwość szybkiego wyszukania informacji i komunikacji. Wady to między innymi złośliwe oprogramowanie i wyłudzanie informacji. Książka pokaże Ci, że akcja równa się reakcja - kiedy ktoś Cię atakuje, musisz się bronić. Broń czasami jest w zasięgu Twojej ręki. Wystarczy dobrze poznać swój komputer, tablet lub smartfon, włączyć zdrowy rozsądek i ugryźć się w język. Prawda, że to niewiele w zamian za bezpieczne przeglądanie internetu? Zobaczysz, jak chronić swoje dane, pieniądze i przede wszystkim siebie. A wszystko to za pomocą ogólnie dostępnych, często darmowych środków. Już dziś zobacz, na czym to wszystko polega. Zaimponujesz dzieciom i wnukom. Nie daj się wykluczyć! Jeśli do tej pory nie korzystałeś z nowych technologii, to czas zacząć cieszyć się z ich dobrodziejstw. Informacja o autorze/ redaktorze: Alicja Żarowska-Mazur Magister zarządzania, inżynier informatyk, absolwentka Wydziału Informatyki Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej oraz Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Egzaminator ECDL, Core i ECDL Advanced. Pracuje w branży IT. Amatorka literatury fantastycznej, gry w scrabble'a i sudoku. Grafik komputerowy w firmie INT-MEDIA.
Arduino dla dzieci to wprowadzenie do elektroniki i programowania. Dzięki niej dzieci dowiedzą się, a rodzice przypomną sobie, czym różni się prąd stały od zmiennego oraz poznają podstawowe elementy programowania - stałe, zmienne, instrukcje. W książce pokazano praktyczne zastosowanie Arduino. Książka jest bogato ilustrowana i pokazuje, jak zaczynając od prostych instrukcji, zbudować robota, który będzie się poruszał po wytyczonym torze. 
Postanowiłeś kupić komputer? To świetna decyzja! Tylko co dalej?A może już go masz? Ale mało go ogarniasz? Nie martw się, na ratunek przychodzi Ci właśnie „Cyfrowy świat 60+”. Dzięki niej nauczysz się podstaw poruszania się w internecie. Dowiesz się, jak komunikować się ze znajomymi i bezpiecznie nawiązywać nowe relacje w sieci, obejrzeć powtórki ulubionych seriali o dowolnie wybranej porze, korzystać z serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, Nasza Klasa, Twitter, gdzie najlepiej pochwalić się zdjęciami, a gdzie bezpiecznie zdeponować ważny dokument. Poradzisz sobie w Internecie, unikając zagrożeń czyhających na nieostrożnych użytkowników. Zaimponujesz dzieciom i wnukom. Książka poprowadzi Cię krok po kroku przez wirtualny świat – ciekawy, wartościowy, ale i pełen tajemnic. Z nami nie zginiesz.Nauczymy Cię, jak umiejętnie korzystać z komputera z dostępem do Internetu, jest to w końcu jedna z podstawowych umiejętności niezbędnych we współczesnym świecie. Nie daj się wykluczyć! Jeśli do tej pory nie korzystałeś z nowych technologii, to czas zacząć cieszyć się z ich dobrodziejstw, dzięki nim sam zniesiesz bariery w komunikacji z ludźmi nawet w najdalszych zakątkach świata.
Postanowiłeś kupić smartfon, tablet, a może czytnik? To świetna decyzja! Tylko co dalej? A może już go masz? Ale mało go ogarniasz? Nie martw się, na ratunek przychodzi Ci właśnie „Cyfrowy świat seniora. Smartfon, tablet i nie tylko”. Dzięki książce nauczysz się korzystać z urządzeń mobilnych. Dowiesz się, że współczesny telefon nie służy tylko do wykonywania połączeń telefonicznych i wysyłania SMS-ów. Nauczysz się robić zdjęcia, udostępniać je innym, wyszukiwać informacje w Internecie, a także korzystać z nawigacji. Jeśli zdecydowałeś się na tablet, koniecznie dowiedz się, jak surfować po sieci, korzystać z poczty elektronicznej, albo rozerwać się w wolnym czasie, oglądając ciekawe programy. Uwielbiasz czytać, wybierasz się w dłuższą podróż pociągiem lub autobusem i chętnie wziąłbyś ze sobą całą biblioteczkę? Już nie musisz – poznaj zalety e-papieru i czytaj e-booki. Zaimponujesz dzieciom i wnukom. Nie daj się wykluczyć! Jeśli do tej pory nie korzystałeś z nowych technologii, to czas zacząć cieszyć się z ich dobrodziejstw, dzięki nim sam zniesiesz bariery w komunikacji z ludźmi nawet w najdalszych zakątkach świata.
Wideo to dla nas zwykle krótkie, zarejestrowane telefonem filmy albo superprodukcje z ogromną ilością efektów specjalnych. Jeśli nigdy wcześniej nie próbowałeś stworzyć filmu, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Tworzenie i obróbka filmów dla dzieci to Twój pierwszy krok do świata wideo. Poznasz Adobe After Effects CC 2017 i dowiesz się, jak korzystać z warstw, czym są maski, do czego służą klatki kluczowe. Nauczysz się montować film z kilku innych, dodawać ścieżkę dźwiękową. Zobaczysz także, jak proste jest wykonywanie animacji oraz ich łączenie z filmem, a dodawanie takich efektów jak ogień to nie tylko domena wielkich wytwórni filmowych, ale coś, z czym bez problemu sobie poradzisz. Czołówka i napisy końcowe, ciekawe intro? Już niedługo nie będzie to dla Ciebie żadnym problemem! Jeśli chcesz zaprojektować reklamę, pokazać znajomym film z wakacji, zaskoczyć dziadków efektem specjalnym, Adobe After Effects na pewno Ci to umożliwi. Wystarczy tylko trochę cierpliwości. W publikacji przedstawiono kompletne przykłady, a każdy etap pracy został dokładnie opisany i zilustrowany, co pozwala na porównanie własnego dzieła z omawianym ćwiczeniem. Pamiętaj, że jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia. Czasem wystarczy tylko kilka narzędzi, aby powstał ciekawy projekt. Już dziś rozpocznij swoją przygodę i stwórz imponujący film!
Zeszyt zawiera prawie 30 zabaw ćwiczących spostrzegawczość i rozwijających logiczne myślenie, a jednocześnie wprowadzających szybko i bezboleśnie do nauki programowania komputerowego. Wykonując polecenia i rozwiązując łamigłówki, dziecko obserwuje, analizuje i wnioskuje - rozwija zdolność myślenia przyczynowo-skutkowego. Na końcu publikacji zamieszczono rozwiązania wszystkich zadań.