Menu

Aniela Chankowska

Poznaj nasz pomysł na szkołę! Komplet dwóch części kart ćwiczeń do matematyki Szkolni Przyjaciele do klasy 1 to gwarancja realizacji treści z zakresu edukacji matematycznej. W publikacji zaproponowano naukę podstaw matematyki i myślenia matematycznego jedną z najbardziej efektywnych metod nauczania tego przedmiotu – metodą prof. Jadwigi Hanisz. Autorki kładą nacisk na konstruktywistyczny model nabudowywania wiedzy na już posiadanej, aby w ten sposób wzmacniać zaangażowanie uczniów i budzić ich aktywność. W części pierwszej kart ćwiczeń, przeznaczonej na szesnaście tygodni nauki, uczniowie utrwalają znajomość liczb od 0 do 10 poznanych podczas rocznego przygotowania przedszkolnego oraz uczą się pisać cyfry. Doskonalą umiejętności w zakresie: - rozumienia orientacji przestrzennej i cech wielkościowych, - znajomości pojęcia liczby i posługiwania się liczbami (poznają i ćwiczą dodawanie i odejmowanie), - czytania tekstów matematycznych (rozwiązują zadania), - pojęć kształtowanych intuicyjnie, użytecznych w sytuacjach życiowych (poznają i liczą pieniądze, uczą się ważyć produkty, odmierzać płyny, mierzyć długości linijką, grają w gry dydaktyczne).
Tytuł wchodzący w skład serii publikacji dodatkowych „Kalejdoskop ucznia”, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w klasach 1–3, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać i pogłębiać wiedzę oraz umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane jako materiał dodatkowy (uzupełniający) w trakcie zajęć w szkole lub jako praca domowa.Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki o objętości 80 stron, zachęcający uczniów do doskonalenia umiejętności matematycznych nabytych w czasie zajęć szkolnych.Zgodnie z propozycją metody pracy prof. Jadwigi Hanisz zadania zostały zbudowane w taki sposób, aby uwzględniać:włączanie sytuacji problemowych stwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń,pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia,ćwiczenie sprawności rachunkowej,porządkowanie zdobytej wiedzy,powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach,wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę oraz umiejętności praktyczne.Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (elementy do samodzielnego wycięcia przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie, a także podnoszą atrakcyjność publikacji.
• Tytuł wchodzący w skład nowej serii publikacji dodatkowych „Kalejdoskop ucznia”, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1–3, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać oraz pogłębiać wiedzę i umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane jako materiał dodatkowy (uzupełniający) w trakcie zajęć w szkole lub jako praca domowa. • Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki, wprowadzony w miejsce publikacji „Liczę” i „Rozwiązuję zadania”. • Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody): ORIENTACJA W PRZESTRZENI CECHY WIELKOŚCIOWE ? Porządkowanie wg jednej cechy ? Porządkowanie wg dwóch cech KLASYFIKACJA ? Klasyfikacja przedmiotów wg jednej cechy ? Figury geometryczne, klasyfikacja wg jednej cechy, dwóch i większej liczby cech ? Karty logiczne POJĘCIE LICZBY NATURALNEJ ? Porównywanie liczebności zbiorów ? Porządkowanie zbiorów według liczebności. Pisanie cyfr ? Liczby porządkowe DZIAŁANIA NA LICZBACH ? Dodawanie i odejmowanie, układanie działań do obrazków ? Porównywanie sum i różnic ? Wykorzystanie grafów do dodawania i odejmowania. Równania z okienkiem ZADANIA TEKSTOWE ? Dodawanie i odejmowanie ? Układanie zadania tekstowego do rysunku lub działania ? Obliczenia pieniężne ? Wybieranie poprawnego sposobu obliczania ? Zadawanie pytań do zadań ? Wybieranie pytań do zadania ? Zadania złożone ? Zadania trudne FIGURY GEOMETRYCZNE ? Rozpoznawanie figur ? Rytmy ? Mozaika ? Symetrie JEDNOSTKI MIAR ? Obliczenia pieniężne (monety) ? Mierzenie długości ? Mierzenie masy ? Mierzenie czasu. Zegar ? Mierzenie czasu. Dni tygodnia • Zgodnie z propozycją metody pracy prof. J. Hanisz zadania zbudowano tak, aby uwzględnić: ? włączanie sytuacji problemowych stwarzających uczniom możliwość samodzielnego dochodzenia do wyniku obliczeń; ? pozwalanie dzieciom na tworzenie własnych pomysłów rozwiązań, stawianie pytań, objaśnianie, argumentowanie oraz uzasadnianie drogi swojego myślenia; ? ćwiczenie sprawności rachunkowej; ? porządkowanie zdobytej wiedzy; ? powtarzanie z dziećmi poznanego materiału w różnych formach; ? wprowadzanie na zajęciach stałych elementów utrwalających wiedzę i umiejętności praktyczne. • Zamieszczone na końcu zeszytu wycinanki (elementy do samodzielnego wycinania przez dziecko) pozwalają na naukę przez działanie, a także podnoszą atrakcyjność publikacji.
Tytuł wchodzący w skład serii publikacji dodatkowych Kalejdoskop ucznia, których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1–3, takich jak: czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać i pogłębiać wiedzę oraz umiejętności uczniów. Mogą być wykorzystane do zadawania pracy domowej lub jako materiał dodatkowy (uzupełniający) do wykonywania przez uczniów ćwiczeń w trakcie zajęć w szkole. Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do matematyki o objętości 80 stron, zachęcający uczniów do doskonalenia umiejętności matematycznych zdobytych w czasie zajęć szkolnych. Zagadnienia ułożone zgodnie z kolejnością ich wprowadzania w metodzie pracy prof. Jadwigi Hanisz (i zadania nawiązujące do tej metody) i zgodnie z programem nauczania w klasie 2.