Menu

Barbara Pac

 Najlepsza książka do nowej matury od 2023 r.Zbiór zadań maturalnych. Część 2. Chemia fizyczna i nieorganiczna, Barbary Pac znanej i bardzo cenionej autorki.Pedagog o ogromnym doświadczeniu, autorka bestsellerowych książek przygotowała książkę do matury w nowej formule od 2023 roku.Wszystkie zadania oparte są na wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkoły ponadpodstawowej (zakres rozszerzony), a konstrukcyjnie przypominają te, które można znaleźć w Informatorze o egzaminie maturalnym z chemii od roku szkolnego 2022/23 opublikowanym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną oraz w arkuszach maturalnych z ubiegłych lat.Uwaga! Zbiór zawiera nowy typ zadań, który nie występował dotychczas na egzaminie maturalnym z chemii.Zadania w zbiorze są skonstruowane tak, aby ich rozwiązanie wymagało m. in. wnioskowania, uzasadniania, interpretacji danych i wyników, wykonywania obliczeń, projektowania doświadczeń chemicznych, a także analizy materiałów źródłowych. Bo takie właśnie umiejętności będą sprawdzane na egzaminie maturalnym z chemii.Ważna informacja: do wszystkich zadań dołączono odpowiedzi.
Reakcje w roztworach wodnych w teorii i zadaniach to opracowanie kierowane do uczniów szkół średnich – zarówno klas maturalnych, jak i wcześniejszych. Publikacja została podzielona na dwie główne części. Część I koncentruje się wokół procesów przebiegających w wodnych roztworach kwasów, zasad i soli. Omówiony tu został m.in. przebieg procesu dysocjacji elektrolitycznej tych związków, procesu hydrolizy w roztworach soli, a także różne teorie kwasów i zasad. W części II poruszono szereg problemów związanych z reakcjami biegnącymi w roztworach wodnych (m.in. zobojętnianie, strącanie osadów, wypieranie słabych elektrolitów). Opracowanie poszczególnych zagadnień zostało zilustrowane licznymi przykładami, projektami doświadczeń i zadaniami (z pełnymi odpowiedziami). Uzupełnienie publikacji stanowi zestaw zadań z egzaminów maturalnych (próbnych i właściwych) związanych z omawianymi zagadnieniami.
Prezentowana, trzecia część Zbioru zadań maturalnych koncentruje się tematycznie wokól zagadnień związanych z chemią organiczną (węglowodorami oraz jedno- i wielofunkcyjnymi pochodnymi węglowodorów). Podobnie jak w części drugiej ostatni rozdział Zbioru to - niepojawiające się wcześniej na egzaminie maturalnym - Zadania z materiałem barwnym. Polecenia sformułowane w tych zadaniach odnoszą się do kolorowych fotografii ilustrujących substancje chemiczne lub przedstawiających przebieg jakiegoś doświadczenia.. Inny typ nieobecnych wcześniej na egzaminie maturalnym z chemii zadań oznaczonych symbolem. Aby rozwiązać problem postawiony w takim zadaniu (za co będzie mozna uzyskać 4 lub 5 punktów) trzeba wykazać się zdolnością łączenia różnych umiejętności. Zadania w zbiorze oparte są na wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkoły ponadpodstawowej (zakres rozszerzony), a konstrukcyjnie przypominają te, które można znaleźć w Informatorze o egzaminie maturalnym z chemii od roku szkolnego 2022/23, opublikowanym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, oraz w arkuszach maturalnych z ubiegłych lat. Zadania w zbiorze są skonstruowane tak, aby ich rozwiązanie wymagało m.in. wnioskowania, rozstrzygania, uzasadniania, wykonywania obliczeń, projektowania doświadczeń chemicznych, a także analizy materiałów źródłowych. Bo takie właśnie umiejętności będą sprawdzane na egzaminie maturalnym z chemii. Do wszystkich zadań dołączone są odpowiedzi.
Najlepsza książka do nowej matury od 2023 r.Zbiór zadań maturalnych, cz. I Chemia ogólna i nieorganiczna, Barbary Pac, znanej i bardzo cenionej autorki.Pedagog o ogromnym doświadczeniu, autorka bestselerowych książek przygotowała książkę do matury w nowej formule od 2023 roku.Wszystkie zadania oparte są na wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkoły ponadpodstawowej (zakres rozszerzony), a konstrukcyjnie przypominają te, które można znaleźć w Informatorze o egzaminie maturalnym z chemii od roku szkolnego 2022/23 opublikowanym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną oraz w arkuszach maturalnych z ubiegłych lat.Uwaga! Zbiór zawiera nowy typ zadań, który nie występował dotychczas na egzaminie maturalnym z chemii.Aby rozwiązać problem postawiony w takim zadaniu (za co będzie można uzyskać 4 lub 5 punktów), trzeba wykazać się zdolnością łączenia różnych umiejętności.Ważna informacja: do wszystkich zadań dołączono odpowiedzi."
Książka składa się z trzech części - arkuszy tematycznych, autorskich arkuszy egzaminacyjnych i maturalnych arkuszy egzaminacyjnych Arkusze tematyczne stworzone na wzór arkuszy maturalnych;zadania są tu skoncentrowane wokół kilku tylko zagadnień Trzy autorskie arkusze podsumowujące z chemii nieorganicznej, chemii organicznej i chemii fizycznej Pięć przykładowych autorskich arkuszy egzaminacyjnych Maturalne arkusze egzaminacyjne z grudnia 2014, czerwca 2015, czerwca 2016, czerwca 2017 oraz maja i czerwca 2018 r. Do wszystkich arkuszy (zarówno tematycznych, jak i egzaminacyjnych) zostały dołączone modele odpowiedzi z przykładowymi sposobami rozwiązania zadań W przypadku arkuszy tematycznych model odpowiedzi został wzbogacony o dodatkowy element—jest nim zwrócenie uwagi na typowe błędy popełniane przez uczniów rozwiązujących analogiczne zadania
Książka składa się z trzech części - arkuszy tematycznych, autorskich arkuszy egzaminacyjnych i maturalnych arkuszy egzaminacyjnych. Arkusze tematyczne stworzone na wzór arkuszy maturalnych; zadania są tu skoncentrowane wokół kilku tylko zagadnień. Trzy autorskie arkusze podsumowujące z chemii nieorganicznej, chemii organicznej i chemii fizycznej. Pięć przykładowych autorskich arkuszy egzaminacyjnych. Maturalne arkusze egzaminacyjne z czerwca 2015, czerwca 2016, czerwca 2017, czerwca 2018 r. oraz z maja i czerwca 2019 r. Do wszystkich arkuszy (zarówno tematycznych, jak i egzaminacyjnych) zostały dołączone modele odpowiedzi z przykładowymi sposobami rozwiązania zadań. W przypadku arkuszy tematycznych model odpowiedzi został wzbogacony o dodatkowy element—jest nim zwrócenie uwagi na typowe błędy popełniane przez uczniów rozwiązujących analogiczne zadania.