Menu

Beata Szurowska

Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Karty pracy zostały przygotowane z myślą o dziecku w wieku przedszkolnym, oddzielnie dla każdej grupy wiekowej. Taka struktura pozwala rozwijać ważne kompetencje zgodnie z możliwościami dzieci i stopniowo doskonalić je w kolejnych latach. Ze względu na specyfikę rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zakresy kompetencji w obu obszarach edukacyjnych rozumiane są szeroko, co pozwala na harmonijny rozwój przedszkolaków. Atuty serii: rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, wskazywania różnic i podobieństw, rozwijanie percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego, rozwijanie myślenia i mowy, rozwijanie sprawności manualnej i orientacji przestrzennej, rozwijanie pamięci wzrokowej i umiejętności organizowania pola spostrzeżeniowego, rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, Rozwijanie umiejętności liczenia i intuicji geometrycznych.
Książka dla nauczycieli, studentów, wykładowców akademickich prowadzących przedmioty z zakresu przygotowania do zawodu, pedeutologii, psychologii, dydaktyki, samokształcenia itp. Publikacja wpisuje się w politykę edukacyjną (gdzie coraz częściej podkreślane są ważne zmiany w kształceniu i pracy zawodowej nauczycieli), ponieważ poruszane są takie tematy, jak znaczenie praktyk w kształceniu, edukacja włączająca i praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwój emocjonalny i społeczny, radzenie sobie ze stresem, zagrożenia cyberprzestrzeni oraz zagrożenia związane z uzależnieniami od alkoholu i narkotyków, zaburzeniami odżywiania, agresją i przemocą rówieśniczą. Czytelnik otrzyma oprócz podstaw teoretycznych, również wskazówki metodyczne i propozycje rozwiązań, które z pewnością okażą się przydatne zarówno w pracy, jak i w organizacji kształcenia (np. modelowe rozwiązania dotyczące organizacji i przebiegu praktyk).
• Rozbudza zainteresowania dzieci otaczającym je światem, pokazuje, jak w usystematyzowany sposób prowadzić i zapisywać obserwacje przyrodnicze oraz zauważać cechy charakterystyczne dla danej pory roku • Uczy szacunku dla przyrody i kształtuje świadomość ekologiczną • Liczne teksty informacyjne opatrzone interesującymi zdjęciami • Łatwe i czytelne dla dzieci doświadczenia związane z konkretnymi porami roku
Cykl książek Zdążyć z pomocą obejmuje cztery pozycje:Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą,Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocąRodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 1Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 2Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce.Książka dotycząca przedszkola przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem małego dziecka oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w przedszkolu, m.in.: nieśmiałość i lęk dziecka, niejadki, rozwód rodziców, niepowodzenia w nauce matematyki, zaburzenia emocjonalne i nerwicowe, przemoc w rodzinie, dziecko z zespołem Downa. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli małych dzieci oraz dla rodziców.Czytelnicy znajdą w niej:- teoretyczne podstawy dotyczące omawianych problemów,- praktyczne rady i wskazówki metodyczne,- przykłady zabaw, utworów i ćwiczeń, które można wykorzystać do pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Cykl książek Zdążyć z pomocą obejmuje cztery pozycje:Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocąSzkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocąRodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 1Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 2Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce. Każdy rozdział oprócz podstaw teoretycznych, dotyczących omawianego zagadnienia, zawiera również rady, wskazówki metodyczne, przykłady zabaw, utworów, które można wykorzystać w codziennych działaniach organizowanych przez nauczycieli w przedszkolu i szkole oraz przez rodziców w domu.W prezentowanej publikacji przedstawione zostały zagrożenia współczesnego świata, sytuacje trudne, problemy wychowawcze w perspektywie szkoły oraz wskazówki, jak sobie z nimi radzić i jak pomóc dzieciom. Książka przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem zarówno małych, jak i starszych uczniów oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w szkole, tj.:- wagary, niepowodzenia szkolne, niechęć do nauki;- rozstanie rodziców; - trudności w uczeniu się czytania i pisania;- przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki; - szkoła wobec objawów niedostosowania społecznego;- zagrożenia cyberprzestrzeni; - szkoła a rozwój ucznia zdolnego; - uczeń z niepełnosprawnością (niesłyszący, słabo słyszący, niewidomy).Wskazówki, pomoce dydaktyczne pomogą nauczycielom zrozumieć problem, będą podpowiedzią przed spotkaniem z rodzicami. Nauczyciele i rodzice otrzymają również konkretne rozwiązania metodyczne i wychowawcze.