Menu

Bohdan Arct

Ten kolejny tomik z reaktywowanego legendarnego cyklu wydawniczego wydawnictwa Bellona przybliża czytelnikowi dramatyczne wydarzenia największych zmagań wojennych w historii; przełomowe, nieznane momenty walk; czujnie strzeżone tajemnice pól bitewnych, dyplomatycznych gabinetów, głównych sztabów i central wywiadu.
Ten kolejny tomik z reaktywowanego legendarnego cyklu wydawniczego wydawnictwa Bellona przybliża czytelnikowi dramatyczne wydarzenia największych zmagań wojennych w historii; przełomowe, nieznane momenty walk; czujnie strzeżone tajemnice pól bitewnych, dyplomatycznych gabinetów, głównych sztabów i central wywiadu.
Ten kolejny tomik z reaktywowanego legendarnego cyklu wydawniczego wydawnictwa Bellona przybliża czytelnikowi dramatyczne wydarzenia największych zmagań wojennych w historii; przełomowe, nieznane momenty walk; czujnie strzeżone tajemnice pól bitewnych, dyplomatycznych gabinetów, głównych sztabów i central wywiadu.
Ten kolejny tomik z reaktywowanego legendarnego cyklu wydawniczego wydawnictwa Bellona przybliża czytelnikowi dramatyczne wydarzenia największych zmagań wojennych w historii; przełomowe, nieznane momenty walk; czujnie strzeżone tajemnice pól bitewnych, dyplomatycznych gabinetów, głównych sztabów i central wywiadu.
W roku 1941 powstało lotnictwo transportowe RAF-u, zwane Transport Command, zaś organizacja ATFERRO, zajmująca się transatlantyckim przewozem samolotów, weszła w jego skład jako 45 grupa transportowa z siedzibą w Kanadzie, na lotnisku w Montrealu. 11 września tegoż roku sześciu najbardziej doświadczonych polskich pilotów komunikacyjnych otrzymało przydział do ATFERRO. Oto ich nazwiska: porucznik (później kapitan) K. Burzyński, porucznik K. Pustówka, chorąży W. Klisz, starszy sierżant R. Sławiec, sierżant G. Mitz i sierżant (później porucznik) S. Płonczyński. Nieco później w szeregach ATFERRO znaleźli się następni polscy piloci, nawigatorzy, radiooperatorzy i mechanicy pokładowi. W początkach roku 1943 organizacja posiadała pięć całkowicie polskich załóg, nie licząc polskich członków załóg mieszanych. Ten kolejny tomik z reaktywowanego legendarnego cyklu wydawniczego wydawnictwa Bellona przybliża czytelnikowi dramatyczne wydarzenia największych zmagań wojennych w historii; przełomowe, nieznane momenty walk; czujnie strzeżone tajemnice pól bitewnych, dyplomatycznych gabinetów, głównych sztabów i central wywiadu.
Bohdan Arct – pilot myśliwski, który po II wojnie światowej spisał swoje przygody. "Alarm w St. Omer" to zbiór opowiadań, ułożonych według chronologii wydarzeń wojennych. Uczestnicząc w bitwie o Anglię, Arct był świadkiem narodzin dwóch legend – polskiego Dywizjonu 303, który stanowił kwintesencję polskiego ducha walki, oraz Douglasa Badera – brytyjskiego lotnika, który pomimo amputacji obu nóg latał na Spitfire'ach i został asem myśliwskim. Zestrzelony i więziony w niemieckich obozach, Bader raz za razem próbował ucieczki. Zdesperowani hitlerowcy musieli zabrać pilotowi protezy, aby uniemożliwić mu dalsze próby. "Cyrk Skalskiego" to historia elity polskich lotników, która walcząc na niebie Afryki Północnej pomogła rozgromić armię Lisa Pustyni – Erwina Rommla. W ostatniej fazie wojny nazistowskie Niemcy podjęły desperacką próbę zniszczenia Londynu przy użyciu swojej wunderwaffe – pocisków rakietowych V-1. W opowiadaniu "W pościgu za V-1" polskim myśliwcom przyjdzie stanąć do walki z tą bezduszną maszyną.