Nowa wersja Ortograffiti. Czytam, rozumiem piszę dla uczniów klas IV-VIZeszyt ćwiczeń przeznaczony dla uczniów z dysleksją i dysortografią z klas IV–VI szkoły podstawowej. Mogą z nim pracować zarówno czwartoklasiści, piątoklasiści, jak i szóstoklasiści – wybór zależy od poziomu umiejętności ucznia. W podejściu standardowym jest on przeznaczony dla uczniów klas V. Cała seria składa się z sześciu zeszytów ćwiczeń na różnych poziomach trudności, po dwa zeszyty na rok szkolny.W jednym zeszycie ćwiczeń zgromadzono zróżnicowany materiał ortograficzny – miks trudności ortograficznych, który następnie jest powtarzany w kolejnych zeszytach ćwiczeń, ale na wyższym poziomie. Taki układ jest podyktowany wynikiem badań, które wskazują, że uczniowie z dysleksją lepiej przyswajają coś, co jest przedstawione w krótkich, skoncentrowanych pigułkach, a następnie wielokrotnie powtarzane, niż zebrane w długich jednorazowych sekwencjach (jedna zasada ortograficzna przez dłuższy czas).Warto wybrać tę serię do pracy z uczniem z dysleksją i dysortografią, gdyż zawarte w niej ćwiczenia rozwijają:umiejętność czytania, zwłaszcza w zakresie tempa czytania i rozumienia czytanego tekstu;umiejętność pisania poprawnego pod względem ortograficznym;funkcje uczestniczące w nauce czytania i pisania: wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe i motoryczne;zdolność szybszego uczenia się przez wprowadzenie technik aktywizujących mózg;umiejętność samooceny, która podnosi motywację do nauki.Zeszyt ćwiczeń składa się z 11 bloków – każdy przeznaczony do realizacji na jednych zajęciach 45-minutowych:Zabawy z ortografią – rozgrzewkaPisownia „ó” i „u” w zakończeniach wyrazówGłoski miękkie w wyrazach z „ó” i „u”Pisownia wyrazów z „ó” i „u”; wielka litera„Rz” po spółgłoskach „b”, „ch”, „d”, „g”, „j”, „k”, „p”, „t”, „w”Pisownia wyrazów z „rz” i „ż”; „nie” z różnymi częściami mowy„Ch” po „s”; „ch” przed spółgłoskami„Ch” niewymiennePisownia wyrazów z „ch” i „h”; pisownia „ą”, „ꔄH” – podsumowaniePowtórzenie i utrwalenie poznanych zasad Zalecana jest kontynuacja pracy przez realizację zadań z zeszytu Ortograffiti. MIKS. Poziom średniozaawansowany. Część 2.