Menu

Chwastniewska Danuta

Nowa wersja Ortograffiti. Czytam, rozumiem piszę dla uczniów klas IV-VIZeszyt ćwiczeń przeznaczony dla uczniów z dysleksją i dysortografią z klas IV–VI szkoły podstawowej. Mogą z nim pracować zarówno czwartoklasiści, piątoklasiści, jak i szóstoklasiści – wybór zależy od poziomu umiejętności ucznia. W podejściu standardowym jest on przeznaczony dla uczniów klas V. Cała seria składa się z sześciu zeszytów ćwiczeń na różnych poziomach trudności, po dwa zeszyty na rok szkolny.W jednym zeszycie ćwiczeń zgromadzono zróżnicowany materiał ortograficzny – miks trudności ortograficznych, który następnie jest powtarzany w kolejnych zeszytach ćwiczeń, ale na wyższym poziomie. Taki układ jest podyktowany wynikiem badań, które wskazują, że uczniowie z dysleksją lepiej przyswajają coś, co jest przedstawione w krótkich, skoncentrowanych pigułkach, a następnie wielokrotnie powtarzane, niż zebrane w długich jednorazowych sekwencjach (jedna zasada ortograficzna przez dłuższy czas).Warto wybrać tę serię do pracy z uczniem z dysleksją i dysortografią, gdyż zawarte w niej ćwiczenia rozwijają:umiejętność czytania, zwłaszcza w zakresie tempa czytania i rozumienia czytanego tekstu;umiejętność pisania poprawnego pod względem ortograficznym;funkcje uczestniczące w nauce czytania i pisania: wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe i motoryczne;zdolność szybszego uczenia się przez wprowadzenie technik aktywizujących mózg;umiejętność samooceny, która podnosi motywację do nauki.Zeszyt ćwiczeń składa się z 11 bloków – każdy przeznaczony do realizacji na jednych zajęciach 45-minutowych:Zabawy z ortografią – rozgrzewkaPisownia „ó” i „u” w zakończeniach wyrazówGłoski miękkie w wyrazach z „ó” i „u”Pisownia wyrazów z „ó” i „u”; wielka litera„Rz” po spółgłoskach „b”, „ch”, „d”, „g”, „j”, „k”, „p”, „t”, „w”Pisownia wyrazów z „rz” i „ż”; „nie” z różnymi częściami mowy„Ch” po „s”; „ch” przed spółgłoskami„Ch” niewymiennePisownia wyrazów z „ch” i „h”; pisownia „ą”, „ꔄH” – podsumowaniePowtórzenie i utrwalenie poznanych zasad Zalecana jest kontynuacja pracy przez realizację zadań z zeszytu Ortograffiti. MIKS. Poziom średniozaawansowany. Część 2.
"Zagramy samogłoskami" składa się z 2 zabaw i 5 gier, które odnoszą się do słuchowego wyodrębniania samogłosek na początku i na końcu wyrazu. Dzięki nim możemy wyćwiczyć z dzieckiem umiejętność łączenia dźwięku samogłoski z jej literowym odpowiednikiem. Zawartość pudełka: dwustronna plansza kolorowa kostka żetony - 40 sztuk kartoniki samogłosek - 35 sztuk Wiek: 4+ Liczba graczy: 2-4.
Zeszyt ćwiczeń z serii Ortograffiti. Czytam, rozumiem, piszę – wyrazy z „ch”, „h”. Poziom I został przygotowany dla uczniów klasy 4 i 5 szkoły podstawowej oraz ich nauczycieli i rodziców. Głównym celem serii jest doskonalenie uważności ortograficznej u uczniów, szczególnie tych, u których zdiagnozowano specyficzne trudności w nauce czytania i pisania (dysleksja rozwojowa). Zadania, które systematycznie wykonuje uczeń, pozwalają na doskonalenie funkcji wzrokowych i słuchowo-językowych, poprawiają koncentrację uwagi, pamięć oraz orientację w kierunkach. Wykonywanie ćwiczeń z zeszytu ORTOGRAFFITI wpływają też pozytywnie na umiejętność logicznego myślenia i technikę czytania. Polecenia i zadania stawiane przed dzieckiem wyrabiają w nim nawyk poprawnego wypowiadania się, a co za tym idzie ? wpływają na jakość prac pisemnych. Treści zadań zostały skorelowane z podstawą programową z zakresu języka polskiego oraz innych przedmiotów (matematyki, historii, przyrody). Zeszyt ćwiczeń dla dzieci, również dla dyslektyków, jest poświęcony przypomnieniu i utrwaleniu zasad pisowni wyrazów z „ch”, „h”. Przez jeden tydzień uczeń powinien opracować 1 z 11 bloków. Zalecana jest kontynuacja ćwiczeń poprzez realizację zadań z Zeszytu ćwiczeń z serii Ortograffiti. Czytam, rozumiem, piszę – wyrazy z „ch”, „h”. Poziom II. Materiały zawarte w zeszycie zostały skonsultowanie z prof. dr hab. Martą Bogdanowicz.
Zeszyt ćwiczeń do pracy terapeutycznej w szkole i w domu dla uczniów z dysleksją lub mających trudności w nauce ortografii.
Zeszyt ćwiczeń z serii Ortograffiti. Czytam, rozumiem, piszę – wyrazy z „rz”, „ż”. Poziom I przygotowano dla uczniów klasy 4 i 5 szkoły podstawowej, a także ich nauczycieli i rodziców. Seria Ortograffiti ma na celu podniesienie świadomości ortograficznej u uczniów, zwłaszcza tych ze zdiagnozowanymi specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania, czyli dysleksją rozwojową. Ćwiczenia, które wykonują uczniowie rozwijają funkcje wzrokowe i słuchowo-językowe, percepcję, pamięć, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, logiczne myślenie, orientację w kierunkach, technikę czytania, czytania ze zrozumieniem, umiejętność poprawnego pisania i wypowiadania się. Zadania wspierają wzbogacanie wiedzy i słownictwa uczniów. Treści zadań są powiązane z podstawą programową z zakresu języka polskiego i innych przedmiotów, takich jak matematyka, historia, przyroda. Zeszyt ćwiczeń ma na celu przypomnienie i utrwalenie zasad pisowni wyrazów z „rz” i „ż”. W tym zeszycie główny nacisk kładzie się na technikę czytania i pisania. Do opracowania przez cały rok szkolny jest 11 bloków, na opracowanie każdego bloku założono czas około tygodnia. Polecana jest kontynuacja ćwiczeń i realizacja zadań z zeszytu ćwiczeń z serii Ortograffiti. Czytam, rozumiem, piszę – wyrazy z „rz”, „ż”. Poziom II.
Zeszyt ćwiczeń do pracy terapeutycznej w szkole i w domu dla uczniów z dysleksją lub mających trudności w nauce ortografii.
Nauka o języku dla klasy 7 to kontynuacja systematycznego kursu wiedzy o języku rozpoczynającego się w klasie 4. Zeszyty realizują materiał określony w nowej podstawie programowej. Zadania z zeszytów Nauka o języku są funkcjonalne i koncentrują się na rozwijaniu niezbędnych umiejętności praktycznych. Są pomysłowe i atrakcyjne, dzięki czemu wpływają na motywację uczniów do nauki gramatyki i rozwijania sprawności językowej. Nauka o języku może być uzupełnieniem dowolnie wybranego podręcznika.
Zeszyty z serii Nauka o języku umożliwiają przeprowadzenie pełnego systematycznego kursu wiedzy o języku w nowej szkole podstawowej. Zawierają materiał zgodny z podstawą programową obowiązującą od 2017 roku. Ćwiczenia znajdujące się w zeszytach pomagają w rozwijaniu praktycznych umiejętności językowych, niezbędnych do prawidłowego i świadomego posługiwania się językiem polskim. Zeszyty są uniwersalne – mogą być uzupełnieniem każdego podręcznika. Pomysłowe i atrakcyjne ćwiczenia są zarazem rzeczowe i przemyślane. Dlatego z powodzeniem spełniają także ważne funkcje dydaktyczne – motywacyjną i samokształceniową.
Zeszyty z serii Nauka o języku umożliwiają przeprowadzenie pełnego systematycznego kursu wiedzy o języku w nowej szkole podstawowej. Zawierają materiał zgodny z podstawą programową obowiązującą od 2017 roku. Ćwiczenia znajdujące się w zeszytach pomagają w rozwijaniu praktycznych umiejętności językowych, niezbędnych do prawidłowego i świadomego posługiwania się językiem polskim. Zeszyty są uniwersalne – mogą być uzupełnieniem każdego podręcznika. Pomysłowe i atrakcyjne ćwiczenia są zarazem rzeczowe i przemyślane. Dlatego z powodzeniem spełniają także ważne funkcje dydaktyczne – motywacyjną i samokształceniową.