Menu

Denise Mina

Kolejny tom bestsellerowej trylogii Millennium w komiksowym wydaniu! Dalsze emocjonujące losy dwójki głównych bohaterów – ekscentrycznej i odważnej Lisbeth Salander oraz błyskotliwego dziennikarza Mikaela Blomkvista w nowoczesnym komiksowym wydaniu. Lisbeth zostaje oskarżona o popełnienie poważnego przestępstwa. Policja depcze jej po piętach. Musi się nieustannie ukrywać. Tylko Blomkvist wierzy w jej niewinność. Czy uda mu się uchronić ją przed niebezpieczeństwem i niesprawiedliwymi oskarżeniami? Znakomite ilustracje wybitnych rysowników Antonia Fuso i Leonarda Manco.
Kultowe Millennium Stiega Larssona w komiksie! Historia śledztwa Mikaela Blomkvista i genialnej hakerki Lisbeth Salander nad zagadkowym zniknięciem przed laty szesnastoletniej Harriet, bratanicy szwedzkiego potentata, Henrika Vangera. Doskonałe rysunki, błyskotliwe dialogi i perfekcyjna fabuła! Scenariusz Denise Mina, grafika Leonardo Manco i Andrea Mutti. W skład pakietu wchodzą: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Księga I Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Księga II
Druga ksiąga komiksu opartego na bestsellerowej trylogii Stiega Larssona Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Pewnego wrześniowego dnia w 1966 roku szesnastoletnia Harriet Vanger znika bez śladu. Prawie czterdzieści lat później Mikael Blomkvist otrzymuje nietypowe zlecenie od Henrika Vangera. Stojący na czele wielkiego koncernu magnat przemysłowy prosi znajdującego się na zakręcie życiowym dziennikarza o napisanie kroniki rodzinnej Vangerów. Okazuje się, że spisywanie dziejów to tylko pretekst do próby rozwiązania zagadki zniknięcia Harriet. Mikael Blomkvist, skazany za zniesławienie redaktor czasopisma Millennium, przechodzi kryzys wartości i rezygnuje z obowiązków zawodowych. Podejmuje się niezwykłego zlecenia, opuszcza Sztokholm i osiada w niewielkiej wiosce na północy kraju. Po pewnym czasie dołącza do niego młoda ekscentryczna hackerka, Lisbeth Salander. Wspólnie, choć nie zawsze ramię w ramię, biorą pod lupę przeszłość klanu Vangerów i wykrywają prawdę o wiele bardziej mroczną i krwawą niż ta, którą spodziewali się odnaleźć... Scenariusz komiksu stworzyła szkocka pisarka Denise Mina. Za grafikę odpowiadają: Argentyńczyk Leonardo Manco znany z rysunków do Hellstorm, Blaze of Glory, Apache Skies czy słynnego Hellblazer oraz Włoch Andrea Mutti, autor ilustracji do komiksów: The Executor, DMZ, Iron Man Zombie czy XMAN Prelude.
Pierwszy z dwóch komiksów oparty na podstawie bestsellerowej powieści Stiega Larssona p.t. "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet'. Scenariusz komiksu stworzyła szkocka autorka powieści kryminalnych Denise Mina. Za grafikę odpowiadają artyści Argentyńczyk Leonardo Manco oraz Włoch Andrea Mutti. Komiks opowiada historię śledztwa Mikaela Blomkvista i genialnej hakerki Lisbeth Salander nad zagadkowym zniknięciem przed laty szesnastoletniej Harriet, bratanicy szwedzkiego potentata, Henrika Vangera. Doskonałe rysunki, błyskotliwe dialogi, perfekcyjna fabuła to  niezaprzeczalne atuty tej publikacji.
Ostatnie tchnienie to trzecia z zapowiedzianych pięciu części cyklu o Paddy Meehan. W Polu krwi, którego akcja dzieje się w 1981 roku, poznajemy ją jako osiemnastoletnią, początkującą dziennikarkę. W Martwej godzinie, w 1984, jest już etatową reporterką. Akcja Ostatniego tchnienia rozgrywa się w 1990 roku, gdy główna bohaterka, jako ceniona felietonistka, posiada własną kolumnę i jest... samotną matką. Odnalezione zostaje ciało byłego chłopaka Paddy, korespondenta wojennego Terry'ego Hewitta, uprowadzonego w środku nocy, rozebranego do naga i zabitego strzałem w tył głowy. Jedyną spadkobierczynią jego domku na wsi i wszystkich znajdujących się tam dokumentów okazuje się właśnie Paddy. Niedługo później odkryte zostaje drugie ciało - współpracującego z Terrym fotografa. Policja podejrzewa atak terrorystyczny. Splądrowane mieszkanie i wizyta tajemniczego nieznajomego utwierdzają Paddy w przekonaniu, że ona i jej pięcioletni syn znajdują się w wielkim niebezpieczeństwie. Wiedząc, że nie pozostaje jej nic innego, jak rozwikłać zagadkę, zostawia chłopca pod opieką jego ojca, a sama wyrusza na poszukiwanie prawdy.
Pole krwi rozpoczyna głośny cykl kryminalny szkockiej pisarki Denisy Miny, którego bohaterką jest młoda dziennikarka Paddy Meehan. To zarazem pierwsza powieść Miny – nowej gwiazdy gatunku tartan noir – przełożona na język polski. Jest rok 1981. Osiemnastoletnia Paddy dostaje posadę gońca w Scottish Daily News. Z uporem walczy o pozycję w redakcji, nie zważając na brak wykształcenia, pieniędzy i niechęć rodziców do jej nowego zajęcia. W tym czasie całym Glasgow wstrząsa wiadomość o porwaniu i zabójstwie małego Briana Wilcoxa. Zbrodnię popełnili rzekomo dwaj nastolatkowie, Paddy jednak nie wierzy w oficjalną wersję wydarzeń i podejmuje ryzyko odkrycia prawdy na własną rękę. Artykuł o zbrodni ma być dla niej przepustką do lepszego świata. Jako katoliczka z emigranckiej rodziny musi jednak przede wszystkim stawić czoła społeczeństwu pełnemu seksistowskich uprzedzeń i bigoterii. Cykl, którego kolejne części poprowadzą nas przez mroczne Glasgow lat 80. i 90. zaczyna się w wielkim stylu. W marcu 2009 roku – Martwa godzina. Pole krwi może skutecznie uchodzić za bildungsroman w sztafażu kryminału. Najmocniejszą stroną książki jest tło społeczno-obyczajowe, ubóstwo i upośledzenie opisane surowym, proletariackim językiem z przebłyskami czarnego humoru i trafnej diagnozy socjologicznej. Mamy tu do czynienia z poważną, odpowiedzialną literaturą. Barbara Kopeć-Umiastowska Mina umiejętnie bawi się złożonością swoich postaci, szorstkich Szkotów klasy robotniczej, nie oszczędza brutalnych szczegółów, zachowując przy tym elegancki humanitaryzm. „Publishers Weekly” Powieść oferuje fascynujące spojrzenie na seksizm i niuanse wewnątrzredakcyjnej polityki, jednocześnie przypominając jak ciężko jest być biednym i ambitnym. „Booklist” Denise Mina (ur. 1966 r.) – skończyła prawo na uniwersytecie w rodzinnym Glasgow. Zajmowała się kryminalistyką, jednak dla pisarstwa porzuciła pracę na uczelni. Zadebiutowała w 1998 r. powieścią Garnethill, za którą otrzymała nagrodę Stowarzyszenia Pisarzy Kryminałów John Creasy Dagger dla najlepszej debiutanckiej powieści kryminalnej. Wkrótce ukazały się kolejne części trylogii Exile (2000) i Resolution (2001), powieść spoza cyklu, Sanctotum (2002), oraz pierwsze tomy z cyklu o Paddy Meehan: Pole krwi (W.AB. 2008), Martwa godzina (premiera w marcu 2009) oraz The Last Breath (2007). Martwa godzina była nominowana do prestiżowej Edgar Award. Denise Mina pisze także opowiadania, sztuki teatralne i scenariusze komiksowe.
Paddy Meehan, reporterka „Scottish Daily News”, od dłuższego czasu poszukuje tematu, który przyniósłby jej sławę. Mimo że rodzinna awantura w bogatej części Glasgow nie wróży medialnego sukcesu, Paddy przybywa na miejsce, by zbadać sprawę. Wysoki, przystojny mężczyzna obiecuje, że sytuacja więcej się nie powtórzy. Jednak w głębi mieszkania dziennikarka zauważa zakrwawioną postać – Vhari Burnett, znaną prawniczkę i działaczkę społeczną. Kobieta sygnalizuje, że nie chce żadnej pomocy, a mężczyzna zatrzaskuje przed Paddy drzwi, wciskając jej do ręki pięćdziesiąt funtów i nakazując milczenie. Następnego dnia telewizja podaje informację o śmierci Vhari. Odkrycie prawdziwego oblicza tej historii może otworzyć Paddy drogę do kariery albo narazić ją na śmiertelne niebezpieczeństwo… W swej poprzedniej książce Pole krwi Denise Mina udowodniła, że potrafi połączyć pasjonującą historię kryminalną z przenikliwymi obserwacjami socjologicznymi i rozważaniami o naturze ludzkiej. Ten talent potwierdza w Martwej godzinie – kolejnej powieści z cyklu o Paddy Meehan.
Pole krwi rozpoczyna głośny cykl kryminalny szkockiej pisarki Denisy Miny, którego bohaterką jest młoda dziennikarka Paddy Meehan. To zarazem pierwsza powieść Miny – nowej gwiazdy gatunku tartan noir – przełożona na język polski. Jest rok 1981. Osiemnastoletnia Paddy dostaje posadę gońca w Scottish Daily News. Z uporem walczy o pozycję w redakcji, nie zważając na brak wykształcenia, pieniędzy i niechęć rodziców do jej nowego zajęcia. W tym czasie całym Glasgow wstrząsa wiadomość o porwaniu i zabójstwie małego Briana Wilcoxa. Zbrodnię popełnili rzekomo dwaj nastolatkowie, Paddy jednak nie wierzy w oficjalną wersję wydarzeń i podejmuje ryzyko odkrycia prawdy na własną rękę. Artykuł o zbrodni ma być dla niej przepustką do lepszego świata. Jako katoliczka z emigranckiej rodziny musi jednak przede wszystkim stawić czoła społeczeństwu pełnemu seksistowskich uprzedzeń i bigoterii. Cykl, którego kolejne części poprowadzą nas przez mroczne Glasgow lat 80. i 90. zaczyna się w wielkim stylu. W marcu 2009 roku – Martwa godzina. Pole krwi może skutecznie uchodzić za bildungsroman w sztafażu kryminału. Najmocniejszą stroną książki jest tło społeczno-obyczajowe, ubóstwo i upośledzenie opisane surowym, proletariackim językiem z przebłyskami czarnego humoru i trafnej diagnozy socjologicznej. Mamy tu do czynienia z poważną, odpowiedzialną literaturą. Barbara Kopeć-Umiastowska Mina umiejętnie bawi się złożonością swoich postaci, szorstkich Szkotów klasy robotniczej, nie oszczędza brutalnych szczegółów, zachowując przy tym elegancki humanitaryzm. „Publishers Weekly” Powieść oferuje fascynujące spojrzenie na seksizm i niuanse wewnątrzredakcyjnej polityki, jednocześnie przypominając jak ciężko jest być biednym i ambitnym. „Booklist” Denise Mina (ur. 1966 r.) – skończyła prawo na uniwersytecie w rodzinnym Glasgow. Zajmowała się kryminalistyką, jednak dla pisarstwa porzuciła pracę na uczelni. Zadebiutowała w 1998 r. powieścią Garnethill, za którą otrzymała nagrodę Stowarzyszenia Pisarzy Kryminałów John Creasy Dagger dla najlepszej debiutanckiej powieści kryminalnej. Wkrótce ukazały się kolejne części trylogii Exile (2000) i Resolution (2001), powieść spoza cyklu, Sanctotum (2002), oraz pierwsze tomy z cyklu o Paddy Meehan: Pole krwi (W.AB. 2008), Martwa godzina (premiera w marcu 2009) oraz The Last Breath (2007). Martwa godzina była nominowana do prestiżowej Edgar Award. Denise Mina pisze także opowiadania, sztuki teatralne i scenariusze komiksowe.