Menu

Guzek Marcin A.

Impe­rium wstrzą­sają wewnętrzne kon­flikty. Pro­win­cje wal­czą o pozy­cję i wpływy. Możne rody wal­czą o pro­win­cje. Pospól­stwo wal­czy o bogac­twa. Impe­ra­tor wal­czy o speł­nie­nie swo­jego snu o potę­dze i chwale. Wszy­scy zdają się wal­czyć z wszyst­kimi, zapo­mi­na­jąc, że praw­dziwe nie­bez­pie­czeń­stwa czy­hają za wschod­nią gra­nicą Impe­rium, gdzie Skla­via­nie rosną w siłę i w nie­ma­te­rial­nym świe­cie skąd demony podej­mują próby zdo­by­cia wła­dzy nad ludz­ko­ścią.Natha­niela Ever­son, Wielki Mistrz Sza­rych Płasz­czy, wydaje się jedy­nym dostrze­ga­ją­cym wszel­kie aspekty kon­fliktu i szu­ka­ją­cym spo­sobu na ochro­nie­nie ludzi, nie­za­leż­nie kim są i gdzie miesz­kają. Czyni go to jed­nak wro­giem wszyst­kich pra­gną­cych pod­boju i domi­na­cji – zarówno po jed­nej, jak i dru­giej stro­nie Rubieży.Czy szcze­gólna więź wycho­wan­ków Koman­do­rii 54 sprawi, że wspól­nie sta­wią czoła nie­bez­pie­czeń­stwom, czy wręcz prze­ciw­nie staną do bra­to­bój­czej walki?Lojal­ność, honor, miłość, przy­jaźń, rodzi­na… nastały czasy, kiedy te słowa stra­ciły moc i zna­cze­nie. Co więc pozo­stało?!
Na rubieżach upadającego Imperium, w dowodzonej przez Olafa Komandorii 54, stacjonuje grupa nowicjuszy Zakonu Szarej Straży. Ten mały i niedoświadczony oddział ma za zadanie egzekwować prawo i zapewnić osadnikom bezpieczeństwo. Nie będzie to jednak proste. Na pograniczu schronienia szukają adepci zakazanych sztuk, przestępcy i zbiegli niewolnicy. Granicę przekraczają dzikie plemiona, a w łupieżczych wyprawach towarzyszą im potężni szamani i nadprzyrodzone istoty. Imperium wystawia przeciwko nim nie grupę rycerzy w lśniących zbrojach, a niedoświadczonych rekrutów pod wodzą zgorzkniałego weterana. Czy to może się skoczyć inaczej niż pożogą i zgliszczami, płaczem ocalałych i lamentem wziętych w niewolę? W krainie wykreowanej przez Marcina Guzka brak błędnych rycerzy, z zamków pozostały ruiny, a w ciemności czają się istoty straszniejsze od smoków. Czoła zaś stawią im nie kryształowi bohaterowie, lecz ludzie obciążeni słabościami i sekretami. Komandoria 54 to miejsce, do którego zajrzeć powinien każdy miłośnik fantasy brutalnego i brudnego jak walka o przetrwanie na skraju cywilizowanego świata. Daniel Nogal, autor Malajski Excalibur i Betelowa rebelia: Spisek Przyjemny mariaż historycznej wiedzy autora z fabularną lekkością, przyprawiony ostrymi żeleźcami toporów i świstem strzał. W sam raz by umilić deszczowe popołudnie. Jacek Łukawski, autor Krew i stal i Grom i szkwał Kto czytał opowiadania Marcina A. Guzka, wie, że autor ten nawet poruszając się na gruncie utartych konwencji potrafi zaskoczyć. Wraz z pierwszym tomem „Szarych Płaszczy” fanowie fantasy otrzymają wartką, wciągającą i niezwykle brutalną opowieść, pełną przygód i niespodziewanych zwrotów akcji, ale też i autentycznych ludzkich dramatów, do tego okraszoną czarnym humorem. Jej największym atutem wydają się jednak bohaterowie – niejednoznaczni, ułomni, zwichrowani, lecz przez to właśnie budzący sympatię czytelnika. Nie przywiązujcie się tylko do nich zbyt mocno. Artur Laisen, autor CK Monogatari i Studnia Zagubionych Aniołów
Minęło pięć lat od upadku Komandorii 54. Pogranicze pogrąża się w narastającym chaosie. Zakon wysyła na Rubież zaprawionych w bojach weteranów pod wodzą Nathaniela Eversona z nadzieją, że uda się im powstrzymać wrogów Imperium. W pobliskim grodzie zostaje zamordowana Szara Strażniczka. Tropy prowadzą do organizacji czarnoksiężników przemycających przez granicą magiczne artefakty. Na całym pograniczu wiedźmy uprowadzają dzieci i składają je w ofierze w tajemniczym rytuale. Sklaviańscy wodzowie podjudzani przez plemiennych szamanów planują kolejne rajdy na pogranicze. Ktoś próbuje przyzwać potężnego demona Anathumm, boga wojny i zniszczenia z Dalekiego Wschodu. Jakby tego wszystkiego było mało Szare Płaszcze muszą wyruszyć do Orłowa, miasta nawiedzanego przez Bestię i skrywającego tajemnicę Plagi, która niemal doprowadziła Imperium do upadku. Tutaj w ruinach komandorii ukryty jest potężny artefakt, mogący ocalić całe pogranicze. Książę, Mnich, Śmieszek, Wariatka i Wielkolud ponownie stają w obronie mieszkańców Rubieży.