Menu

Tomaszek Katarzyna

Publikacja jest przeznaczona dla uczniów przygotowujących się do nowej matury z języka polskiego.Książka zawiera zadania:do wszystkich lektur wymienionych w podstawie programowej (zakres podstawowy),których forma jest taka sama jak na egzaminie maturalnym (zgodna z wytycznymi CKE),odwołujące się do tekstów literackich oraz materiału ikonograficznego,uwzględniające dialog z innymi tekstami z różnych epok (m.in. wspólne motywy literackie),kształcące odnajdywanie kontekstów,pomagające zastosować zdobyte umiejętności w praktyce i je utrwalić.Na końcu publikacji znajduje się klucz odpowiedzi.Lektury. Zakres podstawowy polecamy uczniom, którzy chcą się dobrze przygotować do egzaminu maturalnego: przypomnieć sobie najważniejsze informacje dotyczące lektur i motywów, przećwiczyć pracę z tekstem, a także utrwalić wiedzę o epokach literackich.Książka będzie nieocenioną pomocą ucznia już od pierwszej klasy liceum i technikum.
Publikacja jest przeznaczona dla uczniów przygotowujących się do nowej matury.Książka zbiera i porządkuje motywy literackie obecne w lekturach od starożytności do współczesności. Wiedza ta jest pomocna m.in. podczas tworzenia prac pisemnych. Repetytorium zawiera również przykładowe zadania w formie i treści takiej jak na maturze.Praca z książką umożliwia samodzielne sprawdzanie utrwalanych treści dotyczących zarówno literatury, jak i zagadnień językowych.Będzie nieocenioną pomocą dla ucznia już od pierwszej klasy liceum i technikum, np. przy powtórkach do sprawdzianów z lektur.
Uaktualniona i uzupełniona wersja naszego bestsellera. Książka zawiera 10 arkuszy egzaminacyjnych na poziomie podstawowym przygotowanych zgodnie z najbardziej aktualnymi wytycznymi Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dotyczącymi egzaminu maturalnego w latach 2023–2024. Dodatkowo w publikacji znalazły się przykładowe tematy wypracowań na poziomie rozszerzonym. Najnowsza wersja została przystosowana według wymagań egzaminacyjnych CKE z sierpnia i listopada 2022 r. Co się zmieniło? Formułowanie tematów wypracowań maturalnych, np. bez wskazania konkretnej lektury obowiązkowej. Punktacja niektórych zadań. W arkuszach usunięto teksty krytyczno- lub historycznoliterackie. Uczeń pracuje tylko na tekstach literackich oraz obrazach lub grafikach. Nowe formy zadań, np. podwójnego wyboru. Kolorowe arkusze, grafiki i obrazy. Publikacja jest przeznaczona dla uczniów przygotowujących się do nowej matury w dwu pierwszych latach jej funkcjonowania. Egzaminy przeprowadzane w latach 2023–2024 będą się odbywać na podstawie wymagań egzaminacyjnych, a nie – jak do roku 2020 włącznie – na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Zmiana ta wynika przede wszystkim z konieczności dostosowania matury do specyfiki kształcenia związanej z epidemią SARS-CoV-2.
Zeszyt ćwiczeń. Język polski. Klasa 3. Szkoła branżowa I stopnia
Podręcznik Język polski 3 został przygotowany dla uczniów klasy 3 szkoły branżowej I stopnia, którzy ukończyli ośmioletnią szkołę podstawową. Publikacja kontynuuje chronologiczny układ treści zapoczątkowany w tomie pierwszym i tym razem obejmuje epoki od dwudziestolecia międzywojennego aż po literaturę współczesną. Każdy dział zawiera tylko niezbędne wiadomości ujęte w jasno i prosto sformułowanych tematach. W tekście pojawiają się wytłuszczenia najważniejszych pojęć, nazw i zagadnień. Definicje wyróżniono ramką, a ważne treści niezbędne dla właściwego zrozumienia tematu zamieszczono w bloku „Zapamiętaj”. W części „Zanim zaczniesz” rozpoczynającej każdy temat znajdują się polecenia, które przygotowują uczniów do zdobycia nowych wiadomości i umiejętności. W pytaniach i poleceniach autorka połączyła zarówno zadania kształcące odbiór tekstów literackich, jak i kształcenie językowe. Można je dowolnie wykorzystać w toku lekcji, do nauki w domu lub przed kartkówką. „Podsumowanie po lekcji” stanowi wypunktowanie najważniejszych treści do zapamiętania, a z podobnego zestawienia – „Podsumowanie przed sprawdzianem” – można skorzystać po przerobieniu działu. Atrakcyjną propozycją są projekty do realizacji w grupach jako podsumowanie omawianych zagadnień i jednocześnie przybliżenie ich.
Język polski 1. Zakres podstawowy. Maturalne karty pracy. Część 1. Linia II
Zeszyt ćwiczeń. Język polski. Klasa 2. Szkoła branżowa I stopnia
Problematyka wyczerpania sił jest obecna w literaturze psychologicznej od wielu lat, ale spór wokół jego definicji, kategorii diagnostycznej, przyczyn czy następstw nadal nie został rozstrzygnięty. Badacze zgadzają się jednak, że doświadczanie wypalenia wiąże się z wysokim ryzykiem zaburzeń zdrowia psychicznego, takich jak: depresja, zaburzenia lękowe czy większa podatność na uzależnienia od substancji psychoaktywnych i nowoczesnych technologii. Dopiero od niedawna zauważono, że zjawisko to pojawia się również w grupach dzieci, młodzieży i studentów, w kontekście przeciążenia fizycznego i psychicznego obowiązkami szkolnymi lub akademickimi. Zwraca się tu uwagę na silne stresory, z jakimi zmagają się przez cały okres edukacji osoby w wieku rozwojowym. Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie zarówno aktualnego stanu wiedzy na temat tego zespołu objawów, jak również ukazania mechanizmów, które powodują, że młodzi i pełni zapału do nauki ludzie w trakcie jej trwania tracą energię do nabywania wiedzy i zaczynają postrzegać ją jako bezwartościową i nieprzydatną; stają się zniechęceni, apatyczni i nieszczęśliwi. Często zaś rezygnują z kontynuacji kształcenia na wyższych jego etapach, tym samym tracąc szansę na rozwój posiadanych potencjałów i zdolności oraz realizację wcześniejszych marzeń życiowych.
Zawarty w książce przegląd badań nad szkolnym wypaleniem u adolescentów budzi uznanie i podziw. Jest syntetyczny, autorsko skomponowany, przejrzysty, logiczny i spójny. Sprawia, że obie Autorki za pomocą swoich badań stają się częścią naukowej wspólnoty, dołączają do grupy osób zaangażowanych w poznawanie tego społecznie ważnego zjawiska.  Mamy w tej książce pokaz warsztatu badawczego na najwyższym poziomie metodologii oraz samodzielności i kreatywnego podejścia do stawianych problemów…, książka jest nie tylko godna najwyższego uznania, nie tylko może stać się swoistym wzorem do naśladowania czy też pewnym standardem dla badań pedagogicznych… Może stać się ona naszym przewodnikiem po zawiłej, bardzo zróżnicowanej problematyce współczesnej szkoły… Brakuje w pedagogice takich zaangażowanych książek. Z tym większym przekonaniem rekomenduję tę znakomitą publikację do druku, gratulując jednocześnie obu Autorkom dojrzałości, wiedzy, opanowania warsztatu metodologicznego oraz precyzji i staranności w badaniach.Prof. zw. dr hab. Mirosław Nowak-DziemianowiczBezsprzecznym walorem monografii jest porównawczy charakter zaprezentowanych w niej badań i analiz – w rodzimych realiach do rzadkości wciąż należą bowiem badania porównawcze, które pozwalają na wielostronne spojrzenie na rozpatrywane kwestie. Na tym większe uznanie zasługuje w związku z tym, podjęcie przez Autorki badań polsko-amerykańskich. W moim przekonaniu jest to praca oryginalna o dużych walorach poznawczych, która z pewnością wzbudzi zainteresowanie w szerokich kręgach odbiorców – przede wszystkim nauczycieli i rodziców, ale także nauczycieli akademickich (którzy mogą wykorzystać przedstawione wyniki badań w procesie przygotowania przyszłych nauczycieli do skutecznej pracy w zawodzie) oraz samych uczniów (którzy, dzięki lekturze, zyskać mogą świadomość istnienia zjawiska wypalenia szkolnego, jego przyczyn, symptomów i metod przeciwdziałania jego występowaniu, a gdyby to ostatnie zawiodło lub okazało się niemożliwe – jego negatywnym konsekwencjom).Dr hab. Stefan T. Kwiatkowski, prof. ChAT     
Podręcznik Język polski 2 został przygotowany dla uczniów drugiej klasy szkoły branżowej I stopnia. Tom drugi zawiera treści pozwalające zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej i uwzględnia dwie godziny nauczania w tygodniu. Tom drugi przybliża dorobek piśmiennictwa i kultury czterech epok: od oświecenia po Młodą Polskę. Autorka połączyła umiejętność analizowania tekstów z kształceniem językowym. Pracę z podręcznikiem ułatwiają polecenia w bloku Zanim zaczniesz wprowadzające w dany temat, definicje i ważne pojęcia wyróżnione w ramce oraz podsumowania po lekcji. Ponadto wytłuszczenia w tekście i przystępny język publikacji pomogą w zrozumieniu oraz zapamiętaniu najważniejszych informacji z przedmiotu.
Zeszyt ćwiczeń jest przeznaczony dla uczniów szkoły branżowej 1 stopnia - absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej. Jest zintegrowany z podręcznikiem przedmiotowym, a jego treści odpowiadają tematom w nim realizowanym. W ten sposób materiał w zeszycie uzupełnia i rozszerza treści z przedmiotów, do których został opracowany.