Menu

Mirosław Ustrzycki

Podręcznik Historia 3 został przygotowany dla uczniów klasy 3 szkoły branżowej I stopnia, którzy ukończyli ośmioletnią szkołę podstawową.W ostatnim tomie kończącym serię autorzy skupili się na przybliżeniu dziejów współczesnych: od II wojny światowej aż po lata dziewięćdziesiąte. Chronologiczny układ publikacji sprawia, że uczniowie mogą prześledzić zmiany dziejowe, wielkie wydarzenia, jak wojna, i na ich tle umiejscowić sytuację Polski. Prezentowany materiał uatrakcyjniają źródła historyczne i mapy, które pozwalają lepiej zrozumieć treści merytoryczne. Dzięki towarzyszącym im poleceniom można przećwiczyć umiejętności analizy. Wytłuszczenia w tekście i definicje w kolorowych ramkach służą szybkiemu odnajdywaniu najważniejszych treści do zapamiętania.Ważnym elementem jest blok pytań i poleceń po każdym temacie. Ułatwi on sprawdzenie opanowywanych zagadnień.Podręcznik do historii do szkoły branżowej I stopnia dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej składa się z 4 działów:II wojna światowaEuropa i świat po II wojnie światowejPolska po 1945 r.Narodziny i funkcjonowanie III Rzeczypospolitej
Podręcznik Historia zatytułowany „Średniowiecze” został przygotowany dla uczniów pierwszej klasy liceów ogólnokształcących i technikum na drugi semestr nauki. Poziom podstawowy zawiera treści pozwalające zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej na ten poziom. Podręcznik kontynuuje zakres materiału zawarty w części „Starożytność”. Koncentruje się głównie na wyjaśnianiu procesów historycznych. Ukazuje powiązania pomiędzy życiem społecznym, gospodarczym i politycznych, wyjaśniające źródła przemian cywilizacyjnych. Podręcznik został tak pomyślany, by przede wszystkim pomóc uczniowi w odnalezieniu potrzebnych treści i skutecznej nauce wymaganego materiału. Podręcznik do historii, część 2. Zakres podstawowy szkoły ponadpodstawowej składa się z 3 działów: Wczesne średniowiecze – do końca X w. Europa i polska w okresie pełnego średniowiecza – XI–XIII w. Schyłek średniowiecza w Europie i Polsce – XIV–poł XV w.
Podręcznik Historia 2. Część 1. Nowożytność do końca XVII wieku został przygotowany dla uczniów drugiej klasy liceów ogólnokształcących i techników na pierwszy semestr nauki. Publikacja kontynuuje treści z klasy pierwszej oraz pozwala zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej na poziomie podstawowym. Podręcznik zawiera opis najważniejszych wydarzeń historycznych, społecznych i kulturowych od początku XVI wieku aż do końca XVII wieku w Polsce i na świecie. Obfituje w ilustracje, wykresy oraz sylwetki postaci związane z prezentowanym okresem czasu. Nawiązania do informacji o źródle ułatwiają zrozumienie tematów, a ćwiczenia i polecenia utrwalają podstawową wiedzę z przedmiotu. Infografiki stwarzają możliwość rozbudzenia zainteresowania tematem i samodzielnego pogłębienia go. Podręcznik został tak pomyślany, by przede wszystkim pomóc uczniowi w odnalezieniu potrzebnych treści i skutecznej nauce wymaganego materiału.
Podręcznik Historia 2. Część 2. Zakres podstawowy został przygotowany dla uczniów klasy 2 liceów ogólnokształcących i techników, którzy rozpoczynają naukę historii w drugim semestrze. Publikacja jest kontynuacją części 1 podręcznika tych samych autorów i obejmuje zakres XVIII w. i epokę napoleońską. Każdy dział publikacji zaczyna się od spisu tematów z danego obszaru. Pod każdym tematem wskazano cele lekcji, jakie uczeń zrealizuje. W toku wykładu znajdują się wytłuszczenia najważniejszych informacji oraz hasła na marginesach wskazujące najważniejsze pojęcia do zapamiętania. W wybranych tematach treści uzupełniające przedstawiono w formie infografik. Teksty źródłowe i mapy ilustrują treści merytoryczne, a także służą jako materiał do ćwiczeń. Pytania i polecenia pozwalają zweryfikować wiedzę zdobytą w trakcie nauki. Bloki „Podsumowanie lekcji” oraz „Podsumowanie przed sprawdzianem” zawierają esencję wiadomości i umożliwiają szybkie powtórki.
Podręcznik zgodny z najnowszymi zmianami w podstawie programowej z 2022 roku W 2022 roku w podstawie programowej historii dla szkoły branżowej wprowadzono zmiany – to efekt pojawienia się w planach lekcji nowego przedmiotu, czyli historii i teraźniejszości. Nauczanie historii w branżowej szkole I stopnia zostało skoncentrowane na syntetycznym ujęciu dziejów państwa i narodu polskiego. Uzupełniono wymagania szczegółowe o wydarzenia z okresu po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej (w 2004 r.) do 2015 r. Dokonano również nieznacznych uzupełnień w treściach nauczania. Zmiany w podstawie programowej przewidują nabycie przez uczniów podstaw wiedzy o życiu społecznym. Nowe podręczniki Operonu uwzględniają wszystkie wprowadzone zmiany. Autorzy w przystępny i ciekawy sposób wyjaśniają procesy historyczne, ukazują powiązania między życiem społecznym, gospodarczym i politycznym, a także tłumaczą genezę przemian cywilizacyjnych. Różnorodne, bogate materiały źródłowe ułatwiają zrozumienie złożonych zagadnień, a liczne mapy, infografiki i osie czasu systematyzują wiedzę uczniów. Dzięki blokom ćwiczeniowym i poleceniom odwołującym się do tekstów źródłowych uczniowie zapoznają się ze specyfiką zadań egzaminacyjnych. Publikacja Historia 1. Podręcznik została przygotowana dla uczniów pierwszej klasy szkoły branżowej I stopnia. Tom zawiera treści pozwalające zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej i uwzględnia jedną godzinę nauczania w tygodniu. Publikacja zawiera opis wydarzeń historycznych od starożytności do wydarzeń z okresu Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Przystępny język publikacji i jasność wykładu ilustrowanego mapami i grafikami czyni tę serię podręczników przyjazną uczniowi szkoły branżowej. Podręcznik do historii do szkoły branżowej I stopnia dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej składa się 5 działów: Starożytność Średniowieczne kręgi kulturowe Ziemie polskie w średniowieczu Czasy nowożytne Rzeczpospolita Obojga Narodów - XVI-XVIII w
Podręcznik Historia 2. Szkoła branżowa I stopnia - zmiana 2022 -
Podręcznik Historia 4. Część 2. Zakres rozszerzony. Liceum i technikum
Podręcznik Historia 4. Zakres rozszerzony został przygotowany dla uczniów klasy 4 liceów ogólnokształcących i techników na pierwszy semestr nauki. Zakres rozszerzony zawiera treści pozwalające zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej w tym zakresie i skutecznie przygotować się do matury. W publikacji skoncentrowano się na przestawieniu treści obowiązujących na egzaminie maturalnym w ciekawy i przystępny sposób. Zrozumiały dla młodzieży język narracji pomaga w przyswojeniu procesów historycznych z okresu starożytności. Autorzy wykorzystali bogate i różnorodne materiały źródłowe i ćwiczeniowe. Mapy i infografiki systematyzują wiedzę, a osie czasu wraz z licznymi poleceniami do tekstów uczą rozwiązania zadań egzaminacyjnych.
Podręcznik Historia 4. Część 2. Zakres podstawowy. Liceum i technikum
Podręcznik Historia 4. Zakres podstawowy został przygotowany dla uczniów klasy 1 liceów ogólnokształcących i techników na pierwszy semestr nauki. W publikacji skoncentrowano się na przestawieniu treści obowiązujących na egzaminie maturalnym w ciekawy i przystępny sposób. Zrozumiały dla młodzieży język narracji pomaga w przyswojeniu procesów historycznych z okresu starożytności. Autorzy wykorzystali bogate i różnorodne materiały źródłowe i ćwiczeniowe. Mapy i infografiki systematyzują wiedzę, a osie czasu wraz z licznymi poleceniami do tekstów uczą rozwiązania zadań egzaminacyjnych.
Podręcznik Historia 3. Część 2. Zakres rozszerzony został przygotowany dla uczniów klasy 3 liceów ogólnokształcących i techników, którzy kontynuują naukę przedmiotu historia w klasie trzeciej.
Podręcznik Historia 3. Część 2. Zakres podstawowy został przygotowany dla uczniów klasy 3 liceów ogólnokształcących i techników, którzy kontynuują naukę przedmiotu historia w klasie trzeciej.
Podręcznik Historia 3. Część 1. Zakres rozszerzony został przygotowany dla uczniów klasy 3 liceów ogólnokształcących i techników, którzy kontynuują naukę przedmiotu historia w klasie trzeciej. Publikacja dotyczy okresu dziejów od 1815 roku do początków XX wieku i pozwala zrealizować treści przewidziane do nauki tego przedmiotu w pierwszym semestrze. Pod względem konstrukcji ważne miejsce w podręczniku zajmuje blok poleceń i zadań po każdym dziale przygotowujący ucznia do matury. Na szczególną uwagę zasługują bogate w informacje infografiki poświęcone postaciom historycznym – „Oni tworzyli historię” – lub miejscom – „Tu działa się historia”. Rozbudzają one ciekawość i inspirują do samodzielnego zgłębiania tematu. Każdy rozdział książki otwiera spis tematów z danego obszaru. Na początku każdego tematu znajdują się wypunktowane cele lekcji, które uczniowie osiągną po przyswojeniu danej partii materiału. Publikacja zawiera liczne źródła historyczne i mapy ilustrujące treści merytoryczne. Elementy te zostały opatrzone poleceniami, które pomagają w rozwinięciu umiejętności analizy przedstawionych treści. Informacje o źródle to kolejny element poszerzający wiedzę. Punktem wyjścia do dyskusji lub debaty są teksty zatytułowane „Opinie historyków”. W toku lekcji do poszczególnych elementów zaproponowano wiele poleceń i pytań do wykorzystania przez nauczyciela lub do nauki samodzielnej przez ucznia w domu. Hasła na marginesach wskazują treści obowiązkowe do zapamiętania. „Podsumowanie lekcji” i „Podsumowanie przed sprawdzianem” występujące na końcu działu to bloki zawierające esencję wiadomości i umożliwiające szybkie powtórki. Podręcznik kończy się polecaną listą lektur, które warto poznać, oraz indeksami: osobowym i pojęć.
Na tym etapie nauki najważniejsze jest rozwijanie zainteresowania historią – nie tylko Polski, ale i innych państw. Między innymi za sprawą lekcji historii uczniowie potrafią dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe i wyciągać wnioski na przyszłość. Dzięki treściom zawartym w tym tomie podręcznika uczniowie poznają historię Polski, Europy i świata – od kongresu wiedeńskiego aż do wybuchu II wojny światowej. Wysokiej jakości materiał graficzny, starannie opracowane mapy, schematy, tabele, ilustracje i zdjęcia pomagają w zrozumieniu omawianych zagadnień. Blok zadań „Sprawdź, czy potrafisz” po zakończeniu każdej lekcji to atrakcyjny sposób weryfikacji zdobytych umiejętności i wiadomości. Wyeksponowane ważne terminy i definicje ułatwiają odnajdywanie i zapamiętywanie najważniejszych informacji. Wyróżnienie na końcu lekcji najważniejszych informacji ułatwia syntezę wiedzy.
Podręcznik Historia 3. Część 1. Zakres podstawowy został przygotowany dla uczniów klasy 3 liceów ogólnokształcących i techników, którzy rozpoczynają naukę przedmiotu historia w klasie trzeciej. Publikacja obejmuje zakres od 1815 r. do początków XX w. i pozwala zrealizować treści przewidziane do nauki tego przedmiotu w pierwszym semestrze. Każdy rozdział podręcznika otwiera spis tematów z danego obszaru. Natomiast każdy temat zawiera wypunktowane cele lekcji, które uczniowie osiągną po przyswojeniu danej partii materiału. Publikacja zawiera liczne teksty źródłowe, infografiki i mapy ilustrujące treści merytoryczne. Elementy te opatrzone poleceniami pomagają w rozwinięciu umiejętności analizy zawartych w nich wiadomości. Informacje o źródle to kolejne elementy, które poszerzają wiedzę, a także są punktem wyjścia do dyskusji i doskonalenia analizy. W toku lekcji do poszczególnych elementów zaproponowano wiele poleceń i pytań do wykorzystania przez nauczyciela lub do nauki samodzielnej przez ucznia w domu. Hasła na marginesach to treści obowiązkowe do zapamiętania. Bloki „Podsumowanie lekcji” i „Podsumowanie przed sprawdzianem” znajdujące się na końcu działu zawierają esencję wiadomości i umożliwiają szybkie powtórki. Podręcznik kończy się polecaną listą lektur, które warto poznać, oraz indeksami: osobowym i pojęć. Na uwagę zasługują liczne zdjęcia i grafiki bogato ilustrujące tematy z zakresu kultury, sztuki i innych dziedzin ważnych i rozwijających się w omawianych okresach, pozwalające wyobrazić sobie koloryt tamtych epok.
Podręcznik Historia 2. Część 2. Zakres rozszerzony został przygotowany dla uczniów klasy 2 liceów ogólnokształcących i techników rozpoczynających naukę historii w drugim semestrze. Publikacja jest kontynuacją części 1 podręcznika tych samych autorek i obejmuje zakres od XVIII w. do epoki napoleońskiej. Każdy rozdział podręcznika otwiera spis tematów z danego obszaru. Natomiast każdy temat zawiera wypunktowane cele lekcji, które uczniowie osiągną po przyswojeniu danej partii materiału. Publikacja zawiera liczne teksty źródłowe, infografiki i mapy ilustrujące treści merytoryczne. Elementy te opatrzone poleceniami pomagają w rozwinięciu umiejętności analizy zawartych w nich treści. Informacje o źródle oraz opinie historyków, to kolejne elementy, które poszerzają wiedzę, a także są punktem wyjścia do dyskusji i doskonalenia analizy – umiejętności pożądanej na egzaminie maturalnym. W toku lekcji do poszczególnych elementów zaproponowano wiele poleceń i pytań do wykorzystania przez nauczyciela lub do nauki samodzielnej przez ucznia w domu. Hasła na marginesach wskazują treści obowiązkowe do zapamiętania. Zastosowane tabele i schematy usystematyzują wiedzę. Bloki „Podsumowanie lekcji” i „Podsumowanie przed sprawdzianem” występujące na końcu działu zawierają esencję wiadomości i ułatwiają szybkie powtórki. Podręcznik kończy się polecaną listą lektur, które warto poznać, oraz indeksami: osobowym i pojęć. Podręcznik do historii, zakres rozszerzony dla szkół ponadpodstawowych składa się z 3 działów: Europa i świat w XVIII w. Epoka oświecenia Rzeczpospolita w XVIII w. Europa i ziemie polskie w dobie Napoleona
Podręcznik Historia 2. Część 1. Zakres rozszerzony został przygotowany dla uczniów klasy 2 liceów ogólnokształcących i techników rozpoczynających naukę historii w pierwszym semestrze. Publikacja obejmuje zakres od nowożytności do końca XVII w. Każdy rozdział podręcznika otwiera spis tematów z danego obszaru. Natomiast każdy temat zawiera wypunktowane cele lekcji, które uczniowie osiągną po przyswojeniu danej partii materiału. Publikacja zawiera liczne teksty źródłowe, infografiki i mapy ilustrujące treści merytoryczne. Elementy te opatrzone poleceniami pomagają w rozwinięciu umiejętności analizy zawartych w nich treści. Informacje o źródle oraz opinie historyków to kolejne elementy, które poszerzają wiedzę, a także są punktem wyjścia do dyskusji i doskonalenia analizy – umiejętności pożądanej na egzaminie maturalnym. W toku lekcji do poszczególnych elementów zaproponowano wiele poleceń i pytań do wykorzystania przez nauczyciela lub do nauki samodzielnej przez ucznia w domu. Hasła na marginesach wskazują treści obowiązkowe do zapamiętania. Zastosowane tabele i schematy usystematyzują wiedzę. Bloki „Podsumowanie lekcji” i „Podsumowanie przed sprawdzianem” występujące na końcu działu zawierają esencję wiadomości i ułatwiają szybkie powtórki. Podręcznik kończy się polecaną listą lektur, które warto poznać, oraz indeksami: osobowym i pojęć. Podręcznik do historii, zakres rozszerzony dla szkół ponadpodstawowych składa się z 4 działów: U początków nowożytnej Europy „Złoty wiek” państwa polsko-litewskiego „Wielki wiek” XVII Rzeczpospolita Obojga Narodów w końcu XVI i w XVII w.
Podręcznik Historia zatytułowany „Starożytność” został przygotowany dla uczniów pierwszej klasy liceów ogólnokształcących i technikum na pierwszy semestr nauki. Poziom rozszerzony zawiera treści pozwalające zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej na ten poziom i skutecznie przygotować się do matury. Podręcznik koncentruje się na przestawieniu treści obowiązujących do egzaminu maturalnego w ciekawy i przystępny sposób. Zrozumiały dla młodzieży język narracji pomaga w przyswojeniu procesów historycznych w zakresu starożytności. Autorzy wykorzystali bogate i różnorodne materiały źródłowe i ćwiczeniowe. Mapy i infografiki systematyzują wiedzę, a osie czasu wraz z licznymi polecaniami do tekstów uczą rozwiązania zadań egzaminacyjnych.
Podręcznik Historia zatytułowany „Średniowiecze” został przygotowany dla uczniów pierwszej klasy liceów ogólnokształcących i technikum na drugi semestr nauki. Poziom rozszerzony zawiera treści pozwalające zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej na ten poziom i skutecznie przygotować się do matury. Podręcznik koncentruje się na przestawieniu treści obowiązujących do egzaminu maturalnego w ciekawy i przystępny sposób. Zrozumiały dla młodzieży język narracji pomaga w przyswojeniu procesów historycznych w zakresu średniowiecza. Publikacja kontynuuje dzieje historii zawarte w części 1 „Starożytność”. Autorzy wykorzystali bogate i różnorodne materiały źródłowe i ćwiczeniowe. Mapy i infografiki systematyzują wiedzę, są też opatrzone poleceniami. Podręcznik do historii, część 2 . Zakres rozszerzony szkoły ponadpodstawowej składa się z 3 rozdziałów: Wczesne średniowiecze – do końca X w. Europa i polska w okresie pełnego średniowiecza – XI–XIII w. Schyłek średniowiecza w Europie i Polsce – XIV–poł XV w.
Podręcznik Historia 1 został przygotowany dla uczniów pierwszej klasy liceów ogólnokształcących i technikum na pierwszy semestr nauki. Poziom podstawowy zawiera treści pozwalające zrealizować wymagania przewidziane w podstawie programowej na ten poziom.