Menu

Monika Kozikowska

Książka „Kangurek Niko z elementami kodowania” jest przeznaczona dla tych uczniów klas pierwszych szkół podstawowych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności i zdolności matematyczne. Treści matematyczne zostały wzbogacone o zagadnienia dotyczące programowania. Zadania zawarte w zbiorze zadań są zgodne z Nową podstawą programową.Kangurek Niko uczy kodowania zawiera 178 zadań. Obok typowych i nietypowych zadań matematycznych zamkniętych z jedną odpowiedzią do wyboru oraz otwartych, ułożonych zgodnie z zasadą stopniowania trudności, występują zadania dotyczące kodowania. Wśród nich są takie, które mobilizują ucznia do kolorowania według podanych kodów oraz takie, które zachęcają do ułożenia i zapisania własnego kodu. Wszystkie zadania ułożone są zgodnie z kalendarzem życia szkoły. Ich treści dopasowane są do pór roku oraz świąt i okoliczności z nich wynikających.Seria rozwija ciekawość intelektualną oraz uczy umiejętnego rozwiązywania problemów.
Książka Kangurek Niko uczy kodowania jest przeznaczona dla tych uczniów klas drugich szkół podstawowych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności i zdolności matematyczne. Treści matematyczne zostały wzbogacone o zagadnienia dotyczące programowania. Zadania zawarte w zbiorze zadań są zgodne z Nową podstawą programową.Kangurek Niko uczy kodowania zawiera 228 zadań. Obok typowych i nietypowych zadań matematycznych zamkniętych z jedną odpowiedzią do wyboru oraz otwartych, ułożonych zgodnie z zasadą stopniowania trudności, występują działania i rysunki do zadań do ułożenia oraz zadania dotyczące kodowania. Wśród nich są takie, które mobilizują ucznia do kolorowania według podanych kodów oraz takie, które zachęcają do ułożenia i zapisania własnego kodu. Wszystkie zadania ułożone są zgodnie z kalendarzem życia szkoły. Ich treści dopasowane są do pór roku oraz świąt i okoliczności z nich wynikających.Seria rozwija ciekawość intelektualną oraz uczy umiejętnego rozwiązywania problemów.
Książka „Kangurek Niko uczy kodowania” jest przeznaczona dla tych uczniów klas trzecich szkół podstawowych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności i zdolności matematyczne. Treści matematyczne zostały wzbogacone o zagadnienia dotyczące programowania. Zadania zawarte w zbiorze zadań są zgodne z Nową podstawą programową.Kangurek Niko uczy kodowania zawiera 197 zadań. Obok typowych i nietypowych zadań matematycznych zamkniętych z jedną odpowiedzią do wyboru oraz otwartych, ułożonych zgodnie z zasadą stopniowania trudności, występują działania do zadań do ułożenia oraz zadania dotyczące kodowania. Wśród nich są takie, które mobilizują ucznia do kolorowania według podanych kodów oraz takie, które zachęcają do ułożenia i zapisania własnego kodu. Wszystkie zadania ułożone są zgodnie z kalendarzem życia szkoły. Ich treści dopasowane są do pór roku oraz świąt i okoliczności z nich wynikających.Seria rozwija ciekawość intelektualną oraz uczy umiejętnego rozwiązywania problemów.
Książka "Tropik matematyczny II" przeznaczona jest dla uczniów klasy II.Została opracowana zgodnie z nową podstawą programową MEN. Może być wykorzystywana jako uzupełniający zeszyt ćwiczeń do wszystkich podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego na poziomie klasy II kształcenia zintegrowanego, do zajęć dydaktyczno–wyrównawczych lub doskonalenia umiejętności matematycznych podczas pracy w domu.
„Sprawdziany wiedzy i umiejętności szkolnych dla uczniów klas drugich” mają na celu systematyczne badanie opanowanych przez nich umiejętności i przyswojonych wiadomości z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej. W ten sposób ukierunkują i przygotują do sprawdzianu na zakończenie pierwszego etapu edukacji szkolnej.Przedmiotem monitorowania są umiejętności zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. wyszczególnione w Podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych.Tematyka sprawdzianów została dopasowana do pór roku, zjawisk zachodzących w przyrodzie, świąt – jest bliska i przyjazna dziecku. Każdy test zawiera szczegółowy plan sprawdzanych umiejętności i nabytych wiadomości, kartę samooceny ucznia, miejsce na ocenę i komentarz nauczyciela oraz szczegółową instrukcję do sprawdzania i oceny.Opracowane sprawdziany mają być pomocą i inspiracją dla nauczycieli. Sposób oceniania jest propozycją, a każdy nauczyciel powinien dostosować go do wewnątrzszkolnego systemu oceniania obowiązującego w danej placówce.
„Kangurek Niko i zadania matematyczne dla klasy IV” to zbiór zadań matematycznych przeznaczonych dla uczniów klas czwartych szkół podstawowych. Treści książki są zgodne z Rozporządzeniem MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.Zbiór zawiera 317 zadań, które przygotowują do wzięcia udziału w szkolnych i pozaszkolnych konkursach matematycznych. Większość z nich to zadania zamknięte z trzema odpowiedziami do wyboru, przy czym tylko jedna jest właściwa. Poza nimi zaproponowano zadania otwarte oraz zabawy matematyczne. Proponowane zadania mają zróżnicowaną treść. Są dostosowane do kalendarza szkolnego, dzięki czemu mogą być wykorzystywane podczas opracowywania bloków tematycznych. Mogą też być stosowane jako różnicowanie pracy domowej z przeznaczeniem dla uczniów zdolnych.
„Kangurek Niko i zadania matematyczne dla klasy III” to zbiór zadań matematycznych przeznaczonych dla uczniów klas trzecich szkół podstawowych. Treści książki są zgodne z Rozporządzeniem MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.Zbiór zawiera 250 zadań, które przygotowują uczniów do wzięcia udziału w szkolnych i pozaszkolnych konkursach matematycznych. Są w nim zadania zamknięte z trzema odpowiedziami do wyboru oraz zadania otwarte. Są też działania i rysunki, do których uczeń sam ma ułożyć zadanie tekstowe oraz rozwiązać je. Ponadto w książce znajdują się polecenia aktywizujące dziecko, np. dostrzeganie różnic.Wszystkie proponowane zadania są dostosowane do kalendarza szkolnego. Mogą być wykorzystane podczas opracowywania bloków tematycznych. Oferowana książka może być używana zarówno w pracy na lekcji, jak i na kółku matematycznym. Mam nadzieję, że stanie się ona „strzałem w dziesiątkę”.
"Kangurek Niko i zadania matematyczne dla klasy II" to zbiór zadań matematycznych przeznaczonych dla uczniów klas drugich szkół podstawowych. Treści książki są zgodne z Rozporządzeniem MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.Zbiór zawiera 219 zdań, które przygotowują do wzięcia udziału w szkolnych i pozaszkolnych konkursach matematycznych. Są w nim zadania zamknięte z trzema odpowiedziami do wyboru oraz zadania otwarte. Są też działania i rysunki, do których uczeń sam ma ułożyć zadanie tekstowe oraz rozwiązać je. Ponadto w książce znajdują się zadania aktywizujące dziecko, np. dostrzeganie różnic. Wszystkie proponowane zadania są dostosowane do kalendarza szkolnego. Mogą być wykorzystane podczas opracowywania bloków tematycznych. Oferowana książka może być używana zarówno w pracy na lekcji, jak i na kółku matematycznym. Mam nadzieję, że stanie się ona „strzałem w dziesiątkę”.
Uczniowie, którzy wykonają zadania w książce przypomną sobie jak wyglądał ich pierwszy dzień w szkole, jaka była ich pani i czego nauczyli się w czasie lekcji języka polskiego, matematyki, plastyki i przyrody. Ponadto dzieci będą miały okazję wyrazić swoje marzenia dotyczące szkoły, napisać co im się w niej podoba, a co by zmienili. Książka utrwala wiedzę, uczy i wychowuje. Kolorowe naklejki zachęcają do pracy i inspirują do zabawy.
„Kangurek Niko i zadania matematyczne dla klasy I” to zbiór zadań matematycznych przeznaczonych dla uczniów klas pierwszych szkół podstawowych. Treści książki są zgodne z Rozporządzeniem MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.Zbiór zawiera 259 zadań, które przygotowują do wzięcia udziału w szkolnych i pozaszkolnych konkursach matematycznych. Większość z nich to zadania zamknięte z trzema odpowiedziami do wyboru, przy czym tylko jedna jest właściwa. Poza nimi zaproponowano zadania otwarte oraz zabawy matematyczne.Proponowane zadania mają zróżnicowaną treść. Są dostosowane do kalendarza szkolnego, dzięki czemu mogą być wykorzystywane podczas opracowywania bloków tematycznych. Mogą też być wykorzystane jako różnicowanie pracy domowej z przeznaczeniem dla uczniów zdolnych.
Rysowanie szlaczków to ważna umiejętność prowadząca do kształtnego pisania. Kreśląc linie proste, łamane, łuki i pętelki dziecko powiela i utrwala elementy, z których składają się litery. Ponadto zapamiętuje szczegóły i ich układ. Szlaczki uczą cierpliwości, a wielokrotne, precyzyjne odwzorowywanie wzorów wpływa na doskonalenie spostrzegania, wyrabianie koordynacji wzrokowo--ruchowej oraz usprawnianie mięśni dłoni.Książka „Szlaczki figlaczki poprawiające skupienie uwagi, pisanie i spostrzeganie” powstała z myślą o uczniach klas I i II szkoły podstawowej. Proponowane wzory nawiązują do kształtu liter, zjawisk zachodzących w przyrodzie oraz ważnych świąt i uroczystości. Kolejność szlaczków sugeruje czas ich wykonania, a tym samym dyscyplinujei uczy systematyczności. Zadaniem ucznia jest przyjrzenie się wzorowi, poprawienie go po śladzie, następnie po linii przerywanej, a w końcu samodzielne jego odtworzenie. Ponadto uczeń ma miejsce na zaproponowanie swoich szlaczków. W ten sposób jest zmobilizowany do kreatywności i twórczego myślenia.
Rysowanie szlaczków to ważna umiejętność utrwalająca umiejętność kształtnego pisania. Kreśląc linie proste, łamane, łuki i pętelki uczeń powiela i utrwala powtarzające się elementy. Ponadto zapamiętuje szczegóły i ich układ. Szlaczki uczą cierpliwości, a wielokrotne, precyzyjne odwzorowywanie wzorów wpływa na doskonalenie spostrzegania, wyrabianie koordynacji wzrokowo- ruchowej oraz usprawnianie mięśni dłoni.Książka „Szlaczki figlaczki na przekór nudzie” powstała z myślą o starszych uczniach kształcenia zintegrowanego i klas IV. Proponowane wzory nawiązują do zjawisk zachodzących w przyrodzie oraz ważnych świąt i uroczystości. Kolejność szlaczków sugeruje czas ich wykonania, a tym samym dyscyplinuje i uczy systematyczności. Zadaniem ucznia jest przyjrzenie się wzorowi, poprawienie go po śladzie, następnie po linii przerywanej, a w końcu samodzielne jego odtworzenie. Ponadto uczeń ma miejsce na zaproponowanie swoich szlaczków. W ten sposób jest zmobilizowany do kreatywności i twórczego myślenia.
Rysowanie szlaczków to ważna umiejętność prowadząca do kształtnego pisania. Kreśląc linie proste, łamane, łuki i pętelki dziecko powiela i utrwala elementy, z których składają się litery. Ponadto zapamiętuje szczegóły i ich układ. Szlaczki uczą cierpliwości, a wielokrotne odwzorowywanie wzorów wpływa na usprawnianie mięśni dłoni, a tym samym prowadzi do kształtnego pisania.Książka „Szlaczki figlaczki ułatwiające naukę pisania i spostrzegania” powstała z myślą o najmłodszych uczniach. Liniatura, w której umieszczono szlaczki, jest powiększona, a proponowane wzory nawiązują do kształtu liter. Szlaczki korespondują z kolejnymi miesiącami roku szkolnego, a poprzez to dyscyplinują i uczą systematyczności.Zadaniem ucznia jest przyjrzenie się wzorowi, poprawienie go po śladzie, następnie po linii przerywanej, a w końcu samodzielne jego odtworzenie.
Rysowanie szlaczków to ważna umiejętność utrwalająca umiejętność kształtnego pisania. Kreśląc linie proste, łamane, łuki i pętelki uczeń powiela i utrwala powtarzające się elementy. Ponadto zapamiętuje szczegóły i ich układ. Szlaczki uczą cierpliwości, a wielokrotne, precyzyjne odwzorowywanie wzorów wpływa na doskonalenie spostrzegania, wyrabianie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz usprawnianie mięśni dłoni.Książka „Szlaczki figlaczki na cztery pory roku” powstała z myślą o starszych uczniach kształcenia zintegrowanego i klas IV. Proponowane wzory ściśle korespondują z czterema porami roku, nawiązują do zjawisk zachodzących w przyrodzie oraz ważnych świąt i uroczystości. Kolejność szlaczków sugeruje czas ich wykonania, a tym samym dyscyplinuje i uczy systematyczności. Zadaniem ucznia jest przyjrzenie się wzorowi, poprawienie go po śladzie, następnie po linii przerywanej, a w końcu samodzielne jego odtworzenie. Ponadto uczeń ma miejsce na zaproponowanie swoich szlaczków. W ten sposób jest zmobilizowany do kreatywności i twórczego myślenia.
Książka "Tropik matematyczny III" przeznaczona jest dla uczniów klasy III.Została opracowana zgodnie z nową podstawą programową MEN. Może być wykorzystywana jako uzupełniający zeszyt ćwiczeń do wszystkich podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego na poziomie klasy III kształcenia zintegrowanego, do zajęć dydaktyczno–wyrównawczych lub doskonalenia umiejętności matematycznych podczas pracy w domu.
Książka „Rusz głową – utwórz słowo” przeznaczona jest dla uczniów klas I szkoły podstawowej.Została opracowana zgodnie z nową podstawą programową MEN.Może być wykorzystywana jako dodatkowy zeszyt ćwiczeń do wszystkich podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego na poziomie I klasy kształcenia zintegrowanego lub do doskonalenia umiejętności polonistycznych podczas pracy w domu. Jej celem jest pokazanie, jak należy zapisywać sylaby, tworzyć wyrazy, redagować proste zdania. Ponadto uczy, jak wyodrębniać i nazywać rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki.Książka uczy poprzez zabawę ze słowem.
Książka pt. "Szlaczki figlaczki" przeznaczona jest dla uczniów klsas I - III oraz dla wszystkich tych, którzy chcą usprawnić rękę wzbogacić wyobraźnię, nauczyć sie koncentrować uwagę. Ponadto jest doskonałą pomocą dla dzieci ze specyficznymi trudnosciami w nauce, głównie z zaburzoną koordycją wzrokowo-ruchową i grafomotoryką.Dziecko, zanim narysuje szlaczek, powinno go dokładnie obejrzeć, narysować najpierw palcem, podem ołówkiem po śladzie. W następnej kolejności szlaczek należy dokończyć samodzielnie. Rysować trzeba wolno i dokładnie.Systematyczna praca na pewno przyniesie oczekiwany efekt. Pismo dziecka stanie się kształtne a literki właściwie połączone.
Książka „Trudne zadania – piszemy wypracowania” przeznaczona jest dla uczniów klas III szkoły podstawowej.Została opracowana zgodnie z nową podstawą programową MEN.Może być wykorzystywana jako dodatkowy zeszyt ćwiczeń do wszystkich podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego na poziomie III klasy kształcenia zintegrowanego oraz do doskonalenia umiejętności polonistycznych podczas pracy w domu.Jej celem jest pokazanie, jak należy pisać zaproszenie, ogłoszenie, list, opowiadanie i opis. Zawiera wiele ćwiczeń gramatyczno-stylistycznych prowadzących do nabycia umiejętności redagowania krótszych i dłuższych form wypowiedzi pisemnych.
"Sprawdziany wiedzy i umiejętności szkolnych dla uczniów klas trzecich” mają na celu systematyczne badanie opanowanych przez nich umiejętności i przyswojonych wiadomości z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej. W ten sposób ukierunkują i przygotują do sprawdzianu na zakończenie pierwszego etapu edukacji szkolnej.Przedmiotem monitorowania są umiejętności zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. wyszczególnione w Podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych.Tematyka sprawdzianów została dopasowana do pór roku, zjawisk zachodzących w przyrodzie, świąt – jest bliska i przyjazna dziecku. Każdy test zawiera szczegółowy plan sprawdzanych umiejętności i nabytych wiadomości, kartę samooceny ucznia, miejsce na ocenę i komentarz nauczyciela oraz szczegółową instrukcję do sprawdzania i oceny.Opracowane sprawdziany mają być pomocą i inspiracją dla nauczycieli. Sposób oceniania jest propozycją, a każdy nauczyciel powinien dostosować go do wewnątrzszkolnego systemu oceniania obowiązującego w danej placówce.