Menu

Paweł Kossecki

W publikacji autor udziela odpowiedzi na pytanie, jak wyceniać aktywa nie­materialne – patenty, prawa autorskie, znaki towarowe i know-how – do szero­ko pojętych celów prawnych. Bazując na swoim doświadczeniu zawodowym, omawia najpopularniejsze metody wyceny, ich zalety i wady. Wskazuje, że sporządzenie dobrej wyceny, wyważającej interesy stron, w wielu przypadkach pozwala uniknąć kosztownych i czasochłonnych sporów sądowych oraz doprowadzić do ugodowego zakończenia spraw.W opracowaniu autor omawia w szczególności:• wycenę marki i praw do znaku towarowego;• kryteria określania odszkodowania za naruszenie praw autorskich;• wycenę aktywów technologicznych, wyników prac B+R, stron interneto­wych, patentów i know-how;• określanie wartości do celów podatkowych – rozliczanie ulg podatkowych: IP Box i ulgi B+R;• uwarunkowania określania stawek OZZ.
Jest to publikacja z pogranicza finansów i marketingu (...), wpisująca się w nurt badań prowadzonych na świecie, których celem jest poszukiwanie nowej płaszczyzny integracji wiedzy o finansach i marketingu. Do podstawowych celów Autor książki zaliczył wyjaśnienie trzech kwestii: - co wpływa na wartość przedsiębiorstw internetowych? - w jaki sposób budować wartość przedsiębiorstw internetowych? - w jaki sposób mierzyć wartość przedsiębiorstw internetowych?