Menu

Sepkowska Zofia

Podręcznik zawiera najistotniejsze treści dotyczące wyżej wspomnianego modułu, jest napisany w sposób nowoczesny pod względem metodycznym, znajdują się w nim zarówno treści dostosowane do wieku i możliwości percepcji ucznia gimnazjum jak i ćwiczenia, dzięki którym zdobędzie on i utrwali wiedzę i umiejętności zgodne z wymogami podstawy programowej. Autorki w sposób bardzo komunikatywny, bo jakby w formie rozmowy z uczniem, przekazują treści nauczania. Podręcznik jest urozmaicony graficznie. Zawiera wiele rysunków, schematów, tabel, które stanowią spójną całość z tekstem pisanym. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, w którym umieszczono to, co najistotniejsze i niezbędne do zapamiętania. Nauczycielom dostarczy wielu ciekawych propozycji wdrażania programu nauczania, da możliwości dokonywania wyborów dotyczących materiału nauczania, jego zakresu i metod realizacji.
Głównym celem kształcenia podstaw przedsiębiorczości jest przygotowanie absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej do świadomego oraz aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i gospodarczym w warunkach gospodarki rynkowej oraz kształtowanie umiejętności dostosowywania się do zmian zachodzących w otaczającym nas świecie, w tym także na rynku pracy. Podręcznik w pełni uwzględnia aktualny stan wiedzy w zakresie podstaw przedsiębiorczości, a zawarte w nim treści kształcenia ujęte zostały w cztery następujące obszary tematyczne: - Człowiek przedsiębiorczy i jego zachowania, stwarzający możliwości kształtowania i rozwijania postaw przedsiębiorczych uczniów. - Funkcjonowanie gospodarki rynkowej, w którym uczniowie poznają zasady mechanizmu rynkowego oraz funkcjonowania głównych podmiotów rynku, a przez to uczą się podejmowania decyzji rynkowych. - Państwo i gospodarka, przygotowujący uczniów do świadomego postrzegania roli państwa w gospodarce rynkowej i swojego miejsca w gospodarce. - Przedsiębiorcze zachowania na rynku pracy, gdzie uczniowie mają możliwości kształtowania umiejętności aktywnego poruszania się na rynku pracy, zarówno w sferze poszukiwania i podejmowania pracy, jak też planowania samozatrudnienia. Podręcznik cechuje logiczna konstrukcja, jasna i przystępna forma przekazu oraz odpowiedni poziom merytoryczny, metodyczny i estetyczny. Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i wpisany do wykazu podręczników przeznaczonych do kształcenia ogólnego w szkołach ponadgimnazjalnych do nauczania przedmiotu: podstawy przedsiębiorczości na poziomie podstawowym. Rok dopuszczenia: 2014
Proponowany podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla studentów wyższych uczelni pierwszego stopnia i zawiera podstawowe treści kształcenia, dostosowane do stawianych wymagań studiowania ekonomii na kierunkach nieekonomicznych. Istotę podręcznika stanowią: zwięzłość, przejrzystość i prostota języka wykładowego, dzięki czemu studenci nie powinni mieć trudności zarówno w zrozumieniu przedstawianych klasycznych problemów i zjawisk ekonomicznych, jak i w odniesieniu ich do funkcjonowania współczesnej gospodarki rynkowej. Cenne jest również to, że Czytelnik znajdzie tutaj wiele interesujących informacji dotyczących doświadczeń i bieżących realiów polskiej gospodarki oraz jej miejsca w Unii Europejskiej i świecie, co świadczy o praktycznym podejściu do przedstawianych treści. Książka może być polecana jako podręcznik podstawowy dla studentów kierunków nieekonomicznych oraz jako literatura uzupełniająca dla studentów wydziałów ekonomicznych lub podręcznik wspomagający pracę nauczycieli w szkołach ponadgimnazjalnych.