Menu

Sprich Susan

Nowe, zaktualizowane i uzupełnione wydanie Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi, czyli ADHD, wpływa negatywnie na funkcjonowanie w wielu ważnych obszarach życia. Osoby nim dotknięte mają trudności z organizacją i planowaniem, szybko się nudzą wykonywaną czynnością, nie potrafią zarządzać czasem, odkładają różne rzeczy na później i impulsywnie podejmują decyzje, co rzutuje na naukę i pracę. Zmagają się także z problemami w relacjach, między innymi ze względu na nieumiejętność słuchania czy wywiązywania się ze zobowiązań. Niniejszy poradnik stanowi element poznawczo-behawioralnego programu terapii dla osób dorosłych z ADHD. Ułatwia opanowanie umiejętności pomagających radzić sobie z trzema podstawowymi objawami tego zaburzenia: trudnościami z koncentracją, problemami w zakresie organizacji i planowania oraz impulsywnością. Pomaga zrozumieć, z czym ono się wiąże, zmierzyć się z diagnozą i świadomie podjąć terapię. Autorzy w przystępny sposób opisują techniki, które poprawiają jakość życia nie tylko osoby z ADHD, ale także jej najbliższych. Poradnik, stanowiący dopełnienie podręcznika terapeuty, służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając pracę między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom objawów.
Nowe, zaktualizowane i uzupełnione wydanie Podręcznik zawiera omówienie programu terapii zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi u osób dorosłych. ADHD, z charakterystyczną dla niego triadą objawów w postaci nadruchliwości, nadmiernej impulsywności i problemów z koncentracją, może zakłócać życie osoby dorosłej równie mocno jak życie dziecka. Dlatego tak istotne jest odpowiednio dobrane leczenie. Program obejmuje 12 sesji, z których każda dotyczy innego problemu utrudniającego osobom z ADHD funkcjonowanie na co dzień. Składają się nań moduły poświęcone planowaniu i organizacji, radzeniu sobie z zaburzeniami uwagi, myśleniu adaptacyjnemu i prokrastynacji. Przejrzysty układ pozwala pracować z klientem kolejno nad poszczególnymi trudnościami. Ostatnia sesja jest poświęcona utrwaleniu poznanych strategii i umiejętności w celu zapobiegania nawrotom objawów i podtrzymaniu korzyści wypracowanych w terapii. Elementy dialogu motywującego służą wzmacnianiu motywacji klienta do zmiany. W drugim wydaniu podręcznika poszczególne komponenty programu zostały zaktualizowane na podstawie doświadczeń jego twórców i badaczy oraz uzupełnione o najnowsze strategie poznawczo-behawioralne. W programie wykorzystano nowoczesne technologie i uwzględniono dodatkowe strategie pomocne w organizacji i planowaniu. Podczas opcjonalnych sesji z partnerem osoby z ADHD większy nacisk położono na edukację na temat zaburzenia, co pozwala złagodzić trudności w związku. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik dla klienta, który zawiera omówienie umiejętności rozwijanych w trakcie terapii oraz wszystkie niezbędne formularze.