Menu

Szlanta Piotr

Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W każdym podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, które nauczyciel może realizować na jednej lub kilku godzinach lekcyjnych (w zależności od przydziału godzin zakresu rozszerzonego w danej klasie). Każdy dział kończy ćwiczeniowy materiał powtórzeniowy „Polecenia-źródła-konteksty” z poleceniami (otwartymi i zamkniętymi) odnoszącymi się do treści działu. Zadania oparte są na materiałach źródłowych (teksty źródłowe, teksty historiograficzne, materiały ikonograficzne, kartograficzne i statystyczne), a liczne, zróżnicowane polecenia służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej. Omówienie każdej epoki historycznej poprzedza rozdział źródłoznawczy prezentujący specyfikę źródeł historycznych do danego okresu dziejów. NOWA EDYCJA podręcznika wzbogacona o nowe elementy i zgodna ze zmianami w podstawie programowej z 2022 r. - Wskazówki i plan krok po kroku tworzenia maturalnej wypowiedzi argumentacyjnej usprawnią umiejętność pisania wypracowań. - Warsztaty historyka pozwalają opanować umiejętność pracy z różnymi typami źródeł występującymi na maturze. - Po każdym rozdziale obszerny blok poleceń opartych na pracy ze źródłami lub materiałami stanowiącymi współczesne konteksty do problemów historycznych kształtuje umiejętności wymagane na nowej maturze. - Sekcja powtórzeniowa po dziale to zbiór różnorodnych zadań typu maturalnego z zadaniami zamkniętymi i otwartymi oraz propozycją tematów wypowiedzi argumentacyjnych. - Dodatkowe moduły Ślady przeszłości zawierające informacje o konsekwencjach wydarzeń historycznych lub śladach historii, z którymi uczeń styka się w codziennym życiu.
Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, z których każdy odpowiada jednej jednostce lekcyjnej. Każdy dział kończy lekcja powtórzeniowa. Liczne polecenia towarzyszące różnym elementom podręcznika służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej. Podręcznik Historia. Zakres podstawowy. Klasa 4 obejmuje następujące działy: 1. Europa i świat podczas II wojny światowej. 2. Polska w latach II wojny światowej. 3. Polska i świat po II wojnie światowej. 4. Świat w 2. połowie XX wieku. 5. Polska Rzeczpospolita Ludowa. 6. Polska i świat na przełomie XX i XXI wieku.
Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W każdym podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, które nauczyciel może realizować na jednej lub kilku godzinach lekcyjnych (w zależności od przydziału godzin zakresu rozszerzonego w danej klasie). Każdy dział kończy ćwiczeniowy materiał powtórzeniowy. Liczne, zróżnicowane polecenia służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej. Omówienie każdej epoki historycznej poprzedza rozdział źródłoznawczy prezentujący specyfikę źródeł historycznych do danego okresu dziejów. W podręczniku Historia. Zakres rozszerzony. Klasa 4 znajdują się następujące działy: 1. Europa i świat podczas II wojny światowej. 2. Polska w latach II wojny światowej. 3. Polska i świat po II wojnie światowej. 4. Świat w 2. połowie XX wieku. 5. Polska Rzeczpospolita Ludowa. 6. Polska i świat na przełomie XX i XXI wieku.
Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W każdym podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, które nauczyciel może realizować na jednej lub kilku godzinach lekcyjnych (w zależności od przydziału godzin zakresu rozszerzonego w danej klasie). Każdy dział kończy ćwiczeniowy materiał powtórzeniowy. Liczne, zróżnicowane polecenia służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej. Omówienie każdej epoki historycznej poprzedza rozdział źródłoznawczy prezentujący specyfikę źródeł historycznych do danego okresu dziejów. Układ treści (działy) podręcznika: I. Kształtowanie się nowożytnego świata II. rzeczpospolita w XVI wieku III. Europa i świat w „wieku wiary i rozumu” IV. Rzeczpospolita w dobie wielkich wojen XVII wieku V. Europa i świat w epoce oświecenia VI. rzeczpospolita w XVIII wieku VII. Epoka napoleońska
Podręcznik Historia dla klasy 8 szkoły podstawowej w sposób atrakcyjny i przystępny prezentuje dzieje Polski, Europy i świata od września 1939 roku do czasów współczesnych. Nieprzeładowana faktografią narracja oraz przystępny język zachęcają uczniów do poznawania – często trudnych i złożonych – zagadnień z historii od wybuchu II wojny światowej do przełomu XX i XXI wieku. Znakomicie dobrane, ciekawe teksty źródłowe i historiograficzne wraz poleceniami umożliwiają kształcenie umiejętności krytycznej analizy różnorodnych materiałów tekstowych (m.in. dokumentów, wspomnień, tekstów publicystycznych, literackich czy naukowych). Mapy historyczne kształcą umiejętność lokalizowania wydarzeń i procesów historycznych w przestrzeni. Bogaty zestaw fotografii, rysunków i infografik – pomaga uczniom wyobrazić sobie, jak wyglądało życie ludzi od wybuchu II wojny światowej do czasów współczesnych, a także rozbudza zainteresowanie przeszłością. Ponadto w podręczniku: Sekcje Warto wiedzieć wprowadzają dodatkowe informacje i ciekawostki ubarwiające wykład oraz uczą dostrzegania związków między przeszłością a teraźniejszością. Wyodrębnione w ramach lekcji Słowniczki objaśniają najistotniejsze pojęcia i terminy historyczne. Sekcje Pytania i polecenia oraz Zapamiętaj pomagają w powtarzaniu i utrwalaniu najważniejszych wiadomości z kolejnych lekcji. Lekcje powtórzeniowe wraz z kalendariami systematyzują wiedzę i ułatwiają uczniom przygotowanie się do sprawdzianów. Bloki zadań Sprawdź się! – oparte na pracy z tekstem, ilustracją lub mapą – umożliwiają uczniom sprawdzenie zdobytej wiedzy i umiejętności po omówieniu kolejnych zagadnień. Struktura podręcznika Historia dla klasy 8 Dział I. II wojna światowa Dział II. Polska w latach II wojny światowej Dział III. Polska i świat po II wojnie światowej Dział IV. Świat w drugiej połowie XX wieku Dział V. Polska Rzeczpospolita Ludowa Dział VI. Polska i świat na przełomie XX i XXI wieku