Menu

Choińska-Mika Jolanta

• Oznaczenie treści wykreślonych lub zmienionych w podstawie programowej • Nowa okładka podręcznika• Podręcznik dostosowany do nowej podstawy programowej • Bogaty zestaw tekstów źródłowych i historiograficznych, danych statystycznych, ikonografii, materiałów kartograficznych, wraz ze zróżnicowanymi poleceniami, ułatwia przygotowanie się do matury.• Liczne polecenia uwzględniające aktualne wymagania do matury pomogą oswoić się z zadaniami typu egzaminacyjnego. • Warsztaty historyka pozwalają opanować umiejętność pracy z różnymi typami źródeł występującymi na maturze. • Wskazówki i plan krok po kroku tworzenia maturalnej wypowiedzi argumentacyjnej pomogą w kształtowaniu umiejętności niezbędnych do jej poprawnego przygotowania na maturze. • Zweryfikowana i uwspółcześniona bibliografia gwarantuje uczniowi dostęp do najbardziej aktualnych źródeł informacji.
Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W każdym podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, które nauczyciel może realizować na jednej lub kilku godzinach lekcyjnych (w zależności od przydziału godzin zakresu rozszerzonego w danej klasie). Każdy dział kończy ćwiczeniowy materiał powtórzeniowy „Polecenia-źródła-konteksty” z poleceniami (otwartymi i zamkniętymi) odnoszącymi się do treści działu. Zadania oparte są na materiałach źródłowych (teksty źródłowe, teksty historiograficzne, materiały ikonograficzne, kartograficzne i statystyczne), a liczne, zróżnicowane polecenia służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej. Omówienie każdej epoki historycznej poprzedza rozdział źródłoznawczy prezentujący specyfikę źródeł historycznych do danego okresu dziejów. NOWA EDYCJA podręcznika wzbogacona o nowe elementy i zgodna ze zmianami w podstawie programowej z 2022 r. - Wskazówki i plan krok po kroku tworzenia maturalnej wypowiedzi argumentacyjnej usprawnią umiejętność pisania wypracowań. - Warsztaty historyka pozwalają opanować umiejętność pracy z różnymi typami źródeł występującymi na maturze. - Po każdym rozdziale obszerny blok poleceń opartych na pracy ze źródłami lub materiałami stanowiącymi współczesne konteksty do problemów historycznych kształtuje umiejętności wymagane na nowej maturze. - Sekcja powtórzeniowa po dziale to zbiór różnorodnych zadań typu maturalnego z zadaniami zamkniętymi i otwartymi oraz propozycją tematów wypowiedzi argumentacyjnych. - Dodatkowe moduły Ślady przeszłości zawierające informacje o konsekwencjach wydarzeń historycznych lub śladach historii, z którymi uczeń styka się w codziennym życiu.
Materiał nauczania został uporządkowany chronologicznie. W podręczniku zostały wyodrębnione działy, gdzie każdy obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski. Podręcznika do klasy 1 obejmuje następujące działy: I. Pradzieje i historia starożytnego Wschodu II. Świat starożytnych Greków III. Rzym i świat śródziemnomorski pod rzymskim panowaniem IV. Kształtowanie się średniowiecznej Europy V. Rozkwit średniowiecza VI. Schyłek średniowiecza W podręczniku można wyróżnić m.in.: Osie czasu porządkujące kluczowe wydarzenia omawiane na lekcji. Materiały graficzne (fotografie, rysunki, schematy, mapy, diagramy). NOWA EDYCJA podręcznika wzbogacona o nowe elementy i zgodna ze zmianami w podstawie programowej. - Wskazówki i plan krok po kroku tworzenia maturalnej wypowiedzi argumentacyjnej usprawnią umiejętność pisania wypracowań. - Warsztaty historyka pozwalają opanować umiejętność pracy z różnymi typami źródeł występującymi na maturze. - Po każdym rozdziale obszerny blok poleceń opartych na pracy ze źródłami lub materiałami stanowiącymi współczesne konteksty do problemów historycznych kształtuje umiejętności wymagane na nowej maturze. - Sekcja powtórzeniowa po dziale to zbiór różnorodnych zadań typu maturalnego z zadaniami zamkniętymi i otwartymi oraz propozycją tematów wypowiedzi argumentacyjnych.
Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W każdym podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, które nauczyciel może realizować na jednej lub kilku godzinach lekcyjnych (w zależności od przydziału godzin zakresu rozszerzonego w danej klasie). Każdy dział kończy ćwiczeniowy materiał powtórzeniowy. Liczne, zróżnicowane polecenia służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej. Omówienie każdej epoki historycznej poprzedza rozdział źródłoznawczy prezentujący specyfikę źródeł historycznych do danego okresu dziejów. W podręczniku Historia. Zakres rozszerzony. Klasa 4 znajdują się następujące działy: 1. Europa i świat podczas II wojny światowej. 2. Polska w latach II wojny światowej. 3. Polska i świat po II wojnie światowej. 4. Świat w 2. połowie XX wieku. 5. Polska Rzeczpospolita Ludowa. 6. Polska i świat na przełomie XX i XXI wieku.
Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W każdym podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, które nauczyciel może realizować na jednej lub kilku godzinach lekcyjnych (w zależności od przydziału godzin zakresu rozszerzonego w danej klasie). Każdy dział kończy ćwiczeniowy materiał powtórzeniowy. Liczne, zróżnicowane polecenia służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej. Omówienie każdej epoki historycznej poprzedza rozdział źródłoznawczy prezentujący specyfikę źródeł historycznych do danego okresu dziejów. Układ treści (działy) podręcznika: I. Kształtowanie się nowożytnego świata II. rzeczpospolita w XVI wieku III. Europa i świat w „wieku wiary i rozumu” IV. Rzeczpospolita w dobie wielkich wojen XVII wieku V. Europa i świat w epoce oświecenia VI. rzeczpospolita w XVIII wieku VII. Epoka napoleońska