Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Galicja na torach czyli kolejowa historia Podbeskidzia

Jacek Kachel

Galicja na torach czyli kolejowa historia Podbeskidzia

6.5

(4 oceny) wspólnie z

42,37

 

Uwaga, uwaga! Pociąg osobowy ze stacji Żywiec odjedzie z toru przy peronie pierwszym. Podróżni proszeni są o natychmiastowe zajmowanie miejsc w wyznaczonych wagonach. Mają Państwo okazję odwiedzić wszystkie stacje zachodniej Galicji. Z okien pociągu będziemy obserwować teren niemal całego Podbeskidzia: od Węgierskiej Górki poprzez Bielsko aż do Oświęcimia. Ponadto, jako wyjątkowi klienci, mają Państwo niepowtarzalną możliwość skorzystania ze specjalnej oferty – przejazdu liniami, które… nigdy nie powstały.
W podróży tej towarzyszyć nam będą m.in.: robotnicy, dojeżdżający codziennie do pracy w Żywcu czy Buczkowicach; dzieci, które z wypiekami na twarzach wybierają się na wycieczkę do Krakowa; Polacy spieszący na uroczystości otwarcia Domu Polskiego w Bielsku oraz legioniści ruszający na front. Przy okazji dowiemy się, dlaczego dworzec żywiecki został wybudowany w Zabłociu i czym groziła „kijowa jazda”.
Tę niecodzienną podróż umilać będzie Państwu lektura lokalnej prasy: „Dziennika Cieszyńskiego”, „Gwiazdki Cieszyńskiej”, a także „Wieńca i Pszczółki”. Osoby o słabych nerwach proszone są o zajmowanie miejsc w tylnej części składu, gdyż nie możemy zagwarantować, że za chwilę nie zostaną Państwo świadkami nieszczęśliwego wypadku, nagłego pożaru, samobójstwa, a nawet konfliktu zbrojnego. Moc wrażeń gwarantowana!
Przyjemnej podróży życzy C.K. Uprzywilejowana Kolej Północna Cesarza Ferdynanda, która jest z Państwem już od 1837 roku.
Kolejową przygodę czas zacząć. Odjazd!

Książka prezentuje zarys rozwoju kolei na terenie zachodniej Galicji, ze szczególnym uwzględnieniem tras Bielsko – Żywiec, Sucha – Żywiec, Żywiec – Zwardoń. Dla znawców tematyki kolejnictwa dużą gratką będą plany budowy dwóch tras: Łodygowice – Buczkowice oraz Żywiec – Oświęcim. Obie one, gdyby nie wyścig zbrojeń w c.k. Austrii i wybuch I wojny światowej, zapewne by powstały i w zasadniczy sposób zmieniłyby rozwój cywilizacyjny na tym terenie.
Liczne stare fotografie, zdjęcia, mapki, rysunki, cytaty z prasy sprawiają, że czytelnik będzie mógł nie tylko poznać, jak powstawała kolej w zachodniej Galicji, ale również poczuć klimat tamtych czasów.

Księży Młyn
Oprawa twarda

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-772-9179-5

Liczba stron: 108

Format: 21.0x21.0cm

Cena detaliczna: 59,90 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...