Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Język polski 4 Karty pracy i zadania maturalne Zakres podstawowy i rozszerzony Liceum Technikum

Ewa Nowak, Małgorzata Kosińska-Pułka

Język polski 4 Karty pracy i zadania maturalne Zakres podstawowy i rozszerzony Liceum Technikum

41,04

 

Publikacja składa się z dwóch części:
Kart pracy, przygotowanych zgodnie z podstawą programową, wspierających realizację treści nauczania – wymagań szczegółowych z III etapu edukacyjnego,
Zadań maturalnych, służących kształceniu umiejętności zapisanych w wymaganiach egzaminacyjnych.

Karty pracy dotyczą zagadnień i lektur literatury lat 1945–1989 z zakresu podstawowego i rozszerzonego.

Wśród kart dla zakresu podstawowego znajdują się karty A oraz karty B. Ich materiał pogrupowano chronologicznie.

Karta A zawiera tekst naukowy lub popularnonaukowy, przypominający problematykę poznanych w szkole utworów literackich, oraz polecenia do niego, służące kształceniu umiejętności wydobywania informacji oraz wnioskowania.
Karta B dotyczy lektur wskazanych w podstawie programowej i akcentuje związki tekstu literackiego z innymi tekstami kultury, zawiera polecenia sprawdzające szkolną wiedzę oraz znajomość kontekstów.

Nauka o języku została wpleciona w poszczególne tematy z kształcenia literacko-kulturowego (integracja treści nauczania).

Karty pracy dla zakresu rozszerzonego dotyczą rozszerzonych lektur obowiązkowych; mogą zwierać tekst filozoficzny, trudniejszy niż w kartach dla zakresu podstawowego.

Zarówno materiał dla zakresu podstawowego, jak i dla zakresu rozszerzonego wieńczy karta przeznaczona na pracę projektową (samokształcenie). Łączy się ona z tendencjami myślowymi epoki, eksponuje jej charakter i najwybitniejsze osiągnięcia.

W kartach pracy zawarto zadania odwołujące się do lektur wskazanych w podstawie programowej:
dla zakresu podstawowego: m.in. Albert Camus, Dżuma, George Orwell, Rok 1984, Wiesze Mirona Białoszewskiego, Jarosława Marka Rymkiewicza, Wisławy Szymborskiej, Zbigniewa Herberta, Stanisława Barańczaka, Sławomir Mrożek, Tango, Marek Nowakowski, Raport o stanie wojennym, Antoni Libera, Madame czy Olga Tokarczuk, Profesor Andrews w Warszawie
dla zakresu rozszerzonego: Tadeusz Konwicki, Mała apokalipsa, opowiadania Jorge Luisa Borgesa, Sławomira Mrożka, eseje Jerzego Stempowskiego, Gustawa Herlinga-Grudzińskiego czy Zbigniewa Herberta

Pod pytaniami i poleceniami pozostawiono miejsce na odpowiedzi uczniów.
Poprawność udzielonych odpowiedzi można sprawdzić w pliku znajdującym się pod kodem QR.

Zadania maturalne są zgodne z wymaganiami egzaminacyjnymi 2023–2024 dla zakresu podstawowego i składają się z dwóch części:
Język polski w użyciu
Test historycznoliteracki

Część Język polski w użyciu zawiera dwie wiązki zadań. Każda wiązka jest skonstruowana wokół dwóch tekstów podejmujących ten sam temat i kończy się notatką syntetyzującą. Zadania mają charakter otwarty i zamknięty.

Część Test historycznoliteracki zawiera dwa testy sprawdzające znajomość epok literackich poznanych w klasach 1–4.

Pod pytaniami i poleceniami pozostawiono miejsce na odpowiedzi uczniów.
Poprawność udzielonych odpowiedzi można sprawdzić w pliku znajdującym się pod kodem QR.

WSiP
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-022-0561-3

Liczba stron: 164

Format: 20.5x26.0cm

Cena detaliczna: 45,00 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...