Oficjalna księgarnia portali ciekawostkihistoryczne.pl oraz twojahistoria.pl

Language, Values, Actions The Lvov-Warsaw School and Selected Problems of Modern Psychology, Semiotics and Philosophy

Language, Values, Actions The Lvov-Warsaw School and Selected Problems of Modern Psychology, Semiotics and Philosophy

24,50

 

Ostatnie dziesięciolecia dwudziestego wieku i początek wieku obecnego można scharakteryzować jako okres popularności terminów zawierających morfem „post”. Mamy więc „poststrukturalizm”, „postmodernizm”, „posthumanizm” itd. Tak utworzone terminy denotują najczęściej poglądy głoszące, iż właśnie wchodzimy, lub weszliśmy, w okres, w którym wyczerpały się możliwości jakiegoś sposobu opisu zjawisk, na przykład możliwości „modernizmu”, „humanizmu”, „strukturalizmu”, należy zatem poszukiwać radykalnie innego sposobu (według pewnych interpretacji) lub pogodzić się z klęską intelektu ludzkiego (według innych).
Autorzy tekstów zebranych w niniejszym tomie w najrozmaitszy sposób wyrażają nadzieję, że na intelektualną kapitulację mamy jeszcze czas. Zanim do niej dojdzie warto, rozwiązując różne problemy współczesnej humanistyki, w pełni wypróbować możliwości, jakie daje nam aparatura pojęciowa szkoły lwowsko-warszawskiej.

The last decades of the 20th century and the beginning of the present century can be characterized as a period of popularity of terms containing the morpheme “post”. We have thus “post-structuralism”, “post-modernism”, “post-humanism”, etc. Terms that are formed in this way most often denote views that we are just entering or have entered into a period in which the possible ways of describing phenomena have been exhausted, e.g. the possibilities of “modernism”, “humanism”, and “structuralism; we should therefore look for a radically different way (according to certain interpretations) or come to terms with the defeat of human intellect (according to others).
The authors of the texts gathered in this volume express in numerous ways the hope that we still have time till intellectual capitulation. Before it occurs it is worthwhile to solve the various problems of contemporary humanities and to fully test the possibilities offered by the conceptual apparatus of the Lvov-Warsaw School.

Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN
Broszurowa ze skrzydełkami

ISBN: 978-83-939-5895-5

Liczba stron: 216

Format: 23.6x16.5

Cena detaliczna: 24,50 zł

Nie wiesz co przeczytać?
Polecamy nasze najciekawsze artykuły

Zobacz wszystkie
10.04.2021

Nusret – sam przeciwko wszystkim

Sformułowana na początku XX wieku przez brytyjski Komitet Obrony Imperialnej opinia głosiła, że nawet wspólna akcja okrętów i wojsk lądowych przeciwko umocnieniom na półwyspie Gallipoli niesie za sobą „wielkie ryzyko i nie powinna być podejmowana dopóty, dopóki istnieją inne sposoby wywarcia wpływu na Turcję”. W styczniu 1915 roku tych innych powodów nawet nie szukano.
Czytaj dalej...
05.03.2019

5 najgorszych władców średniowiecznej Polski

Jeden był kastratem, pozbawionym korony i porzuconym przez żonę. Inny dał się zadźgać już w kilka miesięcy po objęciu władzy, a i tak na zawsze zmienił dzieje kraju. Był też największy z rozpustników i najgłupszy z dowódców…
Czytaj dalej...
06.03.2019

Karl Dönitz – ostatni Führer. Kim był człowiek, którego Hitler wyznaczył na swego następcę?

Nigdy nie poczuł się do winy i protestował, gdy nazywano go zbrodniarzem wojennym. Podczas procesu w Norymberdze bronił się: „Gdy zaczyna się wojna, oficer nie ma innego wyboru, jak wykonywanie swoich obowiązków”. Ale czy faktycznie Karl Dönitz tylko biernie realizował polecenia?
Czytaj dalej...
05.03.2019

Dlaczego władców Rosji nazywano carami?

Od XV wieku książęta moskiewscy konsekwentnie budowali swoją pozycję władców Wszechrusi. Powiększali obszar swojego państwa i szukali sposobu, by dodać sobie splendoru. Tytuł cesarski z pewnością im go przydał – ale jak uzasadnili ten awans?
Czytaj dalej...